eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzin › Zimowe utrzymanie wyznaczonych dróg lokalno miejskich na terenie miasta Będzina w okresie od 1 stycznia 2016r. do 15 kwietnia 2016r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-11-27

Będzin: Zimowe utrzymanie wyznaczonych dróg lokalno miejskich na terenie miasta Będzina w okresie od 1 stycznia 2016r. do 15 kwietnia 2016r.
Numer ogłoszenia: 322296 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowo-Usługowe INTERPROMEX Spółka z o.o. , ul. Paryska 11, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 2675275 w. 29 267-55-15, faks 032 2673617.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.interpromex.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie wyznaczonych dróg lokalno miejskich na terenie miasta Będzina w okresie od 1 stycznia 2016r. do 15 kwietnia 2016r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg lokalno miejskich na terenie miasta Będzina. Przedmiot zamówienia podzielono na dwa zadania: Zadanie 1 - Zimowe utrzymanie dróg lokalno miejskich: Góra Zamkowa - Brzozowica, Ksawera - Koszelew, Małobądz - Górki Małobądzkie, Warpie. - 40,721 km Zadanie 2 - Zimowe utrzymanie dróg lokalno miejskich: Grodziec, Łagisza, Zamkowe - Gzichów.- 50,411..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości odpowiednio dla; Zadania 1 - 4 200,00 zł (słownie: cztery tysiące dwieście zł) Zadania 2 - 5 200,00 zł (słownie: pięć tysięcy dwieście zł)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż w ciągu ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje 1 usługę polegająca na zimowym utrzymaniu odcinków dróg o długości nie mniejszej niż: - dla Zadania 1 - 40km - dla Zadania 2 - 50 km W celu potwierdzenia ww. warunku należy przedstawić oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. Dowody winny potwierdzać, że usługi (wykazane w wykazie) zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje bądź będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym w celu realizacji zamówienia, tj.: Dla realizacji zadania 1: 1. Samochód patrolowy do przeprowadzania objazdów i kontroli realizacji zamówienia - 1 szt 2. Koparko - ładowarka - 2 szt 3. Pługo - piaskarka - 3 szt 4. Ciągnik z pługiem i rozrzutnikiem - 2 szt 5. Pług wirnikowy - 1 szt Dla realizacji zadania 2: 1. Samochód patrolowy do przeprowadzania objazdów i kontroli realizacji zamówienia - 1 szt 2. Koparko - ładowarka - 2 szt 3. Pługo - piaskarka - 3 szt 4. Ciągnik z pługiem i rozrzutnikiem - 2 szt 5. Pług wirnikowy - 1 szt UWAGA: Przy składaniu oferty na więcej niż jedno zadanie, Wykonawca musi wykazać dysponowanie ( dysponuje lub będzie dysponował) sprzętem w ilości wynikającej z sumy ilości sprzętu dla poszczególnych zadań. Niespełnienie tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z całego postępowania ( wszystkich zadań).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tj. minimum 2 osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług, posiadającymi doświadczenie (wymagane jest pełnienie funkcji dyspozytora w okresie co najmniej 1 sezonu zimowego) oraz kierowcami i operatorami urządzeń w ilości zapewniającej obsługę wymaganego w niniejszej specyfikacji sprzętu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 200 000,00 zł. tzn. musi posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, spełnienie warunku oceniane jest łącznie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.interpromex.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Techniczno - Handlowo - Usługowe INTERPROMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 42 - 500 Będzin, ul. Paryska 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2015 godzina 09:45, miejsce: Przedsiębiorstwo Techniczno - Handlowo - Usługowe INTERPROMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 42 - 500 Będzin, ul. Paryska 11 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 - Zimowe utrzymanie dróg lokalno miejskich: Góra Zamkowa - Brzozowica, Ksawera - Koszelew, Małobądz - Górki Małobądzkie, Warpie...

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: : 1. Zimowe mechaniczne utrzymanie dróg, wykonywane będzie w terminie od 1 stycznia 2016r. do 15 kwietnia 2016r. Zimowe utrzymanie obejmuje: a) mechaniczne usuwanie śniegu i błota pośniegowego z dróg lokalno-miejskich na terenie miasta Będzina zgodnie z wykazem dróg dla Zadania 1. b) likwidację śliskości zimowej (gołoledzi, lodowicy) z dróg lokalno-miejskich za pomocą chlorku sodu, chlorku wapnia i piasku zgodnie z wykazem dróg dla Zadania 1 (częstotliwość może być ustalana przez Zamawiającego). 2. Doba zimowego utrzymania dróg, chodników i miejsc wyznaczonych trwa od godz. 6:00 do godz. 6:00 dnia następnego. 3. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przekazywania codziennych raportów (do godz. 700 każdego dnia za dzień poprzedni) określających prowadzenie akcji zimowej z wyszczególnieniem miejsc, które w czasie prowadzenia akcji były utrzymywane (wykaz dróg posypywanych i odpłużanych, oraz miejsc wyznaczonych posypywanych i odśnieżanych, krotności przejazdów, ilości użytych materiałów uszorstniających, godziny prowadzenia akcji) zgodnie z załącznikiem nr 1a do SIWZ (wzór raportu dobowego). 4. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do pełnienia od dnia rozpoczęcia sezonu zimowego całodobowego dyżuru dyspozytorskiego w celu kierowania w ścisłej koordynacji z Zamawiającym pracami dotyczącymi usuwania skutków zimy. 5. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do zapewnienia ciągłej gotowości pozwalającej w sposób natychmiastowy, ze względu na zmieniające się warunki atmosferyczne prowadzić prace związane z zadaniami wynikającymi z zimowego utrzymania, przede wszystkim utrzymanie w sprawności technicznej wymaganego przez Zamawiającego sprzętu, oraz zapewnienie pełnego stanu osobowego pracowników koniecznych do realizacji tych zadań. 6. Zamawiający wymaga, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do zimowego utrzymania dróg wskazane w załączniku nr 10 do SIWZ użyte zostały w pierwszej kolejności do zimowego utrzymania dróg Zamawiającego zgodnie z terminami określonymi w SIWZ. Po zakończeniu działań na rzecz Zamawiającego narzędzia i urządzenia mogą zostać wykorzystywane do innych zadań Wykonawcy. 7. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do udziału w realizacji zamówienia, które posiadają stosowne uprawnienia wymagane przepisami prawa. Wykonawca musi być dyspozycyjny i zgłaszać się na każde wezwanie Zamawiającego w celach związanych z realizację umowy (np. objazdy dróg, ustalanie rozliczeń). - załącznik 11 do SIWZ 8. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do dokonywania na każde wezwanie Zamawiającego wspólnych objazdów dróg celem oględzin stanu ich nawierzchni bez prawa domagania się dodatkowego wynagrodzenia (koszty powyższe Wykonawca winien skalkulować w cenie oferty). 9. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przystąpienia do usuwania śniegu i likwidacji gołoledzi po wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych bez zbędnej zwłoki (w ciągu 30 minut), przy czym wykonanie w/w czynności powinny zostać zakończone w następującym czasie: a) dla dróg I kolejności zimowego utrzymania - do 4 godz. po ustaniu opadów, b) dla dróg II kolejności zimowego utrzymania - do 6 godz. po ustaniu opadów. 10. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego reagowania na każde zgłoszenie lub interwencję ze strony Zamawiającego. 11. Ustala się następujące standardy zimowego utrzymania dróg: a) dla dróg I kolejności II standard zimowego utrzymania, b) dla dróg II kolejności II standard zimowego utrzymania. Wskazane standardy są tożsame (identyczne) jak w Zarządzeniu nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych. 12. Technologia zimowego utrzymania dróg: a) Płużenie: - pługiem pracującym pojedynczo - na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych szerokości jezdni 6 metrów i poniżej, - pługami pracującymi w zespole po 2 lub 3 - drogi szerokości jezdni powyżej 6 metrów. b) Posypywanie: - solą drogową o gęstości posypywania 30 g-m2 dla II - go standardu zimowego utrzymania, przy czym dopuszcza się alternatywnie użycie soli drogowej zwilżanej solanką o gęstości posypywania 20 g-m2, przy temperaturze poniżej -10 0C dopuszcza się użycie materiałów uszorstniających, 13. Utrzymanie odcinków dróg w rejonie przystanków komunikacji publicznej w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów, utrzymywanie zatok przystankowych w taki sposób aby możliwe było swobodne i bezpieczne wysiadanie i wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Zatoka autobusowa stanowi część drogi i powinna być utrzymywana w standardzie drogi. 14. Utrzymanie odcinków dróg zlokalizowanych w rejonach skrzyżowań i podjazdów (wzniesienia i spadki dróg) w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów. 15. Wykonawca zobowiązany jest stosować do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości na drogach materiały z atestem wg obowiązujących przepisów (m.in. środków chemicznych spełniających Polskie Normy przenoszące normy europejskie lub przenoszące normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego - stosowania odpowiednich dawek materiałów do usuwania śliskości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów materiałów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach ( Dz.U. z 2005r. Nr 230 poz.1960 ) i przedłożenia na żądanie Zamawiającego atestu dopuszczającego środki do ich stosowania. 16. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia materiały do wykonania zleconych zadań oraz pokrywa koszty związane z zakupem środków chemicznych, soli drogowej, piasku, solanki i innych materiałów niezbędnych do realizacji zadań. 17. Obowiązkiem Wykonawcy jest przystąpienie do realizacji zadania w takim zakresie, by nie spowodować sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa w stosunku do uczestników ruchu na drogach oraz ruchu pieszego. W przypadku zaniedbań Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną w stosunku do poszkodowanych. 18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania prac objętych zamówieniem zgodnie z obowiązującymi normami i technologiami, zasadami wiedzy technicznej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 19. Przy realizacji zimowego utrzymania Wykonawca może stosować inne niż piasek materiały do zwiększenia szorstkości jezdni tylko za zgodą Zamawiającego. 20. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu podczas wykonywania prac, o ile będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. 21. Sól do usuwania skutków zimy winna spełniać normę dla soli drogowej. 22. Zimowe utrzymanie dróg, chodników i miejsc wyznaczonych polega na usuwaniu śniegu i śliskości niezależnie od grubości warstwy śniegu lub lodu zalegającej na utrzymywanym terenie. 23. Zamawiający może dokonać korekt (dodać, odjąć) odcinków dróg objętych działaniami zimowego utrzymania w ilości + -20% na danym zadaniu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zimowe utrzymanie dróg lokalno miejskich: Grodziec, Łagisza, Zamkowe - Gzichów...

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: . Zimowe mechaniczne utrzymanie dróg, wykonywane będzie w terminie od 01 listopada 2015r. do 31 grudnia 2015r. Zimowe utrzymanie obejmuje: a) mechaniczne usuwanie śniegu i błota pośniegowego z dróg lokalno-miejskich na terenie miasta Będzina zgodnie z wykazem dróg dla Zadania 2. b) likwidację śliskości zimowej (gołoledzi, lodowicy) z dróg lokalno-miejskich za pomocą chlorku sodu, chlorku wapnia i piasku zgodnie z wykazem dróg dla Zadania 2 (częstotliwość może być ustalana przez Zamawiającego). 2. Doba zimowego utrzymania dróg, chodników i miejsc wyznaczonych trwa od godz. 6:00 do godz. 6:00 dnia następnego. 3. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przekazywania codziennych raportów (do godz. 700 każdego dnia za dzień poprzedni) określających prowadzenie akcji zimowej z wyszczególnieniem miejsc, które w czasie prowadzenia akcji były utrzymywane (wykaz dróg posypywanych i odpłużanych, oraz miejsc wyznaczonych posypywanych i odśnieżanych, krotności przejazdów, ilości użytych materiałów uszorstniających, godziny prowadzenia akcji) zgodnie z załącznikiem nr 1b do SIWZ (wzór raportu dobowego). 4. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do pełnienia od dnia rozpoczęcia sezonu zimowego całodobowego dyżuru dyspozytorskiego w celu kierowania w ścisłej koordynacji z Zamawiającym pracami dotyczącymi usuwania skutków zimy. 5. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do zapewnienia ciągłej gotowości pozwalającej w sposób natychmiastowy, ze względu na zmieniające się warunki atmosferyczne prowadzić prace związane z zadaniami wynikającymi z zimowego utrzymania, przede wszystkim utrzymanie w sprawności technicznej wymaganego przez Zamawiającego sprzętu, oraz zapewnienie pełnego stanu osobowego pracowników koniecznych do realizacji tych zadań. 6. Zamawiający wymaga, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do zimowego utrzymania dróg wskazane w załączniku nr 10 do SIWZ użyte zostały w pierwszej kolejności do zimowego utrzymania dróg Zamawiającego zgodnie z terminami określonymi w SIWZ. Po zakończeniu działań na rzecz Zamawiającego narzędzia i urządzenia mogą zostać wykorzystywane do innych zadań Wykonawcy. 7. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do udziału w realizacji zamówienia, które posiadają stosowne uprawnienia wymagane przepisami prawa. Wykonawca musi być dyspozycyjny i zgłaszać się na każde wezwanie Zamawiającego w celach związanych z realizację umowy (np. objazdy dróg, ustalanie rozliczeń). - załącznik 11 do SIWZ 8. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do dokonywania na każde wezwanie Zamawiającego wspólnych objazdów dróg celem oględzin stanu ich nawierzchni bez prawa domagania się dodatkowego wynagrodzenia (koszty powyższe Wykonawca winien skalkulować w cenie oferty). 9. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przystąpienia do usuwania śniegu i likwidacji gołoledzi po wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych bez zbędnej zwłoki (w ciągu 30 minut), przy czym wykonanie w/w czynności powinny zostać zakończone w następującym czasie: a) dla dróg I kolejności zimowego utrzymania - do 4 godz. po ustaniu opadów, b) dla dróg II kolejności zimowego utrzymania - do 6 godz. po ustaniu opadów. 10. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego reagowania na każde zgłoszenie lub interwencję ze strony Zamawiającego. 11. Ustala się następujące standardy zimowego utrzymania dróg: a) dla dróg I kolejności II standard zimowego utrzymania, b) dla dróg II kolejności II standard zimowego utrzymania. Wskazane standardy są tożsame (identyczne) jak w Zarządzeniu nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych. 12. Technologia zimowego utrzymania dróg: a) Płużenie: - pługiem pracującym pojedynczo - na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych szerokości jezdni 6 metrów i poniżej, - pługami pracującymi w zespole po 2 lub 3 - drogi szerokości jezdni powyżej 6 metrów. b) Posypywanie: - solą drogową o gęstości posypywania 30 g-m2 dla II - go standardu zimowego utrzymania, przy czym dopuszcza się alternatywnie użycie soli drogowej zwilżanej solanką o gęstości posypywania 20 g-m2, przy temperaturze poniżej -10 0C dopuszcza się użycie materiałów uszorstniających, 13. Utrzymanie odcinków dróg w rejonie przystanków komunikacji publicznej w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów, utrzymywanie zatok przystankowych w taki sposób aby możliwe było swobodne i bezpieczne wysiadanie i wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Zatoka autobusowa stanowi część drogi i powinna być utrzymywana w standardzie drogi. 14. Utrzymanie odcinków dróg zlokalizowanych w rejonach skrzyżowań i podjazdów (wzniesienia i spadki dróg) w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów. 15. Wykonawca zobowiązany jest stosować do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości na drogach materiały z atestem wg obowiązujących przepisów (m.in. środków chemicznych spełniających Polskie Normy przenoszące normy europejskie lub przenoszące normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego - stosowania odpowiednich dawek materiałów do usuwania śliskości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów materiałów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach ( Dz.U. z 2005r. Nr 230 poz.1960 ) i przedłożenia na żądanie Zamawiającego atestu dopuszczającego środki do ich stosowania. 16. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia materiały do wykonania zleconych zadań oraz pokrywa koszty związane z zakupem środków chemicznych, soli drogowej, piasku, solanki i innych materiałów niezbędnych do realizacji zadań. 17. Obowiązkiem Wykonawcy jest przystąpienie do realizacji zadania w takim zakresie, by nie spowodować sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa w stosunku do uczestników ruchu na drogach oraz ruchu pieszego. W przypadku zaniedbań Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną w stosunku do poszkodowanych. 18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania prac objętych zamówieniem zgodnie z obowiązującymi normami i technologiami, zasadami wiedzy technicznej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 19. Przy realizacji zimowego utrzymania Wykonawca może stosować inne niż piasek materiały do zwiększenia szorstkości jezdni tylko za zgodą Zamawiającego. 20. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu podczas wykonywania prac, o ile będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. 21. Sól do usuwania skutków zimy winna spełniać normę dla soli drogowej. 22. Zimowe utrzymanie dróg, chodników i miejsc wyznaczonych polega na usuwaniu śniegu i śliskości niezależnie od grubości warstwy śniegu lub lodu zalegającej na utrzymywanym terenie. 23. Zamawiający może dokonać korekt (dodać, odjąć) odcinków dróg objętych działaniami zimowego utrzymania w ilości + - 20% na danym zadaniu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.