eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mszana Dolna › Odnowa wsi Kasina Wielka przez wykonanie remontu nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy kompleksie sportowym ORLIK, remont nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy Ośrodku Zdrowia oraz budowa trybun przy stadionie Śnieżnica

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-18

Mszana Dolna: Odnowa wsi Kasina Wielka przez wykonanie remontu nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy kompleksie sportowym ORLIK, remont nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy Ośrodku Zdrowia oraz budowa trybun przy stadionie Śnieżnica
Numer ogłoszenia: 302099 - 2011; data zamieszczenia: 18.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy , ul. Spadochroniarzy 6, 34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie, tel. 018 3310009 w. 615, 3319815, faks 018 3311242.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odnowa wsi Kasina Wielka przez wykonanie remontu nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy kompleksie sportowym ORLIK, remont nawierzchni miejsc postojowych na placu postojowym przy Ośrodku Zdrowia oraz budowa trybun przy stadionie Śnieżnica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych infrastruktury istniejącego trawiastego boiska sportowego oraz kompleksu sportowo-rekreacyjnego w skład którego wchodzą boiska ze sztuczna nawierzchnią , budynek zaplecza i muszla koncertowa na dz.ew. nr 3690)1, dz.ew.nr 3688)8, dz.ew.nr 3688)9. we wsi Kasina Wielka. Zakres inwestycji obejmuje: 1. Budowę instalacji oświetlenia boiska; 2. Budowę ogrodzenia terenu i piłkochwytów, balustrady zabezpieczającej; 3. Budowę utwardzeń powierzchni gruntu- ciągów pieszych; 4. Budowę trybun zewnętrznych; 5. Budowę przyłącza elektroenergetycznego; 6. Montaż małej architektury - kosze na śmieci, tablice informacyjne. Budowa instalacji oświetlenia zewnętrznego. Jako oświetlenie stadionu zaprojektowano 18 opraw na słupach o wysokości 12 m. W celu osiągnięcia średniego natężenia oświetlenia 200 lx na powierzchni stadionu piłkarskiego na słupach należy zamontować po 3 oprawy. Budowa ogrodzenia terenu i piłkochwytów, balustrady zabezpieczającej. Ogrodzenie OG1 wys. 5m Ogrodzenie z piłkochwytów wysokości 5m z siatki ślimakowej powlekanej dwa razy wysokości 2,5 m, średnica nominalna drutu fi 3,10 mm. Słupki stalowe fi 80 mm w rozstawie 2,5 m , malowane proszkowo , mocowane do słupków fundamentowych 30x30 posadowionych na głębokość min.1,2 m. Ogrodzenie należy wyposażyć w zastrzały stalowe wg rysunków w dokumentacji projektowej. Przy wjeździe dwuskrzydłowa brama szer. 4 m oraz furtka 1,6 m. z profili zamkniętych z wypełnieniem płaskowników spawanych co 10 cm lub systemowych rozwiązań z wypełnieniem z siatki powlekanej. Ogrodzenie OG2 wys. 2m Ogrodzenie terenu od strony zachodniej górą skarpy wys. 2 m z siatki ślimakowej powlekanej wys.2m , średnicy nominalnej drutu fi 3,10 mm, na słupkach fi 50 mm w modularnym zestawieniu 2,5 m, mocowanych do słupków fundamentowych posadowionych na głębokości 1,2 m . Od strony zachodniej w ogrodzeniu brama dwuskrzydłowa szer.4 m. Fundamenty pod słupy ogrodzenia i słupy piłkochwytów . Słupy ogrodzeniowe i piłkochwytów z rury stalowej o średnicy 50 mm i 80mm. Fundamenty słupów o rzucie 30x30cm, zagłębione w gruncie 120 cm, z betonu B-15 dla ogrodzenia OG1 oraz 20x20 cm dla ogrodzenia OG2. Ogrodzenie z elementów stalowych ocynkowanych i malowanych proszkowo w kolorze jak istniejące ogrodzenie, tj. ciemnozielonym. Siatka ślimakowa powlekana w kolorze ciemnozielonym. Balustrada zabezpieczająca na murze oporowym, wygrodzenie dojścia na trybuny. Balustrady stalowe ochronne montowane do korony żelbetowego muru oporowego. Balustrada wysokości 1,1 m ze zgrzewanej siatki stalowej cynkowanej, powlekanej o wys.100 cm, oczko 200x50 mm, średnica drutu 6mm w pionie, podwójny drut w poziomie; kolor ciemnoszary. Siatka mocowana do słupów stalowymi obejmami. Słupki 80x40x4mm w rozstawie 2,0 m mocowane do muru przez stalowy płaskownik gr. 6 mm dopasowany do słupka. Stalowy płaskownik 200x160 mm, mocowany czterema prętami ocynkowanymi 12mm, pręty gruntowane - kotwione na żywicy np.:R-KER Koelner na głębokości 20 cm. Poręcz z profilu zamkniętego, jak słupki - 80x40x4mm.Balustrada i poręcz ocynkowana malowana proszkowo na kolor RAL 7023. Budowa utwardzeń powierzchni gruntu - ciągów pieszych. Ciąg pieszy szer.1,5 m ze schodami terenowymi zabezpieczonymi jednostronnie poręczą wys.1,1 m. Poręcz 60x30 mm dospawana do słupków 60x30 mm wbetonowanych w słupki fundamentowe 20x20 cm z betonu B-15, posadowione min.1,1m poziomu terenu. Wszystkie elementy ocynkowane i malowane proszkowo na kolor RAL 7023. Utwardzone powierzchnie gruntu bezpośrednio przy wejściu na boisko oraz wzdłuż muru oporowego. Utwardzenie terenu - ciągi piesze, schody terenowe, utwardzenie wzdłuż muru oporowego z kostki betonowej gr.6 cm o pow. 455 m2. Utwardzenia terenu ograniczone obrzeżami 8x30cm. Budowa trybun. Wzdłuż muru oporowego trybuny ziemne, trójrzędowe na 345 miejsc siedzących, z wejściem na trybuny co 18 krzesełek. Stopnie trybuny oraz chodnik wzdłuż trybun z płyt chodnikowych 50x50x7 oraz kostki betonowej gr.6 cm Konstrukcję trybun stanowią ławy podłużne i poprzeczne z betonu B-20 o szer.30 cm na głębokości 1,0m w ziemi. Siedziska mocowane na słupkach stalowych 2C100. Mocowanie słupów do ław na stalowych płaskownikach 160x160x6mm do których przyspawane są 4 pręty fi 12, ocynkowane, gruntowane - kotwione na żywicy R-KER Koelner na głębokości 20 cm. Słupki stalowe połączone są poziomymi stalowymi belkami 2C100, do których dokręcone są plastikowe krzesełka systemowe. Budowa przyłącza elektroenergetycznego - opisana w części branżowej projektu. Mała architektura, dodatkowe elementy wyposażenia boiska. Kabiny systemowe dla 8 osób. Konstrukcja nośna wykonana z profili stalowych cynkowanych ogniowo, wykończenie aluminiowe, pokrycie ze szkła akrylowego o gr. 3mm. Siedziska plastikowe, kubełkowe- 8 osób. Kosze na śmieci typu ciężkiego, betonowe - szt.5 fi 60, wys.80 cm rozmieszczone wg projektu zagospodarowania. Przed głównym wejściem - tablica regulaminowa, przed wejściem na teren boisk tablice informacyjne- 2 szt. Tereny zielone Po wykonaniu robót budowlanych teren o pow. około2500 m2 znajdujący się w obszarze inwestycji oraz bezpośrednio przylegające do niej należy uporządkować, humusować i obsiać trawą. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w dokumentacji przetargowej, w tym: dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarze robót stanowiących załączniki do niniejszej Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia ( SIWZ)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych 45.23.32.50 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000.00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 PLN). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego. Wadium w pozostałych akceptowanych formach (oryginał) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - w kasie urzędu I piętro , wadium musi być w posiadaniu Zamawiającego najpóźniej z chwilą upływu terminu składania ofert. Kserokopię dowodu wpłaty-wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykonawca przedłoży oświadczenie z art.22 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie analizy treści oświadczenia złożonego przez wykonawcę

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawcy wykażą, iż zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu zakresu pokrewnym swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia ( budowy parkingów , obiektów sportowych obejmujących zakresem całą infrastrukturę zagospodarowania ) o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł dla każdej z nich w ramach oddzielnej umowy, wraz z potwierdzeniem należytego ich wykonania przez inwestora. Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego do oferty wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania, określeniem Inwestora oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Z przedłożonych referencji lub innego dokumentu ma jednoznacznie wynikać: rodzaj prac, kto był stroną zamawiającą, kto wystawił referencje, data rozpoczęcia i zakończenia robót, wartość wykonanych prac oraz stwierdzenie, że prace zostały wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawcy wykażą się dysponowaniem: co najmniej 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz co najmniej 1 osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, zrzeszonych we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów ( Dz. U. nr 5 poz. 42 z 2001r. z póź. zmianami ) lub spełniającą warunki o których mowa w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) lub spełniającą warunki, o których mowa w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o wykaz osób załączony do oferty, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją ( oświadczeniem) o podstawie dysponowania tymi osobami.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o załączoną do oferty opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

.Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w celu udowodnienia, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia - w przypadku gdy wykonawca wskaże, że będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (art. 26 ust.2b znowelizowanej ustawy Pzp). 3.Kosztorys ofertowy wykonany metodą uproszczoną

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku wskazania w ofercie Wykonawcy podwykonawców, Zamawiający dokona stosownych zapisów we wzorcu umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca winien wykazać że osoba/y reprezentująca Wykonawcę jest umocowana do jego reprezentacji i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. Zamawiający przewiduje następujące zmiany istotnych postanowień umowy: 1. Zmiana terminu przewidzianego na wykonanie umowy lub wykonanie poszczególnych elementów robót jest możliwa o czas opóźnienia, jeśli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku: 1). zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęski żywiołowe, szczególnie niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów, 2). innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek wystąpienia zamówień dodatkowych, protestów, przekroczenia ustawowych terminów wydania przez organy administracji lub innych instytucji branżowych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp. 3). odmowa wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. opóźnienia przekazania terenu realizacji robót lub zmiana terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie, przedłużenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności zmianą obowiązującego prawa lub niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, Zamawiający dopuszcza również zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, a parametry tych materiałów i urządzeń będą równoważne lub lepsze od materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych. 3. zmiana sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci odmiennych od przyjętych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków geologicznych skutkujących niemożliwością zrealizowania umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, 4. zmiana sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków terenowych w szczególności istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych. 5. Zmiany dokonane w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane, wynikające z: 1). wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych - Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacja projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru, 2). gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust 5 lub dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36 ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane, 3). wad dokumentacji projektowej 6. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym zakresie przewiduje się możliwość zmiany wynagrodzenia stosownie o ograniczony zakres prac, 7. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a) zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SIWZ i innych osób kluczowych dla realizacji umowy np. kierownika budowy, inspektora nadzoru, itp. oraz osób reprezentujących strony, w przypadku określonym w par. 7 i 8 Wzoru umowy zmiana nie wymaga aneksu do umowy, b) zmiana w zakresie podwykonawcy i zakresu realizowanych przez niego robót jest możliwa za uprzednią zgodą Zamawiającego zgodnie z art. 6471 KC. Zmiana podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia na zasobach których wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu jest możliwa jeśli nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca. c) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, d) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, e) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, f) zmiany zapisów umowy będących wynikiem realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji na wykonane roboty, 8. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno - organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, dotycząc nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno - prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Zamawiający przewiduje katalog zmian na które może wyrazić zgodę, powyższe nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mszana.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy 34-730 Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6 pok. nr 44.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy 34-730 Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6 pok. nr 32.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Umowa o przyznanie pomocy Nr 00199-6922-UM0600235/11 w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objetego programem PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.