eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i wc wolnostojących w roku 2015.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-10-08

Gdańsk: usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i wc wolnostojących w roku 2015.
Numer ogłoszenia: 334012 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Samorządowy Zakład Budżetowy , ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, faks 58 3458235.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gznk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i wc wolnostojących w roku 2015..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i wc wolnostojących z budynków stanowiących własność Gminy Miasta Gdańsk na obszarze administrowanym przez Zamawiającego oraz z budynków Skarbu Państwa w 2015 r.
Maksymalny planowany roczny wywóz wynosi 9 879,60 m3.
W ilości wywozu nieczystości płynnych została uwzględniona ilość ścieków powstających w wyniku awarii.
2. Zakres usługi obejmuje:
a) wywóz nieczystości płynnych pojazdami asenizacyjnymi spełniającymi wymogi określone przepisami prawa o ruchu drogowym posiadającymi aktualne badania techniczne uprawniające do wywozu nieczystości płynnych (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych Dz.U. Nr 193 poz. 1617 ) oraz zaopatrzonymi w odpowiedniej długości węże (długość węży uzależniona jest od odległości usytuowania szamba od miejsca postoju pojazdu),
b) każdorazowe, całkowite opróżnianie szamb lub WC wolnostojących z nieczystości płynnych i ich wywóz tylko do zlewni,
c) co najmniej jednokrotne płukanie szamb w trakcie trwania umowy,
d) usuwanie śmieci nietypowych z szamb takich jak kamienie, złom, gruz, gałęzie i liście itp. Szacunkowa ilość nieczystości nietypowych i gruzu około 35,1 tony, w tym na zadanie 1 ok. 15 ton, na zadanie 2 ok. 20 to oraz na zadanie 3 ok. 0,1 tony.,
e) zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych usterek szamb,
f) usuwanie awarii takich jak wypompowanie nieczystości płynnych z zalanych piwnic i innych pomieszczeń na dodatkowe zlecenie Zamawiającego za wynagrodzeniem wynikającym z ceny jednostkowej przedstawionej w ofercie w terminie 12 godzin od zlecenia telefonicznego potwierdzonego faksem.
3. Opis przedmiotu zamówienia stanowi:
- Adresowy wykaz szamb określony w załączniku WYKAZ SZAMB NA 2015 r. - Załącznik nr 1 do siwz - Zadanie 1 BOM 1, 2 i 4 ; Załącznik nr 1 do siwz - Zadanie 2 BOM 7, 8 i 9; Załącznik nr 1 do siwz - Zadanie 3 Skarb Państwa.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.41.00.00-4, 90.51.35.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: OFERTA MUSI BYĆ ZABEZPIECZONA WADIUM W WYSOKOŚCI: 5 050,00 zł W TYM:
CZĘŚĆ 1 - 1 800,00 zł
CZĘŚĆ 2 - 3 200,00 zł
CZĘŚĆ 3 - 50,00 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polegającego na posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na obszarze Miasta Gdańska wydane zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późniejszymi zmianami), aktualne na dzień składania oferty.
      W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej:
      w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2:
      - 2 usługi polegające na wywozie co najmniej 3 000 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy każda,
      w przypadku składania oferty na zadanie 3:
      - 2 usługi polegające na wywozie co najmniej 50 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy każda,
      w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2 i zadanie 3:
      - 2 usługi polegające na wywozie co najmniej 3 000 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy każda.
      Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
      Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 lub zadanie 2 - 2 samochodami asenizacyjnymi,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 3 - 1 samochodem asenizacyjnym,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i zadanie 2 - 4 samochodami asenizacyjnymi,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2 i zadanie 3 - 4 samochodami asenizacyjnymi,
      spełniającymi warunki techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193 poz. 1617).
      Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie.
      Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 lub zadanie 2 - 2 osobami na stanowisku kierowcy,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 3 - 1 osobą na stanowisku kierowcy,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2 - 4 osobami na stanowisku kierowcy,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2 i zadanie 3 - 4 osobami na stanowisku kierowcy,
      spełniających wymagania określone art. 39 a ustawy z dnia 6 czerwca 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 z późn. zmianami).
      Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi wykazać dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej:
      - w przypadku składania oferty na zadanie 1 - 70.000 zł,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 2 - 120.000 zł,
      - w przypadku składania oferty na zadanie 3 - 2.000 zł,
      W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie do oferty musi być załączona polisa lub inny dokument ubezpieczenia w wysokości sumy ubezpieczenia poszczególnych zadań.
      W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunki musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
      Wykonawca może polegać na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, udowadniając, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez główne usługi Zamawiający rozumie:
    - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2
    usługi polegające na wywozie co najmniej 3 000 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy.
    - w przypadku składania oferty na zadanie 3
    usługi polegające na wywozie co najmniej 50,00 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy.
    - w przypadku składania oferty na zadanie 1 i/lub zadanie 2 i zadanie 3
    usługi polegające na wywozie co najmniej 3 000 m3 nieczystości płynnych w okresie 12 miesięcy.
    Zamawiający nie żąda informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,
    b) dokument o odpowiedzialności solidarnej wykonawcy i podmiotu, na którego zasoby ekonomiczne powołuje się wykonawca.
    Wyżej wymienione zobowiązanie oraz dokument o odpowiedzialności solidarnej muszą być złożone w formie oryginału;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    1) Złożyć Druk OFERTA, który należy sporządzić wg wzoru druku zamawiającego.
    2) Podać w złożonej ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub nazwy podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu. W przypadku nie wskazania podwykonawców, zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
    3) Załączyć kopię dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu lub oryginał albo kopię wadium wniesionego w jednej z form określonych w punkcie 13 SIWZ.
    4) Wykazać, że oferta została podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu i na rzecz Wykonawcy.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie:
    a) zmniejszenie ilości wywożonych nieczystości płynnych,
    b) lokalizacja oraz ilość szamb określona w wykazie szamb na 2015 r. stanowiącym załącznik nr 1 do siwz, do poszczególnych części, z zastrzeżeniem, że nie może ulec zwiększeniu maksymalny planowany roczny wywóz nieczystości dla danej części tj:
    - na zadaniu 1 - 3 534,80 m3;
    - na zadaniu 2 - 6 238,80 m3
    - na zadaniu 3 - 106,00 m3
    c) wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy.
    Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności:
    a) w przypadku przekazania budynku, z którego ścieki sanitarne są odprowadzane do szamba, innemu zarządcy lub w przypadku likwidacji szamb, do których podłączone są budynki,
    b) przejęcia nowych nieruchomości,
    c) wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy może ulec zmianie, w przypadku zmiany:
    - stawki podatku od towarów i usług,
    - wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
    - zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
    jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania tego zamówienia

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pok. nr 11 w godz. 9:00 - 12:00.
    Cena brutto - 12,30 PLN.
    Warunki i sposób płatności: gotówka, przelew, zaliczenie pocztowe.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.10.2014 godzina 07:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1, pokój nr 11.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: do 18.11.2014.

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: DATA, GODZINA I MIEJSCE OTWARCIA OFERT
    20.10.2014 r. godzina 07:45,
    miejsce w siedzibie zamawiającego, 80-171 Gdańsk, ul. Cygańska Góra 1 - świetlica pokój nr 6
    OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
    Marek Skuhra stanowisko służbowe starszy referent ds. zamówień publicznych,
    80- 171 Gdańsk ul. Cygańska Góra 1, nr pok. 11, tel. 58 302 32 82
    Adres poczty elektronicznej: skuhra@gznk.pl.

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

    ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

    CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i w. c . wolnostojących w roku 2015 - BOM 1, BOM 2, BOM 4.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wywóz 3 534,80 m3 nieczystości płynnych z obszaru określonego w załączniku nr 1 do siwz - Zadanie 1 BOM 1, BOM 2 i BOM 4.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.41.00.00-4, 90.51.35.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


    CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i w. c . wolnostojących w roku 2015 - BOM 7, BOM 8, BOM 9.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wywóz 6 238,80 m3 nieczystości płynnych z obszaru określonego w załączniku nr 1 do siwz - Zadanie 2 BOM 7, BOM 8 i BOM 9.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.41.00.00-4, 90.51.35.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


    CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: usługa wywozu nieczystości płynnych z szamb i w. c . wolnostojących w roku 2015 - obiekty Skarbu Państwa.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wywóz 106,00 m3 nieczystości płynnych z obszaru określonego w załączniku nr 1 do siwz - Zadanie 3 Skarb Państwa.

    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.41.00.00-4, 90.51.35.00-1.

    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.