eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-14

Wrocław: WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014
Numer ogłoszenia: 29771 - 2014; data zamieszczenia: 14.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki, ul. Czajkowskiego 109, 51-150 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7658555, faks 071 7658425 , strona internetowa http.//www. wso.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i odbiór wszystkich robót budowlanych związanych z remontem studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej, deszczowej i ciepłowniczej oraz odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego. Roboty będą wykonywana na terenie budowy wokół budynku nr 113, na którym realizowane jest zadania pt. Przebudowa i termomodernizacja budynku 113, przez firmę Skanska S.A..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.23.24.11 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie zostanie udzielone zgodnie z art. 67 ust 1 pkt. 5 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Postępowanie udzielić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit a i b Ustawy Pzp. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe, wartość zamówienia stanowi 0,26 % wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1) płyty nad komorą pod drogą p.poż, 2) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, 3) remont studzienek i wpustów opisanych 1) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. 2) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził obecność rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienia w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 3) Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej - w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych stwarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. Przesłanki formalno prawne do udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 litera a) i litera b) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1) Roboty dodatkowe zleca się dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych. Wykonawca realizuje podstawowy zakres robót na podstawie Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. 2) Roboty dodatkowe nie są objęte zamówieniem podstawowym. Przedmiotowy zakres robót nie został ujęty w żadnym z dokumentów przetargowych, w tym w projekcie budowlanym oraz przedmiarze robót. 3) Roboty dodatkowe nie przekraczają łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Planowana wartość robót objętych niniejszym protokołem konieczności wynosi 0,26% kwoty zamówienia. Do chwili obecnej w trybie z wolnej ręki dla Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. udzielono zamówień dodatkowych na kwotę 0,00 netto. 4) Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. a) remont studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej. Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych twarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. b) remont studzienki ciepłowniczej odkrytej w czasie demontażu nawierzchni drogi przeciwpożarowej. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. c) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego długości 11,0 m o śr. 80 mm i dł. 4,0 m o śr. 10 - 15 cm z demontażem izolacji, zamknięciem dopływu i odtworzeniem izolacji na króćcach. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził usytuowanie rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienie w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 5) Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Nie jest możliwe wykonanie remontu nawierzchni drogi pożarowej oraz ciągów pieszo - jezdnych, bez uprzedniego wykonania remontu infrastruktury podziemnej zlokalizowanej w pasie w/w drogi oraz ciągów pieszo-jezdnych. Dla uzyskania zamierzonego efektu gospodarczego w postaci m.in. wyremontowanej drogi pożarowej konieczne jest zachowanie określonej kolejności prac budowlanych, tj. uprzednie wykonanie prac podziemnych, a w dalszej kolejności - wykonanie nawierzchni drogi. 6) Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z zaawansowaniem prac na budowie niezwłoczne wykonanie zakresu robót składających się na zamówienie dodatkowe jest konieczne do zakończenia zamówienia podstawowego przez Wykonawcę w terminie ustalonym Umową. Przeprowadzenie pełnej procedury przetargowej spowoduje perturbacje w realizacji robót i może skutkować opóźnieniem zakończenia zamówienia podstawowego, z przyczyn nie dotyczących Wykonawcy. Nie da się wykluczyć, iż skutkiem wydłużenia terminu realizacji zamówienia podstawowego będzie wzrost kosztów tegoż zamówienia co najmniej o koszty stałe ponoszone przez Wykonawcę zamówienia podstawowego, w okresie wydłużenia realizacji Umowy (utrzymanie placu budowy, utrzymanie kadry pracowniczej, ubezpieczenia, zabezpieczenie należytego wykonania umowy). Oprócz powyższych obciążeń Zamawiający ponosiłby m.in. koszty stałe generowane przez nowego wykonawcę wyłonionego w trybie przetargowym. Powyższe oznaczałoby, iż Zamawiający ponosi dwukrotnie koszty stałe obsługi budowy - co sprzeciwia się zasadzie oszczędności oraz celowości wydatkowania środków publicznych, wynikającej z ustawy o finansach publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • SKANSKA s.a., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.