Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-10
Słupsk: Przebudowa i remontu budynku Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej w Ustce
Numer ogłoszenia: 318647 - 2010; data zamieszczenia: 10.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku , ul. Partyzantów 31 A, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 59 8425674, faks 59 8425674.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.baltic-gallery.art.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i remontu budynku Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej w Ustce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy i remontu budynku Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej w Ustce celem pełnienia prze obiekt funkcji nowoczesnego centrum sztuki współczesnej - Centrum Aktywności Twórczej. 2. Bałtycka Galeria Sztuki w Ustce zlokalizowana jest przy ulicy Zaruskiego 1, na działce nr 10/4, w pobliżu portu, promenady i plaży, w obrębie centrum miasta (Stara Osada Rybacka). Obiekt zlokalizowany jest w układzie urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków (nr. dec. 150 z dnia 28.08.1957 r. poz. A-1745/180). 3. W związku ze specyfiką obiektu konieczne jest wykonywanie całości zamierzenia inwestycyjnego pod stałym nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane, a także doświadczenie konserwatorskie w tego rodzaju pracach. 4. Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do wykonania następujących prac budowlano-montażowych (w tym konserwatorskich) oraz instalacyjnych: 1) prac związanych z rewaloryzacją elewacji, a w szczególności: - umycie elewacji, - uzupełnienie ubytków w cegle, - usunięcie starej spoiny, - konserwacja elewacji, - częściowa wymiana pokrycia dachowego na dachówkę ceramiczną, - konserwacja istniejącej konstrukcji drewnianej, - usunięcie istniejącego pomieszczenia poddasza - budowa nowego, - wykonanie izolacji termicznej dachu; 2) wprowadzenie zmian funkcji budynku: - ściany wewnętrzne - wydzielenie pomieszczeń ściankami działowymi, wykonanie nowych nadproży drzwiowych, - klatki schodowe - rozbiórka istniejącej konstrukcji schodów żelbetonowych oraz ściany konstrukcyjnej wydzielającej klatkę, wykonanie nowej konstrukcji szybu dźwigu oraz nowych biegów schodowych, dobudowanie biegów łączących I i II piętro, 3) wprowadzenie zmian materiałów wykończeniowych: - uzupełnienie i wyrównanie tynków, pomalowanie ścian farbami, - wymianę posadzek, - montaż sufitów podwieszanych, - wymianę stolarki okiennej na nową - drewnianą, - wymianę stolarki drzwiowej z odtworzeniem kształtu i wymiarów stolarki istniejącej, - wykonanie wentylacji grawitacyjnej, - wykonanie wentylacji mechanicznej, - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i wodoszczelnej, 4) wprowadzenie zmian z bezpieczeństwem użytkowania obiektu - montaż instalacji przeciwpożarowej, 5) wymiana instalacji elektrycznych, w tym montaż instalacji informatycznej, antywłamaniowej i monitoringu, oraz odgromowej 6) wymiana instalacji sanitarnych. 5. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej (projekty budowlane, projekty wykonawcze) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki nr 8, 9 i 10 do SIWZ, będących integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pomocniczy opis przedmiotu zamówienia, z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia, został zawarty w przedmiarach robót, stanowiących załącznik nr 11 do SIWZ. 6. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż przewidziane w projektach budowlanych i wykonawczych z zachowaniem tych samych technologii wykonania, parametrów i właściwości technicznych i jakościowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 16.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie budynku, w tym jedną obejmującą prace konserwatorskie, o wartości każdej roboty nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto (trzy miliony złotych)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział następujących osób: 1) kierownika budowy - wymagane wykształcenie wyższe, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy przebudowie lub remoncie minimum dwóch budynków, na których prace objęte były nadzorem konserwatorskim; 2) kierownik robót sanitarnych - wymagane wykształcenie techniczne budowlane, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi branży sanitarnej; 3) kierownik robót elektrycznych - wymagane wykształcenie techniczne budowlane, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi branży elektrycznej. (Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł z uwzględnieniem potrąceń na inne zobowiązania umowne; 2) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku podpisania oferty przez Pełnomocnika, Wykonawca powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwo, z którego treści będzie wynikać zakres udzielonego umocowania. W przypadku oferty składanej przez konsorcjum, do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania członków konsorcjum w trakcie postępowania (pełnomocnictwo może także obejmować uprawnienie do zawarcia umowy).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie: 1) zaistnienia siły wyższej, 2) zmiany przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, 3) wydania decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, 4) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, w tym wystąpienia opóźnień niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego w uzyskaniu informacji od innych podmiotów w celu określenia skumulowanych oddziaływań na środowisko, 5) konieczności zaspokojenia oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, 6) konieczności wykonania badań archeologicznych, 7) wystąpienia nieprzewidzianych prac saperskich lub archeologicznych, 8) konieczności realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia określony w dokumentacji projektowej, podyktowanych m.in. zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem powstania strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, wystąpieniem wad ukrytych w dokumentacji projektowej ujawnionych podczas realizacji robót, koniecznością wykonania robót związanych z likwidacją szkód powstałych w wyniku zdarzenia losowego; 9) przestojów lub opóźnień spowodowanych przez Zamawiającego, 10) podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie realizowanej inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji, - o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany terminu i/lub wysokości, wartości lub sposobu spełnienia świadczeń stron i tym zakresie mian tych można dokonać. Ponadto Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji: 1) kierownika budowy, 2) kierownika robót sanitarnych, 3) kierownika robót elektrycznych, przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w punkcie 8.1.3. niniejszej SIWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego. Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz wymaga zgody drugiej strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.baltic-gallery.art.pl oraz www.ustka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Partyzantów 31 A.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.11.2010 godzina 13:30, miejsce: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Partyzantów 31 A (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja realizowana w ramach umowy nr UDA-RPPM.06.03.00-00-012/08-00 o dofinansowanie Projektu: Kompleksowy Program Rozwoju Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej - utworzenie Centrum Aktywności Twórczej w Ustce, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 6. Turystyka i dziedzictwo kulturowe, Działania 6.3. Regionalne Dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym, gospodarczy współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Naprawy i przeglądy myjni basenów i kaczek - 45/TP/2024
- Dostawa materiałów stomatologicznych
- Dostawa leków
- PODN.ZP.321.4.2024 Przygotowanie i dostarczenie posiłków w formie grilla dla 600 uczestników Festynu edukacyjnego
- Akcja integracja - budowa integracyjnego placu zabaw dla dzieci w Parku im. Witkacego w Słupsku w ramach programu "Dostępna przestrzeń publiczna"
- Dostawa lampy do tomografu komputerowego SOMATOM Definition AS SN 64573 wraz z montażem- 47/TP/2024
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa szklarni na warsztatach szkolnych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej
- PRZYSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU POD POTRZEBY SENIORÓW
- PRZEBUDOWA DROGI POŻAROWEJ NR 7 OD KM 1+350 DO 2+250 KM
- Wykonanie robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej
- Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie gminy Maszewo
- Poprawa stanu nawierzchni dróg Powiatu Krakowskiego: "Rozbudowa drogi powiatowej nr 2157K w miejscowości Pielgrzymowice w km 3+407,91 - km 4+150,95"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.