eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubań › BUDOWA I REMONT DRÓG WEWNĘTRZNYCH I GMINNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-01-28

Lubań: BUDOWA I REMONT DRÓG WEWNĘTRZNYCH I GMINNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU
Numer ogłoszenia: 32136 - 2014; data zamieszczenia: 28.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464400, faks 075 6464405.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luban.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA I REMONT DRÓG WEWNĘTRZNYCH I GMINNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem robót jest zakończenie rozpoczętej w roku 2013 budowy osiedlowych dróg wewnętrznych na terenie Osiedla Fabryczna, w ramach II etapu jego rozbudowy, na pozostałej części ulicy Agatowej oraz wykonanie warstwy ścieralnej na wybudowanych w roku 2013 jezdniach osiedlowych dróg wewnętrznych - ulicy Rubinowej i części ulicy Agatowej, stanowiących dojazd do istniejących nowo wybudowanych posesji oraz posesji będących aktualnie w trakcie budowy, a także uzupełnienie w części ulicy Agatowej, na wybudowanej w roku 2013 kanalizacji deszczowej, elementów odwodnienia jezdni poprzez wybudowanie wpustów ulicznych. W ramach zamówienia przewiduje się także wykonanie remontu istniejących na terenie tego osiedla mieszkaniowego nawierzchni bitumicznych dróg gminnych wraz z wykonaniem ich obramowania krawężnikiem najazdowym. Roboty remontowe obejmować będą na całych długościach drogi gminne Nr 108957D -ulicę Oficerską, Nr 108958D - ulicę Szafirową i Nr 108959D - ulicę Rubinową oraz część drogi gminnej Nr 108953D - ulicy Fabryczna Osiedle, od skrzyżowania z ulicą Oficerską do skrzyżowania z ulicą Rubinową. Zakres robót obejmuje: 1.BUDOWA POZOSTAŁYCH ODCINKÓW DROGI WEWNĘTRZNEJ ULICY AGATOWEJ ORAZ WYKONANIE WARSTWY ŚCIERALNEJ NA JEZDNIACH DRÓG WEWNĘTRZNYCH ULIC AGATOWEJ I RUBINOWEJ WYBUDOWANYCH W 2013 ROKU, obejmujące: -Budowę pozostałego odcinka jezdni ulicy Agatowej o łącznej długości 407,40 m i szerokości 6,0 m. Konstrukcję jezdni zamknięta krawężnikiem betonowym najazdowym z uwagi na występującą na całej długości jezdni ilość zjazdów na graniczące z jezdnią posesję. Nawierzchnię na odcinkach ulicy przewidzianych do budowy planuje się jako dwuwarstwową bitumiczną (warstwa wiążąca grub, 4 cm i warstwa ścieralna z masy SMA grub. 4 cm), na dwuwarstwowej podbudowie kamiennej z mieszanek kamiennych i warstwie odcinającej z piasku. Dodatkowo na odcinkach ulicy Agatowej w km 0+130 - 0+205 oraz 0+292 - 0+492, z uwagi na niestabilny grunt, częściowo nawodniony i różnorodny, przed wykonaniem podbudowy kamiennej przewiduje się wykonanie wzmocnienia gruntu geosyntetykami - geowłókniną i geokratą. Do czasu budowy chodników pobocze po obu stronach jezdni za krawężnikami przewiduje się uzupełnić poprzez wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej grubości 10 cm na szerokości 1,00 mb. Spadek poprzeczny tego tymczasowego pobocza jednostronny 2-6%. Dodatkowo z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych konstrukcję jezdni przewiduje się zabezpieczyć poprzez wykonanie obustronnego drenażu opaskowego rurkami NPCW na podsypce i obsypce ze żwiru płukanego wraz z włączeniem go w istniejącą kanalizację deszczową. Profil osi jezdni planowanych do budowy odcinków drogi dostosowano do istniejącej niwelety ulicy Rubinowej i ulicy Oficerskiej oraz dowiązano do rzędnych terenu. Przekroje konstrukcyjne planowanych do budowy odcinków drogi - ulicy Agatowej przyjęto jak dla drogi o kategorii ruchu KR1. Szerokość jezdni 6,0 m. Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%. Konstrukcja jezdni do wykonania w ramach realizacji zadania, po wcześniejszych robotach ziemnych związanych z niwelacja terenu w obrębie pasa drogowego, wykonaniem koryta z wywozem urobku, wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna wykopu pod warstwy konstrukcyjne jezdni oraz wzmocnieniem na części drogi podłoża geosyntetykami, przedstawia się następująco: -warstwa ścieralna z masy mastyksowo - grysowej SMA grub. 4cm. -warstwa wiążąca z mieszanki mineralno - asfaltowej grub. 4cm. -górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm grub. 10cm. -dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-63 mm grub. 20cm. -warstwa odcinająca z piasku grub. 15cm. Przed ułożeniem warstwy ścieralnej na jezdniach dróg wewnętrznych - ulicach Agatowej i Rubinowej, wybudowanych zarówno w ramach niniejszego zamówienia, jak również w roku 2013, wykonaną warstwę wiążącą należy skropić asfaltem, wyregulować do poziomu warstwy ścieralnej zlokalizowane w jezdni urządzenia obce, a dodatkowo na odcinkach ulicy Agatowej w km 0+000 - 0+130 oraz ulicy Rubinowej w km 0+000 - 0+139,2 wykonać wzmocnienie z geosiatki. Konstrukcję nawierzchni jezdni, planowanych do budowy odcinków ulicy Agatowej, planuje się ograniczyć krawężnikiem betonowym najazdowym na ławie betonowej z oporem. Krawężnik powinien być posadowiony na wysokości + 3-4 cm od poziomu planowanej do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. UWAGA: Krawężnik w ilości 136 mb stanowić będzie materiał Zamawiającego i zostanie dostarczony Wykonawcy do wbudowania bezpośrednio na plac budowy, pozostałą ilość krawężników w ilości 691,50 mb zakupi i wbuduje Wykonawca. W ramach zamówienia przewiduje się również wykonanie ciągu pieszego, łączącego ulicę Agatową z chodnikiem przy drodze krajowej Nr 30 - ulica Papieża Jana Pawła II, długości 64 mb i szerokości 2,0 mb. W ramach tych robót przewiduje się wykonanie robót ziemnych - koryta pod warstwy konstrukcyjne chodnika z wywozem urobku oraz wyprofilowaniem i zagęszczeniem podłoża, wykonanie warstwy odsączającej z piasku, podbudowy z mieszanki kamiennej oraz nawierzchnię chodnika z betonowej kostki brukowej gr. 6 cm. Konstrukcję nawierzchni chodnika planuje się ograniczyć obrzeżem betonowym na ławie betonowej z oporem. Wody opadowe z powierzchni jezdni dróg planowanych do budowy odprowadzane będą poprzez nadanie jej stosownych spadków poprzecznych i podłużnych do istniejącej miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. W ramach objętych zamówieniem robót w ul. Agatowej na odcinku w km 0+000 do 0+205 planuje się wybudowanie na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej dodatkowych studni inspekcyjnych umiejscowionych na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej oraz przykanałów z rur PVC i wpustów ulicznych z rur betonowych z osadnikiem. Wpusty należy zamknąć włazami żeliwnymi typu ciężkiego zamykanymi na zamek. Na nowo wybudowanym w roku 2013 odcinku kanalizacji deszczowej i jej przykanałach w części ulicy Agatowej w km 0+292 - 0+494 należy wykonać w jezdni wpusty uliczne z rur betonowych z osadnikiem. Wpusty należy zamknąć włazami żeliwnymi typu ciężkiego zamykanymi na zamek. Dodatkowo na wybudowanej w latach poprzednich sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej planuje się po robotach ziemnych związanych z niwelacją terenu pod projektowane drogi, wykonanie przebudowy istniejących w jezdni betonowych studni rewizyjnych do wysokości planowanej niwelety dróg. Planowane do budowy i przebudowy studnie rewizyjne w przyszłych jezdniach dróg należy przykryć włazami żeliwnymi typu ciężkiego 40T. Przejście kanałów przez ścianki studni rewizyjnych i wpustów ulicznych betonowych należy wykonać jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Przejścia przez te ściany należy wykonać w oryginalnych tulejach przejściowych PCV z uszczelką gumową osadzonych w otworach w ścianach studzienki. Budowane studnie należy posadowić na podsypce piaskowej oraz podstawie betonowej. Elementy betonowe studni istniejących należy zewnętrznie dwukrotnie zaizolować warstwą bitumiczną, a od wewnątrz ewentualne ubytki i spoiny kręgów wyspoinować zaprawą wodoszczelną. Zabrania się wykonywania izolowania studni od wewnątrz. Podejścia pod wpusty i odwodnienie okolicznych posesji należy połączyć poprzez rury SDR-34 klasy S O200 PCV do kanalizacji zewnętrznej, łączonych przy pomocy uszczelek wargowych. Kanały należy układać w gotowym wykopie na 15 cm podsypce piasku oraz wykonać warstwę obsypkową o grubości 30cm ponad wierzch przewodu. Następnie należy wykonać zasyp przewodu gruntem rodzimym oczyszczonym z elementów skalistych, grud i kamieni, a odcinki zlokalizowane w jezdni materiałem przewidzianym do wymiany gruntu. Zagęszczenie gruntu i materiału dostarczanego do wymiany gruntu w jezdniach należy wykonać warstwami. Każda warstwa powinna być zagęszczona do wskaźnika zagęszczenia o wartości 1,00. Grubość warstw nie powinna być większa niż: 0,15m przy zagęszczaniu ręcznym i 0,3m przy zagęszczaniu mechanicznym. Przy zagęszczaniu należy zachować optymalną wilgotność gruntu. UWAGA: W jezdni pasa drogowego ul. Agatowej i ul. Rubinowej przewidziano, w ramach wykonywanych robót instalacyjnych, całkowitą wymianę gruntu na mieszankę kamienną. Spadki oraz rzędne dna rur oraz rzędne studni rewizyjnych i wpustów ulicznych należy wykonać zgodnie z projektem. Po wykonaniu kolejnych odcinków sieci, przed zasypaniem poddać ją próbom szczelności i przepustowości zgodnie z PN92/B10735 na infiltracje oraz dokonać odbiorów częściowych przy udziale nadzoru inwestycyjnego i wykonawcy. Podczas realizacji robot inwestycyjnych należy dostosować rzędne włazów studni i wpustów ulicznych do rzędnych nawierzchni jezdni i terenu. Wykopy pod roboty instalacyjne należy wykonać o ścianach pionowych. Wykopy należy wykonywać sprzętem mechanicznym, a w miejscu zbliżenia do kolizji z urządzeniami obcymi w odległości 1,0 m wykopy należy prowadzić ręcznie. Napotkane na trasie przewody lub kable winny być zabezpieczone przed uszkodzeniem, a w razie potrzeby podwieszone w sposób zapewniający ich eksploatację. Zabezpieczenie ścian wykopów należy zastosować wówczas gdy głębokość wykopu będzie większa niż 1,5m. Wykopy należy zabezpieczyć wypraskami stalowymi i rozporami. Zabezpieczenie wykopów powinno wystawać co najmniej 0,15m nad teren. Szerokość wykopu powinna być dostosowana do średnicy układanego przewodu, a dla średnicy 200mm wynosi co najmniej 1,0m. Odległość pomiędzy obudową wykopu, a zewnętrzną ścianką rury z każdej strony powinna wynosić co najmniej 30 cm. Zasypywanie i zagęszczanie wykopów i zasypki przy robotach instalacyjnych. Wykop do wysokości 30cm powyżej wierzchu przewodów włączonych do studzienek oraz co najmniej 50 cm wokół ścian na całej wysokości studni, należy zasypać piaskiem. Pozostałą część wykopu zasypać gruntem rodzimym, a w jezdniach dokonać wymiany gruntu. Grunt i materiał dowożony na wymianę należy zagęszczać warstwami grubości 15 cm przy zagęszczaniu ręcznym i 30 cm przy zagęszczaniu mechanicznym. Wykop należy zasypać warstwami 0,15 m przy ręcznym zagęszczeniu poprzez ubijanie gruntu zasypowego po obu stronach wykopu. Grubość warstwy zagęszczonej nie powinna być większa od 0,3 m przy zagęszczaniu warstwy gruntu przy użyciu sprzętu mechanicznego lżejszego, takiego jak wibratory i ubijaki mechaniczne do 200 kG. Szczególną uwagę należy zwrócić na zagęszczanie gruntu przy studniach kanalizacyjnych w promieniu 2,0 m. Przy zagęszczaniu wykopów należy osiągnąć wskaźnik zagęszczenia zgodny z PN-74/B-02380, który dla terenów pod jezdnią drogi wykosi Js = 1,00, a poza jezdnią Js=0,98. Przed ułożeniem warstwy wiążącej z masy bitumicznej nawierzchni jezdni należy wyregulować do jej poziomu wszystkie urządzenia obce zlokalizowane w jezdni dróg - obudowy zaworów i zasuw oraz włazy studni kanalizacyjnych, a także przebudować w ul. Agatowej kominy włazowe studni kanalizacyjne poprzez demontaż jednego kręgu betonowego oraz ponowne zamontowanie płyty nastudziennej i włazu żeliwnego pochodzącymi z wcześniejszego demontażu. Planowane do wykonania roboty drogowo - instalacyjne nie wymagają wycinki drzew ani krzewów. Powierzchnie podlegających budowie pozostałych odcinków ulicy Agatowej: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej 2.424,00 m2. Długości elementów liniowych i innych do budowy i przebudowy na pozostałych odcinkach ulicy Agatowej: -krawężniki najazdowe 827,50 mb. -remont studni rewizyjnych 7 szt. -drenaż opaskowy jezdni 760,00 mb. Kanalizacja deszczowa - uzupełnienie urządzeń w istniejącej kanalizacji deszczowej: -studnie inspekcyjne PVC O 425 mm - 3 kpl. -przykanały wpustów deszczowych z rur PVC O200 mm - 43,00 mb. -wpusty deszczowe typowe uliczne z osadnikiem - 15 kpl. Powierzchnie ciągów pieszych podlegających budowie przy ulicy Agatowej: -chodnik o nawierzchni z kostki betonowej 147,20 m2. -obrzeża betonowe 128,00 mb. Warstwy ścieralne na jezdniach dróg wewnętrznych ulicy Agatowej wraz z drogą dojazdową do posesji zlokalizowanej na działce gruntowej nr 5/29 i ulicy Rubinowej, wybudowanych w 2013 roku: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej z masy SMA 1.766,00 m2. Szczegółowy zakres wymienionych w pkt.1 i 2 robót określają: 1)Projekt budowlany; 2)Część III SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia; 3)Przedmiar robót przekazany Wykonawcy w celu sporządzenia kosztorysu ofertowego i oferty; 4)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 2.REMONTY NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH JEZDNI DRÓG GMINNYCH: 2.1.DROGA GMINNA NR 108957D - ULICA OFICERSKA (odcinek od skrzyżowania z droga gminną - ulicą Fabryczna Osiedle do skrzyżowania z drogą gminną - ulicą Szafirową i drogą wewnętrzną - ulicą Agatową). Istniejącą nawierzchnię jezdni ulicy Oficerskiej, w celu zapewnienia prawidłowego odpływu wód opadowych do zlokalizowanych w jezdni wpustów deszczowych oraz z uwagi na występującą na całej długości jezdni ilość zjazdów na graniczące z jezdnią posesję, planuje się ograniczyć krawężnikiem betonowym najazdowym na ławie betonowej z oporem wbudowanym we wcześniej wykonanych rowkach pod krawężnik i ławę betonową. Krawężnik powinien być posadowiony na wysokości + 3-4 cm od poziomu planowanej do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. Do czasu budowy chodników pobocze po lewej i prawej stronie jezdni za krawężnikami przewiduje się uzupełnić poprzez wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej na szerokości 1,00 mb. Spadek poprzeczny tego tymczasowego pobocza jednostronny 2-6%. Planuje się wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno - asfaltowej mechanicznie na całej szerokości istniejącej jezdni w celu nadania jej normatywnych spadków poprzecznych i podłużnych. W wykonanej warstwie wyrównawczej należy wyregulować do poziomu planowanej warstwy ścieralnej zlokalizowane w jezdni urządzenia obce, następnie skropić asfaltem i dodatkowo na całej szerokości jezdni i całym odcinku drogi przed ułożeniem warstwy ścieralnej wykonać wzmocnienie z geosiatki. Na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć mechanicznie warstwę ścieralną z masy mastyksowo - grysowej SMA grub. 4 cm po zagęszczeniu. Szerokość jezdni po wykonaniu obramowania krawężnikiem - 6,0 m. Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%. Powierzchnie i długości elementów liniowych związane z remontem drogi: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej,w tym warstwa ścieralna z masy SMA 933,00 m2. -krawężniki najazdowe 301,00 mb. Długość remontowanej drogi wynosi 155,00mb. 2.2.DROGA GMINNA NR 108958D - ULICA SZAFIROWA (odcinek od skrzyżowania z drogą gminną - ulicą Oficerską i drogą wewnętrzną - ulicą Agatową do skrzyżowania z drogą gminna - ulicą Rubinową oraz drogami wewnętrznymi - ulicami Agatową i Rubinową). Istniejącą nawierzchnię jezdni ulicy Szafirowej, w celu zapewnienia prawidłowego odpływu wód opadowych do zlokalizowanych w jezdni wpustów deszczowych oraz z uwagi na występującą na całej długości jezdni ilość zjazdów na graniczące z jezdnią posesję, planuje się ograniczyć krawężnikiem betonowym najazdowym na ławie betonowej z oporem wbudowanym we wcześniej wykonanych rowkach pod krawężnik i ławę betonową. Krawężnik powinien być posadowiony na wysokości + 3-4cm od poziomu planowanej do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. Do czasu budowy chodników pobocze po lewej i prawej stronie jezdni za krawężnikami przewiduje się uzupełnić poprzez wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej na szerokości 1,00 mb. Spadek poprzeczny tego tymczasowego pobocza jednostronny 2-6%. Dodatkowo planuje się wykonanie przebudowę istniejącego zjazdu z kostki kamiennej do poziomu wykonanego obramowania jezdni. Planuje się wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno - asfaltowej mechanicznie na całej szerokości istniejącej jezdni w celu nadania jej normatywnych spadków poprzecznych i podłużnych. W wykonanej warstwie wyrównawczej należy wyregulować do poziomu planowanej warstwy ścieralnej zlokalizowane w jezdni urządzenia obce, następnie skropić asfaltem i dodatkowo na całej szerokości jezdni i całym odcinku drogi przed ułożeniem warstwy ścieralnej wykonać wzmocnienie z geosiatki. Na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć mechanicznie warstwę ścieralną z masy mastyksowo - grysowej SMA grub. 4 cm po zagęszczeniu. Szerokość jezdni po wykonaniu obramowania krawężnikiem - 6,0 m. Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%. Powierzchnie i długości elementów liniowych związane z remontem drogi: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej, w tym warstwa ścieralna z masy SMA 403,00 m2. -krawężniki najazdowe 123,70 mb. Długość remontowanej drogi wynosi 66,00mb. 2.3.DROGA GMINNA NR 108959D - ULICA RUBINOWA (odcinek od skrzyżowania z droga gminną - ulicą Fabryczna Osiedle do skrzyżowania z drogą gminną - ulicą Szafirową i drogami wewnętrznymi - ulicami Agatową i Rubinową). Istniejącą nawierzchnię jezdni ulicy Rubinowej, w celu zapewnienia prawidłowego odpływu wód opadowych do zlokalizowanych w jezdni wpustów deszczowych oraz z uwagi na występującą na całej długości jezdni ilość zjazdów na graniczące z jezdnią posesję, planuje się ograniczyć krawężnikiem betonowym najazdowym na ławie betonowej z oporem wbudowanym we wcześniej wykonanych rowkach pod krawężnik i ławę betonową. Krawężnik powinien być posadowiony na wysokości +3-4cm od poziomu planowanej do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. Do czasu budowy chodników pobocze po lewej i prawej stronie jezdni za krawężnikami przewiduje się uzupełnić poprzez wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej na szerokości 1,00 mb. Spadek poprzeczny tego tymczasowego pobocza jednostronny 2-6%. Z uwagi na zniszczenie istniejącej jezdni bitumicznej przełomami typu średniego przed wykonaniem warstw bitumicznych nawierzchni jezdni planuje się wykonanie przebudowy przełomów poprzez wykonanie robót ziemnych - koryta pod podbudowy kamienne z wywozem urobku i wykonanie nowych podbudów z mieszanek kamiennych. Po zakończeniu prac związanych z przebudową miejsc przełomowych w jezdni drogi - ulicy planuje się wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno - asfaltowej mechanicznie na całej szerokości istniejącej jezdni w celu nadania jej normatywnych spadków poprzecznych i podłużnych oraz zaklinowaniu podbudów kamiennych w miejscach wyremontowanych przełomów jezdni. W wykonanej warstwie wyrównawczej należy wyregulować do poziomu planowanej warstwy ścieralnej zlokalizowane w jezdni urządzenia obce, następnie skropić asfaltem i dodatkowo na całej szerokości jezdni i całym odcinku drogi przed ułożeniem warstwy ścieralnej wykonać wzmocnienie z geosiatki. Na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć mechanicznie warstwę ścieralną z masy mastyksowo - grysowej SMA grub. 4 cm po zagęszczeniu. Szerokość jezdni po wykonaniu obramowania krawężnikiem - 6,0 m. Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%. Dodatkowo z uwagi na niski poziom wód gruntowych i ich napływ, od strony ogrodów działkowych i istniejących po lewej stronie drogi posesji, konstrukcję jezdni przewiduje się zabezpieczyć poprzez wykonanie jednostronnego drenażu opaskowego rurkami NPCW na podsypce i obsypce ze żwiru płukanego wraz z włączeniem go w istniejącą kanalizację deszczową. W ramach objętych zamówieniem robót w ul. Rubinowej w celu odbioru wody opadowej z rowu zlokalizowanego przy koronie drogi planuje się wybudowanie dodatkowej studni rewizyjnej z kręgów betonowych O1000mm umiejscowionej na istniejącej w drodze sieci kanalizacji deszczowej oraz przykanału pomiędzy rowem, a studnią z rur PVC O250 mm oraz dla odwodnienia jezdni drogi dodatkowych 2 wpustów ulicznych z rur betonowych O500 mm z osadnikiem z ich przkanałami z rur PVC O200mm włączonymi w istniejąca studnię rewizyjną kanalizacji deszczowej. Wpusty należy zamknąć włazami żeliwnymi typu ciężkiego zamykanymi na zamek. Planowaną do wybudowania studnię rewizyjną w jezdni drogi należy przykryć włazem żeliwnymi typu ciężkiego 40T. Przejście kanałów przez ścianki studni rewizyjnych i wpustów ulicznych betonowych należy wykonać jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Przejścia przez te ściany należy wykonać w oryginalnych tulejach przejściowych PCV z uszczelką gumową osadzonych w otworach w ścianach studzienki. Budowane studnie należy posadowić na podsypce piaskowej grubości 0,30mm oraz podstawie betonowej grubości 0,15m. Elementy betonowe studni istniejących należy zewnętrznie dwukrotnie zaizolować warstwą bitumiczną, a od wewnątrz ewentualne ubytki i spoiny kręgów wyspoinować zaprawą wodoszczelną. Zabrania się wykonywania izolowania studni od wewnątrz. Wykop do wysokości 30cm powyżej wierzchu przewodów włączonych do studzienek oraz co najmniej 50 cm wokół ścian na całej wysokości studni, należy zasypać piaskiem. Pozostałą część wykopu zasypać gruntem rodzimym, a w jezdniach dokonać wymiany gruntu. Grunt i materiał dowożony na wymianę należy zagęszczać warstwami grubości 15 cm przy zagęszczaniu ręcznym i 30 cm przy zagęszczaniu mechanicznym. Podejścia pod wpusty i odwodnienie rowu należy połączyć poprzez rury SDR-34 klasy S PCV do kanalizacji zewnętrznej, łączonych przy pomocy uszczelek wargowych. Kanały należy układać w gotowym wykopie na 15 cm podsypce piasku oraz wykonać warstwę obsypkową o grubości 30cm ponad wierzch przewodu. Następnie należy wykonać zasyp przewodu materiałem przewidzianym do wymiany gruntu. Zagęszczenie materiału dostarczanego do wymiany gruntu w jezdniach należy wykonać warstwami. Każda warstwa powinna być zagęszczona do wskaźnika zagęszczenia o wartości 1,00. Grubość warstw nie powinna być większa niż: 0,15m przy zagęszczaniu ręcznym i 0,3m przy zagęszczaniu mechanicznym. Przy zagęszczaniu należy zachować optymalną wilgotność gruntu. UWAGA: W jezdni pasa drogowego ul. Rubinowej przewidziano, w ramach wykonywanych robót instalacyjnych, całkowitą wymianę gruntu na mieszankę kamienną. Spadki oraz rzędne dna rur oraz rzędne studni rewizyjnych i wpustów ulicznych należy dostosować do wysokości planowanej do wykonania warstwy ścieralnej jezdni ulicy. Po wykonaniu odcinków sieci, przed zasypaniem poddać ją próbom szczelności i przepustowości zgodnie z PN92/B10735 na infiltracje oraz dokonać odbiorów częściowych przy udziale nadzoru inwestycyjnego i wykonawcy. Wykopy pod roboty instalacyjne należy wykonać o ścianach pionowych. Wykopy należy wykonywać sprzętem mechanicznym, a w miejscu zbliżenia do kolizji z urządzeniami obcymi w odległości 1,0 m wykopy należy prowadzić ręcznie. Napotkane na trasie przewody lub kable winny być zabezpieczone przed uszkodzeniem, a w razie potrzeby podwieszone w sposób zapewniający ich eksploatację. Zabezpieczenie ścian wykopów należy zastosować wówczas gdy głębokość wykopu będzie większa niż 1,5m. Wykopy należy zabezpieczyć wypraskami stalowymi i rozporami. Zabezpieczenie wykopów powinno wystawać co najmniej 0,15m nad teren. Szerokość wykopu powinna być dostosowana do średnicy układanego przewodu, a dla średnicy 250 i 200mm wynosi co najmniej 1,0m. Odległość pomiędzy obudową wykopu, a zewnętrzną ścianką rury z każdej strony powinna wynosić co najmniej 30 cm. Wykop należy zasypać warstwami 0,15 m przy ręcznym zagęszczeniu poprzez ubijanie materiału zasypowego po obu stronach wykopu. Grubość warstwy zagęszczonej nie powinna być większa od 0,3 m przy zagęszczaniu warstwy materiału zasypowego przy użyciu sprzętu mechanicznego lżejszego, takiego jak wibratory i ubijaki mechaniczne do 200 kG. Szczególną uwagę należy zwrócić na zagęszczanie przy studniach kanalizacyjnych w promieniu 2,0 m. Przy zagęszczaniu wykopów należy osiągnąć wskaźnik zagęszczenia zgodny z PN-74/B-02380, który dla terenów pod jezdnią drogi wykosi Js = 1,00. Powierzchnie i długości elementów liniowych związane z remontem drogi: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej, w tym warstwa ścieralna z masy SMA 931,00 m2. -krawężniki najazdowe 225,00 mb. -przebudowa miejsc przełomów średnich 396,00 m2. -drenaż opaskowy jezdni 134,00 mb. Uzupełnienie urządzeń na istniejącej kanalizacji deszczowej: -studnie rewizyjne z kręgów betonowych O 1000 mm - 1 kpl. -przykanał z rowu przydrożnego z rur PVC O 250 mm - 4,00 mb. -przykanały wpustów deszczowych z rur PVC O 200 mm - 8,00 mb. -wpusty deszczowe typowe uliczne z osadnikiem - 2 kpl. Długość remontowanej drogi wynosi 154,00mb. 2.4.CZĘŚĆ DROGI GMINNEJ NR 108953D - ULICY FABRYCZNA OSIEDLE (odcinek od skrzyżowania z drogą gminną - ulicą Oficerską do skrzyżowania z drogą gminną - ulicą Rubinową). Z uwagi na zachowanie wysokości istniejącego obramowania jezdni ulicy planuje się wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni bitumicznej jezdni na średnią głębokość do 4cm z wywozem urobku. UWAGA: Urobek z frezowania nawierzchni zostanie przewieziony przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Po oczyszczeniu jezdni planuje się wykonanie warstwy wyrównawczej z masy mineralno - asfaltowej mechanicznie na całej szerokości istniejącej jezdni w celu nadania jej normatywnych spadków poprzecznych i podłużnych. Następnie w wykonanej warstwie wyrównawczej należy wyregulować do poziomu planowanej warstwy ścieralnej zlokalizowane w jezdni urządzenia obce, skropić jezdnię asfaltem i dodatkowo na całej szerokości jezdni i całym odcinku remontowanej ulicy - drogi przed ułożeniem warstwy ścieralnej wykonać wzmocnienie z geosiatki. Na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć mechanicznie warstwę ścieralną z masy mastyksowo - grysowej SMA grub. 4cm po zagęszczeniu. Szerokość jezdni po wykonaniu obramowania krawężnikiem - 6,0m. Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%. Powierzchnie związane z remontem drogi: -jezdnia o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej, w tym warstwa ścieralna z masy SMA 648,00 m2. Długość remontowanej drogi wynosi 108,00mb..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - na zasadach określonych w art.67 ust.1 pkt.6 Ustawy - Prawo zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45.23.24.52 - Roboty odwadniające .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie dwadzieścia pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli, co najmniej trzech robót budowlanych o wartości minimum 1.000.000,00 złotych brutto. Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że zakres robót wykazanych przez Wykonawcę obejmował między innymi roboty związane z budową lub przebudową dróg, ulic z użyciem mas bitumicznych, kostki betonowej i kamiennej oraz budowę, przebudowę lub uzupełnienie elementów instalacji kanalizacji deszczowej, a także systemów odwadniających drogi, obejmujących budowę, przebudowę przepustów pod drogami oraz rowów przydrożnych. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty: a)wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku (wiedzy i doświadczenia), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4A do niniejszej Instrukcji dla Wykonawcy, b)dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.: referencje, listy polecające, opinie inspektora nadzoru, protokół odbioru robót itp. lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia). W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania na nie dowodów potwierdzających, c)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia -kierownik budowy posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w odpowiedniej specjalności. -kierownik robót posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w specjalności: a)instalacji sanitarnych; Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę: a.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4B do Instrukcja dla Wykonawcy, b.oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wymienione w wykazie osoby) posiadają wymagane uprawnienia - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4C do Instrukcja dla Wykonawcy. Zamawiający nie wymaga kserokopii uprawnień i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. c.oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę równą lub wyższą niż 1.000.000,00 zł. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty: a)opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą lub wyższą niż 1.000.000,00 zł. Jeżeli z treści polisy nie wynika fakt jej opłacenia do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający opłacenie polisy, b)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Formularz Oferty sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ; 2)Kosztorysy ofertowe uproszczone sporządzone w oparciu o Przedmiar Robót i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót - załączone do SIWZ wraz z podaniem ceny roboczogodziny, czynników cenotwórczych i narzutów jakie stosował Wykonawca przy wyliczaniu kosztorysu ofertowego. Zamawiający zaleca aby Oferent załączył kosztorysy ofertowe w wersji elektronicznej na płycie CD; 3)stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; 4)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; 5)zobowiązanie innych podmiotów wskazanych w ofercie do współpracy lub oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art.144 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1)zlecenie robót dodatkowych i zamiennych związanych z: a)wystąpieniem okoliczności niemożliwych do przewidzenia, przez zamawiającego i doświadczonego wykonawcę przed podpisaniem umowy, b)rezygnacją z części prac, ograniczenia zakres umowy podstawowej w sytuacji, gdy zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. 2)zmiana terminu wykonania zamówienia: a)w przypadku zlecenia robót dodatkowych i zamiennych, b)spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami technologicznymi, c)spowodowane wstrzymaniem robót przez Zamawiającego, z winy nie leżącej po stronie Wykonawcy, d)spowodowane przekazaniem przez Zamawiającego placu budowy z opóźnieniem. e)spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujące niemożliwością uzyskania stosownych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. 3)zmiany osobowe, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ w przypadku: a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób, b)nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, c)rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków. 4)zmiana podwykonawcy robót, przy pomocy którego wykonawca realizuje przedmiot umowy, na innego w przypadku: a)nie wywiązywania się podwykonawców wskazanych w ofercie wykonawcy ze swoich obowiązków, b)rezygnacji tych podwykonawców z wykonywania swych obowiązków.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um-luban.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, faks +48 75 6464412.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.02.2014 godzina 12:10, miejsce: Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, faks +48 75 6464412.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.