eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Realizacja robót budowlanych dla zad.rem. pn. "Remont rury ochronnej gaz. DN 200 (odc. eksploatacyjny Wiczlino-Wejherowo) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką w m. Sopieszyno.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-31

Nr: NP/2018/11/0886/GDA

Przedmiot zamówienia: Realizacja robót budowlanych dla zad.rem. pn. "Remont rury ochronnej gaz. DN 200 (odc. eksploatacyjny Wiczlino-Wejherowo) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką w m. Sopieszyno.

Typ: Nieograniczony

Tryb: Przetarg nieograniczony

Kategoria: Roboty

Miasto: Gdańsk

Województwo: pomorskie

Data publikacji: 2019-01-31

Data wygaśnięcia: 2019-02-20

CPV:

Osoba kontaktowa: Beata Romańska-Krefft (ZA) beata.romanska-krefft@gaz-system.pl +48 587445610

Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Adres ul. Mszczonowska 4 Miejscowość Warszawa Telefon +48 (022) 220 14 49 www.gaz-system.pl/przetargi

Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia

Opis postępowania : 1. Przedmiotem Zamówienia jest realizacja robót budowlanych dla zadania remontowego pn.. ,,Remont rury ochronnej gaz. DN 200 (odc. Eksploatacyjny Wiczlino- Wejherowo) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką w m. Sopieszyno, Numer postępowania NP/2018/11/0886/GDA 2. Istotne warunki Zamówienia określa Projekt Umowy stanowiący Załącznik nr 2 do Specyfikacji, szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do Specyfikacji. 3. Postępowanie ze złomem zostało określone w §17 ust. 2 pkt 6) projektu umowy. 4. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami ,,Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A." i stosować zawarte w nim zasady postępowania w trakcie realizacji zamówienia. Kodeks Postępowania dla Dostawców jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://www.gaz-system.pl/przetargi/kodeks-postepowania-dla-dostawcow/.
Miejsce uzyskania SIWZ : Strona Zamawiającego www.gaz-system.pl - zakładka ,,przetargi".
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ : 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian treści SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do Specyfikacji przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca. 3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających ze zmiany treści niniejszej SIWZ. 4. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazano SIWZ, a także zamieści na stronie internetowej Spółki, na której została udostępniona SIWZ. 5. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania : 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w niniejszej Specyfikacji. 2. Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia Zamówienia niepublicznego, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o Zamówieniu niepublicznym, oferty mogą złożyć wszyscy Wykonawcy, którzy chcą wziąć w nim udział. Ogłoszenie o Zamówieniu niepublicznym w Postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego publikuje się na stronie internetowej Zamawiającego. 3. W Postępowaniu o udzielenie Zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.). 4.. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności. O zakończeniu Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia: 1) Wykonawców, którym przekazano SIWZ - w przypadku zakończenia Postępowania przed upływem terminu składania ofert, 2) wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty - w przypadku zakończenia Postępowania po upływie terminu składania ofert. 5. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 4 powyżej, przysługuje Zamawiającemu również po wyborze najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji Zamawiający może zakończyć Postępowanie bez wyboru najkorzystniejszej oferty po unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia każdej swojej czynności dokonanej w Postępowaniu do momentu zawarcia umowy, bez konieczności podania przyczyny takiego działania. 7. Wykonawca nie będzie dochodził od Zamawiającego odszkodowania, z tytułu ewentualnych szkód powstałych w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień przewidzianych w niniejszym Rozdziale. 8. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia negocjacji handlowych w zakresie kryterium oceny oferty (cena - waga 90 % i 5 %). 9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia, których oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy w sprawie Zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane. 10. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji Zamówienia. 11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części Zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy/om oraz nazwy podwykonawców. 12. Zamawiający nie dopuszcza udziału w realizacji Zamówienia podwykonawców wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2, 4) - 6) i 8) SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo niedopuszczenia do realizacji Zamówienia podwykonawców, wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 3).
Dodatkowe informacje : 1. Dostawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert może spowodować odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Dostawcę. 2. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji. 3. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty drogą elektroniczną w jednym z wymienionych formatów: JPG, JPEG, TIF, TIFF, PNG, PDF, zgodnej co do treści z Załącznikiem nr 3 do SIWZ (Formularz ,,Oferta"). 4. Przedmiotem Postępowania jest udzielenie zamówienia niepublicznego objętego kodem konsolidacyjnym: X-1-2-PRS, dla którego Zamawiający prowadzi Listę Wiarygodnych Dostawców (LWD). 5. Wykonawcom wpisanym na Listę Wiarygodnych Dostawców w kodzie, o którym mowa w ust. 4 powyżej w przedmiotowym Postępowaniu przysługują następujące uprawnienia: 1) niezwłoczne poinformowanie o wszczęciu Postępowania, 2) otrzymanie dodatkowych punktów w ramach kryterium oceny ofert ,,Obecność na LWD" (waga kryterium: 5%), 3) skrócony termin płatności należności z tytułu realizacji Zamówienia, wynoszący 21 dni, przy czym termin liczony jest od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT, a za dzień zapłaty uważać się będzie dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 6. Uprawnienia, o których mowa w ust. 5 powyżej, przysługują Wykonawcom znajdującym się na LWD w dniu wszczęcia przedmiotowego postępowania (dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego), a w odniesieniu do uprawnienia z ust. 5 pkt 2) i pkt 3) powyżej, jeśli dany Wykonawca nie został wykreślony z LWD przed podpisaniem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia niepublicznego. Jeżeli po wyborze najkorzystniejszej oferty, ale przed podpisaniem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia niepublicznego, Wykonawca został wykreślony z LWD, Zamawiający dokona powtórzenia czynności oceny ofert, chyba że przyznanie punktów w ramach kryterium oceny ofert ,,Obecność na LWD" pozostawało bez wpływu na wynik postępowania. 7. Informacje na temat LWD oraz oceny umów i oceny okresowej Wykonawcy dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego w Strefie Dostawcy, w zakładce ,,Lista Wiarygodnych Dostawców". 8. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia (tj. Konsorcjum, spółki cywilne) dodatkowe punkty w ramach kryterium oceny ofert ,,Obecność na LWD" otrzymają łącznie w ilości 5 punktów, bez względu na fakt, czy na LWD wpisany jest jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, czy wszyscy Wykonawcy. 9. W celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy (,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy") Zamawiający wymagać będzie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% kwoty całkowitej podanej w ofercie, na zasadach określonych w rozdziale XX SIWZ oraz w projekcie umowy (załącznik nr 2 do SIWZ).
Warunki udziału w Projekcie : I. INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia niepublicznego, 2) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 3) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia niepublicznego tj.: 3.1) W okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej dwa zamówienia polegające na wypełnieniu masą izolacyjną rur ochronnych czynnych gazociągów przesyłowych w/c. UWAGA: W sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia) oraz w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w ust. 4 poniżej co najmniej jeden podmiot musi wykazać się spełnianiem warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3) ppkt 3.1) powyżej. 3.2) Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia posiadającą aktualne świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy I Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji I sieci (Dz. U. 2003 Nr 89, poz. 828 ze zm.) lub równoważne zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (dz. U. Nr 63, poz. 394) do wykonywania prac w zakresie : Grupa 3 a) co najmniej 2 osobami (jedna osoba jako poleceniodawca pracy gazoniebezpiecznej druga osoba jako kierująca/nadzorująca pracami) posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do kierowania na stanowisku dozoru czynnościami osób wykonujących prace eksploatacyjne, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno- pomiarowym urządzeń, instalacji i sieci gazowych (D pkt 5,7,10) b) co najmniej 2 osobami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu i kontrolno- pomiarowym urządzeń, instalacji i sieci gazowych (E pkt 5,7,10) 3.3) Dysponują lub będą dysponować osobą, która będzie kierowała/nadzorowała/koordynowała pracami, od której wymaga się doświadczenia w kierowaniu/nadzorowaniu/koordynowaniu tego typu robotami, w następującym minimalnym wymiarze: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert lub krótszym, kierowała/nadzorowała/koordynowała co najmniej dwoma robotami polegającymi na wypełnianiu rur ochronnych/osłonowych czynnych gazociągów wysokiego ciśnienia masami izolacyjnymi. 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia Niepublicznego, 5) Oferują robotę budowlaną spełniającą wymagania określone przez Zamawiającego, w tym oferują materiał wypełniający rury osłonowe/ochronne spełniający warunki Zamawiającego określone w Założeniach technicznych: a) dedykowany do wypełniania rur osłonowych/ochronnych, b) skład- oparty na syntetycznych poliolefinach,(Zamawiający nie dopuszcza stosowania masy na bazie materiałów mineralnych). c) nie jest substancją/preparatem niebezpiecznym w rozumieniu ustawy z dnia 25 lutego 2011r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1203), d) w przypadku niezamierzonego przedostania się materiału do środowiska i braku możliwości zebrania go, powstały odpad nie będzie odpadem niebezpiecznym, e) w razie wycieku nie zablokuje odprowadzania gazu do atmosfery poprzez rurę wydmuchową, f) w razie wycieku gazu z rury wypełnionej masą, masa wydostająca się poprzez rurę wydmuchową i opadająca na powierzchnie ziemi nie utworzy atmosfery wybuchowej, g) temperatura zapłonu masy nie niższa niż 100 st. C, h) nie reagujący ze stalą i materiałami izolacyjnymi ( bitumicznymi, polietylenowymi i innymi), i) dobre właściwości izolacyjne, rezystywność materiału co najmniej 10 8 ?m, j) trwały przez okres co najmniej 30 lat, k) wysoka adhezja do stali i materiałów izolacyjnych
ewentualne rozerwanie, np. w wyniku skurczu, winno następować w objętości, wewnątrz masy, a nie na styku z powierzchnią rury przewodowej i wewnętrzną powierzchnią rury osłonowej, l) odporny na działanie mikroorganizmów (bakterii tlenowych, beztlenowych oraz drożdży) m) zdolność wypełniania szczelin, defektów izolacji i porów n) po wypełnieniu rury winien mieć konsystencję smaru/pasty o) niezmienność parametrów w zakresie temp. -15 ÷ 30 st.C p) własności inhibitowania korozji q) wprowadzony do obrotu/stosowania zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Tekst jednolity Dz.U. z 2014 r. , poz. 883, z późn. zmianami Dz.U. 2015 poz.1165, 2016 r. poz. 542,1250). ( Dla masy powinny być wydane dokumenty dokumentujące wprowadzenie do stosowania zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (np. krajowa deklaracja zgodności wyrobu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016r. w sprawie sposobów deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym, (Dz. U. z 2016 r. poz. 1966) oraz krajowa ocena techniczna r) dla materiału winien być wydany atest higieniczny PHZ 2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty lub przedstawionych w odpowiedzi na żądanie Zamawiającego. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1. pkt 1) musi spełniać każdy z Wykonawców odrębnie, warunki określone w ust. 1 pkt 2), pkt 3) pkt 4) oraz pkt 5) może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia. 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga, aby takie podmioty brały udział w realizacji Zamówienia w charakterze podwykonawców Wykonawcy. II. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ DOSTAWCY 1. Oferta Dostawcy powinna zawierać: 1) Wypełniony Formularz ,,OFERTA" (zgodny z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ). 2) Dokument potwierdzający, że osoba lub osoby podpisujące ofertę w imieniu Wykonawcy były uprawnione do tej czynności (np. odpis z KRS, pełnomocnictwo). Dopuszcza się składanie dokumentów wystawionych z datą wcześniejszą, jeśli w tym okresie dane zawarte w rejestrze nie uległy zmianie i Dostawca złoży w tym zakresie stosowne oświadczenie lub Zamawiający samodzielnie zweryfikuje aktualność danych Dostawcy zawartych w rejestrze. Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów. Jeżeli Dostawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym i nie wszczęto wobec niego postępowania likwidacyjnego, upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości, podając jednocześnie podstawę prawną wystawienia tych dokumentów. 3) Dokumenty jakościowe dotyczące masy, która zostanie zastosowana przy realizacji zamówienia, zgodnie z wymaganiem określonym w Rozdziale VI ust. 1 pkt. 5) SIWZ, w tym: - karta danych technicznych, - karta charakterystyki zgodnie z rozporządzeniem nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r., 4) Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, spełniających warunek określony w Rozdziale VI ust. 1 pkt 3) ppkt 3.1. SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do SIWZ). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać (dot. Rozdziału VI ust. 1 pkt 3) ppkt 3.1. SIWZ: o przedmiot zamówienia (nazwa zamówienia, zakres zamówienia, ilość rur wypełnionych masą w ramach zadania), o daty wykonania, tj. rozpoczęcia (dd/mm/rrrr) i zakończenia (dd/mm/rrrr) realizacji, o podmiot, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane. Do każdego zamówienia należy załączyć dowody określające czy te zamówienia zostały wykonane należycie. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż dowodami, o których mowa powyżej są: a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, o których mowa w lit a). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zamówienia wskazane w ww. wykazie zostały wcześniej wykonane lub są wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. 5) Oświadczenie, iż Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami przewidzianymi do realizacji zadania, posiadającymi uprawnienia opisane w Rozdziale VI ust. 1 pkt. 3) ppkt. 3.2. SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do Specyfikacji). UWAGA: Zamawiający NIE WYMAGA przedłożenia kopii odpowiednich uprawnień, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 3) ppkt 3.2. SIWZ na etapie składania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontrolowania ważności posiadanych uprawnień na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia. 6) Wykaz osób zdolnych do wykonania Zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponować Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu Zamówienia wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, niezbędnego do wykonania Zamówienia, zgodnie z warunkiem opisanym w Rozdziale VI ust. 1 pkt. 3) ppkt 3.3) (zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do SIWZ). Wykaz winien potwierdzać spełnianie warunku udziału w postępowaniu w szczególności określając: informacje o zamówieniu, na którym zdobyto doświadczenie (nazwa zadania, przedmiot zamówienia (ilość rur), data zakończenia zadania [dd/mm/rrr]) 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od wymogu, o którym mowa w zdaniu pierwszym. 4. Jeżeli Wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 3) ppkt 3.1- 3.3) oraz pkt 4) i pkt 5) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale VI ust. 4 SIWZ, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Zamawiający wymaga: 1) zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż ww. zobowiązanie zostało podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji tego podmiotu, lub 2) innego dokumentu, z którego będzie jednoznacznie wynikać, że Wykonawca będzie dysponował zasobami podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 5. Zamawiający może wezwać Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie warunków lub wymagań na dzień przedłożonego oświadczenia lub dokumentu. 6. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcw wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. 7. Jeżeli w Postępowaniu oferty zostaną złożone przez więcej niż jednego Wykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania badania i oceny oferty tylko tego Wykonawcy, którego oferta po wstępnej ocenie będzie najkorzystniejsza. W takiej sytuacji oferty złożone przez pozostałych Wykonawców, Zamawiający pozostawi bez badania i oceny. 8. Zamawiający poprawi w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie informując o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów w formie pisemnej w przypadku, gdy oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej lub papierowej będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający nie wymaga wadium
Termin realizacji zamówienia : Wymagane
Data realizacji zamówienia : szczegółowy termin realizacji zamówienia został określony w §2 projektu umowy.
Miejsce realizacji zamówienia : Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia
Termin składania ofert : 2019-02-20
Miejsce składania ofert : Oferty należy składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Portalu Zakupowego GAZ-SYSTEM dostępnego pod adresem https://zakupy.gaz-system.pl
Miejsce otwarcia ofert : Otwarcie ofert jest niejawne.
Okres związania ofertą : 60 dni
Pełna treść ogłoszenia

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.