Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-11-03
Łask: Rewaloryzacja Zabytkowego Parku Miejskiego w Łasku
Numer ogłoszenia: 295436 - 2015; data zamieszczenia: 03.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łask , ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, woj. łódzkie, tel. 043 6768300, faks 043 6768388.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lask.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewaloryzacja Zabytkowego Parku Miejskiego w Łasku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania pn. Rewaloryzacja Zabytkowego Parku Miejskiego w Łasku. Termin realizacji zadania obejmuje lata 2015-2017. W 2015 roku zakłada się wykonanie następujących prac: cięcia pielęgnacyjne, montaż wzmocnień mechanicznych na drzewach, wycinka drzew, zabiegi pielęgnacyjne na pomnikach przyrody. W 2016 roku zakłada się wykonanie następujących prac: odbudowę i odnowę urządzeń wodnych, roboty i porządkowe, remont istniejących alejek, zgodnie z zaznaczonym zakresem na mapie, budowę nawierzchni alejki żwirowo-gliniasto-piaskowej po starym śladzie, budowę nawierzchni alejki żwirowo-gliniasto-piaskowej - nowa, budowę nawierzchni alejki żwirowo-gliniasto piaskowej w systemie grobli, budowę pomostu drewnianego, budowę schodów na skarpie, urządzenia zieleni i nasadzenia. W 2017 roku zakłada się wykonanie następujących prac: roboty i porządkowe, remont istniejących alejek, zgodnie z zaznaczonym zakresem na mapie, montaż urządzeń małej architektury (ławki, kosze na śmieci), roboty porządkowe i przygotowawcze związane z roślinnością parku, urządzenia zieleni i nasadzenia, rozścielania kory pod drzewami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załączniki nr 10 i 11 do SIWZ. Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy do wyliczenia ceny ofertowej - załącznik nr 12 do SIWZ..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 30% wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.11 - Roboty w zakresie kształtowania parków 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN. Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym). Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał: a) co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie alejek lub ciągów pieszo-jezdnych oraz budowie pomostów drewnianych na terenie obiektów wpisanych do wojewódzkiego rejestru zabytków o wartości łącznej robót nie mniejszej niż 320 000,00 zł, oraz b) co najmniej 2 prace konserwacyjno - pielęgnacyjne drzewostanu o wartości minimum 100 000,00 zł brutto każda, realizowane na terenie wpisanym do rejestru zabytków. Zamawiający, w zakresie wymagań określonych w lit. b) niniejszego punktu, w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego. Jeżeli załączony wykaz wykonanych robót budowlanych i usług będzie potwierdzać wartość tych prac w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym prace zostały ukończone. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej, niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym roboty zostały ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: a) piłą spalinową - 5 szt., b) rębakiem do rozdrabniania gałęzi o średnicy min. 12 cm - 1 szt., c) podnośnikiem koszowym na podeście ruchomym - 1 szt., d) sprzętem do pracy metodą alpinistyczną - 2 kpl., e) samochodem dostawczym - 1 szt., f) ciągnikiem kołowym z przyczepą - 1 szt., g) koparką o poj. łyżki co najmniej 0,25 m3 - 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia tych funkcji w odpowiednim zakresie, oraz co najmniej 2 letnią praktykę zawodową przy realizacji robót przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; b) co najmniej jedną osobą posiadającą tytuł zawodowy magistra lub inżyniera uzyskany po ukończeniu studiów wyższych, obejmujących wiadomości w tym zakresie oraz odbytą po ukończeniu tych studiów 12- miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków o których mowa w § 23 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, prac budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych; c) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia PTCHD II lub III-go stopnia NOT w zakresie leczenia i pielęgnacji drzew, z minimum 12 miesięczną praktyką zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków; lub równoważne d) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia w specjalności wodno-melioracyjnej lub konstrukcyjno-budowlanej o specjalizacji budowle hydrotechniczne lub obiekty budowlane melioracji wodnych; W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE (Dz. U. 2008 r. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykazy i dowody potwierdzające wykonanie prac w sposób należyty oraz wskazujący, że zostały prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do prac potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia tj. co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie alejek lub ciągów pieszo-jezdnych oraz budowie pomostów drewnianych na terenie obiektów wpisanych do wojewódzkiego rejestru zabytków o wartości łącznej robót nie mniejszej niż 320 000,00 zł brutto, oraz co najmniej dwie prace konserwacyjno - pielęgnacyjne drzewostanu o wartości minimum 100 000,00zł brutto każda, realizowane na terenie wpisanym do rejestru zabytków. UWAGA: W przypadku gdy Zamawiający (Gmina Łask) jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 0.85
- 2 - Wielkość sadzonek - 0.15
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wzór umowy stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W jej treści, która nie podlega negocjacjom, podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia oraz dopuszczalne zmiany postanowień umowy. Dopuszcza się ponadto w porozumieniu z Wykonawcą wprowadzenie do treści umowy drobnych zmian i korekt, jednak wyłącznie w zakresie niepowodującym istotnych zmian przedstawionych warunków handlowych niekorzystnych dla Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.lask.pl/archiwum/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łasku, ul.
Warszawska 14, 98-100 Łask..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.11.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, parter - sala 100 Biuro Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁASKA
- Dostawa części do pojazdów II
- Dostawa materiałów hydraulicznych i sanitarnych
- Wykonanie usługi wykaszania poboczy i skarp rowów przydrożnych oraz rowów odprowadzających wody opadowe z kanalizacji deszczowej na terenie gminy Łask w 2024 roku
więcej: przetargi w Łasku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewaloryzacja zabytkowego parku podworskiego w Poświętnem w Płońsku
- Rewitalizacja zieleni w obrębie zabytkowego parku przy ul. 3 Maja w Ostrowie Wielkopolskim
- ,,Aleja Platanowa dla Płocka - budżet obywatelski''
- Zmiany w zagospodarowaniu wnętrza podwórzowego w obrębie ulic: Ofiar Oświęcimskich. pl. Solny, Rynek, Świdnicka we Wrocławiu.
- Ad.261.2.2024 REMONT BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO W RUDZIE ŚLĄSKIEJ
- Remont trzech wejść do budynków szkolnych oraz rozbiórka budynków gospodarczych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Lututowie
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.