eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.000.000,00 PLN

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-08

Bełchatów: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.000.000,00 PLN
Numer ogłoszenia: 319782 - 2013; data zamieszczenia: 08.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bełchatów , ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 6325211 w. 34, faks 44 6326854.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmbelchatow.neostrada.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.000.000,00 PLN.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Opis przedmiotu zamówienia 1. Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego. 2. Kwota i waluta kredytu - do 4.000.000,00 PLN 3. Okres kredytowania - 134 miesiące 4. Uruchomienie kredytu będzie następowało w transzach, w wysokościach i terminach wskazanych przez zamawiającego we wniosku złożonym na 3 dni przed planowanym uruchomieniem kolejnej transzy kredytu. Pierwsza transza nie później niż 10 dni od dnia podpisania umowy. 5. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 31.01.2014 r. 6. Pierwsza rata kapitałowa płatna w miesiącu lutym 2014 r. 7. Spłata ostatniej raty kredytu - 31.12.2024 r. 8. Spłata rat kapitałowych następować będzie w okresach wg poniższego harmonogramu: 31.01.2014 30 303 31.01.2016 30 303 31.01.2018 30 303 28.02.2014 30 303 29.02.2016 30 303 28.02.2018 30 303 31.03.2014 30 303 31.03.2016 30 303 31.03.2018 30 303 30.04.2014 30 303 30.04.2016 30 303 30.04.2018 30 303 31.05.2014 30 303 31.05.2016 30 303 31.05.2018 30 303 30.06.2014 30 303 30.06.2016 30 303 30.06.2018 30 303 31.07.2014 30 303 31.07.2016 30 303 31.07.2018 30 303 31.08.2014 30 303 31.08.2016 30 303 31.08.2018 30 303 30.09.2014 30 303 30.09.2016 30 303 30.09.2018 30 303 31.10.2014 30 303 31.10.2016 30 303 31.10.2018 30 303 30.11.2014 30 303 30.11.2016 30 303 30.11.2018 30 303 31.12.2014 30 303 31.12.2016 30 303 31.12.2018 30 303 RAZEM 2014 363 636 RAZEM 2016 363 636 RAZEM 2018 363 636 31.01.2015 30 303 31.01.2017 30 303 31.01.2019 30 303 28.02.2015 30 303 28.02.2017 30 303 28.02.2019 30 303 31.03.2015 30 303 31.03.2017 30 303 31.03.2019 30 303 30.04.2015 30 303 30.04.2017 30 303 30.04.2019 30 303 31.05.2015 30 303 31.05.2017 30 303 31.05.2019 30 303 30.06. 2015 30 303 30.06.2017 30 303 30.06.2019 30 303 31.07. 2015 30 303 31.07.2017 30 303 31.07.2019 30 303 31.08. 2015 30 303 31.08.2017 30 303 31.08.2019 30 303 30.09. 2015 30 303 30.09.2017 30 303 30.09.2019 30 303 31.10. 2015 30 303 31.10.2017 30 303 31.10.2019 30 303 30.11. 2015 30 303 30.11.2017 30 303 30.11.2019 30 303 31.12. 2015 30 303 31.12.2017 30 303 31.12.2019 30 303 RAZEM 2015 363 636 RAZEM 2017 363 636 RAZEM 2019 363 636 31.01.2020 30 303 31.01.2022 30 303 31.01.2024 30 303 29.02.2020 30 303 28.02.2022 30 303 29.02.2024 30 303 31.03.2020 30 303 31.03.2022 30 303 31.03.2024 30 303 30.04.2020 30 303 30.04.2022 30 303 30.04.2024 30 303 31.05.2020 30 303 31.05.2022 30 303 31.05.2024 30 303 30.06.2020 30 303 30.06.2022 30 303 30.06.2024 30 303 31.07.2020 30 303 31.07.2022 30 303 31.07.2024 30 303 31.08.2020 30 303 31.08.2022 30 303 31.08.2024 30 303 30.09.2020 30 303 30.09.2022 30 303 30.09.2024 30 303 31.10.2020 30 303 31.10.2022 30 303 31.10.2024 30 303 30.11.2020 30 303 30.11.2022 30 303 30.11.2024 30 303 31.12.2020 30 303 31.12.2022 30 303 31.12.2024 30 307 RAZEM 2020 363 636 RAZEM 2022 363 636 RAZEM 2024 363 640 31.01.2021 30 303 31.01.2023 30 303 28.02.2021 30 303 28.02.2023 30 303 31.03.2021 30 303 31.03.2023 30 303 30.04.2021 30 303 30.04.2023 30 303 31.05.2021 30 303 31.05.2023 30 303 30.06.2021 30 303 30.06.2023 30 303 31.07.2021 30 303 31.07.2023 30 303 31.08.2021 30 303 31.08.2023 30 303 30.09.2021 30 303 30.09.2023 30 303 31.10.2021 30 303 31.10.2023 30 303 30.11.2021 30 303 30.11.2023 30 303 31.12.2021 30 303 31.12.2023 30 303 RAZEM 2021 363 636 RAZEM 2023 363 636 9. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, w terminie do 7 dnia następnego miesiąca, począwszy od miesiąca w którym uruchomiono pierwszą transzę ( kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna). 10. W przypadku gdy termin płatności raty kapitałowej lub odsetek przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, Zamawiający dokona spłaty należności najpóźniej w dniu roboczym przypadającym po tym dniu. 11. Oprocentowanie kredytu - WIBOR dla depozytów 3 miesięcznych + (-) marża banku. Marża banku może wyrażać się liczbą dodatnią lub ujemną. Oferent zobowiązany jest do dokładnego określenia dodatniej (+) lub ujemnej (-) marży. Stawka WIBOR dla depozytów 3 miesięcznych, będąca podstawą do określenia oprocentowania w danym miesiącu wyznaczana będzie według notowań danej stawki na 2 dni robocze przed dniem uruchomienia pierwszej transzy, a dla kolejnych okresów odsetkowych na 2 dni robocze przed pierwszym dniem odpowiedniego okresu odsetkowego (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). 12. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość uruchomienia kredytu w kwocie niższej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. 14. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. 15. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania, poza wymienionymi wyżej, tj. oprocentowaniem. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia, poprzez jego zmniejszenie lub zwiększenie, uzależniając go od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych, bez ponoszenia dodatkowych opłat. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku przedłużenia procedury przetargowej mającej na celu wybór wykonawcy, w szczególności poprzez wszczęcie postępowania odwoławczego. 18. Zamawiający nie będzie dostarczał dokumentów potwierdzających wykorzystanie kredytu dotyczących np. realizowanych z kredytu inwestycji tj. pozwoleń na budowę, dokumentacji projektowych, harmonogramów rzeczowo - finansowych realizacji inwestycji i innych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga złożenia wadium, w wysokości: 10.000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 17.09.2013r. do godz. 10.30. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Nr konta 61 1050 1461 1000 0023 5331 9805. Wadium jest wniesione w terminie, jeżeli bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, wpływ środków pieniężnych na wskazany w SIWZ rachunek, przed upływem daty i godziny składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli Zamawiający potwierdzi fakt wniesienia wadium przed upływem daty i godziny składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Zamawiający wymaga by gwarancja zawierała również przesłanki utraty wadium, określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty wadium na pierwsze, pisemne wezwanie Zamawiającego. 6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający wymaga posiadania zezwolenia lub innego dokumentu, upoważniającego do prowadzenia działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa w pkt. 1, lit. b) Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa w pkt. 1, lit. b) Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa w pkt. 1, lit. b) Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa w pkt. 1, lit. d) Zamawiający wymaga posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty. 1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1.1. Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru załącznika nr 3 do SIWZ; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie jest dokumentem wspólnym . Wykonawcy mogą złożyć oświadczenie wspólnie lub każdy odrębnie. 1.2. zezwolenia lub innego dokumentu, upoważniającego do prowadzenia działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych wykonawców. 1.3. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem składanym przez któregokolwiek z tych wykonawców lub przez każdego z nich. Podlega łącznej ocenie. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga przedstawienia zobowiązania, o którym mowa powyżej w formie oryginału. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy do oferty dołączyć należy: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg wzoru załącznika nr 4 do SIWZ; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześnie niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI, pkt. 3 ppkt 2-4 i 6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI, pkt 3 ppkt 5 SIWZ, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 i 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym odpowiednio nie wcześniej niż 6, 3 i 6 miesięcy przed upływem termin składania ofert. 7. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych). 8. W przypadku, o którym mowa w pkt. 7, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 10. Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 7, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od zasady prowadzenia postępowania w języku polskim, o którym mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 12. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: 1) Wypełniony druk Oferty, wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji; 2) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), o której mowa a art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (pkt. 21 Druku Oferty) - wzór listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji i obowiązuje tylko wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku braku powiązań kapitałowych, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy PZP, wykonawca nie ma obowiązku składania załącznika nr 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej jest dokumentem odrębnym. Dokument składa każdy z tych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbelchatow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bełchatów Zespół Zamówień Publicznych i Funduszy Wewnętrznych (II piętro, pok.44) ul. Kościuszki 13 97-400 Bełchatów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.09.2013 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Bełchatów Zespół Zamówień Publicznych i Funduszy Wewnętrznych (II piętro, pok.44) ul. Kościuszki 13 97-400 Bełchatów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.