eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biała › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Biała.



Ogłoszenie z dnia 2015-11-24

Biała: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Biała.
Numer ogłoszenia: 316608 - 2015; data zamieszczenia: 24.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Biała , ul. Rynek 10/2, 48-210 Biała, woj. opolskie, tel. 77 4388542, 4388540, faks 77 4387679.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biala.gmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Biała..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu nieruchomości zamieszkałych, na terenie Gminy Biała. 1. Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów następujących aktów prawnych i przepisów prawa miejscowego: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm. - dalej powoływana jako u.c.p.g.), 2) ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z poźn. zm. - dalej powoływana jako ustawa o odpadach), 3) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Z 2014 r., poz. 1923) 4) ustawy z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 z późn. zm.), 5) uchwały Rady Miejskiej w Białej: - Uchwała Nr XXII.261.2013 Rady Miejskiej w Białej z dnia 22.04.2013 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów zmieniona Uchwałą Nr XXX.343.2014 Rady Miejskiej w Białej z dnia 16.04.2014 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - Uchwała Nr XXX.342.2014 Rady Miejskiej w Białej z dnia 16.04.2014 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białej, 6) Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego. Wskazane powyżej akty prawa miejscowego traktować należy jako akty doprecyzowujące zakres obowiązków spoczywających na wykonawcy niniejszego zamówienia publicznego, chyba że zakres danego obowiązku został doprecyzowany w sposób odmienny w SIWZ. W przypadku zmiany w toku realizacji umowy o zamówienie publiczne przepisów powszechnie obowiązujących związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania sposobu wykonywania umowy zawartej z Zamawiającym do zmian w przepisach. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) odbierania odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zmieszane i zagospodarowanie tych odpadów w RIPOK zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego, 2) odbierania odpadów z selektywnej zbiórki pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, tj. papieru, metali, tworzyw sztucznych, odpadów wielomateriałowych, popiołu, bezpośrednio od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w odpowiedniej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, 3) odbierania odpadów z selektywnej zbiórki pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na których powstają odpady komunalne tj: szkło opakowaniowe gromadzone w pojemnikach ogólnodostępnych o pojemności od 1000 l. do 2500 l. i zagospodarowanie w odpowiedniej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, 4) przeprowadzenie jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, 5) Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w uchwałach Rady Miejskiej. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć każdemu właścicielowi nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz poinformować o zmianie tego harmonogramu, 6) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić wyposażenie wszystkich pojazdów służących do realizacji zamówienia w satelitarny system monitoringu pojazdów (GPS), umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju pojazdu oraz system czujników zapisujących dane o miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów (ewidencja) oraz udostępnić podgląd lub okazywać w w dane na każde wezwanie Zamawiającego. 7) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Planie gospodarki odpadami dla województwa opolskiego na lata 2012-2017 i szczegółowo określonych w Uchwale Nr XX/271/2012 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 28 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa opolskiego na lata 2012-2017. 8) do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych oraz sprawozdań kwartalnych zgodnie z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, 9) do spełniania przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 10) Wykonawca zobowiązany jest także do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, szkło, tworzywa sztuczne i metale, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645) oraz do osiągnięcia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji ze strumienia zmieszanych odpadów komunalnych przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów ( Dz. U. z 2012 r. , poz. 676). 11) Wykonawca zobowiązany jest także do przekazania odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla obszaru Południowego Zachodniego Województwa Opolskiego (zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki odpadami na lata 2012 - 2017) oraz innych instalacjach odzysku i unieszkodliwiania. 12) Szczegółowy zakres obowiązków Zamawiającego określony jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wartości 10% wartości zamówienia podstawowego w przypadku rozszerzenia zakresu usług- odbioru większej masy odpadów, aniżeli przewidywana przez Zamawiającego określona w SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 16 000,00 zł, słownie: szesnaście tysięcy zł 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Białej nr 02 8903 0002 2001 0000 2020 0003 z adnotacją: wadium na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Biała 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 8. Wykonawca zobowiązany jest podać nr rachunku bankowego na które ma nastąpić zwrot wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają uprawnienia, tj.: - zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Białej, w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Biała, - zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ, - zgodnie z art 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje 1 usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych z minimum 1800 punktów, posesji, zawartych umów i w łącznej ilości minimum 1500 t. rocznie w ciągu następujących po sobie 12 kolejnych miesięcy polegające na (mające w swoim zakresie): - odbiorze odpadów komunalnych zmieszanych, - odbiorze odpadów komunalnych odbieranych selektywnie. Celem potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawcy zobowiązani są złożyć wykaz wykonanych usług (załącznik nr 5 do SIWZ) z załączeniem dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać w przedłożonym do oferty wykazie narzędzi, wyposażenie zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), a także wymagania nałożone przez zamawiającego, a w szczególności: a) dysponowanie samochodami specjalistycznymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, Wymienione pojazdy muszą być wyposażone w: 1. system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postoju oraz czujniki rejestrujące dane o miejscach wyładunku odpadów, 2. narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 3. posiadać trwałe i czytelne oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu, b) Wykonawca musi posiadać bazę transportową z zapleczem techniczno-biurowym, spełniającą wymagania przepisów: rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany posiadać bazę magazynowo- transportową usytuowaną w gminie, z terenu której odbiera odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Celem potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawcy zobowiązani są złożyć wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia ( załącznik nr 6 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 200 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do oferty należy dołączyć wypełnione załączniki zgodnie z SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Częstotliwość odbioru szkła - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących w szczególności: a) gdy wartość usług odbioru odpadów (ze stałą częstotliwością) określona przez Zamawiającego w oparciu o deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożone przez właścicieli nieruchomości, będzie mniejsza o 40% od ceny ryczałtowej za wykonanie usług odbioru odpadów (poz. 4) w formularzu ofertowym Wykonawcy, b) zmiany osób reprezentujących strony, c) zmiany przepisów prawa miejscowego, d) wprowadzenia w życie po dniu podpisania umowy regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy. 2) Jeżeli w ramach wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego, który będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca - Zamawiający dopuszcza zmiany podwykonawcy, jeśli wykaże on, że posiada co najmniej takie doświadczenie, jakie wymagane było dla spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia. 3) Przewiduje się zmiany postanowień umowy, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian będzie wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności: a) sposobu wykonania przedmiotu umowy, przy czym zmiana ta spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. uzasadniona zmiana w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron itp. b) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i lub Wykonawcy c) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom, d) innych zmian, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielenia zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona. 3. Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. 4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) sukcesja Wykonawcy tj. nabycie wszelkich praw i obowiązków w związku z następstwem prawnym, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, 3) zmiany danych teleadresowych, 4) zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 5.W przypadku zmiany ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, w zakresie przepisów dotyczących zlecania usługi wywozu i zagospodarowania odpadów spółkom gminnym, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy przed 31.12.2016 r. z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. 1) Termin wypowiedzenia rozpoczyna bieg od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Wykonawca otrzymał pisemne oświadczenie woli Zamawiającego o odstąpieniu od umowy. 2) Rozwiązanie umowy na podstawie pkt 5, nie stanowi podstawy do występowania przez Wykonawcę do Zamawiającego z jakimikolwiek roszczeniami 6. Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.) tj. art.140 ust. 3 stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rynek 10, 48-210 Biała, Pokój nr 1..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Rynek 10, 48-210 Biała, Pokój nr 13 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.