eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wojnicz › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego złotowego w wysokości 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę przez Gminę Wojnicz wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-13

Wojnicz: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego złotowego w wysokości 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę przez Gminę Wojnicz wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
Numer ogłoszenia: 298588 - 2012; data zamieszczenia: 13.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wojnicz , Rynek 1, 32-830 Wojnicz, woj. małopolskie, tel. 014 6790108, faks 014 6790100.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego złotowego w wysokości 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę przez Gminę Wojnicz wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego złotowego w wysokości 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę przez Gminę Wojnicz wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Uruchomienie kredytu: w kwocie 2 000 000,00 zł w dniu 30 sierpnia 2012 roku ( jedna transza) 2. Oprocentowanie kredytu: - zmienne, wyrażone jako WIBOR 1M + stała marża Banku, przy czym WIBOR 1M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego. Zmiana oprocentowania będzie dokonywana w okresach miesięcznych w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca kalendarzowego wg średniej wartości stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego. 3. Marża Banku będzie wielkością stałą wyrażoną w punktach procentowych i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania (obowiązywania umowy). 4. Kredyt długoterminowy zostanie udzielony przy niżej podanych warunkach: 1) okres kredytowania: 125 miesięcy ( od dnia 30 sierpnia 2012 roku do dnia 30 grudnia 2022 roku ), 2) karencja w spłacie kredytu: do dnia 30 stycznia 2015 roku. 3) spłata całości udzielonego kredytu: nastąpi od dnia 30 stycznia 2015 roku w ratach miesięcznych, płatnych w ostatni dzień roboczy każdego miesiąca. Ostatnia rata kapitałowa płatna do dnia 30 grudnia 2022 roku. 4) do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się, że miesiąc liczy rzeczywistą liczbę dni, a rok 365. 5) terminy spłaty odsetek: odsetki od kredytu naliczane będą na bieżąco od kwoty faktycznego zadłużenia ( raty malejące ) płatne, co miesiąc w ostatni dzień roboczy każdego miesiąca: 1) w okresie karencji począwszy od dnia 28 września 2012 roku, 2) od dnia 30 stycznia 2015 roku wraz z ratą kapitałową kredytu, na podstawie przesłanej przez Bank faksem lub pocztą elektroniczną informacji o wysokości naliczonych odsetek. 3) ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 6) harmonogram spłat kapitału ( rat kredytu ): a) w 2015 roku kwota: 60 000,- zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 12 rat po 5 000, - zł ), b) w 2016 roku kwota: 60 000,- zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 12 rat po 5 000, - zł ), c) w 2017 roku kwota: 300 000,-zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 12 rat po 25 000, - zł ), d) w 2018 roku kwota: 300 000,-zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 12 rat po 25 000, - zł ), e) w 2019 roku kwota: 410 000.-zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 11 rat po 34 150,- zł +1 rata w kwocie: 34 350,- zł ), f) w 2020 roku kwota: 410 000.-zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 11 rat po 34 150,- zł +1 rata w kwocie: 34 350,- zł ), g) w 2021 roku kwota: 410 000.-zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 11 rat po 34 150,- zł +1 rata w kwocie: 34 350,- zł ), h) w 2022 roku kwota: 50 000,- zł, tj. w następujących ratach miesięcznych - ( 11 rat po 4160,- zł +1 rata w kwocie: 4240,- zł ), 7) za spłatę rat kapitałowych oraz odsetkowych przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy, 8) Prowizja - jednorazowa wyłącznie od kwoty udzielonego kredytu - płatna w dniu uruchomienia kredytu. 9) Oprócz jednorazowej wyżej określonej prowizji - Zamawiający nie przewiduje innych opłat i prowizji związanych z przyznaniem i uruchomieniem kredytu, oraz obsługą kredytu za wyjątkiem obsługi zadłużenia przeterminowanego, 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszych ( przed ustalonym terminem) spłat kapitału ( kredytu ) bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat. Wcześniejsza spłata rat kapitałowych ( rat kredytu ) nie wymaga uprzedniego powiadomienia Wykonawcy. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycję na piśmie, 11) w celu zabezpieczenia wierzytelności Banku z tytułu udzielonego kredytu i należnych odsetek, ustaloną formą zabezpieczenia spłaty kredytu będzie: weksel własny in blanco, z wystawienia Kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji zgodnie z prawem bankowym, 12) źródłem spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami będą: dochody własne budżetu Gminy Wojnicz w latach 2012 - 2022. 5. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia ( udzielenie kredytu ) - Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 125.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający wymaga posiadania uprawnień do prowadzenia działalności bankowej i do udzielania kredytów przewidzianych w art. 5 ust 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe ( tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, poprzez dołączenie do oferty Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia potrzebnego do wykonania zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) sporządzony i parafowany przez Wykonawcę projekt umowy kredytowej. 2) sporządzony i parafowany przez Wykonawcę harmonogram spłat kredytu wraz z odsetkami. UWAGA ! Wykonawca sporządzi i dołączy do oferty projekt umowy oraz harmonogram spłat kredytu zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ rozdział 3 - Opis przedmiotu zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisu prawa lub innych dokumentów,

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej akceptacji. 2. Warunki zmiany: 1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. 2) w przypadku zmian organizacyjnych kredytodawcy i kredytobiorcy oraz przepisów prawa ich obowiązujących np. regulaminów wewnętrznych itp. 3) w przypadku zmiany rachunku bankowego określonego w umowie. 4) określone w chwili zawierania umowy oprocentowanie kredytu będzie ulegać zmianom w zależności od zmiany średniej stawki WIBOR 1M ( stopa bazowa ). Zmiana oprocentowania dokonywana będzie miesięcznie w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca w oparciu o średnią stawkę WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca. Marża Banku w okresie umownym jest stała. W każdym - miesiącu kalendarzowym - wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 5) zaistnienie okoliczności, które zostały wymienione w ww 4 punkcie upoważnia Bank do jednostronnej zmiany przyjętej w umowie stopy oprocentowania bez konieczności zmiany treści umowy. 6) zmiany okresu kredytowania poprzez dokonanie wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części. 7) zmiana terminu spłaty rat kredytu ( w tym prolongata, zmiana harmonogramu spłat ). 8) w przypadku np. pogorszenia się sytuacji ekonomiczno - finansowej kredytobiorcy, zaległości w spłacie kredytu itp. przewiduje się inne dodatkowe zabezpieczenie kredytu. 9) informacje o zmianie stopy procentowej Bank będzie przekazywał Kredytobiorcy pisemnie. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności z wyjątkiem zmiany oprocentowania kredytu, w tym również oprocentowania dla zadłużenia przeterminowanego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wojnicz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego Urząd Miejski w Wojniczu, KSIĘGOWOŚĆ - ( pokój nr 10 ) adres: 32-830 Wojnicz ul. Rynek 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.08.2012 godzina 14:30, miejsce: siedziba Zamawiającego Urząd Miejski w Wojniczu, SEKRETARIAT - ( pokój nr 11) , adres: 32-830 Wojnicz ul. Rynek 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.