eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamień Pomorski › Wykonanie robót dodatkowych na zadaniu Modernizacja drogi powiatowej nr 0022Z Łukęcin - Strzeżewo

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-10-22

Kamień Pomorski: Wykonanie robót dodatkowych na zadaniu Modernizacja drogi powiatowej nr 0022Z Łukęcin - Strzeżewo
Numer ogłoszenia: 298713 - 2010; data zamieszczenia: 22.10.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 276645 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Kamieński, ul. Wolińska 7b, 72-400 Kamień Pomorski, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3823120, faks 091 3823121.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych na zadaniu Modernizacja drogi powiatowej nr 0022Z Łukęcin - Strzeżewo.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: remont i odtworzenie odkrytej w trakcie robót budowlanych kanalizacji deszczowej lub drenażowej oraz przepustu, usunięcie dodatkowych 28 pni odkrytych w czasie robót ziemnych, usunięcie kolizji ze studnią wodomierzową, przestawienie ogrodzenia znajdującego się w projektowanym poszerzeniu drogi, przebudowy wodociągu o dł. 260 m w m. Strzeżewo i Strzeżewko, wykonanie dwóch dodatkowych zjazdów..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.10.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • FDO sp. z o.o., Leśno Górne 11, 72-004 Tanowo, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 330133,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 349730,78

  • Oferta z najniższą ceną: 349730,78 / Oferta z najwyższą ceną: 349730,78

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie udzielone w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5a i 5b ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655). Zgodnie z ww. art. Zamawiający może udzielić zamówienia na roboty dodatkowe dotychczasowemu wykonawcy, jeżeli roboty dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowych, ich wartość nie przekracza równowartości 50% wartości zamówienia podstawowego, ich wykonanie stało się konieczne na skutek okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia oraz z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość robót dodatkowych wynosi 330 133,00 zł co stanowi ok. 10% wartości zamówienia podstawowego, wykonywanego na podstawie umowy nr Wip.AB.3431-PN-4/10 z dnia 20.05.2010 r. Roboty dodatkowe obejmują wnioski nr 4, 5, 7, 8, 9 i 10.- Wniosek nr 4 dotyczy remontu i odtworzenia odkrytej w trakcie robót budowlanych kanalizacji deszczowej lub drenażowej oraz przepustu na odcinku w km 2+860 do km 3+060 po stronie lewej. Kanalizacja nie była zinwentaryzowana oraz naniesiona na mapach geodezyjnych. - Wniosek nr 5 dotyczy usunięcia dodatkowych 28 pni odkrytych w czasie robót ziemnych. Pnie znajdują się na odcinku od km 2+465 do km 2+800 po stronie prawej oraz na odcinku od km 2+560 do km 2+860 po stronie lewej. Pnie znajdują się w projektowanym poszerzeniu drogi. - Wniosek nr 7 dotyczy usunięcia kolizji ze studnią wodomierzową znajdującą się w km 2+275,2. Istniejąca studnia wymaga przestawienia i przebudowy ponieważ znajduje się w projektowanym poszerzeniu drogi. - Wniosek nr 8 dotyczy przestawienia ogrodzenia znajdującego się w projektowanym poszerzeniu drogi Ogrodzenie ma długość 55m i znajduje się na odcinku od ok. km 2+320 do 2+360 strona prawa. - Wniosek nr 9 dotyczy przebudowy wodociągu o dł. 100 m w m. Strzeżewo i o dł. 160 m w m. Strzeżewko. Po rozpoczęciu robót budowlanych Zamawiający otrzymał od zarządcy wodociągu Zakład Wodociągów i Kanalizacji z Dziwnowa informację o tym, że istniejący wodociąg jest w bardzo złym stanie technicznym, co może powodować częste awarie i koniecznym jest jego remont. Na polecenie Zamawiającego wykonawca dokonał odkrywek i potwierdził ustalenia zarządcy sieci wodociągowej. W związku z tym, ze właścicielem wodociągu jest Gmina Kamień Pomorski na mocy porozumienia ustalono, że gmina sfinansuje przełożenie wodociągu w miejscach kolizji z projektowanym poszerzeniem drogi. Roboty są konieczne do wykonania ponieważ pozostawienie wodociągu pod konstrukcją drogi w obecnym stanie spowoduje częste awarie sieci z uwagi na jej stan techniczny i materiał z jakiego została wykonana. Powstałe awarie wodociągowe spowodują miejscowe całkowite zniszczenie warstw konstrukcyjnych drogi i skrócą czas jej eksploatacji. Ponadto wykonawca nie będzie mógł udzielić gwarancji na tak wykonane roboty. - Wniosek nr 10 dotyczy wykonania dwóch dodatkowych zjazdów w km 1+350 do działki nr 537/95 i w km 3+010 do stałej budowli transformatorowej na działce nr 35/1. Zjazdy są konieczne do wykonania w związku z wnioskami właścicieli nieruchomości. W przypadku wniosków nr 5,7,8 wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania robót dodatkowych. W przypadku pozostałych wniosków oddzielenie zamówienia dodatkowego czyli wprowadzenie na budowę nowego wykonawcy wiązałoby się ze znacznym wzrostem kosztów wykonania całej inwestycji. Dlatego też zamawiający podjął decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.