eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzyce › Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gorzyce.



Ogłoszenie z dnia 2016-01-05

Gorzyce: Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gorzyce.
Numer ogłoszenia: 3160 - 2016; data zamieszczenia: 05.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gorzyce, ul. Sandomierska 75, 39-432 Gorzyce, woj. podkarpackie, tel. 015 8361801, 8362075, 8362408, faks 015 8362209.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gorzyce..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie pod nazwą Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gorzyce polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy Gorzyce, zwanej dalej usługą. 2. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Gorzyce odbieranych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w terminie od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 stycznia 2016 r. Powierzchnia Gminy Gorzyce wynosi ok. 6 917 ha, na których znajduje się 8 miejscowości, w których - według stanu na dzień 31.12.2014 r. - zameldowanych jest 13 452 osoby. Liczba osób stale zamieszkujących i objętych systemem odbioru odpadów komunalnych wynosi ok. 11 tys. Na dzień 31.12.2014 r. w zabudowie wielorodzinnej zamieszkiwało ok. 4000 osób (teren Osiedla Gorzyce - 29 budynków wielorodzinnych, w miejscowości Trześń - 2 budynki, w miejscowości Sokolniki - 1 budynek), natomiast w zabudowie jednorodzinnej zamieszkiwało ok. 7000 osób. W roku 2014 z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Gorzyce odebrano ogółem 1733,87 Mg odpadów komunalnych w tym w miesiącu styczniu 87,80 Mg. 3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) zmieszane odpady komunalne; 2) odpady zebrane selektywnie z podziałem na następujące frakcje: a) papieru i tektury; b) szkła; c) opakowań wielomateriałowych; d) tworzywa sztucznego; e) metali; f) ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji; g) zielonych; h) przeterminowanych leków i chemikaliów; i) zużytych baterii i akumulatorów; j) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; k) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; l) odpadów budowlanych i rozbiórkowych; m) zużytych opon; n) popiołu. 4. Minimalne częstotliwości odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych wynoszą: 1) odpady zmieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej - raz w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - raz w tygodniu; 2) odpady biodegradowalne w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji: a) w zabudowie jednorodzinnej - raz w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - 2 razy w tygodniu; 3) odpady: papieru i tektury, szkła, opakowań wielomateriałowych, tworzywa sztucznego i metali - raz w miesiącu, 4) odpady: przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz w miesiącu. 5) odpady: mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz opon - popiół, odpady budowlane i rozbiórkowe oraz odpady zielone będą odbierane na indywidualne zgłoszenie bądź na bieżąco w gminnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów (po uruchomieniu takiego punktu). 5. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania się do granicznych (minimalnych) zapisów harmonogramu odbioru odpadów a także zobowiązany jest do monitorowania stanu zapełnienia pojemników na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej i dopasowywania częstotliwość ich opróżniania w taki sposób, aby nie dopuszczać do przepełnia się tych pojemników i zalegania przy nich odpadów. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 22.00. 7. W przypadku zabudowy wielorodzinnej Wykonawca będzie odbierał odpady miejsc wskazanych przez zarządców nieruchomości. 8. Nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych nie zwalniają Wykonawcy od odbierania wystawionych do odbioru odpadów. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłoczne sporządzenie dokumentacji fotograficznej oraz notatki potwierdzającej rodzaj nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi i przesłanie jej Zamawiającemu. 9. Odbioru odpadów należy dokonywać przy pomocy różnych samochodów, odpowiednio przystosowanych dla poszczególnych frakcji odpadów w sposób zapobiegający ich zmieszaniu. Wykonawca oświadcza, iż odbiór będzie prowadzony w sposób ciągły, niezakłócający spoczynku nocnego oraz niezależnie od warunków atmosferycznych. 10. Wykonawcy ponadto: 1. zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi zebranymi od mieszkańców; 2. nakazuje się zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu. 11. Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 3. Wykonawca obowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego. Do czasu uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest do zachowania częstotliwości odbioru odpadów komunalnych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzyce (Dz. Urz. Woj. 2013, poz. 1234). 12. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie np. w formie ulotki, każdego właściciela nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu. 13. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) 15. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności: a. zapobieganiu wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas zbiórki odpadów; b. uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. 16. Wszystkie odpady zebrane z terenu Gminy Gorzyce Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z przepisami prawa miejscowego, w szczególności zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego (Dz. Urz. Woj. Podk. 2012, poz. 1829 z późn. zm.). 17. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, na zasadach ogólnych, określonych w Kodeksie cywilnym. 18. Wykonawca ma obowiązek: 1) zapewnić, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w utrwalonej pamięci czasu pracy, lokalizacji i przebytej drogi pojazdów; 2) zapewnić pomiar masy zbieranych odpadów zmieszanych w powiązaniu z systemem określonym w pkt. 1. 19. Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego); 20. Wykonawca zapewnia wyposażenie nieruchomości w worki na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny po 1 komplecie worków na gospodarstwo. Przez komplet worków rozumie się 1 worek niebieski, 1 worek jasnozielony, 1 worek żółty i 1 worek brązowy, każdy worek o pojemności min. 120 litrów. 21. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów, sporządzonych w formie pisemnej opracowanych w oparciu o karty przekazania odpadów, zawierających informacje o: 1) ilości odebranych zmieszanych odpadów komunalnych - w jednostkach masy Mg; 2) ilości odpadów odebranych selektywnie z podziałem na następujące frakcje - w jednostkach masy Mg: a) papieru i tektury, b) szkła, c) opakowań wielomateriałowych, d) tworzywa sztucznego, e) metali, f) ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, g) zielonych, h) przeterminowanych leków i chemikaliów, i) zużytych baterii i akumulatorów, j) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, k) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, l) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, m) zużytych opon, n) popiołu; 3) sposobach zagospodarowania odpadów wymienionych w pkt. 1 i 2. 22. Wykonawca, na żądanie Zamawiającego i w formie z nim uzgodnionej, ma obowiązek przekazywania danych z systemu określonego w ust. 18. 23. Wykonawca może dodatkowo sporządzić raporty w formie elektronicznej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Miejski Zakład Komunalny Sp. z o. o., ul. Komunalna 1, 37-450 Stalowa Wola, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 42144,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 45515,52

  • Oferta z najniższą ceną: 45515,52 / Oferta z najwyższą ceną: 45515,52

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Gmina Gorzyce ogłosiła w dniu 24.10.2015 r. przetarg nieograniczony na świadczenie usługi pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gorzyce z terminem rozpoczęcia świadczenia usługi od dnia 01.01.2016 r. W wyniku postępowania w dniu 09.12.2015 r. Gmina Gorzyce dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, na która to czynność zostało wniesione odwołanie, które nie zostało rozpatrzone do dnia 29.12.2105 r. W związku z brakiem możliwości udzielenie nowego zamówienia oraz faktem, że dotychczasowa umowa wygasała z dnia 31.12.2015 r. konieczne jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki w celu zapewnienia ciągłości odbioru i zagospodarowania odpadów z od mieszkańców Gminy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.