Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-07-25
Przemyśl: Dostawy środków myjących i dezynfekujących
Numer ogłoszenia: 294794 - 2013; data zamieszczenia: 25.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Miejski w Przemyślu , ul. Juliusza Słowackiego 85, 37-700 Przemyśl, woj. podkarpackie, tel. 16 6771500, 6771511, 6771513, faks 16 6784971.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.114szpital.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy środków myjących i dezynfekujących.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków myjących i dezynfekujących. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Pakiet 1. Preparaty do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych I, Pakiet 2. Preparaty do mycia i dezynfekcji rąk i skóry, Pakiet 3. Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych I, Pakiet 4. Środki dezynfekcyjne do narzędzi i powierzchni zmywalnych, Pakiet 5. Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych II, Pakiet 6. Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych III, Pakiet 7. Preparaty do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych II, Pakiet 8. Preparaty do powierzchni, narzędzi i wyrobów medycznych, Pakiet 9. Preparaty do mycia i dezynfekcji powierzchni, Pakiet 10. Środki myjące i dezynfekujące do myjni endoskopowej ETD i ETD 3. Zestawienie asortymentowo-ilościowe dla poszczególnych pakietów przedstawia załącznik nr 3 (odpowiednio 3.1 - 3.10) do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, będący jednocześnie Formularzami cenowymi. Wielkość przedmiotu zamówienia może ulec zmniejszeniu w wyniku zmniejszenia się zapotrzebowania. Zmiana, o której mowa powyżej nie może przekroczyć 30% całkowitej wielkości zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania przesunięć ilościowych pomiędzy poszczególnymi pozycjami asortymentowymi, będącymi przedmiotem umowy zawartej na podstawie niniejszego postępowania. Przesunięcia nie mogą przekroczyć 30% ilości danej pozycji asortymentowej oraz w ramach ogólnej wartości zamówienia i będą dokonywane w oparciu o ceny jednostkowe, w ramach poszczególnych pakietów. Warunki dodatkowe dla Pakietu 3 Przedmiot zamówienia musi posiadać pozytywną opinię firmy Olympus Opitical dotyczącą preparatów zawartych w oferowanych środkach dezynfekcyjnych i myjących w zakresie stosowania ich do mycia endoskopów firmy Olympus (dotyczy poz. 1, 2). Warunki dodatkowe dla Pakietu 10 Preparaty muszą być kompatybilne ze sobą (muszą pochodzić od jednego producenta) i z posiadaną przez Zamawiającego myjnią Olympus ETD i ETD3. (dotyczy poz. 1, 2). W przypadku preparatów dezynfekcyjnych wymagane jest potwierdzenie skuteczności bójczej przez akredytowane laboratorium (notyfikacja, certyfikat zarządzania jakością ISO ) lub opinią PZH, potwierdzające skuteczność bójczą wobec: - B - (G+) Staphylococus aureus, - (G-) Pseudomonas aeruginosa, - Tbc - Mycobacterium -terrae, avium., - F - Candida albicans,aspergillus niger, - V - Tr HSV - V - Tr HSV -polio, adeno. (dotyczy poz. 2).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium do przedmiotowego postępowania
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dotyczący dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1. Oświadczenie Wykonawcy stwierdzające, że środki dezynfekcyjne i myjące, będące przedmiotem umowy spełniają warunki dopuszczenia do obrotu i do używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej określone ustawą z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r. nr 107 poz. 679) oraz ustawą z dnia 13.09.2002 r. o Produktach Biobójczych (Dz.U. z 2002 r., Nr 175, poz. 1433 z późn. zm.) (jeśli dotyczy). - załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Dokument wydany przez akredytowane laboratorium ( w szczególności notyfikacja, certyfikat zarządzania jakością ISO) lub opinia PZH, potwierdzająca skuteczność bójczą wobec: - B - (G+) Staphylococus aureus, - (G-) Pseudomonas aeruginosa, - Tbc - Mycobacterium tuberculosis, - F - Candida albicans, - V - Tr HSV - 1 mutant termooporny wirusa herpes simplex typu 1 (dotyczy Pakietu 10, poz. 2). 3. Pozytywna opinia firmy Olympus Opitical dotycząca preparatów zawartych w oferowanych środkach dezynfekcyjnych i myjących w zakresie stosowania ich do mycia endoskopów firmy Olympus (dotyczy Pakietu 3 poz. 1, 2). 4. Oświadczenie Wykonawcy stwierdzające, że zaoferowane preparaty są kompatybilne ze sobą (pochodzą od jednego producenta) i z posiadaną przez Zamawiającego myjnią Olympus ETD i ETD 3. - załącznik nr 5 (dotyczy Pakietu 10)
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę, który będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących Wykonawcę z innymi podmiotami stosunków, w celu udowodnienia zamawiającemu, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, wraz z ofertą należy złożyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia. (jeśli dotyczy) Ponadto, jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, oferta musi zawierać w odniesieniu do tych podmiotów następujące oświadczenia i dokumenty: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. z wykorzystaniem wzoru - Załącznik Nr 2.2 SIWZ. 2. Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest w takiej sytuacji udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając mu w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Projekt umowy zawiera Załącznik 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Istotne warunki zmian umowy zostały opisane w § 13 Projektu umowy - załącznik nr 6 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.114szpital.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Miejski w Przemyślu, ul. Słowackiego 85, 37-700 Przemyśl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2013 godzina 10:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego: Szpital Miejski w Przemyślu, ul. Słowackiego 85, 37-700 Przemyśl, Budynek Nr 1, Piętro II, Kancelaria Szpitala.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Preparaty do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych I.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy preparatu do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych I. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 23000,00-24500,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Preparaty do mycia i dezynfekcji rąk i skóry.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy preparatu do mycia i dezynfekcji rąk i skóry. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 22500,00-24000,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych I.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków dezynfekcyjnych i myjących do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych I. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 29000,00-30000,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Środki dezynfekcyjne do narzędzi i powierzchni zmywalnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków dezynfekcyjnych do narzędzi i powierzchni zmywalnych. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 15000,00-16000,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków dezynfekcyjnych i myjących do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych II. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 4000,00-4500,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Środki dezynfekcyjne i myjące do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych III.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków dezynfekcyjnych i myjących do sprzętu medycznego i powierzchni zmywalnych III. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 2000,00-2500,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Preparaty do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy preparatu do dezynfekcji rąk, skóry i błon śluzowych II. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 3000,00-4000,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Preparaty do powierzchni, narzędzi i wyrobów medycznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy preparatu do powierzchni, narzędzi i wyrobów medycznych. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 54000,00-55000,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Preparaty do mycia i dezynfekcji powierzchni.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy preparatu do mycia i dezynfekcji powierzchni. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 300,00-900,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Środki myjące i dezynfekujące do myjni endoskopowej ETD i ETD 3.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy środków myjących i dezynfekujących do myjni endoskopowej ETD i ETD 3. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w PLN (bez VAT): 7500,00-8500,00.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8, 39.83.12.50-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z PRZEMYŚLA
- DOSTAWA WARZYW I OWOCÓW DO ZK W PRZEMYŚLU I OZ W MEDYCE
- Prace remontowo - konserwatorskie związane z rekonstrukcją cmentarza wojennego w Chałupkach Bełwińskich
- Remont mostu im. Ryszarda Siwca w Przemyślu zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 2162R
- Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych dla Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej
- Jaksmanice, Fort I Salis Soglio (1882-1886 r.): prace budowlano konserwatorskie, wykonanie izolacji pionowej i poziomej murów fundamentów bocznych kurtyn obronnych oraz wykonanie okapów nad fosą
- Oznakowanie poziome ulic na terenie miasta Przemyśla w 2024 roku
więcej: przetargi w Przemyślu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa produktów do żywienia pozajelitowego, wyrobów farmaceutycznych, środków antyseptycznych i dezynfekcyjnych, opatrunków, produktów leczniczych dla przewodu pokarmowego i metabolizmu (...)-48cz.
- Dostawa środków dezynfekcyjnych
- Dostawa preparatów do mycia i dezynfekcji sprzętu i powierzchni oraz preparatów do mycia i dezynfekcji ciała.
- Dostawa produktów leczniczych i innych materiałów do Apteki Szpitalnej - uzupełnienie VIII
- "Dostawa środków antyseptycznych i dezynfekcyjnych"
- Dostawa akcesoriów zużywalnych do procesów dekontaminacji maszynowej oraz procesów sterylizacji parowej i plazmowej na potrzeby Lokalnej Sterylizatorni Brzeskiego Centrum Medycznego w Brzegu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.