eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH BRANŻY SANITARNEJ W INTERNACIE I BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W TCZEWIE ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. TERMOMODERNIZACJA OBIEKTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-22

Tczew: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH BRANŻY SANITARNEJ W INTERNACIE I BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W TCZEWIE ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. TERMOMODERNIZACJA OBIEKTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
Numer ogłoszenia: 314324 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH BRANŻY SANITARNEJ W INTERNACIE I BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W TCZEWIE ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. TERMOMODERNIZACJA OBIEKTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1 Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych branży sanitarnej w internacie i budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie, związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, obejmujących: 2.1.1 dostosowanie izolacji cieplnej w pomieszczeniach piwnicznych, kanałach podpodłogowych do wymogów zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przy założeniu min. lambda=0,035 W/mK; 2.1.2 zakup i montaż układu automatyki regulacji czasowej z układem mieszającym i pompą. 2.2 Adres prowadzenia robót budowlanych: - Zespół Szkół Ekonomicznych, ul. Gdańska 17, 83-110 Tczew, - Internat, ul. Gdańska 17A, 83-110 Tczew. 2.3 Na opis przedmiotu zamówienia, składają się następujące dokumenty: 1) Projekt budowlano-wykonawczy wielobranżowy Termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Internatu Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. J. S. Pasierba oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla Termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Internatu Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. J. S. Pasierba. 2) Projekt budowlano-wykonawczy wielobranżowy Termomodernizacji budynku użyteczności publicznej szkoły Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. J. S. Pasierba oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla Termomodernizacji budynku użyteczności publicznej szkoły Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. J. S. Pasierba. 3) Przedmiary robót. 4) Rysunek rozwinięcia instalacji. 5) Poglądowe zdjęcia przedstawiające stan istniejący kanałów podpodłogowych, pomieszczeń piwnicznych i węzła. Ww. dokumenty stanowią Załącznik Nr 4 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia. UWAGA: Zamawiający załączył jedynie te fragmenty dokumentacji z pkt 2.3 ppkt 1 i 2 SIWZ, które obejmują przedmiot niniejszego zamówienia wyszczególniony w pkt SIWZ: 2.4 i 2.5 (zakres przedmiotu zamówienia w dokumentach został zaznaczony na kolor pomarańczowy). 2.4 Szczegółowy zakres robót, o którym mowa w pkt 2.1.1 SIWZ, odnoszący się do dostosowania izolacji cieplnej: 1) Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie wykonanie prac związanych z izolacją rurociągów w internacie i budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie, polegających na dołożeniu projektowanej grubości warstwy izolacji do już istniejącej, zgodnie z tabelami przedstawionymi w pkt SIWZ: 2.4.1 i 2.4.2. 2) Roboty budowlane muszą być zgodne z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przy założeniu min. lambda =0,035 W/mK. 2.4.1 dotyczy INTERNATU przy Zespole Szkół Ekonomicznych w Tczewie: 1) Kanały podpodłogowe: - istniejąca izolacja: papa, wełna, tektura (zły stan techniczny), - średnice rur, a grubości izolacji. Średnica rurociągu fi: 80,65, 50, 40, 32 i 25; grubość istniejącej warstwy izolacji około (cm): 2,6, 2,5, 2,1, 3,0, 2,0 i 1,5; grubość projektowanej warstwy izolacji około (cm): 8,0, 6,5, 5,0, 4,0, 3,0 i 3,0. 2) Pomieszczenia piwniczne: - istniejąca izolacja: wełna, karton, sznur lniany, warstwa gipsu (stan zewnętrzny - dobry), - średnice rur, a grubości izolacji. Średnica rurociągu fi: 80, 65, 50, 40, 32 i 25; grubość istniejącej warstwy izolacji około (cm): 2,7, 2,7, 3,5, 3,0, 3,0 i 1,5; grubość projektowanej warstwy izolacji około (cm): 8,0, 6,5, 5,0, 4,0, 3,0 i 3,0. 2.4.2 dotyczy BUDYNKU Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie: 1) Kanały podpodłogowe: - istniejąca izolacja: jedna warstwa papy, wełna, tektura (zły stan techniczny), - średnice rur a grubości izolacji: Średnica rurociągu fi: 80, 65, 50, 40, 32 i 25; grubość istniejącej warstwy izolacji około (cm): 3,0, 3,0, 3,0, 3,0, 3,0 i 3,0; grubość projektowanej warstwy izolacji około (cm): 8,0, 6,5, 5,0, 4,0, 3,0 i 3,0; 2) Pomieszczenia piwniczne: - istniejąca izolacja: wełna, karton, sznur lniany, warstwa gipsu (stan zewnętrzny - dobry), średnice rur a grubości izolacji: Średnica rurociągu fi: 80, 65, 50, 40, 32 i 25; grubość istniejącej warstwy izolacji około (cm): 3,0, 3,5, 3,5, 3,0, 3,0 i 1,5; grubość projektowanej warstwy izolacji około (cm): 8,0, 6,5, 5,0, 4,0, 3,0 i 3,0. 2.5 Szczegółowy zakres robót, o którym mowa w pkt 2.1.2 SIWZ, odnoszący się do układu automatyki regulacji czasowej. 2.5.1 Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie zakup i montaż układu automatyki regulacji czasowej z układem mieszającym i pompą w budynku internatu Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie. Układ należy wyregulować do pracy z automatycznymi obniżeniami tygodniowymi (uwzględniający weekendy, dni świąteczne, ferie zimowe, wakacje) oraz obniżeniami dobowymi 12-godzinnymi. 2.5.2 Miejsce montażu układu zaznaczono na rozwinięciu instalacji (rysunek rozwinięcia instalacji zawarty się w Załączniku Nr 4 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia, służy celom umiejscowienia nastaw poszczególnych zaworów - bez zachowania skali). 2.5.3 Układ regulacji składa się z następujących elementów: - Pompa elektroniczna regulowana obiegowa, o następujących parametrach: V=2,8m3/h, H=6m, temperatura cieczy: +2°C do 110°C, ciśnienie pracy: maks. 10 barów, pobór mocy: 5 - 45 Watów, - mieszacz trójdrogowy Dn50, - układ regulacyjny wraz z czujnikiem temperatury zewnętrznej oraz czujnikiem temperatury do pracy z automatycznymi obniżeniami tygodniowymi (uwzględniającymi weekendy, dni świąteczne, ferie zimowe, wakacje) oraz obniżeniami dobowymi 12-godzinnymi, - 4 zawory kulowe Dn50, - 1 zawór zwrotny Dn50. 2.5.4 Wybrany układ automatycznej regulacji czasowej, przed jego wbudowaniem, winien zostać przedstawiony do akceptacji Zamawiającemu. UWAGI: 1) Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych, Wykonawca winien uzgodnić termin ich prowadzenia z zarządcami budynków ZSE i internatu. 2) W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Zamawiający wraz z SIWZ udostępnia poglądowe zdjęcia przedstawiające stan istniejący kanałów podpodłogowych, pomieszczeń piwnicznych i węzła (w Załączniku Nr 4 do SIWZ - Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia). 3) Wykonawca winien sporządzić dokumentację powykonawczą dla każdego budynku z osobna (ZSE, internat) m.in. na podstawie rysunku przedstawiającego rozwinięcie instalacji w budynku internatu wraz z dołączonym oświadczeniem kierownika sanitarnego o wykonaniu robót zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami prawa. 2.6 Do obowiązków Wykonawcy, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot niniejszego zamówienia, należeć będzie: 1) wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót; 2) zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych; 3) zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy; 4) wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami; 5) zapewnienie na własny koszt dostawy energii elektrycznej i wody; 6) doprowadzenie pomieszczeń-terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń-terenów do stanu w jakim je przejmował; 7) wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.7 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.8 Warunki prowadzenia robót: 1) Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 2) Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z przepisami BHP zabezpieczenia terenu budowy, zabezpieczenia wszystkich wejść za pomocą daszków drewnianych oraz zastosowania się do wszelkich norm bezpieczeństwa w zakresie prowadzonych robót. 2.9 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez wymaganą przepisami Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnie zaprojektowanych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.10 W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym, Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty.. 2.11 Zastrzeżenia: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą, 2) Wykonawca udziela pisemnej gwarancji jakości na przedmiot umowy w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 3) Zamawiającemu przysługuje rękojmia za wady przedmiotu umowy w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 2.12 Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys rozliczeniowy, celem jego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Niniejszy kosztorys będzie używany w celach rozliczeniowych w przypadkach: a) odstąpienia od umowy, b) konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem, c) konieczności zastosowania robót zamiennych, d) sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa. UWAGI: 1) Kosztorys musi rozgraniczać zakres prac wykonywanych przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców. 2) Kosztorys rozliczeniowy ma być szczegółowy i uwzględniać wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa kosztorys ma zawierać stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książka przedmiarów, ceny jednostkowe, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 3) Cena wynikająca z kosztorysu rozliczeniowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy. 2.13 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.13.1 Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2.13.2 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.13.3 Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie (sporządzonej według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy) części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcy. 2.13.4 Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.13.5 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, nie spełnienie których spowoduje zgłoszenie odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 2.13.6 Zamawiający w projekcie umowy (stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy) określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, podlegające obowiązkowi informowania Zamawiającego. 2.14 Sporządzając ofertę Wykonawca winien mieć na uwadze wysokość podatku VAT dla poszczególnych budynków, wynoszący odpowiednio: - internat - stawka podatku VAT: 8%, - Zespół Szkół Ekonomicznych - stawka podatku VAT: 23%. Z uwagi na powyższe zaoferowana cena ryczałtowa za wykonanie pełnego zakresu robót objętych zamówieniem winna zostać sporządzona na Formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2.15 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego w branży sanitarnej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych 100/00). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nr ZP.272.20.2014. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego (brak tej treści w dokumencie będzie skutkowało odrzuceniem oferty). Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną, polegającą na wykonaniu izolacji cieplnej rur centralnego ogrzewania oraz b) co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną, polegającą na montażu układu automatyki regulacji czasowej z układem mieszającym i pompą wraz z jego regulacją do pracy z automatycznymi obniżeniami np. tygodniowymi.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a mianowicie 1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika robót w specjalności/branży sanitarnej, posiadającą: a) wymagane uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności/branży sanitarnej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, b) co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych w branży sanitarnej. UWAGA: 1) Przez wymagane doświadczenie zawodowe należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji robót budowlanych w danej branży. Niniejsze oznacza, iż osoba na stanowisko kierownika robót w specjalności-branży sanitarnej musi posiadać doświadczenie zawodowe przy realizacji robót budowlanych w branży sanitarnej w ramach zamówienia-zamówień w łącznym okresie co najmniej 1 roku. 2) Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające mu kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w wykazie (sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1D do SIWZ) wykonanie co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na wykonaniu izolacji cieplnej rur centralnego ogrzewania oraz co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej na montażu układu automatyki regulacji czasowej z układem mieszającym i pompą wraz z jego regulacją do pracy z automatycznymi obniżeniami np. tygodniowymi;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    5.1.7.1 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 Ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, oprócz pisemnego zobowiązania o którym mowa w pkt 5.1.7 SIWZ, dla warunku dotyczącego sytuacji finansowej (opisanego w pkt 4.3.3 SIWZ) - wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawionej nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie jest w stanie przedstawić dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, o których mowa w pkt 5.1.7.1 SIWZ dotyczących sytuacji finansowej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanych przez Zamawiającego warunków;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

5.1.7 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, w celu oceny, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Wykonawca winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązania tych podmiotów (przedstawione w oryginale) do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga, aby składany dokument w szczególności zawierał informacje: - jaki rodzaj zasobu jest udostępniany, - w jakiej formie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, konsultacje itp.), - w jakim okresie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia, - jaki stosunek łączy Wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasób (np. umowa zlecenie, umowa o współprace itp.). Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1G do SIWZ.5.2.4 Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.2.3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. UWAGA: 14.4 Przed podpisaniem umowy, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu następujących dokumentów: 1) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) 2) Kosztorys rozliczeniowy, który winien być szczegółowy i uwzględniać wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa kosztorys ofertowy ma zawierać stronę tytułową z podpisem sporządzającego, książka przedmiarów, ceny jednostkowe, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. Wymóg przedłożenia kosztorysu wynika pośrednio z możliwości zawarcia przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo oraz konsekwencjami związanymi z jej rozliczaniem, a także z zapisów przyszłej umowy. Cena wynikająca z kosztorysu rozliczeniowego, musi być tożsama z ryczałtową ceną ofertową podaną w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy. 3) Potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przez osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia. 4) Umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia - jeżeli najkorzystniejszą ofertą okaże się oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach: 1) zmiany osoby: kierownika robót, przedstawiciela Wykonawcy - polegającą na wyznaczeniu nowej osoby pełniącej daną funkcję, pod warunkiem spełniania przez tą nową osobę odpowiednich postanowień SIWZ; 2) zmiany lub przedłużenia terminu wykonania robót w przypadkach: a) natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych, b) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, c) konieczności wykonania robót zamiennych, o których mowa w pkt. 6), o czas niezbędny na ich realizację; d) konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy; e) nie zależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; f) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; g) nie zależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia materiałów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; h) uzasadnionego wstrzymania danych robót przez kierownika robót wraz z powiadomieniem Zamawiającego, pod warunkiem uznania zasadności wstrzymania robót przez Zamawiającego, o czas na jaki nastąpiło wstrzymanie danych robót; i) wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt. 7); 3) decyzji Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o zleceniu określonego zakresu robót podwykonawcom, pomimo, iż w swojej ofercie przetargowej Wykonawca oświadczył, że zamierza pełen zakres robót budowlanych wykonać własnymi siłami; 4) zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem spełniania przez nowego podwykonawcę określonych postanowień SIWZ; 5) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT; 6) konieczności wykonania robót zamiennych: a) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych, napotkaniu niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych dla których zachodzi potrzeba ich przebudowy lub naprawy albo innymi błędami. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów w stosunku do zaprojektowanych, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, c) w przypadku powstania niezgodności Opisu przedmiotu zamówienia ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, d) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związaną z tym potrzebą uruchomienia stosownych działań i procedur. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, e) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy; 7) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych. 2. Dopuszcza się, za zgodą jednego z Przedstawicieli Zamawiającego, zmianę załączników do umowy (załączniki od 1 do 5) w zakresie: formatowania, doprecyzowania, dostosowania do specyfiki zamówienia. Zmiany te nie mogą spowodować pogorszenia sytuacji prawnej lub ekonomicznej stron umowy, jednocześnie wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie ani na wynik postępowania. Udokumentowanie zmiany następować będzie na podstawie protokołu podpisanego przez Wykonawcę, i jednego z Przedstawicieli Zamawiającego. 3. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.powiat.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, pok. nr 319..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie, kod: 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.