eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Wielkopolska › sukcesywne sporządzanie operatów szacunkowych nieruchomości położonych na terenie gminy Środa Wielkopolska

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-18

Środa Wielkopolska: sukcesywne sporządzanie operatów szacunkowych nieruchomości położonych na terenie gminy Środa Wielkopolska
Numer ogłoszenia: 32085 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Środzie Wlkp. , ul. Ignacego Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie, tel. 061 2867700, faks 061 2867702.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sroda.wlkp.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: sukcesywne sporządzanie operatów szacunkowych nieruchomości położonych na terenie gminy Środa Wielkopolska.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia został podzielony na 9 części, które rozpatrywane będą odrębnie. Każdy z wykonawców może złożyć ofertę kompleksową na wszystkie części lub ofertę na wybraną część. CZĘŚĆ 1 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości lokalu mieszkalnego wraz z przynależnościami i udziałem w gruncie oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 20. CZĘŚĆ 2 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 30. CZĘŚĆ 3 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości gruntowej wraz z nakładami przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 5. CZĘŚĆ 4 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości zabudowanej wraz z wyceną budynku oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 2. CZĘŚĆ 5 - wykonanie operatu szacunkowego - określania wartości nieruchomości gruntowej oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 30. CZĘŚĆ 6 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia lub aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 400. CZĘŚĆ 7 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 40. CZĘŚĆ 8 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości bądź udziału 70w nieruchomości do ustalenia renty planistycznej i opłat adiacenckich oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 15. CZĘŚĆ 9 - wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości budynku stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 2. Zamawiający informuje, że ilości operatów szacunkowych do wykonania nie są obligatoryjne i stanowią przewidywaną do wykonania ilość zamówienia. W przypadku braku zapotrzebowania na wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu zamówienia objętego umową. Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń z tego tytułu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zapewni następujące osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. a) minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do szacowania wartości nieruchomości (zgodnie z art. 192 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami t. j. Dz. U.2010.102 poz. 651 ze zm .). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek w sytuacji kiedy przedstawi, opłaconą polisę a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 40.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane przedstawione w walutach obcych, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; Pełnomocnictwo w oryginale do podpisywania oferty lub kserokopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów (pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeżeli są oni wymienieni z imienia i nazwiska w dokumencie rejestrowym); Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, stosowania aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej oraz dynamicznego systemu zakupów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający na podstawie art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadku: a)Zmiana osób, podwykonawców przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnym doświadczeniem i kwalifikacjami, które wymagane były przez Zamawiającego. Zmiany te będą dokonywane na podstawie zatwierdzonych wniosków przez strony; b)Dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia wykonawcy polegająca na zmianie obowiązującej stawki VAT, w przypadku zmiany stawki VAT przez władzę ustawodawczą. Kwota brutto wynagrodzenia zostanie odpowiednio zmieniona aneksem. Powyższe dotyczyć będzie wartości przedmiotu umowy, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.srodawlkp.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej ul. Daszyńskiego 5 pokój nr 220.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej ul. Daszyńskiego 5 pokój nr 214 ( sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości lokalu mieszkalnego wraz z przynależnościami i udziałem w gruncie oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości lokalu mieszkalnego wraz z przynależnościami i udziałem w gruncie oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 20..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 30..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości gruntowej wraz z nakładami przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości gruntowej wraz z nakładami przeznaczonej pod drogi, poszerzenia istniejących dróg oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 5..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości zabudowanej wraz z wyceną budynku oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości zabudowanej wraz z wyceną budynku oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określanie wartości nieruchomości gruntowej oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określanie wartości nieruchomości gruntowej oraz potwierdzenia jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 30.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia lub aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia lub aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 400.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenia wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 40..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia renty planistycznej i opłat adiacenckich oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości nieruchomości bądź udziału w nieruchomości do ustalenia renty planistycznej i opłat adiacenckich oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 15..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości budynku stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego - określenie wartości budynku stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności oraz potwierdzenie jego aktualizacji po upływie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia - szacunkowa ilość operatów 2..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.