eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Usunięcie kolizji z infrastrukturą PKP dla zadania pnZaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław zadanie 1 odcinek od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-24

Wrocław: Usunięcie kolizji z infrastrukturą PKP dla zadania pn: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław zadanie 1 odcinek od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700.
Numer ogłoszenia: 317784 - 2015; data zamieszczenia: 24.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3347370, faks 71 334 73 63, 367 17 69

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usunięcie kolizji z infrastrukturą PKP dla zadania pn: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław zadanie 1 odcinek od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje roboty polegające na usunięciu kolizji z infrastrukturą PKP tj. usunięcie kolizji istniejącego przewodu uszynienia grupowego z projektowanym obiektem WD-02 w rejonie km 53+950 linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań (km 109+700 projektowanej drogi S-5)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W wyniku rozstrzygniętego przetargu ograniczonego GDDKiA Oddział Wrocław zawarła w dniu 31 lipca 2014 r. z wykonawcą wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: BUDIMEX S.A. (lider) ul. Stawki nr 40, 01-040 Warszawa; STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE sp. z o.o. (partner) ul. Lipowa 5A, Wysoka, 52-200 Wrocław umowę, której przedmiotem jest zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław, zadanie 1 odcinek od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700. Umowa obejmuje w szczególności: budowę drogi ekspresowej o długości ok.14,950 o przekroju 2x2 z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału szer. 11m; budowę 2 węzłów drogowych: Żmigródek, Żmigród; przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową; budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego; budowę dróg (dojazdów) technologicznych; wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp; budowę (w przekroju docelowych dwie jezdnie po 3 pasy ruchu każda) 11 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej w tym w estakadę nad linią kolejową i rzeką Barycz o długości ok.740m; budowę 3 wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych; budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej, MOPów i pozostałych dróg (rowy drogowe, rowy szczelne, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne); przebudowę sieci rowów melioracyjnych oraz oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego; budowę Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP); budowę urządzeń ochrony środowiska w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno -naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające; wykonanie kompensacji przyrodniczych; budowę uzbrojenia terenu oraz przebudowę uzbrojenia kolidującego z projektowaną drogą w zakresie : oświetlenia; sieci elektroenergetycznych; sieci gazowej; sieci wodociągowej; kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających; kanalizacji sanitarnej; telekomunikacji; urządzeń kolejowych (w tym kolejowych kabli teletechnicznych, srk, energetycznych); stała organizacja ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg lokalnych- urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu( w tym : bariery drogowe, oznakowanie poziome, pionowe); organizacja ruchu na czas wykonywania robót ( w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy); Ogrodzenie drogi na całej długości; rozbiórka obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją; wycinka zieleni kolidującej z pasem drogi S5; wykonanie nasadzeń zieleni; przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami dróg; wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót i w okresie usuwania wad; opracowanie dokumentacji projektowej w tym: dokonanie ewentualnych zmian -optymalizacji rozwiązań projektowych przyjętych w Projekcie Budowlanym p.n. Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko (bez węzła)-węzeł Widawa Wrocław w zakresie opisanym w PFUi uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych; opracowanie koniecznych projektów wykonawczych branżowych, technologicznych, warsztatowych; opracowanie dokumentacji powykonawczej; uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zamówienie uzupełniające polegać będzie na usunięciu kolizji z infrastrukturą PKP tj. usunięciu kolizji istniejącego przewodu uszynienia grupowego z projektowanym obiektem WD-02 w rejonie km 53+950 linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań (km 109+700 projektowanej drogi S-5). Przedmiotowe roboty nie były ujęte w PFU oraz w projekcie budowlanym. Na mapie do celów projektowych, nie określono wysokości zawieszenia przewodów trakcyjnych. Na etapie przetargu Wykonawca mógł założyć, że trakcja znajduje się na wysokości zgodnie z wydanym przez PKP PLK uzgodnieniem (Pismo PKP PLK S.A. do Transprojekt - Warszawa Sp. z o.o. nr IRK6a-0812-FS005-245/09 z dnia 12.11.2009 zał. Nr 2) stanowiącym załącznik do SIWZ tj. odległość pomiędzy główką szyny a spodem konstrukcji wiaduktu powinna wynosi 7,10 m. Dopiero na etapie realizacji inwestycji okazało się, ze PKP w ramach projektu E59 przebudowały linię trakcyjną w sposób niezgodny z wydanym przez siebie uzgodnieniem, tj. na wysokości 7,8 m, co koliduje z ustrojem nośnym obiektu WD-02. W związku z tym konieczne jest zdemontowanie linki uszynienia grupowego, a także wieszaków które ją utrzymują. Przedmiotowe wieszaki zostaną zdemontowane ze słupów trakcji kolejowej (dwa slupy przed obiektem i dwa słupy za obiektem), a następnie zostaną zamontowane nowe wieszaki na odpowiedniej wysokości celem zachowania skrajni 7,10 m i ponownym montażem linki uszynienia wraz z jej profilacją. Ponieważ Zamawiający zdawał sobie sprawę, iż istnieje ryzyko, że w trakcie realizacji robot przez PLK - Linia E59 mogą zostać wprowadzane zmiany do uzgodnionych rozwiązań projektowych przewidział instytucję zamówień uzupełniających. Wykonanie robót uzupełniających tj. kolizji istniejącego przewodu uszynienia grupowego z projektowanym obiektem WD-02 w rejonie km 53+950 linii kolejowej E59 Wrocław-Poznań (km 109+700 projektowanej drogi S-5), polega na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, co roboty objęte przedmiotem zamówienia podstawowego. Ww. roboty odpowiadają pracom występującym w zamówieniu podstawowym, tj. usunięcie kolizji linii energetycznych Projekt Budowlany Tom 8/2 przebudowa urządzeń elektroenergetycznych SN-15kV i nn-0,4 kV, stanowiącym załącznik do PFU. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zamierza rozpocząć procedurę zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wykorzystując przewidzianą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz ogłoszeniu o zamówieniu, instytucję zamówień uzupełniających. Poniżej wskazane zostały okoliczności świadczące o spełnieniu przesłanek umożliwiających udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki: - zamówienia uzupełniającego: nie upłynął okres 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego - zamówienie podstawowe udzielone zostało wykonawcy w dniu 31 lipca 2014 r.; zamówienie udzielane jest dotychczasowemu wykonawcy usług i robót - wykonawcą wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: BUDIMEX S.A. (lider) ul. Stawki nr 40, 01-040 Warszawa; STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE sp. z o.o. (partner) ul. Lipowa 5A, Wysoka, 52-200 Wrocław; -zamówienie uzupełniające nie stanowi więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego - wartość -szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 694 390 499,32 zł netto, szacowana przez zamawiającego wartość zamówienia uzupełniającego wynosi 91 000,00 zł co stanowi 0,013 % wartości zamówienia podstawowego. Dotychczas Zamawiający udzielił zamówienia uzupełniające o łącznej wartości netto 450 000,00 zł co stanowi 0,065 % wartości zamówienia podstawowego. Łączna wartości netto udzielonych zamówień uzupełniających i planowanego zamówienia stanowi 0,078 % wartości zamówienia podstawowego. -polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i jest zgodnie z zamówieniem podstawowym - dotyczy takich samych usług i robót jak zamówienie podstawowe - szczegółowy opis zawarty powyżej; -zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego, było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego nr GDDKiA O/WR I-2/PO/124/R/I-4/2013. Zamówienia uzupełniające były przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego - Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: ogłoszenie o zamówieniu - strona 6 - sekcja VI ust. 3: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego; SIWZ - strona 5 - Tom I rozdział 1 ust. 5.2. - Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: BUDIMEX S.A. (lider) i STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE sp. z o.o., ul. Stawki nr 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.