eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wykonanie obudowy wykopu na dziedzińcu Teatru Wybrzeże w Gdańsku wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych na terenie objętym inwestycją

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-10

Gdańsk: Wykonanie obudowy wykopu na dziedzińcu Teatru Wybrzeże w Gdańsku wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych na terenie objętym inwestycją
Numer ogłoszenia: 302898 - 2015; data zamieszczenia: 10.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowy Teatr "Wybrzeże" , ul. Świętego Ducha 2, 80-834 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3011836, faks 058 3012046.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.teatrwybrzeze.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie obudowy wykopu na dziedzińcu Teatru Wybrzeże w Gdańsku wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych na terenie objętym inwestycją.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obudowy wykopu na dziedzińcu Teatru Wybrzeże w Gdańsku wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych na terenie objętym inwestycją. 2. Obszar który objęty jest zamówieniem znajduje się na terenie wpisanym do Rejestru Zabytków. Budynek Starej Apteki wpisany jest do Rejestru Zabytków pod numerem 465 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku z dnia 25 kwietnia 1968r. Mury obronne Głównego Miasta do styku z Wielką Zbrojownią wpisane są do rejestru zabytków pod numerem 8 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku z dnia 11 października 1947r. Obiekty znajdują się przy ul. Św. Ducha 2 na dz. nr 237, 238/1, 238/4 obręb nr 89 w Gdańsku. 3. Wykop wykonywany będzie na podwórku za budynkami Przejście Bramne, Stara Apteka i Malarnia. W tym miejscu planowana jest budowa podziemnej komory przeznaczonej na pomieszczenia trafostacji i rozdzielni obsługujących Teatr Wybrzeże i sąsiadujące obiekty. Ze względu na możliwy długi czas prowadzenia prac ziemnych, planowaną głębokość wykopu oraz z uwagi na sąsiadującą zabudowę projektuje się wykonanie obudowy zapewniającej bezpieczeństwo pracującym w wykopie oraz zabezpieczającej sąsiadującą zabudowę. Obudowę projektuje się jako tzw. ściankę berlińską. 4. Wykopy będą prowadzone w okresie ciągłym lub z przerwami w związku z ich dokumentowaniem archeologicznym. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania geodezyjnego pomiaru wykonanych prac, przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia oraz dokumentację fotogrametryczną odkrytych elementów murowanych. 6. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badań archeologicznych na terenie objętym inwestycją. 7. Dojazd i wywóz urobku odbywać się będzie bramą od ul. Kołodziejskiej o szerokości 3,8m i wysokości 3,7m. 8. Szczegółowy zakres prac oraz sposób ich wykonania określa SIWZ oraz załączniki, w tym następujące dokumenty: 1) załącznik nr 10 do SIWZ - Przedmiar robót - PROJEKT WYKONAWCZY OBUDOWA WYKOPU - PODWÓRZE oraz PRZENIESIENIE KABLI SN I NN DO NOWOPROJKTOWANEJ STACJI TRANSFORMATOROWEJ, 2) załącznik nr 11 - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (dalej zwana STWiOR) - PROJEKT WYKONAWCZY OBUDOWA WYKOPU - PODWÓRZE, 3) załącznik nr 12 - Dokumentacja - PROJEKT WYKONAWCZY OBUDOWA WYKOPU - PODWÓRZE, 4) załącznik nr 13 - Decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, 5) załącznik nr 14 - Mapa do celów projektowych 6) załącznik nr 15 - Archiwalna mapa terenu objętego pracami. 9. Roboty będą wykonywane w warunkach utrudnionych. Roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie i z tego względu nie mogą mieć żadnego negatywnego wpływu na pracę Teatru. Wszystkie roboty będą prowadzone wyłącznie w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym. Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest do przestrzegania ciszy w trakcie prób, spektakli lub innych imprez organizowanych w Teatrze Wybrzeże. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zabezpieczenie placu budowy (miejsca gdzie będą wykonywane roboty) w taki sposób, aby ograniczyć do minimum przedostawanie się kurzu i pyłu do sąsiadujących pomieszczeń. Wykonawca zobowiązany będzie do codziennego sprzątania placu budowy. Urobek, gruz i inne materiały pochodzące z wykopów będą musiały być na bieżąco wywożone. Zamawiający dopuszcza ustawienie kontenerów na terenie wygrodzonym w celu składowania gruzu. Na terenie przylegającym do placu budowy prowadzone będą inne prace w ramach zadania Poprawa stanu zabytkowego budynku Starej Apteki z XVII wieku wraz z Przejściem Bramnym i murami obronnymi Głównego Miasta w Gdańsku poprzez nadanie nowych funkcji kulturalnych. 10. Wykonane prace, roboty, materiały, urządzenia, niezbędne do wykonania zadania będą objęte gwarancją przez co najmniej 36 miesięcy od daty odbioru końcowego. 11. Wykonawca jest zobowiązany do ustawienia tablic informacyjnych i oznakowania terenu robót zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie Prawo budowlane. 12. Za całość oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich prowadzenia odpowiada Kierownik robót. 13. Wykonawca jest zobowiązany do: a) niezwłocznego informowania zamawiającego (inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia prac czy robót, b) dbania o należyty stan i porządek na terenie budowy i terenie przyległym do budowy, prowadzenia robót i dowozu materiałów na plac budowy w sposób nie powodujący zabrudzenia terenów sąsiednich i ciągów komunikacyjnych, c) wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnego usuwania z terenu budowy elementów pozostałych z rozbiórki, usunięcia wszelkich uszkodzeń wynikłych w czasie prowadzenia robót, a nie występujących w momencie przekazania placu budowy oraz za likwidację wszystkich robót tymczasowych, niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, d) uporządkowania terenu budowy oraz terenu przyległego, najpóźniej do dnia odbioru końcowego, e) zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, uczestniczenia w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad, 14. Zamawiający dopuszcza zlecenie podwykonawcom prac i robót wskazanych w SIWZ. Zlecenie wykonania części robót podwykonawcom nie zmienia zobowiązań wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i jego pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 15. Badania archeologiczne prowadzone będą pod nadzorem dr Aleksandry Pudło. 16. Materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być nowe oraz spełniać wszystkie wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (j. t. z 2006 r. Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub technologii równoważnych w stosunku do podanych w niniejszej dokumentacji, tzn. posiadających te same parametry techniczne, standard, typ, przeznaczenie, technologię..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 71.35.19.14 - Usługi archeologiczne 45.11.24.00 - Roboty wykopaliskowe 31.31.10.00 - Podłączenia energetyczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum jedną robotę budowlaną polegającą na pracach konserwatorskich lub archeologicznych na obiektach zabytkowych pod ochroną Urzędu Konserwatorskiego o wartości co najmniej 250 000,00 zł brutto (wymagania dotyczące wartości robót musi zostać spełniony przez każdą z wyróżnionych robót oddzielnie)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami uczestniczącymi w wykonywaniu zamówienia i posiadającymi następujące kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia w tym: - kierownikiem budowy - posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia); - osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania prac konserwatorskich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, UWAGA! Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające mu kwalifikacje zawodowe / dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.)oraz ustawy z dnia 19 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ze zm.)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy muszą złożyć opłaconą polisę na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN(słownie: pięćset tysięcy złotych), a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych przez wykonawcę wymaganych dokumentów

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, stosownie do treści art. 144 ust.1 ustawy przewiduje następujące możliwości dokonania zmian zawartej umowy: 1) zmiana lub przedłużenie terminu wykonania robót w przypadkach: a) natrafienie na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych, b) konieczność dokonania robót wynikłych w trakcie wykonywania prac, a mających na celu zabezpieczenie obiektów zabytkowych; c) konieczność wykonania robót zamiennych, o których mowa w ust. 4 pkt. 5 o czas niezbędny na ich realizację; d) konieczność wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; e) wystąpienia siły wyższej - pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie; 2) decyzji Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, o zleceniu określonego zakresu robót podwykonawcom, pomimo iż w swojej ofercie przetargowej Wykonawca oświadczył, że zamierza pełen zakres robót budowlanych wykonać samodzielnie, 3) zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem spełniania przez nowego podwykonawcę określonych postanowień SIWZ, w szczególności tych określonych we wzorze umowy; 4) konieczność wykonania robót zamiennych: a) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy w trakcie robót budowlanych, napotkaniu niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych, dla których zachodzi potrzeba ich przebudowy lub naprawy albo - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta; b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów w stosunku do zaprojektowanych pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez autora projektu, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.teatrwybrzeze.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Teatr Wybrzeże w Gdańsku przy ul. Świętego Ducha 2, 80-834 Gdańsk, pok.218.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2015 godzina 09:00, miejsce: Teatr Wybrzeże w Gdańsku przy ul. Świętego Ducha 2, 80-834 Gdańsk, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.