Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-11-12
Rudniki: Utrzymanie,konserwacja i eksploatacja oświetlenia drogowego na terenie Gminy Rudniki
Numer ogłoszenia: 305352 - 2015; data zamieszczenia: 12.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rudniki, ul. Wojska Polskiego 12A, 46-325 Rudniki, woj. opolskie, tel. 34 35-95-072, faks 34 3595013 , strona internetowa www.rudniki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie,konserwacja i eksploatacja oświetlenia drogowego na terenie Gminy Rudniki.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi w zakresie utrzymania, konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami dla punktów świetlnych stanowiących majątek Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna w Krakowie, ul. Jasnogórska 11 oraz stanowiące majątek Gminy Rudniki wspólnie z Tauron Dystrybucja S.A. ( obecnie 776 opraw oświetleniowych). Zakres merytoryczny i okresowość czynności eksploatacyjnych oraz standardy techniczne świecenia w szczególności obejmuje: 1. Przegląd techniczny infrastruktury oświetleniowej z udziałem Zamawiającego jeden raz w roku. 2. Wykonywanie wymaganych pomiarów infrastruktury oświetleniowej w zakresie i z częstotliwością przewidzianą obowiązującymi przepisami. 3. Wymiana niesprawnych źródeł światła i ich utylizacja. 4. Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowej i napowietrznej, wymiana uszkodzonych odcinków linii. 5. Utrzymywanie tabliczek zaciskowo - bezpiecznikowych słupów oświetleniowych w sprawności technicznej z uniemożliwieniem dostępu do wnęk słupowych osobom postronnym oraz wymiana uszkodzonych zamknięć wnęk słupowych. 6. Utrzymanie sprawności technicznej opraw oświetleniowych przez wymianę ich poszczególnych elementów (dławików, układów zapłonowych, kondensatorów, itp.) 7. Wymiana uszkodzonych przewodów zasilających w słupach i wysięgnikach. 8. Wymiana uszkodzonych elementów zabezpieczających oprawy oświetleniowe oraz dostosowanie zabezpieczeń do poboru mocy. 9. Bieżąca kontrola i utrzymywanie rozdzielnic oświetleniowych w dobrej sprawności technicznej poprzez ich konserwację i wymianę uszkodzonych elementów sterowniczych i zabezpieczających. 10. Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych elementów urządzeń sterowania. Regulacja czasu załączania i wyłączania oświetlenia dwa razy w roku. 11. Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach, latarniach i szafkach sterowniczo - zabezpieczeniowych. 12. Prowadzenie dokumentacji techniczno - ruchowej z aktualizowaniem oznakowania informacyjnego, o którym mowa w pkt.11. 13. Utrzymanie opraw w należytej czystości. Czyszczenie opraw przy każdorazowej wymianie źródła światła. 14. Usuwanie kolidujących gałęzi drzew..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego 65.32.00.00 - Eksploatacja instalacji elektrycznych 65.30.00.00 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Art. 67 ust. 1 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności : 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, c) w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. W przypadku zamówienia realizowanego przez Gminę Rudniki występuje stan faktyczny i prawny gdyż obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy ( ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990r. Dz. U. z 2001r Nr 142 poz. 1591 ze zm.). Na terenie Gminy Rudniki ponad 82% opraw oświetleniowych , sieci i urządzeń stanowi własność Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna w Krakowie, ul. Jasnogórska 11 ( tj. 743 szt. opraw oświetleniowych), 33 oprawy oświetleniowe stanowią własność Gminy Rudniki wspólnie z Tauron Dystrybucja S.A.( sieć oświetlenia podwieszona jest na słupach sieci rozdzielczej będącej własnością zakładu energetycznego) i nie jest wyodrębniona instalacja w zakresie dostępności do układów sterowania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Rudniki. Gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświeteniowej na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia drogowego przez innego wykonawcę niż Tauron Dystrybucja S.A Oddział w Częstochowie. Takowej zgody ze strony Tauron-u nie ma, ponieważ zgodnie z art. 51 Prawa energetycznego oraz zgodnie z warunkami ustalonymi przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w koncesji Tauron Dystrybucja S.A.Odział w Częstochowie jako właściciel sieci jest odpowiedzialny za zachowanie niezawodności współdziałania z siecią bezpieczeństwa obsługi i otoczenia po spełnieniu wymagań ochrony środowiska, zgodności z wymaganiami innych przepisów, a w szczególności z wymaganiami Prawa budowlanego, prawa o ochronie przeciwpożarowej i o dozorze technicznym. Wobec powyższego pełna odpowiedzialność za prawidłowe prowadzenie czynności eksploatacyjnych spada na przedsiębiorstwo. które jest właścicielem urządzeń. Z uwagi na fakt, iż nie ma fizycznej możliwości oddzielenia urządzeń stanowiących majątek gminy od majątku przedsiębiorstwa energetycznego, gdyż urządzenia te są wzajemnie powiązane, zlecenie w/w zadania innemu wykonawcy nie zapewni prawidłowego funkcjonowania oświetlenia drogowego na terenie gminy Rudniki. W związku z powyższym, zastosowanie zamówienia z wolnej ręki na konserwację urządzeń oświetlenia znajdującego się na wspólnych i wydzielonych urządzeniach jest uzasadnione. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a Pzp (występują przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
TAURON Dystrybucja S.A. w Krakowie Oddział w Częstochowie, ul. Al. Armii Krajowej 5, Częstochowa, kraj/woj. Polska.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r.
- Dostawa energii elektrycznej oraz świadczenia usługi odbioru i rozliczania energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji dla budynku przy ulicy Żyrardowskiej 48 w Grodzisku Maz.
- Konserwacja miejskiego oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Stargardu w okresie od lipca 2024 do czerwca 2025 roku
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usług dystrybucji energii na rzecz Archiwum Państwowego w Lublinie.
- Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie gminy Gryfino
- Dostawa energii elektrycznej.
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.