eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnów › Utrzymanie sprawności, konserwacja, remont i instalacja sygnalizacji świetlnych zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Tarnowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-14

Tarnów: Utrzymanie sprawności, konserwacja, remont i instalacja sygnalizacji świetlnych zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Tarnowa
Numer ogłoszenia: 329675 - 2011; data zamieszczenia: 14.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Tarnowski Zarząd Dróg Miejskich w Tarnowie , ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. (014) 6214303, 6219105, faks (014) 6219105.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tzdm.tarnow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie sprawności, konserwacja, remont i instalacja sygnalizacji świetlnych zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Tarnowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres zamówienia dla zadania obejmuje utrzymanie, konserwację i remont sygnalizacji świetlnych i polegać będzie na wykonaniu: 1.1.wymianie zużytych i uszkodzonych elementów sygnalizacji, 1.2.utrzymaniu sygnalizacji w ciągłej sprawności, 1.3.montażu nowych elementów sygnalizacji 1.4.innych robót związanych z tym zakresem na terenie miasta Tarnowa. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej stanowiącej integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu, musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej i Szczegółową Specyfikacją Techniczną w istniejących warunkach terenowych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4.Załącznikami do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) są: Szczegółowa Specyfikacja Techniczna, oraz kosztorys ofertowy stanowiący element formularza ofertowego. Ilości wyszczególnione w kosztorysie ofertowym należy traktować, jako szacunkowe. Zastrzega się, iż mogą one ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w trakcie trwania umowy. 5.Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty zgodnie z dyrektywą 89/106/EWG, które będą wymagane przy odbiorze robót. 6.Materiał pochodzący z rozbiórek jest własnością Zamawiającego, który po zdemontowaniu Wykonawca przewiezie i przekaże nieodpłatnie do magazynu Działu Wykonawstwa Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Kąpielowej 6 w Tarnowie. 7.Wykonawca ze szczególną starannością, właściwie zabezpieczy i oznakuje każde z miejsc prowadzenia robót. 8.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody będące skutkiem wykonywanych robót na terenie ich prowadzenia. 9.Organizacja robót prowadzona będzie przez Wykonawcę zgodnie z wymogami BHP oraz ppoż. 10.Zamówienie może być realizowane z udziałem podwykonawców z tym, że Wykonawca jest zobowiązany w swojej ofercie wskazać, którą część zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) powierzy podwykonawcy/om do wykonania. Pozostałe roboty Wykonawca realizuje własnymi siłami. 11.Wykonawca, wykonujący przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy/ów ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie lub zaniechanie działania, jak za swoje własne działania. 12.Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na materiał dla poszczególnych elementów sygnalizacji oraz ich montaż i malowanie. 14.1. Materiał: - dla latarni sygnalizacyjnych z wkładem typu LED - min. 3 lata - dla masztów ocynkowanych - min.3 lata, - dla pozostałych elementów i urządzeń sygnalizacji - min. 1rok. 14.2. Montaż poszczególnych elementów sygnalizacji - min. 1 rok. 14.3. Malowanie powierzchni elementów sygnalizacji - min. 1 rok. 13.Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań, Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej rękojmi (gwarancji jakości) na materiał dla poszczególnych elementów sygnalizacji oraz ich montaż i malowanie. 14.Gwarancja rozpoczyna się od daty odbioru wykonanych robót zgodnie z protokołem odbioru. 15.Gwarancje nie obejmują aktów wandalizmu, kolizji drogowych i innych czynników zewnętrznych nie zawinionych ze strony Wykonawcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.94 - Instalowanie sygnalizacji drogowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 40.000 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) w terminie wyznaczonym do składania ofert. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia -(pkt III.4.1)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum 1 zamówienie obejmujące instalowanie, budowę, przebudowę lub remont sygnalizacji świetlnych na drogach publicznych o wartości zamówienia nie mniejszej niż 800 000 zł brutto. Zamawiający wymaga załączenia dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - np. referencje, protokoły odbioru końcowego, opinie zamawiających, na rzecz, którego zamówienie było zrealizowane. Jeżeli Wykonawca w przetargu polega na zasobach innego podmiotu (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) - wiedzy i doświadczeniu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami - w szczególności przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia jak wskazano wyżej, na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. Ponadto podmiot ten musi brać udział w wykonywaniu zamówienia. W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca przelicza wartość robót rozliczanych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia i dokumentów -(pkt III.4.1)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca ubiegający się o zamówienie dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej: 1.3.1Potencjałem technicznym sprzętem, t.j: a)minimum 2 oznakowanymi pojazdami patrolowo - interwencyjnymi (w tym, co najmniej 1 pojazd o dopuszczalnej ładowności powyżej 1,5 t.), b) podnośnikiem hydraulicznym (zwyżką) szt. 1 c) agregatem prądotwórczym szt. 1, d)spawarką szt. 1, e)urządzeniem do wykrywania instalacji podziemnych szt.1, f)młotem pneumatycznym, g)podstawowymi elementami oznakowania zastępczego dla robót w pasie drogowym, w tym przewoźnym urządzeniem sygnalizacyjnym do ostrzegania o niebezpieczeństwie na drodze wyposażonym w znaki odblaskowe i pulsary (minimum 16 pulsarów) służącym do zabezpieczania miejsc robót drogowych 1 zestaw, h)zestawem urządzeń do obsługi sterowników typu: SPCD, ASR, ASTER ASTERiT i kontroli programów sygnalizacji świetlnych i)całodobową linią telefoniczną stacjonarną w tym oddzielny faks lub modemem j)systemem łączności komórkowej, w tym jednym stałym numerem interwencyjnym dostępnym całodobowo (również w święta i dni wolne od pracy) do dyżurnej osoby przyjmującej zgłoszenia awarii od TZDM, Straży Miejskiej, Policji itp. posiadających niezbędną wiedzę do usunięcia awarii sygnalizacji oraz odpowiedzialnej za natychmiastowe zabezpieczenie i podjecie działań zmierzających do jej usunięcia, k)środkami łączności między pojazdami (brygadami) i dyżurnym. l)dostępem do łącza internetowego, Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących z innymi podmiotami) polega na potencjale technicznym innych podmiotów - sprzęcie niezbędnym do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tym potencjałem. W szczególności przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego(tych podmiotu(ów do oddania do dyspozycji sprzętu jak wskazano wyżej, na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia i dokumentów -(pkt III.4.1)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca ubiegający się o zamówienie dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: Osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.: -minimum 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych bez ograniczeń, -minimum 2 osobami z zaświadczeniami uprawniającymi do kierowania ruchem drogowym, wydawanymi przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997r - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. 2005r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010 w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. Nr 123 poz. 840). -minimum 2 osobami, z kwalifikacjami uprawniającymi do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku EKSPLOATACJI (świadectwa kwalifikacyjne SEP), które zostały potwierdzone świadectwem, wydawanym przez Komisję Kwalifikacyjną Stowarzyszenia Elektryków Polskich na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 89 poz. 625 z 2006 r. ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 i Nr 129, poz. 1184 ze zm.). -minimum 1 osobą z kwalifikacjami uprawniającymi do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku DOZORU (świadectwa kwalifikacyjne SEP), które zostały potwierdzone świadectwem, wydawanym przez Komisję Kwalifikacyjną Stowarzyszenia Elektryków Polskich na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 89 poz. 625 z 2006 r. ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 i Nr 129, poz. 1184 ze zm.), -minimum 1 osobą z uprawnieniami do obsługi transportu bliskiego: podesty ruchome, przejezdne i samojezdne, która posiada zaświadczenie kwalifikacyjne potwierdzające umiejętność praktycznego wykonywania obsługi, które zostało wydane przez Urząd Dozoru Technicznego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz.U. Nr 79, poz. 849), zmienionego rozporządzeniem z dnia 20 lutego 2003 r. (Dz.U. Nr 50, poz. 426), wydane na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy o dozorze technicznym. -minimum 1 osobą posiadającą doświadczenie w obsłudze urządzenia do wykrywania instalacji podziemnych, którym dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, nabyte poprzez udział w podobnych zamówieniach, odbyte przeszkolenie lub w inny sposób. -minimum 2 osobami posiadającymi doświadczenie w obsłudze sterowników sygnalizacji ulicznej nabyte poprzez udział w podobnych zamówieniach, odbyte przeszkolenie lub w inny sposób (Zamawiający posiada serowniki typu: SPCD, LUS, ASR, ASTER, ASTERIT) w tym 1 osoba posiadająca autoryzację/certyfikat na sterowniki ASTERIT, na które Zamawiający posiada gwarancję. -minimum 1 osobą posiadającą doświadczenie w obsłudze systemu detekcji wizyjnej (w tym wprowadzania zmian) nabyte poprzez udział w podobnych zamówieniach, odbyte przeszkolenie lub w inny sposób (Zamawiający korzysta z systemów: AUTOSCOPE, TRAFICAM). -minimum 1 osobą posiadającą doświadczenie w obsłudze systemu monitorowania nabyte poprzez udział w innych zamówieniach, odbyte przeszkolenie lub w inny sposób (Zamawiający korzysta z systemu monitoringu ASTERGATE). -minimum 1 osobą posiadającą doświadczenie w obsłudze systemu adaptacyjnego sterowania ruchem oraz w wykonywaniu symulacji specjalistycznymi programami (np.: TRENDS, VISSIM lub innymi równoważnymi) nabyte poprzez udział w podobnych zamówieniach, odbyte przeszkolenie lub w inny sposób (Zamawiający posiada system EPICS). 1.3.3. W przypadku uprawnień dla osoby, o której mowa w ust. 1 pkt 1.3 ppkt 1.3.2 lit. a) dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w wymaganej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem przepisu art. 12 a ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394). 1.3.4. W przypadku zaświadczeń dla osób, o których mowa w ust. 1 pkt 1.3 ppkt 1.3.2 lit. b) i e) dopuszcza się odpowiadające im kwalifikację nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 1.3.5 W przypadku kwalifikacji uprawniających do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci (SEP), o których mowa ust. 1 pkt 1.3 ppkt 1.3.2 lit. c) i d), dopuszcza się kwalifikacje, nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci, które zostały potwierdzone zgodnie z przepisami o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394). 1.3.6. Dopuszcza się posiadanie kilku rodzajów uprawnień i ub kwalifikacji przez jedną osobę. 1.3.7. Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobie osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. W szczególności przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego tych podmiotu/ów do oddania do dyspozycji osoby osób z uprawnieniami i lub kwalifikacjami i lub doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tej ych osoby osób przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentu-(pkt III.4.1)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 500 000 zł. W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, wartość polisy podanej w walucie innej niż PLN Zamawiający przelicza według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia. To samo dotyczy dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia i dokumentu - (pkt III.4.1)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli Wykonawca w przetargu (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - wiedzy i doświadczeniu, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli Wykonawca w przetargu (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.W celu wykazania, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy przedkłada oświadczenie określone w pkt. III.4.1. oraz dowód wniesienia wadium 5. W przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów nie wynika z przedłożonych w ofercie dokumentów (pkt III.4.2), do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwa złożone do przetargu mają być podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu wykonawcy. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6. Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na potencjale technicznym innych podmiotów - sprzęcie niezbędnym do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tym potencjałem. W szczególności przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania do dyspozycji sprzętu jak wskazano wyżej, na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić, z uwzględnieniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych,w szczególności w następujących przypadkach: 1)wystąpienia robót dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2)zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 3)zmiany stawek podatku od towarów i usług; 4)zmiany nazwy zadania; 5)zmiany podwykonawców; 6)zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tzdm.tarnow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Tarnowskim Zarządzie Dróg Miejskich ul Bernardyńska 24 pokój Nr 212 w godzinach 7:00 - 15:00. Specyfikacja udostępniana jest nieodpłatnie..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Tarnowski Zarządzie Dróg Miejskich, 33-100 Tarnów, ul. Bernardyńska 24 - sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.