eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › Odtworzenie sortowni odpadów surowcowych po pożarze w zakresie instalacji elektrycznej, wentylacyjnej, bram wjazdowych, oszklenia oraz mycia hali



Ogłoszenie z dnia 2016-09-30

Ogłoszenie nr 315761 - 2016 z dnia 2016-09-30 r.

Legnica: Odtworzenie sortowni odpadów surowcowych po pożarze w zakresie instalacji elektrycznej, wentylacyjnej, bram wjazdowych, oszklenia oraz mycia hali
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 39008153600000, ul. ul. Nowodworska  60, 59220   Legnica, państwo , woj. dolnośląskie, tel. 76 8566350, faks 76 8566355, e-mail
Adres strony internetowej (URL): www.lpgk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odtworzenie sortowni odpadów surowcowych po pożarze w zakresie instalacji elektrycznej, wentylacyjnej, bram wjazdowych, oszklenia oraz mycia hali

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

TP/TIM/9/1/2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie sortowni odpadów surowcowych po pożarze w zakresie instalacji elektrycznej, wentylacyjnej, bram wjazdowych, oszklenia oraz mycia hali. Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do: 1)umycia obudowy wewnętrznej ścian i dachu oraz konstrukcji hali, 2)wymiany central i kaset sterujących w bramach segmentowych, 3)wymiany panela dolnego bramy segmentowej nr 5, 4)wymiany oszklenia - okna aluminiowe szklone podwójne: a) demontażu przeszklenia, b) wymiany uszczelek, c) wykonania nowego przeszklenia, 5)wymiany wewnętrznej instalacji elektrycznej zasilania urządzeń i oświetlenia: a) sprawdzenia instalacji wewnętrznej elektrycznej, b) demontażu instalacji, c) wykonania instalacji wewnętrznej elektrycznej, 6) wymiany wywietrzaków dachowych grawitacyjnych fi 400 mm, 7) inwentaryzacji uszkodzeń.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45400000-1
Dodatkowe kody CPV: 45300000-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/09/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT313018.32
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Zakład Techniki Ochrony Środowiska FOLEKO Sp. z o. o. ,  foleko@foleko.com.pl,  ul. Spacerowa 3,  58-100,  Świdnica,  kraj/woj. dolnośląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 381300.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 381300.00Oferta z najwyższą ceną/kosztem 381300.00
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn zm.), zwanej dalej "ustawą Pzp", Zamawiający zamierza udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zastosowanie powyższego trybu uzasadnione jest potrzebą natychmiastowego wykonania zamówienia w wyniku zaistnienia wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć oraz braku możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Uzasadnienie faktyczne: W dniu 30.07.2016r. w jednym z obiektów zlokalizowanych na terenie Składowiska Odpadów Komunalnych (sortowni odpadów komunalnych) doszło do powstania pożaru. Okoliczności zaistnienia powyższego zdarzenia nie wynikały w żadnym stopniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, tzn. pożar nie wynikał z zaniedbań Zamawiającego na budynku sortowni, braku stosowania procedur i mechanizmów przeciwpożarowych, braku niezbędnych i wymaganych przepisami prawa przeglądów technicznych instalacji istniejących w sortowni. Natychmiastowość wykonania przedmiotowego zamówienia wynika z konieczności ochrony interesu Zamawiającego, który może doznać uszczerbku w związku z długimi terminami na udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym. Do takich interesów należy szkoda w majątku Zamawiającego i ochrona środowiska. Ze względu na specyfikę i charakter działalności Składowiska Odpadów Komunalnych jakim jest przede wszystkim unieszkodliwianie odpadów komunalnych, prawidłowo działająca w jego obrębie sortownia jest niezbędnym wyposażeniem Składowiska zapewniającym ciągłość ich przetwarzania (segregacji). Zgodnie z umową nr GOK/3/2013 z dnia 01.07.2013r. zawartą z Gminą Legnica, Zamawiający zobowiązany jest do osiągania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. ( Dz. U. z 2012r., poz. 645), a także do osiągania poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. ( Dz. U. z 2012r., poz. 676). Nie wywiązując się z obowiązków umownych i ustawowych Zamawiający jest narażony na ponoszenie kar umownych na rzecz Gminy Legnica, a także mandatów, grzywien oraz kar nałożonych przez uprawnione do tego organy państwowe. Natomiast zgodnie z zapisami umowy nr UDA-RPDS.04.01.00-02-011/11-00 z dnia 21.05.2013r. zawartej z Województwem Dolnośląskim, na podstawie której Zamawiający otrzymał dofinansowanie do budowy sortowni LPGK Sp. z o.o. zobowiązana jest co corocznego rozliczania się z osiągniętego efektu ekologicznego w postaci ilości odpadów poddanych odzyskowi. Ponadto należy wskazać, że wstrzymanie pracy sortowni uniemożliwi przyjmowanie odpadów surowcowych. Zamawiający wykonując zadania użyteczności publicznej, tj. usługi utrzymania czystości i porządku miasta nie może sobie pozwolić na jakąkolwiek, choćby najkrótszą przerwę w ich wykonywaniu. W związku z powyższym niezbędne jest zachowanie ciągłości pracy sortowni. Ze względu na obowiązek stałego przetwarzania odpadów surowcowych Zamawiający zobowiązany jest w obecnej sytuacji do przewożenia przyjmowanych odpadów do innych instalacji zajmujących się segregacją tego rodzaju odpadów oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów od Legnicy. Transport odpadów do w/w miejsc zwiększa obciążenie środowiska powodowane emisją zanieczyszczeń ze środków transportu. Podstawę do natychmiastowego wykonania przedmiotowego zamówienia stanowi również Decyzja nr PINB.NI.4030.47.1.2016 z dnia 25.08.2016r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nakazująca Zamawiającemu usunięcie nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego zniszczonej hali sortowni w terminie do 15.10.2016r. Ochrona interesów Zamawiającego nastąpiła jedynie w zakresie, jaki jest absolutnie konieczny i niezbędny do usunięcia skutków nieprzewidywalnego zdarzenia jakim jest pożar. Objęty przedmiotem zamówienia będzie tylko zakres prac, który pozostaje w bezpośrednim związku z przywołanym zjawiskiem losowym, nie wykraczający poza jego rozmiar. W ramach udzielonego zamówienia zostaną odtworzone jedynie te elementy sortowni, które uległy zniszczeniu podczas pożaru (m.in. instalacje elektryczne, wentylacyjne, bramy wjazdowe, oszklenie). Ze względu na konieczność szybkiego wznowienia pracy sortowni oraz bardzo krótkiego terminu na odbudowanie sortowni wyznaczonego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Zamawiający nie dysponuje czasem niezbędnym na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z zachowaniem terminów przewidzianych dla trybów gwarantujących zachowanie zasady konkurencyjności.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.