eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Badanie przedsiębiorstw regionu w zakresie konkurencyjności i innowacyjności oraz zapotrzebowania na usługi proinnowacyjne

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-09-17

Wrocław: Badanie przedsiębiorstw regionu w zakresie konkurencyjności i innowacyjności oraz zapotrzebowania na usługi proinnowacyjne
Numer ogłoszenia: 322110 - 2009; data zamieszczenia: 17.09.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 242640 - 2009r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7769397,7769703-05,7779229, faks 071 7769141, 7769702.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Badanie przedsiębiorstw regionu w zakresie konkurencyjności i innowacyjności oraz zapotrzebowania na usługi proinnowacyjne.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Innowacyjność i wykorzystanie zaawansowanych technologii w przedsiębiorstwach są jednymi z głównych czynników wpływających na konkurencyjność gospodarki. Dobra znajomość tego sektora gospodarki i czynników, które decydują o jego rozwoju, ma istotne znaczenie z punktu widzenia planowania oraz prowadzenia polityki jak i przygotowania instrumentów wsparcia przedsiębiorczości w celu zwiększenia ich konkurencyjności. Konkurencyjność i innowacyjność są przedmiotem troski polityk gospodarczych i społecznych na terenie regionu. Wyniki badania powinny zawierać informacje pozwalające na efektywne wspieranie działań z tego zakresu. Cele zamówienia Głównym celem badania jest ocena innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw w regionie dolnośląskim, diagnoza stanu obecnego, analiza trendów rozwojowych stanu przedsiębiorczości, ocena przedsiębiorczości i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii na Dolnym Śląsku. Celem badania jest określenie potencjału małych i średnich przedsiębiorstw do tworzenia innowacyjnych produktów i usług. Celem będzie także określenie potrzeb przedsiębiorców w zakresie rozwoju zdolności innowacyjnej i ocena ofert usług na rzecz innowacji z punktu widzenia przedsiębiorstw. Celami szczegółowymi zamówienia są: Określenie kierunków rozwoju potencjału konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw; Określenie potencjału innowacyjnego dolnośląskich przedsiębiorstw; Określenie rodzaju ilości i źródeł pochodzenia innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa; Określenie podstawowych barier we wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwach; Diagnoza obecnej sytuacji w obszarze świadomości małych i średnich przedsiębiorstw odnośnie potrzeb tworzenia innowacyjnych produktów i usług; Źródła i bodźce dla innowacji w przedsiębiorstwach czynniki społeczne, demograficzne, ekonomiczne, psychologiczne; Strategie przedsiębiorstw - czy firmy posiadają opracowują strategie działania w zmieniającej się sytuacji gospodarczej, czy planują działania z innymi przedsiębiorstwami, instytucjami, jednostkami badawczymi w celu wytworzenia innowacyjnych rozwiązań; Identyfikacja obecnego poziomu wiedzy i korzystania przez MŚP z ochrony własności przemysłowej; Określenie wpływu środków pomocowych otrzymanych w ramach funduszy unijnych na rozwój konkurencyjności i innowacyjności w sektorze przedsiębiorstw; Określenie szkoleń z zakresu innowacji, których tematyka będzie jak najlepiej dostosowana do potrzeb przedsiębiorstw i odpowiadająca trendom rozwojowym przedsiębiorstw; Określenie typów usług proinnowacyjnych niezbędnych dla wsparcia rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności; Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie regionalnego badania oraz przygotowanie raportu i prezentacji Power Point na reprezentatywnej próbie mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, które pozwoli na określenie ich pozycji konkurencyjnej, innowacyjności i potencjału rozwojowego oraz zapotrzebowania na usługi proinnowacyjne. Szczególny nacisk zostanie położony na zdefiniowanie wskaźników, które mogłyby jak najlepiej odzwierciedlić innowacyjność regionalnych przedsiębiorstw oraz obszarów niedostatecznie zdiagnozowanych w zestawieniach statystycznych i dotychczasowych badaniach. Przedmiotem zamówienia jest realizacja badania składającego się z następujących zadań: 1. Przeprowadzenie badania pilotażowego 2. Przeprowadzenie badania właściwego 3. Zebranie i opracowanie danych 4. Napisanie raportu, streszczenia i zrobienie prezentacji z badania właściwego. 1. Przeprowadzenie badania pilotażowego (próbnego, testowego) na próbie przedsiębiorstw nie mniejszej niż n=40, przeprowadzone metodą kwestionariusza ankietowego (metoda PAPI), za pomocą którego możliwe będzie określenie: rodzaju innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa, głównych czynników decydujących o wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwach, źródeł innowacji w przedsiębiorstwach, rodzaju barier w prowadzeniu innowacji w przedsiębiorstwach, rodzaju i wielkości wsparcia (finansowego, doradczego, inne) potrzebnego do rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach, czy znane są przedsiębiorcom możliwości dofinansowania tych inwestycji z funduszy europejskich i środków krajowych, rodzaju i zakresu prac badawczo rozwojowych prowadzonych przez przedsiębiorstwa, głównych kierunków inwestowania w sferę B+R przez przedsiębiorstwa różnych branż, zakresu współpracy z jednostkami B+R, podejmowanych inicjatyw wspólnie z innymi przedsiębiorstwami, planów pozyskania środków z funduszy unijnych na rozwój innowacji w przedsiębiorstwach, zapotrzebowania na typy usług proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa, szczegółowej tematyki szkoleń wspierających rozwój innowacji w przedsiębiorstwach, rodzaju usług niezbędnych dla wspierania rozwoju przedsiębiorstw, rodzaju usług proinnowacyjnych z których korzystało przedsiębiorstwo, i zrealizowanie celów badania. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestniczenia w ostatecznym doborze i sformułowaniu treści zawartych w kwestionariuszu ankietowym. Wyniki badania pilotażowego powinny dać odpowiedź na pytanie czy i w jaki sposób przygotowane narzędzie badawcze odpowiada założeniom badania, czy jest efektywne i w jaki sposób uchronić się od ewentualnych problemów podczas realizacji badania właściwego. Badanie pilotażowe powinno służyć sprawdzeniu, udoskonaleniu i doprecyzowaniu narzędzia badawczego wykorzystywanego w zamówieniu. Wnioski wypływające z pilotażu posłużą udoskonaleniu kwestionariusza, wyeliminowaniu ewentualnych ułomności technicznych, językowych, strukturalnych i niedoskonałości zaburzających prawidłowy kontakt z respondentem. Zamawiający zastrzega sobie prawo udziału w badaniu pilotażowym. Wynikiem badania pilotażowego będzie raport z badania pilotażowego zawierający przynajmniej następujące zagadnienia: wyszczególnienie ewentualnych niezbędnych zmian w sformułowaniach zastosowanych w pytaniach (jeśli zasadne, lub informacja, że narzędzie pozostaje w tym zakresie bez zmian), wyszczególnienie ewentualnych niezbędnych zmian w zakresie zastosowanych w narzędziu badawczym pytań otwartych (jeśli zasadne, lub informacja, że narzędzie pozostaje w tym zakresie bez zmian), informacja, na które z pytań trudno jest uzyskać odpowiedź od respondenta, informacja, na które z pytań nie można - pomimo przekazanej przez ankietera informacji wyjaśniającej - uzyskać odpowiedzi, informacja dotycząca proponowanych uzupełnień informacji dla ankietera. Raport z badania pilotażowego zostanie przedstawiony Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia badania pilotażowego w formie pisemnej i na nośniku CD. Zamawiający przyjmie raport z badania pilotażowego w terminie 7 dnia roboczego od jego otrzymania i poinformuje o tym fakcie Wykonawcę. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżeń do przedstawionego raportu, Wykonawca wprowadzi proponowane przez Zamawiającego zmiany w raporcie z badania pilotażowego lub narzędziu badawczym, przedstawiając Zamawiającemu poprawioną wersję raportu raz narzędzi badawczych w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia zastrzeżeń przez Zamawiającego. 2. Przeprowadzenie badania właściwego, które powinno zostać przeprowadzone zgodnie z wnioskami płynącymi z pilotażu. Przed przystąpieniem do badania właściwego Wykonawca udoskonali narzędzie badawcze, usunie ewentualne ułomności techniczne, językowe, strukturalne, niedoskonałości mogące zaburzać prawidłowy kontakt z respondentem. Badanie właściwe powinno zostać wykonane metodą PAPI (Paper and Pencil Interview) za pomocą kwestionariusza ankietowego/ udoskonalonego po badaniu pilotażowym narzędzia badawczego i powinno zostać przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku o liczebności nie niższej niż n = 800 zrealizowanych wywiadów kwestionariuszowych. Próba powinna być dobrana losowo z operatu zawierającego dane firm aktywnych. Losowanie powinno odbyć się z zachowaniem warstwowania wg następujących kryteriów: 1) Wielkość zatrudnienia z zachowaniem struktury: firmy mikro - zatrudniające do 9 pracowników, firmy małe zatrudniające do 49 pracowników, przedsiębiorstwa średniej wielkości - zatrudniające do 249 osób, przedsiębiorstwa duże, powyżej 249 osób. 2) Zróżnicowanie branżowe 3) Zróżnicowanie regionalne - podział na podregiony. Badanie właściwe powinno zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią, przedstawioną w ofercie. 3. Zebranie i opracowanie danych - zebrane podczas badania dane powinny zostać zagregowane. Po przeprowadzeniu badania Wykonawca zwróci Zamawiającemu wypełnione kwestionariusze oraz przekaże pełną dokumentację przeprowadzonych badań. Zestawienia tabelaryczne danych zostaną zapisane i przekazane Zamawiającemu na nośniku CD oraz w postaci wydruków. 4. Napisanie raportu, streszczenia i zrobienie prezentacji z badania właściwego. Raport z badań (minimum 100 stron w języku polskim) powinien zawierać analizę desk research, opis badania, wyniki badania (analizy tabel krzyżowych) oraz rekomendacje. W raporcie powinny znaleźć się również odpowiedzi na pytania badawcze. Raport powinien zawierać - obok tekstu - także wykresy i tabele. Wykresy i tabele powinny zostać wykonane w programie MS Word i MS Excel. Wyniki badania (w formie raportu) powinny być przedstawione Zamawiającemu w formie elektronicznej (na nośniku CD) oraz kolorowego wydruku w liczbie dwóch egzemplarzy (każdy oddzielnie zbindowany). Tabele statystyczne powinny być zapisane w formacie MS Excel i przekazane Zamawiającemu w postaci wydruku oraz zapisane na nośniku CD. Wykonawca przygotuje również całościowe, syntetyczne streszczenie (maksymalnie 4 strony w języku polskim) badania i jego wyników oraz analizy desk research wraz z rekomendacjami, a także prezentację podsumowującą wyniki badania w MS Power Point (w języku polskim i angielskim). Prezentacja nie powinna liczyć więcej niż 30 slajdów. Streszczenie i prezentacja zostaną przekazane zamawiającemu w formie elektronicznej na nośniku CD/DVD oraz w formie papierowej. Każdy etap badania/zadanie wykonane zostanie z uwzględnieniem wizualizacji wymaganej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.00.00.00 - (4) Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze 73.11.00.00 - Usługi badawcze .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 120000 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt systemowy pn. Rozwój , kooordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji, realizowany w ranmach poddziałania 8.2.2 POKL.

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.09.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • INSTYTUT BADAŃ NAD GOSPODARKĄ RYNKOWĄ, ul. Do Studzienki 63, 80-227 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 120000
  • Oferta z najniższą ceną: 105000 oferta z najwyższą ceną: 128000
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.