eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzyska › ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH (NIESEGREGOWANYCH) ORAZ ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH SEGREGOWANYCH (ZBIERANYCH W SPOSÓB SELEKTYWNY ) Z NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY BRZYSKA W 2016r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-30

Brzyska: ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH (NIESEGREGOWANYCH) ORAZ ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH SEGREGOWANYCH (ZBIERANYCH W SPOSÓB SELEKTYWNY ) Z NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY BRZYSKA W 2016r.
Numer ogłoszenia: 324040 - 2015; data zamieszczenia: 30.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Brzyska , Brzyska 1, 38-212 Brzyska, woj. podkarpackie, tel. 013 4460120, faks 013 4460105.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzyska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH (NIESEGREGOWANYCH) ORAZ ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH SEGREGOWANYCH (ZBIERANYCH W SPOSÓB SELEKTYWNY ) Z NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY BRZYSKA W 2016r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Charakterystyka Gminy Brzyska Powierzchnia Gminy Brzyska 4513 ha. Gmina wiejska w skład ,której wchodzą 7 miejscowości : Błażkowa, Brzyska, Dąbrówka, Kłodawa, Lipnica Dolna Ujazd, Wróblowa. Gmina liczy ok. 6566 mieszkańców, gospodarstw domowych ok. 1400. Najdalej wysuniętym od centrum gminy jest gospodarstwo położone w masywie leśnym w Błażkowej na granicy z Dębową ok. l0 km - w Kłodawie kilka gospodarstw położonych nad rzeką Wisłoka- 3km od centrum, - W Lipnicy Dolnej - Guminy, przysiółek pod Liwoczem do 6 km. - Brzyska - Krzemyk-przysiółek pod Liwoczem - 3 km - Ujazd - Wróblowa - przysiółek Strebikowa - 4 km -Dąbrówka na granicy z Gamratem- 6,5 km. System gospodarki odpadami w Gminie Brzyska obejmuje nieruchomości zamieszkałe, (gospodarstwa domowe), z terenów niezamieszkałych, na których mieszkańcy przebywają okresowo (np. domy letniskowe) lub gdzie znajdują się budynki w budowie, a także przystanków autobusowych, z wyznaczonych na terenie Gminy miejsc do gromadzenia odpadów przed ich odbiorem (z punktów zbiórki odpadów), z miejsc dodatkowo wyznaczanych przez Zamawiającego. Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanej ilości odpadów. II. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: 1). Odbiór od właścicieli nieruchomości zmieszanych/niesegregowanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz ich transport i przekazanie do uprawnionej instalacji zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, czyli do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, MPGK Spółka z o.o. ul. Fredry 1, 38-400 Krosno. 2). Odbiór od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych segregowanych (zbieranych w sposób selektywny) i przekazanie ich do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, zapewniając osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 poz.1399). 3).Odbiór odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych, popiołu i przekazanie ich do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami na podstawie przepisów prawa w tym zakresie. 4).Odpady komunalne muszą być odbierane z następujących miejsc: od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (gospodarstwa domowe), z terenów niezamieszkałych, na których mieszkańcy przebywają okresowo (np. domy letniskowe) lub gdzie znajdują się budynki w budowie, a także przystanków autobusowych, z wyznaczonych na terenie Gminy miejsc do gromadzenia odpadów przed ich odbiorem (z punktów zbiórki odpadów), z miejsc dodatkowo wyznaczanych przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy. 5).Zapewnienie odpowiedniej ilości i wielkości pakietów worków do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz worków na odpady komunalne zbierane selektywnie zgodnie z zał. Nr 1. 6).Zagospodarowanie odpadów segregowanych tj. odzysk lub unieszkodliwienie powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, z późn.zm.), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) oraz z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 7).Odpady komunalne muszą być odbierane z następujących miejsc: od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (gospodarstwa domowe), z terenów niezamieszkałych, na których mieszkańcy przebywają okresowo (np. domy letniskowe) lub gdzie znajdują się budynki w budowie, a także przystanków autobusowych, z wyznaczonych na terenie Gminy miejsc do gromadzenia odpadów przed ich odbiorem (z punktów zbiórki odpadów), z miejsc dodatkowo wyznaczanych przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy. Odpady segregowane będą również odbierane z pojemników na segregację z tzw. dzwonów ustawionych w każdej miejscowości w ilości przynajmniej 1 szt. na jedną miejscowość z podziałem na co najmniej: (szkło, tworzywa sztuczne, drobny metal). 8).Zapewnienie odpowiedniej ilości i wielkości worków do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz worków na odpady komunalne zbierane selektywnie, a także pojemników na odpady segregowane ( przynajmniej szkło, tworzywa sztuczne, drobne metale) tzw. dzwonów przynajmniej 1 szt. na jedną miejscowość. 9).Kontrolę sposobu segregacji odpadów komunalnych przez poszczególne gospodarstwa domowe oraz prowadzenie szczegółowej ewidencji ilości i jakości takiej segregacji, 10).Sporządzenie sprawozdawczości statystycznej zgodnie z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach oraz określonych przez Zamawiającego. 11).Wykonywanie przedmiotu zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 12).Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady z tzw. dzikich wysypisk - wyłącznie na zlecenie Zamawiającego. 2. Określenie wielkości zamówienia: a) odpady komunalne zmieszane ok 285,46 Mg, b) odpady segregowane 159.48 Mg, w tym: - (szkło, tworzywo sztuczne, papier, metale) - odpady wielkogabarytowe-17,01Mg - popiół - 10 Mg - opakowania wielomateriałowe około -5 Mg - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone około - 10 Mg, - odpady budowlane i rozbiórkowe - 6,01Mg 1) Wielkość zamówienia jest wartością szacunkową i w ciągu roku może ulec zmianie. 2)Zamówienie nie obejmuje odbioru odpadów: niebezpiecznych, medycznych, opon oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. III. Obowiązki wykonawcy 1) Zamówienie obejmuje zbieranie i transport następujących odpadów komunalnych: a) odpady zmieszane (kod 20 03 01) b) szkło bezbarwne i kolorowe (kod 15 01 07) c) papier i makulatura (kod 150101) d) tworzywa sztuczne (kod 150102) e) metale (np. puszki, złom) (kod 150104) f) opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 06 ) g) odpady ulegające biodegradacji w tym odpadów zielonych (kody 20 02 01,20 01 08), h) odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), i) popiół ( kod 20 01 99) j) odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01) 2). Odbiór odpadów: a) zmieszanych zbieranych w sposób nieselektywny z częstotliwością 1 raz w miesiącu, b) zbieranych w sposób selektywny z częstotliwością 1 raz w miesiącu (szkło, tworzywo sztuczne, papier, metale, opakowania wielomateriałowe,), c) odpady wymienione w pkt. a i b powinny być zbierane w tym samym dniu jednak oddzielnym transportem. d) odpady wielkogabarytowe, oraz popiół pochodzące z gospodarstw domowych powinny być odbierane z częstotliwością co najmniej 1 raz w roku po uprzednim ogłoszeniu terminu ich zbierania, z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. e) Odpady budowlane i rozbiórkowe będą odbierane na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia własnego kontenera o pojemności (6 000 - 7 000l) przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny odbiór. f) Harmonogram wywozu odpadów oraz trasy zbiórki odpadów, opracowane przez Wykonawcę zostaną uzgodnione z Zamawiającym. g) Dystrybucja harmonogramów w wersji papierowej należy do Zamawiającego. 3).Do obowiązków Wykonawcy należy również: a) dostarczanie przez Wykonawcę ok 1400 rocznie pakietów worków do selektywnej zbiórki odpadów takich jak: - zielony - z przeznaczeniem na szkło bezbarwne i kolorowe -niebieski - z przeznaczeniem na papier i makulaturę (opakowania wielomateriałowe) - żółty - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, - czerwony - z przeznaczeniem na metale drobne ( puszki) - brązowy - z przeznaczeniem na odpady organiczne (ulegające biodegradacji) - czarny - na pozostałe odpady zmieszane 4). Zamawiający szacuje w oparciu o poprzednie okresy kalendarzowe a) Obiór odpadów w następujących ilościach: - odpady zmieszane około- 285,46 ton (rocznie) - szkło bezbarwne i kolorowe -około 69,1 ton (rocznie) - papier i makulatura około -4,52 ton (rocznie) - tworzywa sztuczne około -156,20 ton (rocznie) - metal-1,0 ton (rocznie) - odpady wielkogabarytowe -17,1 ton (rocznie) Poniższe dane stanowią wyłącznie ilości szacunkowe: - opakowania wielomateriałowe około 5 ton (rocznie) oraz - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone około 10 ton (rocznie) - popiół 10 ton (rocznie) - gruz i odpady rozbiórkowe 6,01 ton (rocznie) b) Szacuje się następujące ilość worków na odpady : - odpady zmieszane -ok.- 55 635 sztuk rocznie - papier i tektura -ok.- 1318 sztuk rocznie - tworzywa sztuczne - ok. 10544 sztuk rocznie - szkło- ok.-10544 sztuk rocznie - opakowania wielomateriałowe- ok. - 7908 sztuk rocznie - metale- ok.- 1318 sztuk rocznie - odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone- ok.-2636 rocznie oraz 100 worków na odpady zmieszane pochodzące z przystanków. Liczba pakietów: 1382 , w tym na odpady zbierane w sposób selektywny 1318, na odpady zbierane w sposób nieselektywny : 64 c) Worki powinny mieć pojemność nie mniejszą niż 120 L i grubości min. 0,40 mikronów, d) Wykonawca będzie dostarczać pakiety worków na odpady Zamawiającemu do Urzędu Gminy Brzyska w następujących terminach: - do 31.12.2015r I pakiet worków według. zał. Nr 1. - do 30.04.2016r II pakiet worków według. zał. Nr 1. e) Worki będą rozprowadzane przez Zamawiającego. f)Dostarczane przez Wykonawcę worki powinny posiadać odpowiednią kolorystykę jak w pkt. 3.p.p 3 a i być opatrzone opisem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone oraz Logo Gminy Brzyska. IV. Organizacja zbierania i wywozu odpadów 1) Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości objętych niniejszym zamówieniem. 2) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących wokół miejsc odbioru odpadów. Ze względu na trudny teren w niektórych przysiółkach istnieją zwyczajowo przyjęte punkty, gdzie mieszkańcy sami wystawiają swoje odpady co umożliwia Wykonawcy ich bezproblemowy odbiór. W takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest w razie uszkodzenia worków, (np. przez zwierzęta) uprzątnąć teren takiej zbiórki. Odpady segregowane odbierane będą w tym samym dniu, co odpady niesegregowane, lecz innym środkiem transportu. 3)Wykonawca odbierając odpady sprawdza: a) prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi (nalepki z nadanymi numerami gospodarstwa domowego) - stale; b) rzetelność segregacji odpadów przez gospodarstwa domowe - wyrywkowo. 4)Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00. a) Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbieranie odpadów w soboty, bądź inne dni wolne od pracy. 5) Przekazanie odpadów do odpowiedniej instalacji będzie następować niezwłocznie (powinno odbywać się w tym samym dniu co ich zbiórka), po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. Ważenie winno się odbywać na podstawie dowodu ważenia, które Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach miesięcznych wraz z fakturą. 6) Odpady niesegregowane, oraz odpady biodegradowalne (w tym zielone), Wykonawca będzie zobowiązany zebrać i niezwłocznie dostarczyć do RIPOK w Krośnie w sposób uniemożliwiający mieszanie się odpadów. Ważenie odpadów będzie odbywać się na miejscu w RIPOK w Krośnie. 7) Odpady segregowane, odpady wielkogabarytowych, popiół, odpady budowlane i rozbiórkowe Wykonawca będzie zobowiązany zebrać i niezwłocznie przekazać do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami zapewniając osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania - obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów . 9) Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu. 10) Wykonawca zobowiązany jest przy odbiorze odpadów komunalnych do zachowania należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami) . 11) Zamawiający w terminie do 30 dni od podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości objętych zbiórką odpadów komunalnych wraz z informacją o zadeklarowanej formie segregacji odpadów (selektywnie bądź odpady zmieszane). 12) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzyska oraz w zadeklarowany sposób (zbierane selektywnie bądź jako odpady zmieszane). Systematycznej kontroli wykonywania segregacji odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. Prowadzenie w tym zakresie szczegółowej ewidencji ilościowej i jakościowej takiej segregacji. Wykonawca zobowiązany jest do losowego sprawdzania, nie mniej niż 10% (10 worków na 100) worków z odpadami posegregowanymi (w tym również worków z pozostałością po segregacji) pod kątem jakości i rzetelności prowadzonej segregacji odpadów a w przypadku stwierdzenia niezgodności z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzyska, odebrać odpady jako zmieszane powiadamiając o tym fakcie Zamawiającego, podając numer gospodarstwa domowego oraz dane ilościowe i dowody potwierdzające zaistniałe zdarzenie (notatka, dokumentacja fotograficzna).Notatka powinna zawierać w szczególności: numer gospodarstwa domowego gdzie odpady gromadzone są niezgodnie z wymaganiami regulaminu (deklaracja), rodzaj niezgodności i termin odbioru odpadów. Notatka powinna być podpisana przez dwóch pracowników odbierających odpady. Wykonawca jest również zobowiązany do wyrywkowej kontroli właścicieli nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, który będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie bądź pocztą elektroniczną Zamawiającego. 12) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, zmiany organizacji ruchu drogowego itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. 13) Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru i transportu. 14) Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów. 15) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług zgodnie z obowiązującymi przepisami. 16) Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 18) Zamawiający i właściciele nieruchomości winni mieć zapewnioną przez Wykonawcę możliwość kontaktu telefonicznego oraz drogą emaliową z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach:7.00 - 15.00 w dni robocze. 19) Wykonawca zapewni, aby odbiór odpadów komunalnych dokonywany był przez osoby wyposażone w jednolite, estetyczne ubrania robocze z wyraźnym oznaczeniem nazwy firmy Wykonawcy. 20) Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. 21) Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 22) Wykonawca zachowa uzyskane w trakcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. 23) W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia Zamawiający i Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposób ich realizacji. 24) Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, w tym celu Wykonawca wyznaczy Koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. 25) Wykonawca ponosi również całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W szczególności w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami wymienionych ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). 26) Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). 27) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 28) Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbieranych odpadów.). Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami. 29) Wykonawca obowiązany jest do okazania na żądanie Zamawiającego dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 30) Wykonawca po zakończeniu każdego miesiąca w terminie do 10 dnia miesiąca następnego obowiązany jest złożyć pisemną informację o wykonaniu przedmiotu zamówienia w danym miesiącu. Informacja w szczególności powinna zawierać: a) ilość, rodzaj (z podaniem kodów) poszczególnych frakcji odpadów (w tym popiołu i odpadów budowlanych) odebranych z terenu Gminy Brzyska; b) stwierdzone nieprawidłowości dotyczące sposobu segregacji przez właścicieli nieruchomości 31) Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest również do wystawienia karty przekazania odpadów. 32) Ponadto Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia. 33) Zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacja zamówienia. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. V. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowana na terenie Gminy Brzyska, lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy Gminy Brzyska. a) Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122). 2) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. W dyspozycji Wykonawcy winno być co najmniej: a) dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) jeden pojazd przeznaczony do odbierania odpadów komunalnych z pojemników i kontenerów za pomocą dźwigu HDS. 3) Wszystkie pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów muszą posiadać system pozycjonowania satelitarnego umożliwiający sprawdzenie aktualnej lokalizacji pojazdów. 4) Zamawiający wymaga, aby pojazdy wykorzystywane podczas realizacji zamówienia przez wykonawcę posiadały aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia, były sprawne technicznie oraz spełniały wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 5) Wykonawca w terminie do 7 dni od podpisania umowy winien: a) przekazać szczegółowy wykaz sprzętu, który będzie używany do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z numerami rejestracyjnymi; b) Wykonawca zobowiązany jest dysponować oprogramowaniem komputerowym pozwalającym na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. c) Umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli bazy magazynowo - transportowej w szczególności stanu ilościowego posiadanych pojazdów, ich wyposażenia, poprawności działania systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. VI. Sposób rozliczania za wykonywanie usługi 1) Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie według podanych cen jednostkowych w formularzu ofertowym przemnożonych przez ilość wywiezionych odpadów, raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności od 14 do 30 dni od przedłożenia faktury. Do faktury Wykonawca zobowiązany jest załączać karty przekazania odpadu, dowody ważenia odpadów oraz wydruki z odczytu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego trasy przejazdów samochodów odbierających odpady. 2) Wykonawca podaje w ofercie zryczałtowane stawki jednostkowe według poniższego zestawienia: a) jedną stawkę za zebranie i transport 1 Mg odpadów: niesegregowanych, odpadów biodegradowalnych (w tym zielonych) w workach, pojemnikach, kontenerach oraz luzem w miejscach zbierania odpadów. b) jedną stawkę za zebranie, transport i zagospodarowanie 1 Mg odpadów zbieranych selektywnie gromadzonych w workach, pojemnikach oraz odpadów wielkogabarytowych, popiołu, odpadów budowlanych i rozbiórkowych gromadzonych w workach, pojemnikach, kontenerach oraz luzem w miejscach zbierania odpadów VII. Przepisy wykonawcze 1) Wykonawca obowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, w szczególności z: - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., Nr 21, z późn.zm.); - ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z 2013 r. , poz. 1399 z późn.zm.), wraz z przepisami wykonawczymi; - Uchwały Nr XXVII/163/123 Rady Gminy Brzyska z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzyska. - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r. poz. 630); - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r. poz. 645); - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r.poz. 122); - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104 poz. 868); - Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego z późn. zm.; - przepisami BHP, postanowieniami umowy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia; - zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 91.51.30.00 - 91.51.30.00 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 2 do SIWZ. b) Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, 228, 888) prowadzonego przez Wójta Gminy Brzyska.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 2 do SIWZ. b) Wykonawca musi wykazać, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie - co najmniej dwie usługi związane z wywozem odpadów komunalnych, wykonywane przez okres, co najmniej 12 m-cy, o wartości co najmniej 100 000,00 PLN (sto tysięcy złotych) każda W przypadku podania wartości danej usługi w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje - oraz załączą dowody określające, czy roboty te zostały wykonana w sposób należyty oraz wskazujące, czy usługi te zostały wykonane zgodnie z umową i prawidłowo ukończona.- Wykonawca przedkłada informację zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 4 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 2 do SIWZ. b) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowana na terenie Gminy Brzyska, lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy Gminy Brzyska. - Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122). - Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. W dyspozycji Wykonawcy winno być co najmniej: a) dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) jeden pojazd przeznaczony do odbierania odpadów komunalnych z pojemników i kontenerów za pomocą dźwigu HDS. 3) Wszystkie pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów muszą posiadać system pozycjonowania satelitarnego umożliwiający sprawdzenie aktualnej lokalizacji pojazdów. 4) Zamawiający wymaga, aby pojazdy wykorzystywane podczas realizacji zamówienia przez wykonawcę posiadały aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia, były sprawne technicznie oraz spełniały wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 2 do SIWZ. b) Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 100 000,00 PLN (sto tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    co najmniej dwie usługi związane z wywozem odpadów komunalnych, wykonywane przez okres co najmniej 12 m-cy, o wartości co najmniej 100 000,00 PLN (sto tysięcy złotych 00/100) każda. Wykonawca przedkłada informację zgodnie z wzorem jako załącznik Nr 4 do SIWZ;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr 1; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenia zamówienia publicznego (np. konsorcjum) ; 3) wzór umowy wypełniony i podpisany przez uprawnione osoby reprezentujące podmiot (Wykonawcę) - załącznik Nr 6. 4) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 5) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności faktury - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach : 1) Zmiany przedstawiciela Zamawiającego, zmiany osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia - po stronie Wykonawcy. 2) Zmiany danych osobowych oraz rachunku bankowego. 3) Zmiany ilości (zmniejszenie lub zwiększenie, jednak nie więcej niż 20%) ilości odpadów objętych umową cena jednostkowa nie może ulec zmianie. 4) Zmiana harmonogramu wywozu odpadów po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 5) Wynagrodzenie brutto za wykonanie przedmiotu umowy może zostać zmienione w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. 6) Zmiana podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy może nastąpić według zasad określonych w § 4 umowy. 7) Poza przypadkami określonymi wyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej. 2. Każda zmiana niniejszej Umowy wymaga formy pisemnego aneksu - pod rygorem nieważności. Niedopuszczalne są jednak, pod rygorem nieważności, zmiany postanowień zawartej Umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu oraz określił warunki takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzyska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Brzyska 38-212 Brzyska 1 pokój nr 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Brzyska 38-212 Brzyska 1 pokój nr 16.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.