eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świętajno › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1 110 000,00 zł.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-03

Świętajno: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1 110 000,00 zł.
Numer ogłoszenia: 327968 - 2012; data zamieszczenia: 03.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świętajno , Świętajno 104, 19-411 Świętajno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 5215420, faks 087 5215414.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietajno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1 110 000,00 zł..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1 110 000,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów planowanych w budżecie gminy na 2012 r. 2. Terminy spłaty kredytu: lata 2013 - 2022. 3. Spłata kapitału następować będzie w okresach ustalonych w harmonogramie, począwszy od dnia 20.04.2013 r. Spłata do: 20.04. 20.07. 20.09. 20.11. Razem 2013 27 750,- 27 750,- 27 750,- 27 750,- 111 000,- 2014 27 750,- 27 750,- 27 750, 27 750, 111 000,- 2015 27 750,- 27 750,- 27 750, 27 750, 111 000,- 2016 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2017 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2018 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2019 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2020 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2021 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 2022 27 750,- 27 750, 27 750, 27 750, 111 000,- 4. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 5. Uruchomienie kredytu w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejną transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż 31.12.2012 r. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmniejszenia kwoty kredytu - bez dodatkowych prowizji i opłat. 7. Koszt kredytu: 1) należne odsetki naliczane będą na każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Odsetki będą naliczane w okresach miesięcznych a o ich wysokościach należy poinformować Zamawiającego. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu miesiąca w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym: a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, b) kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, c) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 2) za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy, 3) oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (miesiąca), powiększonej (+)/pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. 8. Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej częściowej spłaty kredytu okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie. 9. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 10. Nie dopuszcza się wyszczególniania w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. 11. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty: 1) sprawozdanie Rb - NDS o nadwyżce i deficycie za 2009, 2010 i 2011 r., 2) sprawozdanie Rb - 27 S - z wykonania dochodów budżetowych za rok 2009, 2010 i 2011, 3) sprawozdanie Rb - 28 S - z wykonania wydatków budżetowych za rok 2009, 2010 i 2011 r., 4) sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za 2009, 2010 i 2011 r., 5) sprawozdanie Rb - N o należnościach za 2009, 2010 i 2011 r. 6) uchwała Nr XIII/64/11 Rady Gminy Świętajno z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2012 oraz jej zmiany, 7) uchwała Nr XIII/63/11 Rady Gminy Świętajno z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Świętajno na lata 2012 - 2027 i jej zmiany, 8) opinia RIO o planowanej kwocie długu na lata 2012 - 2027 w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Świętajno, 9) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Świętajno za 2011 r., 10) opinia RIO o projekcie budżetu Gminy Świętajno na 2012 r., 11) opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetu Gminy Świętajno na rok 2012, 12) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, Powyższe sprawozdania i opinie są udostępniane w BIP Urzędu Gminy Świętajno (www.bip.swietajno.pl), w zakładce Prawo lokalne - Budżet. 13) Zarządzenie Nr 36/12 Wójta Gminy Świętajno z dnia 12 lipca 2012 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w celu sfinansowania spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań w formie pożyczek i kredytów, 14) Zarządzenie Nr 13/12 Wójta Gminy Świętajno z dnia 20 marca 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2011 r., Powyższe zarządzenia są udostępnione w BIP w zakładce Prawo lokalne - zarządzenia. 15) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Olecku o niezaleganiu w podatkach przez Gminę Świętajno, 16) zaświadczenie ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne przez Urząd Gminy Świętajno, 17) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Świętajno REGON, 18) decyzja o Numerze Identyfikacji Podatkowej Gminy Świętajno. 12. Zamawiający uprzejmie informuje, że wymaga aby Bank, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu, złożył parafowany projekt umowy, uwzględniający wszystkie warunki określone w SIWZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które określone zostały w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przez podpisaniem umowy, 13. Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Świętajno oraz uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy Świętajno będą mogły być przesłane przed podpisaniem umowy na zaciągnięcie kredytu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2022.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe (j.t. Dz. U z 2002 r. Nr 72, poz. 665 ze zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe - innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500 000,00 zł. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swietajno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ug@swietajno.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.09.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Świętajno 19-411 Świętajno Pok. nr 2 - sekretariat Urędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.