eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › CRZP/58/2014-Usunięcie awarii silnika głównego na statku Horyzont II



Ogłoszenie z dnia 2014-09-23

Gdynia: CRZP/58/2014-Usunięcie awarii silnika głównego na statku Horyzont II
Numer ogłoszenia: 314720 - 2014; data zamieszczenia: 23.09.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Morska w Gdyni, ul. Morska 81-87, 81-225 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 58 6901421, faks 58 6901226.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: CRZP/58/2014-Usunięcie awarii silnika głównego na statku Horyzont II.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Naprawa silnika po awarii.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.24.11.00 - Usługi w zakresie naprawy statków .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Motor Nauta sp. z o.o., Waszyngtona 1, 81-342 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 768135,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 760000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 760000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 760000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze Uzasadnienie faktyczne: W dniu 12-07-2014 podczas powrotu z rejsu na Spitsbergen (na wysokości wyspy Niedźwiedziej) doszło do awarii statku szkoleniowo-badawczego Horyzont II. Awaria dotyczyła osprzętu silnika (regulator obrotów silnika), lecz rozmiar awarii nie był znany Zamawiającemu - Akademii Morskiej w Gdyni. Zamawiający na podstawie własnej wiedzy nie miał podstaw sądzić i nic na to nie wskazywało, że awaria jest tak rozległa, jak to okazało się finalnie. W celu zapobieżenia większym uszkodzeniom i powstaniu szkody o znacznych rozmiarach polegających na dalszej degeneracji wszystkich podzespołów silnika i jego osprzętu (regulator obrotów, układ olejowy silnika głównego, pompy podwieszone) z metalicznymi fragmentami napędu regulatora obrotów w systemie olejowym silnika prowadzącym do jego zatarcia- całkowitego zniszczenia i niewywiązaniu się z podpisanych umów na praktyki i rejs na Spitsbergen oraz potrzebie oszacowania rozmiarów awarii koniecznym było podjęcie decyzji o pilnym wprowadzeniu statku do stoczni - posiadającej niezbędne kompetencje, uznanie klasyfikatora (PRS) i wymagane zaplecze celem zabezpieczenia statku, oszacowania rzeczywistych kosztów naprawy, dokonania zestawienia niezbędnych części zamiennych, które z uwagi na terminy należało jak najszybciej zamówić. Należało uwzględnić, że zainstalowany silnik jest silnikiem zmodyfikowanym, a części nie są dostępne w sprzedaży na rynku, ze względu na bardzo małą ilość takich silników sprzedanych przez producenta. Powyższe wskazywało na możliwość wykonania zamówienia wyłącznie na rynku krajowym. Zamawiający brał pod uwagę fakt, że oszacowanie rozmiaru awarii może zabrać dużo czasu - konieczność defekacji całego silnika, podgrzewacza oleju, zespołu pomp i filtrów systemu olejowego. Zaplanowane rejsy statku i terminowe zadania do realizacji (umowy) nie pozwalały na opieszałość w działaniu. Powyższe okoliczności nie dawały swobody działania Zamawiającemu. Dlatego też Zamawiający wystosował w trybie pilnym zapytanie do wszystkich znanych mu potencjalnych Wykonawców, którzy mogli by podjąć się dokonania oszacowania rozmiarów awarii w trybie pilnym. Wartość naprawy oszacowano na 100 000 PLN tj. poniżej 30 000 EUR, na podstawie ekspertyzy rzeczoznawcy (w załączeniu). W dniu 22-07-2014, na podstawie protokołu konieczności (w załączeniu) przystąpiono do wyboru wykonawcy naprawy - wybór w reżimie do 30 000 EUR w trybie zakup bezpośredni, gdyż tylko wskazany poniżej Wykonawca , biorąc pod uwagę poniższe dane, był w stanie zapewnić efektywne wykonanie zamówienia. Z zapytań telefonicznych w opisywanej sprawie z dnia 22-07-2014 tylko firma Stocznia Remontowa Nauta S.A. przysłała pracowników na wstępne oględziny. Niestety pozostałe przedsiębiorstwa nie określiły terminu przybycia swoich ekip na weryfikację i podjęcia rozmów w sprawie naprawy. Po czasie 2 dni jeden z pytanych - Baltic Engineering określił możliwość wysłania ekipy diagnozującej awarię silnika w okresie od 2 do 3 tygodni. W terminie oczekiwanym przez Zamawiającego żadna z pytanych firm nie chciała się podjąć w/w działań jako jedynie przedsiębiorstwo Motor Nauta wchodząca w skład Stoczni Remontowej Nauta S.A. pozytywnie potwierdziło możliwość rozpoczęcia prac bez zbędnej zwłoki. Dodatkowo Motor Nauta jest jednostką stoczni remontowej specjalizującą się w remontach głównych silników okrętowych. Stocznia Nauta dodatkowo zapewniała o możliwości pozyskania wszystkich niezbędnych do napraw części zamiennych. W związku z powyższym, ustalenie rozmiaru awarii silnika powierzono w dniu 23-07-2014 jedynemu możliwemu wykonawcy - spółce stoczni remontowej Nauta, Motor Nauta sp. z o.o. i zlecono jej dokonanie oględzin i niezbędnych czynności naprawczych. Ani w dniu przyjścia statku do portu w Gdyni (w dniu 19-07-2014r.) ani terminie późniejszym po wstępnych oględzinach w dniach 22-25.07.2014 Zamawiający nie miał podstaw sądzić, że awaria będzie większa niż początkowo oceniano i aż tak rozległa. Ocenę rozmiaru awarii, zakresu wymaganych prac oraz oszacowania kosztów naprawy zakończono w dniu 10.09.2014. Dopiero w tym dniu Zamawiający mógł opisać przedmiot zamówienia i określić jego wartość szacunkową. Dokumenty będące podstawa ustalenia wartości zamówienia są w posiadaniu prowadzącego postępowanie. Na podstawie sporządzonego w dniu Protokołu konieczności z dnia 10-09-2014 przystąpiono ponownie do wyboru Wykonawcy dla nowego zakresu zamówienia. Zamawiający stwierdza, że: - po defekacji silnika i jego osprzętu w celu oszacowania awarii nie jest możliwe ze względów technicznych dokonanie wyboru innego Wykonawcy naprawy, a transport do innej stoczni stałby się przyczyną generowania dodatkowych kosztów, nieuzasadnionych ekonomicznie - naprawa jest możliwa wyłącznie przez stocznię, która prowadzi defekacje i pomiary na uszkodzonych elementach, przy czym z informacji otrzymanych od: Klasyfikatora (PRS), Stoczni, Inspektora technicznego działającego na zlecenie ubezpieczyciela (Warta), stwierdza się, że ponowny montaż uszkodzonych lub wyeksploatowanych części silnika jest niemożliwy i bezcelowy. - na podstawie wcześniejszego rozeznania rynku uzyskano informację, że żadna ze stoczni posiadających wymagany potencjał nie jest w stanie podjąć się naprawy w oczekiwanym przez Zamawiającego terminie. Ponadto Zamawiający oświadcza, że z uwagi na rozległy zakres awarii w silniku głównym statku, czynności dokonywane będą się dublowały z czynnościami do wykonania podczas remontu klasowego statku Horyzont II, który planowany jest w I kwartale 2015r. Nie ma technicznego i ekonomicznego uzasadnienia, aby prowadzić w tak krótkim odstępie czasu takie same czynności. Przeprowadzenie remontu silnika głównego w zakresie warunkującym odnowienie klasy w czasie prac związanych z usuwaniem awarii pozwoli Zamawiającemu na ograniczenie kosztów związanych z remontem klasowym w postaci: - Wyeliminowania kosztów prac dostępowych do SG -Wyeliminowania kosztów demontażu/defekacji/montażu SG -Wyeliminowania kosztów oceny i pomiarów części klasyfikowanych do wymiany. - Wyeliminowania kosztów wymiany części zużytych eksploatacyjnie, gdyż większość z nich (szacunkowo 80-90%) została uszkodzona podczas awarii, przedwczesne zużycie jednostki napędowej nastąpiło wskutek awarii napędu regulatora. Zamawiający dodatkowo korzysta z przysługującej mu wypłaty z tytułu ubezpieczenia statku na wypadek awarii. Dlatego wnioskowano o przeprowadzenie niniejszego postępowania w trybie z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.