eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU JEDNOSTEK WOJSKOWYCH. (IV Części)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-17

Wrocław: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU JEDNOSTEK WOJSKOWYCH. (IV Części)
Numer ogłoszenia: 304684 - 2012; data zamieszczenia: 17.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 765 68 42, faks 071 765 68 44, 765-68-02.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU JEDNOSTEK WOJSKOWYCH. (IV Części).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostarczanie wymienionych rodzajów i ilości pojemników do odbierania i zebrania odpadów komunalnych do podanego obiektu wraz z określeniem terminów ich odbioru. 2) Odbiór odpadów w terminach zgodnych w harmonogramie ustalonym z Kierownikiem SOI/WAK/SI (osobami przez nich wyznaczonymi) lub na zgłoszenie telefoniczne w czasie nie przekraczającym 48 godzin od zgłoszenia, lecz nie rzadziej niż wynika to z aktualnego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (gminy), na terenie której świadczona jest usługa. 3) Wymiana pojemników na odpady na koszt Wykonawcy, gdy zużycie ich następuje w wyniku naturalnej eksploatacji lub z winy Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od zgłoszenia. 4) Uprzątnięcie odpadów luzem, pozostałych podczas ładowania, bądź powstałych w wyniku opóźnionego odbioru. 5) Odstawienie opróżnionych pojemników w miejscu lokalizacji. 6) Wykonanie ewentualnych dodatkowych odbiorów wg potrzeb na odrębne zlecenie. 7) Przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 8) Przekazanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 9) Utrzymywanie pojemników w należytym stanie higieniczno-sanitarnym, porządkowym i technicznym. 10) Spełnienie szczegółowych wymagań i warunków wymaganych do prowadzenia działalności w zakresie dla odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów. 11) Uzyskiwanie potwierdzenia odbioru odpadów przez osoby wskazane przez Kierownika SOI WAK/SI, co stanowić będzie podstawę wystawienia faktur..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy załączą do oferty potwierdzone za zgodność z oryginałem: kserokopię aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych: a) zmieszanych (niesegregowanych) o kodzie 20 03 01, b) selektywnie zebranych odpadów opakowaniowych: - papier i tektura - o kodzie 15 01 01 lub 20 01 01 - tworzywa sztuczne - o kodzie 15 01 02, - szkło - o kodzie 15 01 07, wydanego przez organ administracji właściwy (wójta, burmistrza, prezydenta miasta) ze względu na miejsce odbierania odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity z dnia 17. 02. 20012 r. - Dz. U. z 2012r. , poz. 391). Gminna jednostka organizacyjna odbierająca odpady komunalne na terenie własnej gminy od właścicieli nieruchomości jest zwolniona z posiadania zezwolenia, wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, gdy jego działalność jest dostosowana do wymagań ustawy z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dotyczy części II: Wykonawca musi dostarczyć wykaz osób, które posiadają aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji o klauzuli co najmniej ZASTRZEŻONE lub aktualne pisemne upoważnienie wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej (przedsiębiorcy) uprawniające do dostępu do informacji o klauzuli ZASTRZEŻONE oraz zaświadczenie o przeszkoleniu zakresie ochrony informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą o ochronie informacji niejawnych z 5 sierpnia 2010 roku (Dz.U. 182 poz. 1228).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Informacje ogólne o Wykonawcy - Formularz Nr 1, 1a, 2, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Formularz Nr 2, 4, 5. propozycje ewentualnego podzlecenia elementów usług - Formularz Nr 3

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie: 1)ustalonej ceny jednostkowej i wynagrodzenia za przedmiot umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT, 2)wskazania jednostki reprezentującej Skarb Państwa - MON, zgodnie z Rozkazem nr 191 Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY WE WROCŁAWIU 50 - 984 Wrocław, ul. Obornicka 126.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - kancelaria pok. 101..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU JW. 4161 - rejon Kłodzko.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostarczanie wymienionych rodzajów i ilości pojemników do odbierania i zebrania odpadów komunalnych do podanego obiektu wraz z określeniem terminów ich odbioru. 2) Odbiór odpadów w terminach zgodnych w harmonogramie ustalonym z Kierownikiem SOI/WAK/SI (osobami przez nich wyznaczonymi) lub na zgłoszenie telefoniczne w czasie nie przekraczającym 48 godzin od zgłoszenia, lecz nie rzadziej niż wynika to z aktualnego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (gminy), na terenie której świadczona jest usługa. 3) Wymiana pojemników na odpady na koszt Wykonawcy, gdy zużycie ich następuje w wyniku naturalnej eksploatacji lub z winy Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od zgłoszenia. 4) Uprzątnięcie odpadów luzem, pozostałych podczas ładowania, bądź powstałych w wyniku opóźnionego odbioru. 5) Odstawienie opróżnionych pojemników w miejscu lokalizacji. 6) Wykonanie ewentualnych dodatkowych odbiorów wg potrzeb na odrębne zlecenie. 7) Przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 8) Przekazanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 9) Utrzymywanie pojemników w należytym stanie higieniczno-sanitarnym, porządkowym i technicznym. 10) Spełnienie szczegółowych wymagań i warunków wymaganych do prowadzenia działalności w zakresie dla odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów. 11) Uzyskiwanie potwierdzenia odbioru odpadów przez osoby wskazane przez Kierownika SOI WAK/SI, co stanowić będzie podstawę wystawienia faktur.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU - JW 4229 rejon Opole (Szumirad) - klauzula ZASTRZEŻONE..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostarczanie wymienionych rodzajów i ilości pojemników do odbierania i zebrania odpadów komunalnych do podanego obiektu wraz z określeniem terminów ich odbioru. 2) Odbiór odpadów w terminach zgodnych w harmonogramie ustalonym z Kierownikiem SOI/WAK/SI (osobami przez nich wyznaczonymi) lub na zgłoszenie telefoniczne w czasie nie przekraczającym 48 godzin od zgłoszenia, lecz nie rzadziej niż wynika to z aktualnego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (gminy), na terenie której świadczona jest usługa. 3) Wymiana pojemników na odpady na koszt Wykonawcy, gdy zużycie ich następuje w wyniku naturalnej eksploatacji lub z winy Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od zgłoszenia. 4) Uprzątnięcie odpadów luzem, pozostałych podczas ładowania, bądź powstałych w wyniku opóźnionego odbioru. 5) Odstawienie opróżnionych pojemników w miejscu lokalizacji. 6) Wykonanie ewentualnych dodatkowych odbiorów wg potrzeb na odrębne zlecenie. 7) Przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 8) Przekazanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 9) Utrzymywanie pojemników w należytym stanie higieniczno-sanitarnym, porządkowym i technicznym. 10) Spełnienie szczegółowych wymagań i warunków wymaganych do prowadzenia działalności w zakresie dla odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów. 11) Uzyskiwanie potwierdzenia odbioru odpadów przez osoby wskazane przez Kierownika SOI WAK/SI, co stanowić będzie podstawę wystawienia faktur.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 02.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU JW 4229 rejon Krapkowice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostarczanie wymienionych rodzajów i ilości pojemników do odbierania i zebrania odpadów komunalnych do podanego obiektu wraz z określeniem terminów ich odbioru. 2) Odbiór odpadów w terminach zgodnych w harmonogramie ustalonym z Kierownikiem SOI/WAK/SI (osobami przez nich wyznaczonymi) lub na zgłoszenie telefoniczne w czasie nie przekraczającym 48 godzin od zgłoszenia, lecz nie rzadziej niż wynika to z aktualnego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (gminy), na terenie której świadczona jest usługa. 3) Wymiana pojemników na odpady na koszt Wykonawcy, gdy zużycie ich następuje w wyniku naturalnej eksploatacji lub z winy Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od zgłoszenia. 4) Uprzątnięcie odpadów luzem, pozostałych podczas ładowania, bądź powstałych w wyniku opóźnionego odbioru. 5) Odstawienie opróżnionych pojemników w miejscu lokalizacji. 6) Wykonanie ewentualnych dodatkowych odbiorów wg potrzeb na odrębne zlecenie. 7) Przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 8) Przekazanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 9) Utrzymywanie pojemników w należytym stanie higieniczno-sanitarnym, porządkowym i technicznym. 10) Spełnienie szczegółowych wymagań i warunków wymaganych do prowadzenia działalności w zakresie dla odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów. 11) Uzyskiwanie potwierdzenia odbioru odpadów przez osoby wskazane przez Kierownika SOI WAK/SI, co stanowić będzie podstawę wystawienia faktur.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ZMIESZANYCH ORAZ SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW Z TERENU - JW 4229 rejon Bolesławiec.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostarczanie wymienionych rodzajów i ilości pojemników do odbierania i zebrania odpadów komunalnych do podanego obiektu wraz z określeniem terminów ich odbioru. 2) Odbiór odpadów w terminach zgodnych w harmonogramie ustalonym z Kierownikiem SOI/WAK/SI (osobami przez nich wyznaczonymi) lub na zgłoszenie telefoniczne w czasie nie przekraczającym 48 godzin od zgłoszenia, lecz nie rzadziej niż wynika to z aktualnego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (gminy), na terenie której świadczona jest usługa. 3) Wymiana pojemników na odpady na koszt Wykonawcy, gdy zużycie ich następuje w wyniku naturalnej eksploatacji lub z winy Wykonawcy najpóźniej w terminie 7 dni od zgłoszenia. 4) Uprzątnięcie odpadów luzem, pozostałych podczas ładowania, bądź powstałych w wyniku opóźnionego odbioru. 5) Odstawienie opróżnionych pojemników w miejscu lokalizacji. 6) Wykonanie ewentualnych dodatkowych odbiorów wg potrzeb na odrębne zlecenie. 7) Przekazanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 8) Przekazanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach na koszt Wykonawcy, na podstawie zawartych przez niego umów. 9) Utrzymywanie pojemników w należytym stanie higieniczno-sanitarnym, porządkowym i technicznym. 10) Spełnienie szczegółowych wymagań i warunków wymaganych do prowadzenia działalności w zakresie dla odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów. 11) Uzyskiwanie potwierdzenia odbioru odpadów przez osoby wskazane przez Kierownika SOI WAK/SI, co stanowić będzie podstawę wystawienia faktur.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.