eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowe Miasto Lubawskie › Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 200 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-23

Nowe Miasto Lubawskie: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 200 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Numer ogłoszenia: 315650 - 2015; data zamieszczenia: 23.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nowe Miasto Lubawskie , Mszanowo, ul. Podleśna 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 56 4726300, 4726317, faks 56 4726305.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 200 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 200 000,00 zł (słownie: jeden miliony dwieście tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2.Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany jednorazowo na wniosek Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2015 roku. 3.Okres spłaty kredytu: w dniu 30 czerwca, lata 2018 - 2029, po 100 000,00 zł zgodnie z harmonogramem określonym w § 3 projektu umowy, stanowiącym załącznik 5 do SIWZ. 4.Warunki realizacji zamówienia: 1)Oprocentowanie kredytu ustalane na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 3M notowanej na każdy pierwszy dzień roboczy okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o niezmienną marżę Banku. 2)Odsetki płatne kwartalnie (okres obrachunkowy). Odsetki liczone będą w oparciu o rzeczywiste saldo zadłużenia według formuły: odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym / 365 lub 366 dni w roku. O wysokości odsetek należy poinformować Kredytobiorcę (np. pismem, faxem, na adres e-mail: jartuszewska@gminanml.pl) w terminie 7 dni przed końcem kwartału. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone za dany kwartał płatne będą w ostatnim dniu roboczym kwartału, przy czym: a)pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się 31.12.2015 roku, b)kolejne kwartalne okresy obrachunkowe (kwartał kalendarzowy) liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, c)ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek bankowy. 3)Prowizja przygotowawcza, podana w ofercie, liczona od kwoty kredytu płatna będzie jednorazowo po uruchomieniu kredytu. 4)Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 5)Zamawiający może wnioskować o przesunięcie spłaty kredytu na termin późniejszy. 6)Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, za wyjątkiem prowizji określonej w ppkt 3. 7)Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco. 5.Szczegółowe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ. 6.Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający informuje, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie znajdują się informacje dotyczące: 1)budżetu Gminy na rok 2015, http://prawomiejscowe.pl/institution/19563/keyword/c552fbb8-0353-425f-a135-b6bb72d66533 2)sprawozdania z wykonania budżetu, http://bip.gminanml.pl/67/Sprawozdania/ 3)opinii RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok, http://bip.gminanml.pl/174/1519/Opinia_RIO_o_sprawozdaniu_z_wykonania_budzetu_za_2014_rok/ 4)opinii RIO o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2015 roku, http://bip.gminanml.pl/174/1599/Opinia_RIO_o_przebiegu_wykonania_budzetu_za_I_polrocze_2015/ 5)opinii RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego http://bip.gminanml.pl/174/1513/Opinia_RIO_o_mozliwosci_sfinansowania_deficytu_na_2015_rok/ 6)opinii RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu publicznego Gminy Nowe Miasto Lubawskie http://bip.gminanml.pl/174/1512/Opinia_o_prawidlowosci_planowanej_kwoty_dlugu_na_2015_rok/ 7)opinia RIO o możliwości spłaty kredytu w wysokości 1 200 000,00 zł udostępniona zostanie na stronie BIP po jej otrzymaniu. 8)Oświadczamy, że: a)Gmina Nowe Miasto Lubawskie nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS, US, instytucji finansowych ani żadnych innych podmiotów. Na naszych rachunkach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. b)jedyną formą zabezpieczenia kredytu na jaką Zamawiający wyraża zgodę jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. (§ 8 projektu umowy). c)w stosunku do Zamawiającego nie był i nie jest prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. d)wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się SPZOZ. 7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2029.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości - 5 000,00 zł, brutto (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)w pieniądzu 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)w gwarancjach bankowych; 4)w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). 3.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie Nr 95 9484 1121 2001 0121 6053 0005 wraz z opisem: Wadium w przetargu nieograniczonym na Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 200 000,00 zł ... Wadium uznaje się za wniesione jeżeli wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 7.W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. VIII pkt 8 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w ust. 2 pkt. od 2 do 5 musi być wystawione na Gminę Nowe Miasto Lubawskie. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli wykaże, że: posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 ze zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, z treści którego wynikać będzie, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, z treści którego wynikać będzie, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, z treści którego wynikać będzie, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli złoży oświadczenie, z treści którego wynikać będzie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium. 2)W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, a umocowanie do złożenia oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych - pełnomocnictwo określające jego zakres upełnomocnienia - w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3)W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców występujących wspólnie - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99.5
  • 2 - Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego - 0.5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający wymagać będzie od wybranego Wykonawcy zawarcia umowy zgodnej z postanowieniami SIWZ 2.Projekt umowy stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 3.Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian w projekcie umowy i zobowiązuje się do jej zawarcia, gdy zostanie wybrany na Wykonawcę niniejszego zamówienia. 4.Zapisy dotyczące możliwości wprowadzenia zmian do umowy oraz warunki dokonywania tych zmian zostały szczegółowo określone w załączniku nr 5 do SIWZ - Projekcie umowy. 5.Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminanml.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Nowe Miasto Lubawskie, Mszanowo, ul. Podleśna 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Gmina Nowe Miasto Lubawskie, Mszanowo, ul. Podleśna 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.