eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-08-29

Ogłoszenie nr 303264 - 2016 z dnia 2016-08-29 r.

Elbląg: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina - Miasto Elbląg, krajowy numer identyfikacyjny 17074771500000, ul. ul. Łączności  1, 82300   Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, państwo , tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, e-mail , faks 55 239 33 34.
Adres strony internetowej (URL): www.umelblag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Adres:
Urząd Miejski w Elblągu, Referat Zamówień Publicznych pokój 403, 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu
Numer referencyjny: RZP.271.63.2016.PL
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Przedmiot główny: CPV: 45.23.00.00-8 Nazewnictwo wg CPV: Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu. 2. Zakres zamówienia. Na zakres robót, będących przedmiotem zamówienia, składa się: 1) budowa układu torowego wraz z odwodnieniem w ul. Gen. Grota -Roweckiego i ul. 12 Lutego, 2) budowa sieci trakcyjnej w ul. Gen. Grota -Roweckiego i ul. 12 Lutego, 3) budowa peronów przystanków tramwajowych, 4) budowa kabli trakcyjnych na odcinku od stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej do granic przebudowy drogi wojewódzkiej nr 504, 5) przebudowa stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej, 6) przebudowa skrzyżowań ulic: 12 Lutego- Gen. Grota-Roweckiego- Armii Krajowej oraz 12 Lutego- Królewiecka- Teatralna- Nowowiejska- Płk. Stanisława Dąbka, 7) budowa i przebudowa sygnalizacji świetlnych, 8) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z docelowym projektem organizacji ruch drogowego, 9) wykonanie zieleni. Szczegółowy zakres zamówienia i technologię wykonania przedmiotu zamówienia określają projekty budowlane i wykonawcze pn.: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu, przedmiary robót, specyfikacje techniczne, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 8/09 z dnia 11.12.2009 r. wydana przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego i decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 07.08.2009 r. wydana przez Prezydenta Miasta Elbląga. A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA 1. PRZEDMIAR ROBÓT, KOSZTORYS OFERTOWY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Przedmiar robót, kosztorys ofertowy Nazwa obiektu: Budowa trakcji tramwajowej w ul. 12 Lutego i Gen. Grota Roweckiego w Elblągu Adres obiektu: Elbląg, ul. Gen. Grota Roweckiego, 12 Lutego Zamawiający informuje, że przedmiar robót stanowi ZAŁĄCZNIK NR 10 do SIWZ. 2. PROJEKTY: 1) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt sieci trakcyjnej Nazwa obiektu: Sieć trakcyjna w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12-go Lutego Adres obiektu: Elbląg, ul. Gen. Grota Roweckiego, ul. 12-go Lutego 2) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt przebudowy stacji prostownikowej Szpitalna Nazwa obiektu: Stacja prostownikowa Szpitalna Adres obiektu: Elbląg, ul. Szpitalna 8, dz. nr 259, Obr. 15 3) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt przebudowy stacji prostownikowej Szpitalna Nazwa obiektu: Projekt zasilania sieci trakcyjnej Adres obiektu: Elbląg, obręb 15 - dz. Nr 154/28, 181, 182/20, 183, 186/11, 255/4, 259 4) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt torowy z elementami dróg Nazwa obiektu: Torowisko z elementami dróg Adres obiektu: Elbląg, ul. 12 Lutego, ul. Gen Grota Roweckiego 5) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt docelowej organizacji ruchu Nazwa obiektu: Oznakowanie pionowe i poziome Adres obiektu: Elbląg ul. 12 Lutego, ul. Gen Grota Roweckiego 6) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt szaty roślinnej Nazwa obiektu: Torowisko z elementami dróg Adres obiektu: Elbląg ul. 12 Lutego, ul. Gen Grota Roweckiego 7) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt sygnalizacji świetlnych Nazwa obiektu: Drogowe sygnalizacje świetlne Adres obiektu: Elbląg ul. 12 Luty, ul. Gen Grota Roweckiego B. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1) E.02, E.03, E.04, E.05, E.06 SPECYFIKACJE TECHNICZNE Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu CPV: 45.23.14.00-9; 45.23.41.26-5; 45.23.16.00-1 Rodzaj opracowania: Projekt sieci trakcyjnej Nazwa obiektu: Sieć trakcyjna w ul. Grota Roweckiego i ul. 12-go Lutego Adres obiektu: Elbląg, ul. Grota Roweckiego, ul. 12-go Lutego 2) E.01 - SPECYFIKACJE TECHNICZNE Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Projekt przebudowy stacji prostownikowej Szpitalna CPV: 45.23.22.20-0 Nazwa obiektu: Stacja prostownikowa Szpitalna Adres obiektu: Elbląg, ul. Szpitalna 8, dz. nr 259, Obr. 15 3) Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Faza: Specyfikacja techniczna D-01.03.02 Rodzaj/tytuł opracowania: Sieć trakcyjna - linie kablowe Adres obiektu: Elbląg, dz. Nr 154/28, 181, 132/20, 183, 186/11, 255/4, 259 4) PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Rodzaj opracowania: Specyfikacje techniczne Nazwa obiektu: Torowisko z elementami dróg Adres obiektu: Elbląg ul. 12 Lutego, ul. Gen Grota Roweckiego 5) Nazwa inwestycji: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504, etap II - budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i ul. 12 Lutego w Elblągu Faza: Szczegółowe specyfikacje techniczne Rodzaj/tytuł opracowania: D-07.03.01. Sygnalizacje świetlne Adres obiektu: Elbląg ul. 12 luty, ul. Gen Grota Roweckiego Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt A. ppkt 2. oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, o których mowa w pkt B., stanowią ZAŁĄCZNIK NR 11 do SIWZ. 3. Zamawiający informuje, że: 1) Posiada aktualną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 8/09 z dnia 11.12.2009 r. wydaną przez Wojewodę Warmińsko Mazurskiego. 2) Posiada aktualne zgłoszenie z dnia 30.06.2016 r. budowy kablowej sieci trakcyjnej na odcinku od stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej do ul. Armii Krajowej, zgłoszenie robót z dnia 24.06.2016 r. dotyczących przebudowy stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej. 3) W 2014 roku została zakończona inwestycja przebudowy ulicy 12 Lutego w Elblągu - bez budowy torowiska zrealizowana na podstawie decyzji zrid nr 8/09 z dnia 11.12.2009 r. wydanej przez Wojewodę Warmińsko Mazurskiego na podstawie dokumentacji projektowej pt: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 504 w Elblągu - ul. 12 Lutego. 4) Powołał Inżyniera Kontraktu do zarządzania i nadzoru nad robotami obejmującymi wykonanie przedmiotu umowy. Zamawiający mocą podpisanej umowy nr DZD/ID-26/2016 z dnia 11 maja 2016 r. z Inżynierem Kontraktu TE sp. z o.o. przekazał odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, warunkami zawartej umowy. 5) Wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu przez Inżyniera Kontraktu i zaopiniowaniu przez Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem drogowym. 6) Ustalenie i wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu publicznej komunikacji zbiorowej w okresach zmiany organizacji ruchu należeć będzie do obowiązków Wykonawcy, które Wykonawca musi wykonać i uzgodnić z IK w porozumieniu z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Elblągu Sp. z o.o. W przypadku gdy z tych uzgodnień wyniknie potrzeba wprowadzenia komunikacji zastępczej, koszty jej funkcjonowania poniesie ZKM Sp. z o.o. 7) Zamawiający przewiduje, że przedmiot zamówienia realizowany będzie z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Warm. - Maz. na lata 2014-2020, oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, Działanie 4.4. Zrównoważony transport miejski, Poddziałanie 4.4.2. Poprawa mobilności miejskiej w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga - ZIT bis. Rozpoczęcie robót nastąpi po uzyskaniu dofinansowania. Zakładany termin podpisania umowy o dofinansowanie to grudzień 2016 r. 4. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną inwestycji, w tym m.in.: 1) Wykonanie szkicu topograficznego z wytyczeniem obiektu i naniesieniem granicy pasa drogowego - w ilości 6 egzemplarzy. 2) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej - w ilości 6 egzemplarzy. 3) Opracowanie zestawień danych na potrzeby założenia dokumentów ewidencji dróg - dla nowo wybudowanych elementów dróg oraz na potrzeby zaktualizowania tych dokumentów - dla dróg przebudowanych w ramach inwestycji, o której mowa w pkt III ppkt 1 SIWZ. Powyższe zestawienia należy wykonać wg wzoru zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom - załącznik Nr 1 rozporządzenia, dział VIII Tabela Nr 8-11 - w ilości 2 egzemplarzy. 4) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej środków organizacji ruchu z zestawieniem informacji dotyczących poszczególnych elementów oznakowania zawartych w ich metrykach (wielkość znaku, data produkcji, producent) - w ilości 2 egzemplarzy. 5. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego na zmianę Kierownika Budowy. W tym celu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu pisemne uzasadnienie wraz z: a) oświadczeniem o przyjęciu obowiązku Kierownika Budowy, b) decyzją o nadaniu uprawnień, c) zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, d) oświadczeniem kierownika budowy potwierdzonym przez przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków w postępowaniu dla osoby pełniącej tą funkcję. 2) Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren. 3) Wykonawca zobowiązuje się do: a) wykonania całego zakresu zleconych robót siłami własnymi lub siłami własnymi i podwykonawców, b) ochrony urządzeń podziemnych zlokalizowanych na obszarze realizacji inwestycji i odpowiada za ich uszkodzenie, c) zawarcia umowy z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami § 11 wzoru umowy - w przypadku powierzenia części zakresu robót podwykonawcom, d) realizacji inwestycji przy uwzględnieniu zaleceń decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 07.08.2009 r. wydanej przez Prezydenta Miasta Elbląga. W tym m.in. pracę w porze nocnej bez uciążliwości emitowania hałasu. Prace maszyn i urządzeń wykorzystywanych w trakcie robót budowlanych powodujących ponadnormatywne oddziaływanie hałasem należy prowadzić wyłącznie w porze dnia w godzinach 6:00-18:00 w celu ograniczenia uciążliwości hałasowej. e) przygotowania i uzgodnienia z IK wzorów dokumentów oraz druków, które będą obowiązywać w trakcie realizacji umowy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy. 4) Materiały drogowe pozyskane z rozbiórki w trakcie prowadzenia robót, nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca odwiezie i protokolarnie przekaże do magazynu Zamawiającego, mieszczącego się na terenie bazy Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Nowinie k/Elbląga lub inne wskazane miejsce w granicach administracyjnych miasta Elbląga. Przekazane materiały jw. muszą zostać zinwentaryzowane, oraz posortowane i złożone na paletach zakupionych przez Wykonawcę we wskazanym miejscu. Materiały pochodzące z rozbiórki odcinków trakcyjnych oraz konstrukcji wsporczych (słupy trakcyjne), urządzenia ze stacji prostownikowej, zakwalifikowane przez Spółkę Tramwaje Elbląskie do ponownego wykorzystania, Wykonawca protokolarnie przekaże i odwiezie na teren Spółki przy ul. Browarnej 91 lub inne wskazane miejsce w granicach administracyjnych miasta Elbląga. Pozostałe materiały pozyskane z rozbiórek oraz odpady stanowią własność Wykonawcy. 5) Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy realizowanej w ramach niniejszego zamówienia w obrębie przejętego terenu budowy, od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych i od odpowiedzialności cywilnej oraz ponosi odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane nienależytym wykonaniem obowiązków umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Wykonawca musi być też ubezpieczony z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Dowody ubezpieczenia - kopię polis Wykonawca musi dostarczyć w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 6) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za oznakowanie i zabezpieczenie tej części robót, które prowadzone będą w pasie drogowym pod ruchem. Wykonawca wykona oznakowanie drogi w miejscu wykonywanych robót i na objazdach, musi być ono zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Projekty czasowej organizacji ruchu na czas realizacji przebudowy wykonane przez Wykonawcę muszą zawierać niezbędne ustalenia, uzgodnienia oraz zatwierdzenia niezbędne dla tego typu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu i zaopiniowaniu przez Inżyniera Kontraktu, Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem. 7) Wykonawca robót zobowiązany będzie w czasie prowadzonych robót zapewnić przejezdność ulic, dojazdów i dojść do posesji. 8) Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia z materiałów, które będą spełniać wszelkie wymogi ustawy Prawo Budowlane (art.10) tj. będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach, w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, posiadać będą odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. Dla potwierdzenia spełnienia jw. dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację Inżyniera Kontraktu. 9) Wykonawca przedstawi Inżynierowi Kontraktu i Zamawiającemu, do zaakceptowania harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu zamówienia - w terminie 14 dni od podpisania umowy oraz aktualizację harmonogramu na każde żądanie Zamawiającego. 10) Zamawiający nie przewiduje całkowitego zamknięcia wlotów skrzyżowań objętych zakresem opracowania dokumentacji projektowej. Roboty należy prowadzić w taki sposób, aby: a) zminimalizować czas wyłączenia poszczególnych jezdni z ruchu, b) zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym, c) zminimalizować utrudnienia wynikłe ze zmian organizacji ruchu w obrębie stanowiącym zakres inwestycji oraz w rejonach jego wpływu na pozostałą część układu komunikacyjnego Elbląga, d) zapewnić dojazdy do przylegających nieruchomości, e) prace związane z przebudową stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej wykonywać podczas przerwy wakacyjnej, w miesiącach: lipcu i w sierpniu, bez ograniczania ruchu tramwajowego, f) okres wyłączenia z ruchu trakcji tramwajowej na czas połączenia wybudowanego odcinka trakcyjnego w ul. 12 Lutego z istniejącymi odcinkami trakcyjnymi w ul. Królewieckiej i ul. Płk Stanisława Dąbka, nie był dłuższy niż 31 dni, a prace rozpoczęły i zakończyły się w miesiącu lipcu, g) uniknąć kosztów dodatkowej komunikacji publicznej itp. 11) Podczas realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania zaleceń i uwag ujętych w warunkach technicznych i uzgodnień wydanych przez firmy branżowe, zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych, decyzjach administracyjnych wydanych dla zadania inwestycyjnego, a także zaleceń i poleceń Inżyniera Kontraktu. 12) Wykonawca będzie wystawiał oddzielne faktury dla każdej branży według polecenia Inżyniera Kontraktu na podstawie Przejściowych Świadectw Płatności. 13) W przypadku opóźnień w postępie robót w stosunku do harmonogramu powyżej 10% terminu określonego w harmonogramie, Wykonawca przedstawi Inżynierowi Kontraktu program naprawy opóźnień w terminie wskazanym przez Inżyniera Kontraktu. W przypadku przekroczenia wskazanego terminu, Inżynier Kontraktu ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust.1 pkt. 1 ppkt 4 wzoru umowy. 14) W przypadku opóźnień w postępie robót w stosunku do harmonogramu powyżej 20% terminu określonego w harmonogramie, Wykonawca jest zobowiązany przedstawić nowy harmonogram z niezmienionym terminem umownego zakończenia robót w terminie wskazanym przez Inżyniera Kontraktu. W przypadku przekroczenia wskazanego terminu, Inżynier Kontraktu ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust.1 pkt. 1 ppkt 5 wzoru umowy. 15) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania poleceń Inżyniera Kontraktu związanych z nadzorem nad realizacją robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, przestrzegania terminów wyznaczonych przez Inżyniera Kontraktu na realizację tych poleceń. W przypadku nie wykonania polecenia lub przekroczenia wskazanego terminu, Inżynier Kontraktu ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust.1 pkt. 1 ppkt 6 wzoru umowy. 16) Wykonawca w terminie 10 dni od daty podpisania umowy wskaże, do zaakceptowania Inżynierowi Kontraktu, będącemu przedstawicielem Zamawiającego, laboratorium w którym będzie wykonywał stosowne badania laboratoryjne w trakcie realizacji przedmiotowego zadania. Zamawiający dopuszcza aby było to własne laboratorium Wykonawcy. Laboratorium musi spełniać wymagania PN-EN ISO/IEC 17025 Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących oraz posiadać akredytację PCA. 17) Wykonawca od dnia przekazania terenu budowy do dnia odbioru końcowego (data podpisania protokołu odbioru całości robót) będzie odpowiedzialny za utrzymanie właściwego stanu nawierzchni wszystkich odcinków ulic objętych zakresem inwestycji, o której mowa w pkt III ppkt 1 SIWZ i dopuszczonych do ruchu zgodnie z zatwierdzonymi na czas robót tymczasowymi projektami organizacji ruchu. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie bieżące usuwanie wybojów, zapadnięć, przełomów i innych uszkodzeń nawierzchni jezdni i chodników powodujących zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz mogących powodować uszkodzenia pojazdów. 18) Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca jest zobowiązany zgłosić roboty do odbioru ostatecznego. 19) Współpraca z firmami branżowymi, które mają swoje urządzenia w obszarze inwestycji i będą siłami własnymi realizować ich remonty lub wymieniać w trakcie realizacji inwestycji oraz z właścicielami sąsiadujących posesji. 20) Współpraca z firmami zewnętrznymi, które zgłoszą zamiar realizacji robót budowlanych w obszarze inwestycji, uzgadnianie warunków wykonania tych robót z robotami budowlanymi w ramach realizacji inwestycji. W przypadku gdy konieczne będzie przekazanie firmie zewnętrznej fragmentu terenu budowy, należy ustalić z Inżynierem Kontraktu w uzgodnieniu z Zamawiającym sposób postępowania w tym zakresie, w tym określenie zasad, warunków, terminów oraz innych wytycznych związanych z przejęciem/oddaniem terenu budowy przez firmę zewnętrzną i ponownym przekazaniem dla Wykonawcy. 21) Wykonanie symulacji funkcjonowania sygnalizacji w układzie indywidualnym (oddzielnie dla każdego skrzyżowania) i zintegrowanym (w koordynacji) w celu akceptacji wdrożenia zastosowanych w dokumentacji projektowej rozwiązań przez IK i Zamawiającego przed przystąpieniem do odbioru robót dotyczącego tego zakresu zadania inwestycyjnego. 22) Wykonawca przez okres 3 miesięcy po odbiorze przez Zamawiającego sygnalizacji świetlnych objętych inwestycją zobowiązany będzie do zapewnienia serwisu polegającego na wprowadzeniu wszelkich zmian w programach sterujących sygnalizacjami i koordynacją pomiędzy nimi zgłaszanych przez Zamawiającego w ciągu 48 godzin od otrzymania wezwania od Zamawiającego. 23) Wykonawca zobowiązany będzie do budowy tymczasowych przystanków komunikacji miejskiej, oznakowania, dostosowania i wyposażenia w wiaty istniejących przystanków i peronów, przygotowania i opublikowania komunikatów, ogłoszeń i innych zmian wynikających z uzgodnień w zakresie funkcjonowania publicznej komunikacji zbiorowej na czas tymczasowej organizacji ruchu bez kosztów funkcjonowania komunikacji zastępczej. 6. Zamawiający wymaga, aby kierownik budowy i kierownicy robót w poszczególnych branżach wykonujący czynności przy realizacji przedmiotowego zamówienia biegle posługiwali się językiem polskim, w przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą liczbę kompetentnych tłumaczy wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia. 7. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Wykazu kluczowych materiałów i urządzeń użytych przy wycenie robót, zawierającego informacje o producencie lub dostawcy następujących materiałów i urządzeń użytych przez Wykonawcę przy wycenie robót: 1) płyta torowa wielkowymiarowa, 2) materiał do mocowania sprężystego szyny (szyna w otulinie), 3) rozjazd, 4) napęd zwrotnicy i system sterowania i ogrzewania rozjazdu, 5) słup trakcyjny, 6) osprzęt sieci trakcyjnej górnej, 7) rozdzielnica prądu stałego. Wykaz kluczowych materiałów i urządzeń użytych przy wycenie robót stanowi Załącznik do formularza OFERTA stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 1 do SIWZ. 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia, gwarancji jakości na okres minimum 36 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany będzie do zgłoszenia robót do odbioru ostatecznego. 9. W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 143a - 143d ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia. 11. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.): 1) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, 2) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 13. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 14. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 15. Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na roboty budowlane podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.

II.5) Główny kod CPV: 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do zamówienia podstawowego. 1) Zakres tych robót budowlanych obejmuje: - budowę układu torowego wraz z odwodnieniem. - budowę sieci trakcyjnej. - budowę peronów przystanków tramwajowych. - budowę kabli trakcyjnych na odcinku. - przebudowę stacji prostownikowej. - przebudowę skrzyżowań ulic. - budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnych - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z docelowym projektem organizacji ruch drogowego 2) Warunki, na jakich zostaną udzielone te roboty budowlane: - zamówienie będzie mogło być udzielone w przypadku gdy Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na jego realizację, - umowa zostanie zawarta po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, - cena za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie ustalona podczas negocjacji na podstawie złożonego przez Wykonawcę kosztorysu ofertowego, - Zamawiający przekaże Wykonawcy przedmiar robót, na podstawie którego Wykonawca sporządzi kosztorys ofertowy, - ceny za poszczególne pozycje kosztorysowe nie będą mogły być wyższe niż ceny zaproponowane w zamówieniu podstawowym, chyba że Wykonawca uzasadni ich wzrost - przedmiot zamówienia zostanie opisany za pomocą dokumentacji projektowej, - termin wykonania zamówienia będzie proporcjonalny do zakresu zamówienia, - wzór umowy zostanie przekazany Wykonawcy wraz z zaproszeniem do negocjacji, - Zamawiający będzie wymagał na przedmiot zamówienia udzielenia gwarancji na okres taki sam jak okres udzielania gwarancji w zamówieniu podstawowym, - kary umowne będą przewidziane w takich samych wypadkach i w wysokości nie wyższej jak w umowie zawartej w postępowaniu na zamówienie podstawowe, - obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego będą uregulowane na zasadach analogicznych do umowy zawartej w postępowaniu na zamówienie podstawowe.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 21/11/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł. Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu, podając datę i kurs.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) robót budowlanych, wykonanych w ramach jednej umowy lub kilku umów, polegających na: - budowie lub przebudowie lub remoncie torowiska tramwajowego, wykonanego w technologii podsypkowej i bezpodsypkowej o łącznej długości co najmniej 1 000 mtp, - budowie lub przebudowie lub remoncie sieci trakcyjnej tramwajowej o łącznej długości co najmniej 1 000 mtp, b) co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie stacji prostownikowej (tramwajowej lub trolejbusowej lub kolejowej), obejmującej montaż rozdzielnicy prądu stałego c) co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie sygnalizacji świetlnych Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku, tj. liczba robót budowlanych, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pod warunkiem, że: - roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu torowiska tramwajowego, wykonanego w technologii podsypkowej i bezpodsypkowej o łącznej długości co najmniej 1 000 mtp, zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie o którym mowa budowy lub przebudowy lub remontu sieci trakcyjnej tramwajowej o łącznej długości co najmniej 1 000 mtp, zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. b) zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. c) zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2) Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie następującymi osobami, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia publicznego, tj.: a) kierownikiem budowy posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub torowej lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach, w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie lub remoncie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, b) kierownikiem robót torowych posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach, w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie lub remoncie torowiska tramwajowego, c) kierownikiem robót drogowych posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o długości co najmniej 500m, d) kierownikiem robót elektrycznych w zakresie sieci trakcyjnej posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie lub remoncie sieci trakcyjnej tramwajowej, e) kierownikiem robót elektrycznych w zakresie sygnalizacji świetlnej posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie drogowej sygnalizacji świetlnej, f) kierownikiem robót elektrycznych w zakresie oświetlenia i zasilania posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach w tym jednej ukończonej budowie lub przebudowie lub remoncie oświetlenia ulicznego, g) kierownikiem robót elektrycznych w zakresie stacji prostownikowej posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych robotach budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie stacji prostownikowej (tramwajowej lub trolejbusowej lub kolejowej), h) kierownikiem robót sanitarnych posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach lub przebudowach lub remontach infrastruktury podziemnej w zakresie sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, i) kierownikiem robót telekomunikacyjnych posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej lub równoważnej bez ograniczeń, - doświadczenie zawodowe w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej dwóch ukończonych budowach lub przebudowach lub remontach infrastruktury podziemnej w zakresie sieci telekomunikacyjnej, w tym co najmniej 1 w zakresie sieci światłowodowej. Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk wyszczególnionych powyżej tylko pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk. Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65). 3) Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie następującym sprzętem: a) wozem wieżowym do prac montażowych sieci trakcyjnej z wózkiem do jazdy po torze o rozstawie 1000mm - co najmniej 1 sztuka, b) giętarką do szyn - co najmniej 1 sztuka, c) podbijarką torową - co najmniej 1 sztuka.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć w odniesieniu do tych podmiotów, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć w odniesieniu do tych podmiotów, 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć w odniesieniu do tych podmiotów, UWAGA: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) pkt 1)-3) ogłoszenia o zamówieniu - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. b) UWAGI, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. a) UWAGI, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 UWAGI, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy pkt 2. UWAGI stosuje się.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione rzez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. b) Rodzaj wykazanych robót należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. c) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ - WYKAZ ROBÓT. d) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs. e) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. 2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.3) pkt 2) ogłoszenia o zamówieniu. b) W wykazie osób dla kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych należy podać rodzaj posiadanych uprawnień, numer uprawnień, określić czy są bez ograniczeń oraz opisać doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3) pkt 2) ogłoszenia o zamówieniu. c) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ - WYKAZ OSÓB. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. 3) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.3) pkt 3) ogłoszenia o zamówieniu. b) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ - WYKAZ SPRZĘTU. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. 4) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.2) ogłoszenia o zamówieniu. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w sekcji III.1.2) ogłoszenia o zamówieniu. c) Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu, podając datę i kurs. d) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uwaga: a) Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 9 do SIWZ. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie Wykonawcy składają wspólnie.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Uwaga: a) Dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. b) Zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 200 000,00 złotych (słownie: dwieście tysięcy złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:
z kilkoma wykonawcami
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena (brutto)60
okres gwarancji 30
termin wykonania10


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: Zakres przewidywanych zmian i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian: 1) zmiana wynagrodzenia: a) w przypadku ustawowej zmiany przepisów dotyczących procentowej stawki podatku od towarów i usług - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto określona w § 2 ust. 1 wzoru umowy, - zmiana wynagrodzenia nastąpi wyłącznie w stosunku do niezrealizowanej w dniu zmiany stawki podatku od towarów i usług części zamówienia, - do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zostanie zastosowana aktualnie obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług, - zmiana wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług b) na skutek konieczności zwiększenia ilości jednostek przedmiarowych ujętych w kosztorysie ofertowym, zgodnie z opisem § 6 ust. 6. pkt. 3. wzoru umowy - zwiększeniu ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1 wzoru umowy, - zmiana nastąpi o kwotę wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 6. pkt. 3 wzoru umowy, tj.: dla pozycji ujętych w kosztorysie ofertowym, dla których ilość wykonanych jednostek przedmiarowych zwiększyła się w stosunku do pierwotnie ujętych w kosztorysie ofertowym - zgodnie z obmiarem, z zastosowaniem cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może przystąpić do wykonania zwiększonej ponad kosztorys ofertowy ilości robót po wystąpieniu Wykonawcy z wnioskiem popartym wyliczeniem i uzasadnieniem potrzeby wykonania robót ujętych w dokumentacji projektowej, ale w ilościach ponad ilości określone w przedmiarze i po uzyskaniu pisemnego polecenia Inżyniera Kontraktu zatwierdzonego przez Zamawiającego. c) na skutek zmiany zakresu prac, wynikającej z wprowadzenia w dokumentacji istotnych lub nieistotnych zmian w rozumieniu ustawy Prawo budowlane - zwiększeniu ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1 wzoru umowy, - zmiana nastąpi o kwotę wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8 wzoru umowy, tj. 1) jeżeli roboty nie odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie ceny na podstawie ceny jednostkowej z kosztorysu ofertowego to zostaną wyliczone poprzez analogiczne - proporcjonalne zależności. Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inżynierowi Kontraktu, 2) jeżeli nie można wycenić robót z zastosowaniem metody, o której mowa w ppkt 1, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Inżynierowi Kontraktu kalkulację ceny jednostkowej tych robót wykonanej w oparciu o dostępne Katalogi Nakładów Rzeczowych z uwzględnieniem danych wyjściowych do kosztorysowania oraz cen materiałów i sprzętu ujętych w danych wyjściowych do kosztorysowania na podstawie, których sporządził kosztorys szczegółowy. 3) jeżeli nie można wycenić powyższych robót z zastosowaniem metod, o których mowa w ppkt 1) i 2), Wykonawca sporządzi kalkulację indywidualną w oparciu o ceny materiałów oraz sprzętu ujęte w danych wyjściowych do kosztorysowania, na podstawie których sporządził kosztorys szczegółowy. Ceny materiałów i sprzętu nie ujęte w danych wyjściowych zostaną przyjęte w oparciu o średnie ceny wg Wydawnictw ORGBUD/SEKOCENBUD dla województwa Warmińsko - Mazurskiego, 4) Wykonawca dokona wyliczeń, o których mowa wyżej oraz przedstawi Zamawiającemu za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu do zatwierdzenia wysokość wynagrodzenia za roboty przed rozpoczęciem tych robót, 5) jeżeli kalkulacja przedłożona przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu będzie wykonana niezgodnie z powyższymi zasadami, Zamawiający wprowadzi korektę kalkulacji, stosując zasady określone powyżej. d) w przypadku robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym - zwiększeniu ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1 wzoru umowy, - zmiana nastąpi o kwotę wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8 wzoru umowy, tj.: 1) jeżeli roboty nie odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie ceny na podstawie ceny jednostkowej z kosztorysu ofertowego to zostaną wyliczone poprzez analogiczne - proporcjonalne zależności. Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inżynierowi Kontraktu, 2) jeżeli nie można wycenić robót z zastosowaniem metody, o której mowa w ppkt 1, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Inżynierowi Kontraktu kalkulację ceny jednostkowej tych robót wykonanej w oparciu o dostępne Katalogi Nakładów Rzeczowych z uwzględnieniem danych wyjściowych do kosztorysowania oraz cen materiałów i sprzętu ujętych w danych wyjściowych do kosztorysowania na podstawie, których sporządził kosztorys szczegółowy. 3) jeżeli nie można wycenić powyższych robót z zastosowaniem metod, o których mowa w ppkt 1) i 2), Wykonawca sporządzi kalkulację indywidualną w oparciu o ceny materiałów oraz sprzętu ujęte w danych wyjściowych do kosztorysowania, na podstawie których sporządził kosztorys szczegółowy. Ceny materiałów i sprzętu nie ujęte w danych wyjściowych zostaną przyjęte w oparciu o średnie ceny wg Wydawnictw ORGBUD/SEKOCENBUD dla województwa Warmińsko - Mazurskiego, 4) Wykonawca dokona wyliczeń, o których mowa wyżej oraz przedstawi Zamawiającemu za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu do zatwierdzenia wysokość wynagrodzenia za roboty przed rozpoczęciem tych robót, 5) jeżeli kalkulacja przedłożona przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu będzie wykonana niezgodnie z powyższymi zasadami, Zamawiający wprowadzi korektę kalkulacji, stosując zasady określone w lit. d). e) w przypadku realizacji robót zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w projekcie budowlanym i zatwierdzonych przez projektanta jako nieistotna zmiana w stosunku do projektu budowlanego, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1 wzoru umowy, - rozliczenie robót nastąpi na podstawie protokołu robót zamiennych. Protokół konieczności jest sporządzany przez Kierownika budowy podpisywany przez niego i Inżyniera Kontraktu oraz akceptowany przez Zamawiającego. Załącznikiem do protokołu konieczności, stanowiącym jego integralną część, jest protokół z negocjacji dotyczących wyceny robót z Wykonawcą zatwierdzony przez kierownika budowy i zaakceptowany przez Inżyniera Kontraktu. - zmiana nastąpi o kwotę wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8 wzoru umowy, tj: 1) jeżeli roboty nie odpowiadają opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, ale jest możliwe ustalenie ceny na podstawie ceny jednostkowej z kosztorysu ofertowego to zostaną wyliczone poprzez analogiczne - proporcjonalne zależności. Wykonawca jest zobowiązany do wyliczenia ceny taką metodą i przedłożenia wyliczenia Inżynierowi Kontraktu, 2) jeżeli nie można wycenić robót z zastosowaniem metody, o której mowa w ppkt 1), Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Inżynierowi Kontraktu kalkulację ceny jednostkowej tych robót wykonanej w oparciu o dostępne Katalogi Nakładów Rzeczowych z uwzględnieniem danych wyjściowych do kosztorysowania oraz cen materiałów i sprzętu ujętych w danych wyjściowych do kosztorysowania na podstawie, których sporządził kosztorys szczegółowy. 3) jeżeli nie można wycenić powyższych robót z zastosowaniem metod, o których mowa w ppkt 1) i 2), Wykonawca sporządzi kalkulację indywidualną w oparciu o ceny materiałów oraz sprzętu ujęte w danych wyjściowych do kosztorysowania, na podstawie których sporządził kosztorys szczegółowy. Ceny materiałów i sprzętu nie ujęte w danych wyjściowych zostaną przyjęte w oparciu o średnie ceny wg Wydawnictw ORGBUD/SEKOCENBUD dla województwa Warmińsko - Mazurskiego, 4) Wykonawca dokona wyliczeń, o których mowa wyżej oraz przedstawi Zamawiającemu za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu do zatwierdzenia wysokość wynagrodzenia za roboty przed rozpoczęciem tych robót, 5) jeżeli kalkulacja przedłożona przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu będzie wykonana niezgodnie z powyższymi zasadami, Zamawiający wprowadzi korektę kalkulacji, stosując zasady określone powyżej. f) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność, - obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony która wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji, - wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie (o kwotę różnicy między kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującą w dniu złożenia oferty, a kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę wynikającą ze zmienionych przepisów) g) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność, - obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony która wystąpi z wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji, - wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie o różnicę między kosztami ponoszonymi przez Wykonawcę z tytułu podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne dotychczas i po zmianie przepisów 2) zmiana terminu realizacji inwestycji na roboty budowlane w następujących sytuacjach: a) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, - zmiana terminu nastąpi o czas niezbędny na wykonanie przedmiotowych robót, ustalony pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 wzoru umowy, b) działania Siły Wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof), - wystąpienie tych zdarzeń lub okoliczności uniemożliwia wykonanie robót w sposób zgodny z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót w terminie zaplanowanym w harmonogramie wykonania robót, o którym mowa w § 5 ust. 10 wzoru umowy oraz jednocześnie ich niewykonanie w zaplanowanym terminie uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie lub powoduje konieczność wstrzymania innych robót, co uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie: - udowodnienie spoczywa na stronie, która wnioskuje o zmianę terminu wykonania zamówienia, - zmiana terminu nastąpi o czas występowania tych zdarzeń lub okoliczności, a w uzasadnionych przypadkach również o czas niezbędny na usunięcie skutków tych zdarzeń lub okoliczności, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 wzoru umowy, c) wystąpienia przeszkód atmosferycznych stanowiących anomalie pogodowe, które uniemożliwiają wykonanie robót w terminie zaplanowanym w harmonogramie wykonania robót, o którym mowa w § 5. ust. 10 wzoru umowy - wystąpienie tych przeszkód uniemożliwia wykonanie robót w sposób zgodny z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz jednocześnie ich niewykonanie w zaplanowanym terminie uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie lub powoduje konieczność wstrzymania innych robót, co uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie: - udowodnienie spoczywa na stronie, która wnioskuje o zmianę terminu wykonania zamówienia, - zmiana terminu nastąpi o czas występowania przeszkód atmosferycznych, a w uzasadnionych przypadkach również o czas niezbędny na usunięcie skutków tych przeszkód, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 wzoru umowy, d) wystąpienia znalezisk archeologicznych, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas wstrzymania wykonywania robót budowlanych na podstawie decyzji właściwego konserwatora zabytków, (pod warunkiem, że wstrzymanie wykonania robót z tej przyczyny powoduje konieczność wstrzymania innych robót i uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie - o tą konieczność występuje Wykonawca robót), e) wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas ich usunięcia z terenu budowy przez odpowiednie służby, (pod warunkiem, że wstrzymanie wykonania robót z tej przyczyny powoduje konieczność wstrzymania innych robót i uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie - o tą konieczność występuje Wykonawca robót), f) wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 27/09/2016, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.