eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ust. 4 ustawy dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.) w związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 ze zm.) - na rzecz osób korzystających z tej formy pomocy udzielanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włoch m. st. Warszawy

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-11-02

Warszawa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ust. 4 ustawy dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.) w związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 ze zm.) - na rzecz osób korzystających z tej formy pomocy udzielanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włoch m. st. Warszawy
Numer ogłoszenia: 293396 - 2015; data zamieszczenia: 02.11.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 257578 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, Ul. Czereśniowa 35, 02-457 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8639837, faks 022 8639837 w. 110.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ust. 4 ustawy dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.) w związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 ze zm.) - na rzecz osób korzystających z tej formy pomocy udzielanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włoch m. st. Warszawy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem Zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ust. 4 ustawy dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.) w związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 ze zm.) - na rzecz osób korzystających z tej formy pomocy udzielanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włoch m. st. Warszawy, zwanych dalej Usługami. 2.Usługi obejmują specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione oraz osób, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 3.Świadczenie Usług odbywać się będzie codziennie przez pięć dni w tygodniu, oprócz sobót, niedziel i świąt, w okresie od dnia 01.12.2015 r. do dnia 30.11.2017 r. 4.Miejscem świadczenia Usług będzie miejsce zamieszkania osób korzystających z Usług, położone na obszarze Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy. 5.Szczegółowy zakres Usług opisany jest w pkt 3.12 SIWZ. 6.Szacunkowa liczba godzin Usług w okresie objętym Zamówieniem, tj. w okresie od dnia 01.12.2015 r., tj. od dnia rozpoczęcia świadczenia Usług do dnia 30.11.2017 r., wynosi: 1972 godziny, w tym: 85 godzin w roku 2015, 888 godzin w roku 2016 i 999 godzin w roku 2017. 7.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli wykonania Zamówienia przez Wykonawcę, w tym: kontroli merytorycznej, obejmującej kontrolę zgodności świadczonych usług z warunkami zawartej umowy - w miejscu świadczenia Usług (w miejscu zamieszkania osób, na rzecz których świadczone są Usługi) oraz kontroli dokumentów Wykonawcy prowadzonych w powyższym zakresie. Zamawiającemu przysługuje prawo do: 1)bezpośrednich kontaktów z osobami (pracownikami/personelem Wykonawcy), przy pomocy których Wykonawca świadczy Usługi oraz prawo przekazywania tym osobom uwag i spostrzeżeń dotyczących prawidłowości świadczonych Usług, 2)występowania do Wykonawcy o zmianę osoby świadczącej Usługi. 8.Zamawiający wskaże Wykonawcy osoby uprawnione do korzystania z Usług, określając jednocześnie następujące, wskazane poniżej, dane tych osób oraz informacje o zakresie Usług przyznanych indywidualnie poszczególnym osobom: 1)imię, nazwisko oraz adres; 2)rodzaj przyznanych Usług; 3)ilość godzin przyznanych Usług; 4)czas na jaki Usługi zostały przyznane; 5)stawkę odpłatności za jedną godzinę Usług, jaką zobowiązana jest ponosić osoba korzystająca z Usług zgodnie z decyzją Zamawiającego w/s przyznania Usług; 6)zalecenia lekarza dotyczące zakresu świadczonych Usług - w przypadku wydania takich zaleceń. 9.Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia Usług na rzecz poszczególnych osób wskazanych przez Zamawiającego, na podstawie odrębnego pisemnego zlecenia Zamawiającego, od dnia wskazanego w tym zleceniu. 10.W wyjątkowych i nagłych wypadkach dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) zlecenia Usług przez Zamawiającego, jak też możliwość ustnego poinformowania Wykonawcy o przerwaniu świadczenia Usług w odniesieniu do poszczególnych osób - wskazanych przez Zamawiającego, co wymaga bezzwłocznego potwierdzenia pisemnym zleceniem lub informacją Zamawiającego z doręczeniem Wykonawcy. 11.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych: 1)uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a)kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a.a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia gospodarstwa domowego; a.b) dbałość o higienę i wygląd, a.c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, a.d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, a.e) korzystanie z usług różnych instytucji, b)interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: b.a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b.b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, b.c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, b.d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, b.e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c)pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: c.a)w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, c.b)w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d)wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: d.a) w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, d.b) w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, d.c) w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, d.d) w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub z jej braku, e)pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: e.a) nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, e.b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, e.c) zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2)pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a)pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b)uzgadnianie i dopilnowywanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c)pomoc w wykupieniu lub zamawianiu leków w aptece, d)pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f)pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g)pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3)pomoc mieszkaniowa, w tym w: a)uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b)organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 4)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie Wykonawcy usług oraz pracownika socjalnego Zamawiającego o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, korzystającej z Usług oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności tej w miejscu zamieszania, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania Usług. 12.Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich obowiązków wchodzących w zakres Usług, zgodnie z Zamówieniem. 13.Wykonawca zapewni świadczenie Usług przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych zamówieniem. 14.Usługi objęte umową są dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności i świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. 15.Do świadczenia Usług Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 16.Wykonawca zapewni Usług przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć tego rodzaju Usługi, z zastrzeżeniem pkt 3.18-3.20 SIWZ poniżej. 17.Osoby-personel świadczące Usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż w jednej z następujących jednostek: 1)szpitalu psychiatrycznym; 2)jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi; 3)placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym; 4)ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym; 5)zakładzie rehabilitacji; 6)innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 rozporządzenia, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 18.W uzasadnionych przypadkach, specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w ust. 1 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 ze zm.), posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa wyżej i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi opiekuńcze, posiadającymi wymagane kwalifikacje. 19.Osoby świadczące Usługi, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w pkt 3.19 SIWZ powyżej - muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: 1)umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań; 2)kształtowania nawyków celowej aktywności; 3)prowadzenia treningu zachowań społecznych. 20.Wykonawca zapewni w ramach swojego personelu - koordynatora usług świadczonych przez osoby realizujące Usługi bezpośrednio u osób korzystającyc z Usług, upoważnionego jednocześnie do stałych kontaktów z Zamawiającym w zakresie realizacji Usług. 21.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zachowanie staranności w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył Usługi oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 22.Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i numer faksu Wykonawcy, inne informacje niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania Zamówienia. 23.Wykonawca ponosi wobec osób korzystających z Usług odpowiedzialność za szkody wyrządzone tym osobom przez Wykonawcę w związku ze świadczeniem Usług, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje Zamówienie. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w związku z realizacją Zamówienia. 24.W chwili zawarcia umowy o wykonanie Zamówienia - Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia pracowników (personelu) Wykonawcy, którzy będą świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze - wynikające z przepisów rozporządzenia oraz SIWZ. 25.Warunki określone w pkt 3.25 SIWZ powyżej, obowiązują także w przypadku zmiany pracowników-personelu w trakcie trwania realizacji Zamówienia. 26.Wykonawca zobowiązany jest wskazać, które części zamówienia zamierza zlecić podwykonawcom..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.00.00 - Różne usługi w dziedzinie zdrowia .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Agensja Służby Społecznej Kościelak Spółka Jawna, ul. Kwiatowa7A, 02-579 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 43187,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 43384,00

  • Oferta z najniższą ceną: 43384,00 / Oferta z najwyższą ceną: 47328,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.