eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gietrzwałd › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-11

Gietrzwałd: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd.
Numer ogłoszenia: 302582 - 2014; data zamieszczenia: 11.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5241900, faks 089 5241925.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gietrzwald.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, koszy ulicznych na terenie gminy Gietrzwałd oraz Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Przez nieruchomość zamieszkałą rozumie się nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a przez nieruchomość niezamieszkałą, taką na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Odbiór odpadów winien odbywać się zgodnie z wytycznymi: - Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko -Mazurskiego na lata 2011 - 2016, - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gietrzwałd oraz przepisami prawa polskiego. 2) Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 3) Zamawiający informuje, że Wykonawca może powierzyć wykonywanie części zamówienia podwykonawcom, którzy posiadają aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z Ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21) oraz zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy Gietrzwałd zgodnie ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Podwykonawca oraz ewentualny przyszły podwykonawca muszą spełniać wszelkie wymogi, stawiane przez Zamawiającego Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty wszelkie niezbędne dokumenty potwierdzające spełnianie przez podwykonawcę warunków stawianych przez Zamawiającego w SIWZ.. 4) Dane o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Gietrzwałd w 2013r.: - odpady komunalne zmieszane - 1066,9 Mg; - makulatura - 21,4 Mg; - szkło - 36,5 Mg; - tworzywa sztuczne - 24,7 Mg; - biodegradowalne - 1,6 Mg; - budowlane - 71,50 Mg..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest udokumentować: - posiadanie właściwych aktualnych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych (wszystkich rodzajów odpadów określonych w załączniku nr 1 do SIWZ) wydanych przez właściwe organy. - posiadanie umowy z Instalacją przetwarzającą odpady określoną dla Gminy Gietrzwałd zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 lub pisemnego zapewnienia Instalacji o odbiorze odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia na okres trwania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych wydanych przez właściwe organy zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.) jak również wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej w Zakresie Odbierania Odpadów Komunalnych od Właścicieli Nieruchomości na Terenie Gminy Gietrzwałd zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) a także umowy z Instalacją przetwarzającą odpady określoną dla Gminy Gietrzwałd zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 lub pisemnego zapewnienia Instalacji o odbiorze odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia na okres trwania zamówienia. W przypadku jeśli Wykonawca jest właścicielem Instalacji powinien dostarczyć dokumenty potwierdzające własność i decyzję na użytkowanie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonywali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę odbioru i przekazania do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, wykonywanej w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy. Ocena spełniania powyższego warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: BAZA MAGAZYNOWO - TRANSPORTOWA Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Gietrzwałd lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic, położoną na terenie, do którego posiada tytuł prawny. W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić aby: a) teren bazy był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; b) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; c) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; d) teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 145). Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, c) urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, d) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, e) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, g) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych wyżej. WYPOSAŻENIE UMOŻLIWIAJĄCE ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Wykonawca powinien zapewnić, aby pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi, numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. WYMAGANIA TECHNICZNE DLA POJAZDÓW I URZĄDZEŃ ORAZ ICH UTRZYMANYMANIA W ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM Wykonawca powinien zapewnić, aby: a) urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych na terenie bazy magazynowo-transportowej utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, c) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, d) podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w lit. c, e) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, f) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub worków na odpady komunalne, g) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, h) pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. WYMAGANA LICZBA POJAZDÓW Wykonawca powinien wykazać dysponowanie co najmniej: - minimum 4 szt. pojazdów typu śmieciarka do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych z pojemników, w tym dwie śmieciarki przystosowana do odbioru odpadów z terenu posesji z zabudowy kolonijnej (budynki wolnostojące położone poza zwartą zabudową wsi, do których prowadzące drogi gruntowe pozwalające dojechać pojazdem odbierającym odpady o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 6500 kg); - samochód ciężarowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych; - pojazd z rozładunkiem HDS. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady komunalne należy dostosować do parametrów ulic, w szczególności ich szerokości oraz do gęstości zabudowy. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny właściwości Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku. Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie precyzuje się tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie precyzuje się tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Informacja o położeniu bazy magazynowo-transportowej wraz z oświadczeniem o posiadanym tytule prawnym do dysponowania jej terenem w celu realizacji zamówienia. b) Pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy sprawie zamówienia publicznego. c) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. d) Umowa z Instalacją przetwarzającą odpady określoną dla Gminy Gietrzwałd zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 na odbiór i unieszkodliwienie odpadów lub pisemne zapewnienie Instalacji o odbiorze odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia na okres trwania zamówienia. W przypadku jeśli Wykonawca jest właścicielem Instalacji powinien dostarczyć dokumenty potwierdzające własność i decyzję na użytkowanie. e) Wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w Zakresie Odbierania Odpadów Komunalnych od Właścicieli Nieruchomości na Terenie Gminy Gietrzwałd. f) dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zmiana terminów odbioru odpadów jest dopuszczalna z zachowaniem formy pisemnej na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub postulaty mieszkańców Gminy Gietrzwałd. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy podczas trwania umowy tylko w wypadku zmiany przez Wykonawcę Instalacji Zastępczej przetwarzającej odpady określonej dla Gminy Gietrzwałd zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 - dotyczy to sytuacji gdy zostanie oddana do użytkowania Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Olsztynie, która jest właściwym podmiotem zagospodarowującym odpady komunalne na terenie Regionu Centralnego. Ubiegając się o zmianę wynagrodzenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć w siedzibie Zamawiającego pisemną prośbę z załączoną kopią podpisanej z RIPOK umowy. Zamawiający rozpatrując prośbę będzie się kierował ceną za zagospodarowanie odpadów komunalnych podaną przez Wykonawcę w ofercie jak również ceną zawartą w umowie między Wykonawcą a instalacją zastępczą. Ponadto Zamawiający porówna cenę zawartą w umowie Wykonawcy z RIPOK. 3) Wszelkie zmiany lub uzupełnienia treści umowy wymagają zachowania formy pisemnej (aneksu), pod rygorem nieważności i są dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści, jeżeli taka zmiana jest korzystna dla Zamawiającego lub wynika z okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.warmia.mazury.pl/gietrzwald_gmina_wiejska
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. Nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.09.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, sekretariat, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.