eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa będących w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-09-15

Bełchatów: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa będących w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów
Numer ogłoszenia: 291750 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Bełchatów , ul. Lipowa 175, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 635 72 01, faks 044 632 42 29.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lodz.lasy.gov.pl/web/belchatow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa będących w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów dla 522 działek Zadanie zostało podzielone na 3 części. Zakres czynności do wykonania w każdej z części składa się z: - weryfikacja części opisowej operatu ewidencji gruntów na podstawie dowodów zmian w zakresie wpisów dotyczących właściciela, numeru działki oraz numeru Księgi Wieczystej, - przeprowadzenie badania Ksiąg Wieczystych, w szczególności akt postępowania celem określenia wszystkich składników - działek opisanych w dziale I KW - odnalezienie i pozyskanie uwierzytelnionych duplikatów decyzji administracyjnych oraz protokołów zdawczo- odbiorczych dotyczących przekazania gruntów na rzecz Skarbu Państwa Nadleśnictwa Bełchatów. - pozyskanie zaświadczeń o przejęciu na Skarb Państwa - wykonanie w odpowiedniej ilości egzemplarzy wyrysów z map ewidencyjnych wraz z wypisami z rejestru gruntów, - sporządzenie map do celów prawnych w przypadku zaistnienia takiej konieczności, - wykonanie wykazów zmian gruntowych (w przypadku wystąpienia podziałów nieruchomości) - w przypadku braku lub niezgodności w KW wykonanie uwierzytelnionego odpisu decyzji administracyjnych wraz z dokumentacją geodezyjno - prawną umożliwiającą założenie Księgi Wieczystej i wpisanie Skarbu Państwa PGL LP Nadleśnictwa Bełchatów. - złożenie wniosków o sprostowanie zapisów w ewidencji, - sporządzenie i złożenie wniosków o zasiedzenie, - sporządzenie wniosków o założenie KW, - złożenie wniosków o założenie KW w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, - monitorowanie realizacji wniosków o założenie lub wpis w KW, aż do uzyskania zawiadomienia o dokonaniu żądanego wpisu, - ewentualne inne prace nie wymienione w/w specyfikacji a mogące mieć wpływ na prawidłowe wykonanie regulacji stanu prawnego Zamawiający nie jest w stanie określić jaki zakres zadań jest do wykonania w poszczególnych częściach zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.00.00-6, 71.35.43.00-7, 79.13.10.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 300.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Z dokumentu powinno wynikać, kto jest uprawniony do podpisywania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 3 usług (niezależnie od ilości części, na które będzie składał ofertę Wykonawca) odpowiadających swoim charakterem przedmiotowi zamówienia każde na kwotę brutto co najmniej 90 000 zł z załączonymi referencjami lub innymi dokumentami potwierdzającymi należyte jego wykonanie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób będących w dyspozycji Wykonawcy, posiadających wymagane uprawnienia ustawowe wynikające a postanowień art. 43 ustawy z dnia 17.05.1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. nr 240 poz.2027 z 2005 r.) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych oraz rozgraniczania i podziału nieruchomości (gruntów), oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych. - co najmniej 3 osoby, niezależnie od ilości części, na które będzie składał ofertę Wykonawca. Należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopię posiadanych przez ww. osoby wymaganych uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej. Kwota ubezpieczenia winna wynosić co najmniej 40 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Upoważnienie do podpisania oferty o ile nie wynika ono ze złożonych dokumentów 3. Pełnomocnictwo, ustalające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmiany w zawartej umowy pod następującymi warunkami: - zmiana umownego terminu realizacji: 1) wystąpią czynniki zewnętrzne niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, które nie pozwolą na prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia, (np. zdarzenia losowe, czynniki atmosferyczne itp.). 2) wystąpią przedłużające się procedury administracyjne, - czynniki uzasadniające zmianę osób odpowiedzialnych za wykonanie Zamówienia: 1) śmierć, ciężka lub długotrwała choroba, 2) nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, 3) rezygnacja tych osób z wykonywania swoich obowiązków wprowadzona zmiana nie może spowodować zmiany Wykonawcy zamówienia. - dopuszcza się zmianę pozostałych zapisów umowy, pod warunkiem, że: 1) z powodu działania osób trzecich, wykonanie prac będzie niemożliwe, a działania te nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 2) realizacja części przedmiotu zamówienia z przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest możliwa do wykonania, 3) wystąpi przekazanie działki lub jej części na rzecz innych podmiotów, 4) zmiana treści umowy jest korzystna dla zamawiającego, 5) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lodz/nadl_belchatow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Nadleśnictwa Bełchatów ul. Lipowa 175, 97-400 Bełchatów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2010 godzina 09:00, miejsce: siedziba Nadleśnictwa Bełchatów ul. Lipowa 175, 97-400 Bełchatów, sekretariat - pokój nr 19.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów dla 129 działek. Zadanie zostało podzielone na 3 części. Zakres czynności do wykonania w każdej z części składa się z: - weryfikacja części opisowej operatu ewidencji gruntów na podstawie dowodów zmian w zakresie wpisów dotyczących właściciela, numeru działki oraz numeru Księgi Wieczystej, - przeprowadzenie badania Ksiąg Wieczystych, w szczególności akt postępowania celem określenia wszystkich składników - działek opisanych w dziale I KW - odnalezienie i pozyskanie uwierzytelnionych duplikatów decyzji administracyjnych oraz protokołów zdawczo- odbiorczych dotyczących przekazania gruntów na rzecz Skarbu Państwa Nadleśnictwa Bełchatów. - pozyskanie zaświadczeń o przejęciu na Skarb Państwa - wykonanie w odpowiedniej ilości egzemplarzy wyrysów z map ewidencyjnych wraz z wypisami z rejestru gruntów, - sporządzenie map do celów prawnych w przypadku zaistnienia takiej konieczności, - wykonanie wykazów zmian gruntowych (w przypadku wystąpienia podziałów nieruchomości) - w przypadku braku lub niezgodności w KW wykonanie uwierzytelnionego odpisu decyzji administracyjnych wraz z dokumentacją geodezyjno - prawną umożliwiającą założenie Księgi Wieczystej i wpisanie Skarbu Państwa PGL LP Nadleśnictwa Bełchatów. - złożenie wniosków o sprostowanie zapisów w ewidencji, - sporządzenie i złożenie wniosków o zasiedzenie, - sporządzenie wniosków o założenie KW, - złożenie wniosków o założenie KW w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, - monitorowanie realizacji wniosków o założenie lub wpis w KW, aż do uzyskania zawiadomienia o dokonaniu żądanego wpisu, - ewentualne inne prace nie wymienione w/w specyfikacji a mogące mieć wpływ na prawidłowe wykonanie regulacji stanu prawnego Zamawiający nie jest w stanie określić jaki zakres zadań jest do wykonania w poszczególnych częściach zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.00.00-6, 71.35.43.00-7, 79.13.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 300.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów dla 233 działek. Zadanie zostało podzielone na 3 części. Zakres czynności do wykonania w każdej z części składa się z: - weryfikacja części opisowej operatu ewidencji gruntów na podstawie dowodów zmian w zakresie wpisów dotyczących właściciela, numeru działki oraz numeru Księgi Wieczystej, - przeprowadzenie badania Ksiąg Wieczystych, w szczególności akt postępowania celem określenia wszystkich składników - działek opisanych w dziale I KW - odnalezienie i pozyskanie uwierzytelnionych duplikatów decyzji administracyjnych oraz protokołów zdawczo- odbiorczych dotyczących przekazania gruntów na rzecz Skarbu Państwa Nadleśnictwa Bełchatów. - pozyskanie zaświadczeń o przejęciu na Skarb Państwa - wykonanie w odpowiedniej ilości egzemplarzy wyrysów z map ewidencyjnych wraz z wypisami z rejestru gruntów, - sporządzenie map do celów prawnych w przypadku zaistnienia takiej konieczności, - wykonanie wykazów zmian gruntowych (w przypadku wystąpienia podziałów nieruchomości) - w przypadku braku lub niezgodności w KW wykonanie uwierzytelnionego odpisu decyzji administracyjnych wraz z dokumentacją geodezyjno - prawną umożliwiającą założenie Księgi Wieczystej i wpisanie Skarbu Państwa PGL LP Nadleśnictwa Bełchatów. - złożenie wniosków o sprostowanie zapisów w ewidencji, - sporządzenie i złożenie wniosków o zasiedzenie, - sporządzenie wniosków o założenie KW, - złożenie wniosków o założenie KW w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, - monitorowanie realizacji wniosków o założenie lub wpis w KW, aż do uzyskania zawiadomienia o dokonaniu żądanego wpisu, - ewentualne inne prace nie wymienione w/w specyfikacji a mogące mieć wpływ na prawidłowe wykonanie regulacji stanu prawnego Zamawiający nie jest w stanie określić jaki zakres zadań jest do wykonania w poszczególnych częściach zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.00.00-6, 71.35.43.00-7, 79.13.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 300.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Regulacje stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Bełchatów dla 160 działek. Zadanie zostało podzielone na 3 części. Zakres czynności do wykonania w każdej z części składa się z: - weryfikacja części opisowej operatu ewidencji gruntów na podstawie dowodów zmian w zakresie wpisów dotyczących właściciela, numeru działki oraz numeru Księgi Wieczystej, - przeprowadzenie badania Ksiąg Wieczystych, w szczególności akt postępowania celem określenia wszystkich składników - działek opisanych w dziale I KW - odnalezienie i pozyskanie uwierzytelnionych duplikatów decyzji administracyjnych oraz protokołów zdawczo- odbiorczych dotyczących przekazania gruntów na rzecz Skarbu Państwa Nadleśnictwa Bełchatów. - pozyskanie zaświadczeń o przejęciu na Skarb Państwa - wykonanie w odpowiedniej ilości egzemplarzy wyrysów z map ewidencyjnych wraz z wypisami z rejestru gruntów, - sporządzenie map do celów prawnych w przypadku zaistnienia takiej konieczności, - wykonanie wykazów zmian gruntowych (w przypadku wystąpienia podziałów nieruchomości) - w przypadku braku lub niezgodności w KW wykonanie uwierzytelnionego odpisu decyzji administracyjnych wraz z dokumentacją geodezyjno - prawną umożliwiającą założenie Księgi Wieczystej i wpisanie Skarbu Państwa PGL LP Nadleśnictwa Bełchatów. - złożenie wniosków o sprostowanie zapisów w ewidencji, - sporządzenie i złożenie wniosków o zasiedzenie, - sporządzenie wniosków o założenie KW, - złożenie wniosków o założenie KW w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, - monitorowanie realizacji wniosków o założenie lub wpis w KW, aż do uzyskania zawiadomienia o dokonaniu żądanego wpisu, - ewentualne inne prace nie wymienione w/w specyfikacji a mogące mieć wpływ na prawidłowe wykonanie regulacji stanu prawnego Zamawiający nie jest w stanie określić jaki zakres zadań jest do wykonania w poszczególnych częściach zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.00.00-6, 71.35.43.00-7, 79.13.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 300.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.