Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-12-07
Powidz: Usługa ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska
w Powidzu w 2016 roku
Numer ogłoszenia: 332772 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: 33 Baza Lotnictwa Transportowego , ul. Witkowska 8, 62-430 Powidz, woj. wielkopolskie, tel. 261 544 471; 261 544 261, faks 261 544 332; 261 544 111.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.33bltr.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska w Powidzu w 2016 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska w Powidzu w 2016 roku z wykorzystaniem następujących metod: a) Metoda pirotechniczna (pistolet hukowy); b) Metoda biosoniczna (głosy, dźwięki płoszące ptaki) z wykorzystaniem montowanego na samochodzie lub przenośnego megafonu; c) Metoda z zastosowaniem psów; d) Metoda sokolnicza jako metoda uzupełniająca, niekonieczna do stosowania jeśli zagrożenia dla ruchu lotniczego obejmują głównie gatunki ptaków, których odstraszanie metodą sokolniczą jest nieefektywne; e) Inne, dozwolone prawnie metody zaproponowane przez Wykonawcę, które będą efektywne w danej lokalizacji w odniesieniu do określonych gatunków ptaków/zwierząt (np. zastosowanie środków chemicznych czy też elementów odstraszania wizualnego). 2. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Płoszenie ptaków/zwierząt stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego na 2 godziny przed rozpoczęciem aktywności lotniczej. Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia będzie wykorzystywał psa wskazanej przez siebie rasy, przy czym posługiwanie się psem rasy Border Collie będzie punktowane w kryterium pozacenowym, opisanym w części XV SIWZ. 2) Sprawdzanie każdego dnia pracy, w czasie pełnienia dyżuru w godzinach od 6 do 22, występowania oraz aktywności ptaków wzdłuż drogi startowej, dróg kołowania i terenów podejścia w odległości do 1000 m od progów drogi startowej i innych obszarów istotnych dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego w granicach lotniska oraz współpraca w tym zakresie ze służbami lotniskowymi (wieża kontroli lotów portu lotniczego) oraz oficerem bezpieczeństwa lotów. W przypadku wystąpienia poważnych zagrożeń generowanych przez zwierzęta w czasie wykraczającym poza wymieniony wyżej czas pracy, może on podlegać okresowym przesunięciom dokonywanym przez Szefa Infrastruktury. 3) Sprawowanie ciągłego monitoringu lotniska pod względem aktywności ptaków, przede wszystkim gatunków istotnych dla bezpieczeństwa operacji lotniczych wykonywanych na lotnisku. 4) Monitorowanie sytuacji pod względem zagrożeń ze strony ptaków/zwierząt w ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi. 5) Współpraca ze służbami lotniskowymi w zakresie rozmieszczenia urządzeń pirotechnicznych (armatki hukowe) oraz systemu biosonicznego będącego na wyposażeniu lotniska. 6) Liczenie poszczególnych gatunków ptaków z podaniem zarówno sumarycznej liczby osobników jak i liczebności największego obserwowanego stada (przynajmniej raz dziennie) oraz przygotowanie sprawozdania z liczeń w postaci arkusza programu Excel - raz w tygodniu, jako jedna z form rozliczania się z wykonywanych obowiązków. 7) Notowanie wszystkich pojawów (w tym stad ptaków) gatunków ważnych dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego (np. bociany, żurawie, szpaki, gatunki ptaków krukowatych, szponiastych oraz gęsi) lub też innych obserwacji istotnych dla zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych ze zwierzętami (np. śladów przebywania dzików). 8) Comiesięczne przygotowywanie graficznej formy występowania najważniejszych gatunków ptaków i zwierzyny płowej na lotnisku w oparciu o podział lotniska na odpowiednie sektory zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez odpowiednie służby lotniskowe i przekazywanie ich do Pionu BL (Bezpieczeństwa Lotów) celem informowania załóg wojskowych statków powietrznych o zagrożeniu. 9) W przypadku stwierdzenia zderzenia statku powietrznego z ptakiem, wykonanie dokumentacji fotograficznej i przekazanie jej do Pionu BL. 10) Prowadzenie karty pracy zatwierdzonej przez Szefa infrastruktury i uzyskiwanie potwierdzenia swojego stawiennictwa od kontrolera ruchu lotniczego. 11) Inwentaryzacja miejsc hodowli ptaków (głównie gołębi) w odległości do 3 km od granic lotniska. 12) Przygotowywanie informacji dotyczącej występowania ptaków i ich przewidywanej aktywności oraz możliwych zagrożeń związanych z występowaniem ptaków/zwierząt, we współpracy ze służbami lotniskowymi. 13) Branie czynnego udziału w wypracowaniu skutecznych metod ograniczania obecności ptaków/zwierząt. 14) Utrzymywanie, w czasie obecności na lotnisku, stałej łączności radiowej z kontrolerem ruchu lotniczego. 15) W dni robocze, w których występować będą przerwy w wykonywaniu lotów (np. dni techniczne, dni bez lotów, dni szkoleniowe i inne - w czasie których nie są planowane loty) zakres wykonywania usługi ustalany będzie ze służbami lotniska. 16) W przypadku wykonywania lotów lub innych operacji lotniczych w dni świąteczne lub wolne od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi, pod warunkiem, że Zamawiający poinformował Wykonawcę o takiej potrzebie z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem. Za wykonywanie usługi w dni świąteczne lub wolne od pracy Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3. Wykonawca nie będzie miał obowiązku wykonywania usługi zgodnej z przedmiotem umowy w przypadku bardzo złych warunków atmosferycznych zagrażających życiu i zdrowiu (np. huraganowe wiatry, temperatury poniżej -300C, silne burze z wyładowaniami elektrycznymi) każdorazowo potwierdzonych przez właściwą służbę meteorologii jednostki wojskowej.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.39.00.00 - Inne usługi .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: dysponował psem ułożonym do wykonywania usługi - co najmniej 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: był lub dysponował przynajmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia sokolnicze oraz jest członkiem Polskiego Związku Łowieckiego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę stosownego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg załącznika nr 1 do SIWZ. b) dokumenty, o których mowa w części VI niniejszej Specyfikacji. c) dokument potwierdzający uprawnienia do podpisania oferty (o ile nie wynika to z dokumentów dołączonych do oferty) lub w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2. lit c) niniejszej części. d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 85
- 2 - Wykorzystywanie psa rasy border collie przez Wykonawcę przy realizacji usługi - 15
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.33bltr.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 33 Baza Lotnictwa Transportowego, ul. Witkowska 8, 62-430 Powidz, pokój nr 230.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2015 godzina 09:30, miejsce: 33 Baza Lotnictwa Transportowego, ul. Witkowska 8, 62-430 Powidz, pokój nr 118 - kancelaria jawna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI POWIDZ
- Dostawa artykułów biurowych oraz papieru do drukowania
- Usługa napraw pojazdów osobowych i ciężarowych oraz przeglądów pojazdów i zabudów
- Świadczenie usług utrzymania czystości w obiektach administrowanych przez 33. Bazę Lotnictwa Transportowego w Powidzu
- Remont gminnych budynków w Powidzu i Ostrowie wpisanych do gminnej ewidencji zabytków
więcej: przetargi POWIDZ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa ochrony fizycznej osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego w Wieluniu, zlokalizowanych w Wieluniu i w Pajęcznie pod adresami: - Plac Jagielloński 1, 98-300 Wieluń (siedziba główna), (...)
- Wartość - powyżej 400 000 euro.
- wykonywanie robót górniczych.
więcej: Inne usługi »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.