eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Zakup i dostawa materiałów biurowych



Ogłoszenie z dnia 2010-09-30

Łódź: Zakup i dostawa materiałów biurowych
Numer ogłoszenia: 312666 - 2010; data zamieszczenia: 30.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Łódź-Polesie, ul. 6 Sierpnia 84/86, 90-646 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 2546000, faks 042 2546251.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa materiałów biurowych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamowienia jest zakup i dostawa (transportem Wykonawcy) materiałów biurowych do siedziby Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zawaiera załącznik Nr 2 do SIWZ..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.10.00.00 - Maszyny biurowe, sprzęt i materiały, z wyjątkiem komputerów, drukarek i mebli .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.09.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • GROSS WAZIA spółka jawna, ul. Karola 3, 93-239 Łódź, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 164000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 146956,13

  • Oferta z najniższą ceną: 146956,13 / Oferta z najwyższą ceną: 161027,35

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z zapisem art. 10 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę tylko w przypadkach określonych w ustawie. Przypadki te, określa art. 70 ustawy, który orzeka, iż Zamawiający może zastosować tryb zapytania o cenę jeżeli: 1. Przedmiotem zamówienia są dostawy (lub usługi) powszechnie dostępne. 2. Dostawy te, mają ustalone standardy jakościowe. 3. Wartość zamówienia jest mniejsza, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. Przedmiotem zamówienia - w tym przypadku - jest dostawa materiałów biurowych. Na Zamawiającym spoczywa więc obowiązek uzasadnienia, iż: Ad. 1 Ww. materiały eksploatacyjne są powszechnie dostępne: Aby wykazać prawidłowe uzasadnienie tego warunku, Zamawiający skorzystał z zapisów w Internecie, gdzie znaleziono wiele firm, których przedmiotem działania jest sprzedaż ww. materiałów biurowych. Firmy prezentują nie tylko ogólny zakres działania, lecz również zakres szczegółowy - listy różnych produktów, zaliczanych do kategorii materiałów biurowych, a także ceny za poszczególne produkty. Ponieważ firm tych - jak wspomniano - jest bardzo wiele, nie sposób nawet dokonać pełnych wydruków. Część jednak wydrukowano i załączono do protokołu postępowania. Uzasadnia to zapis ustawy o powszechności dostaw tego typu. Ad. 2 Dostawy te, mają ustalone standardy jakościowe: Postępowanie na zakup materiałów biurowych jest postępowaniem o tyle szczególnym, iż z uwagi na wielość przedmiotów trudno określić parametry poszczególnych produktów. Wielość tych produktów na rynku stwarza trudności porównawcze. Zamawiający skorzystał więc z zapisu art. 29 ust. 3 ustawy, który dopuszcza użycie określeń przedmiotu zamówienia dotyczących wskazania znaków towarowych (patentów lub pochodzenia) w przypadku, gdy jest to uzasadnione specyfikacją przedmiotu i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. W opisie oparliśmy się o parametry przedmiotów już używanych przez naszych pracowników, co do których nie było wątpliwości, iż są to produkty odpowiednie do naszych potrzeb. W opisie przedmiotu zamówienia zamieszczono jednak zapis o możliwości złożenia oferty na produkty równoważne, tzn. o parametrach technicznych i wydajności nie gorszych niż opisane. Tym samym ustalone są standardy jakościowe przedmiotu zamówienia. Ad. 3 Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. Wartość zamówienia została ustalona przez Zamawiającego w oparciu o zapis art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy. Zamawiający wyliczając tę wartość wziął pod uwagę wartość wszystkich materiałów biurowych zakupionych w roku ubiegłym (kwota za minione 12 miesięcy). Ustalono jednak, że zakres przedmiotu zamówienia może być większy niż zakres dostaw zrealizowanych w roku 2009. W tej sytuacji Zamawiający dokonał szczegółowej analizy cen poszczególnych produktów zawartych w informacjach Internetu. Dodatkowo przyjęliśmy wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. W dokonanym na tej podstawie wyliczeniu przyjęto - jako wartość zamówienia - wartość mniejszą, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. Wyliczona kwota pozwala na zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na okres co najmniej 24 miesięcy. Zawarcie umowy na czas dłuższy byłoby również możliwe ze względu na wartość zamówienia, lecz mogłoby być kłopotliwe z uwagi na zmiany cen rynkowych. Dokonane czynności uzasadniają wybór trybu, aby jednak uczynić zadość zapisom art. 71 ust.1 ustawy, Zamawiający wszczął postępowanie zwracając się do 9 wybranych przez siebie (art. 69) firm, zapraszając je do złożenia ofert. Liczba ta, zapewnia konkurencję. Ponadto w zapisie SIWZ - Rozdział V - Zamawiający zamieścił informację o konieczności złożenia wykazu wykonanych w ciągu ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy, to z tego okresu) dostaw tego typu, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz dokumentu potwierdzającego, że dostawy te zostały wykonane należycie. Spełnienie powyższego warunku potwierdza zarówno wiedzę i doświadczenie Wykonawcy, jak również zakres rzeczowy prowadzonej działalności gospodarczej, zgodny z przedmiotem zamówienia. W sytuacji opisanej powyżej Zamawiający uznał zastosowanie trybu zapytania o cenę za uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.