eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubycza Królewska › Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniuBudowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami w aglomeracji Lubycza Królewska obejmującej miejscowości Lubycza Królewska, Dęby, Kniazie, Zatyle Osada wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-16

Lubycza Królewska: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu: Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami w aglomeracji Lubycza Królewska obejmującej miejscowości : Lubycza Królewska, Dęby, Kniazie, Zatyle Osada wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat
Numer ogłoszenia: 291500 - 2011; data zamieszczenia: 16.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Lubyczy Królewskiej, ul. Kolejowa 1, 22-680 Lubycza Królewska, woj. lubelskie, tel. 084 6617002, 6617462, faks 084 6617412 , strona internetowa www.lubycza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu: Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami w aglomeracji Lubycza Królewska obejmującej miejscowości : Lubycza Królewska, Dęby, Kniazie, Zatyle Osada wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa nawierzchni ulic Górnej i Partyzantów w Lubyczy Król. o powierzchni 2490,92 m2 w tym 1674,92 m2 z podbudową z kruszywa stabilizowanego cementem wraz z obustronną wymianą krawężnika na ławie betonowej o długości 950 m a także budowa ogrodzeń 10 przepompowni ścieków z paneli z siatki stalowej ocynkowanej o wysokości 1,5 m na słupkach stalowych z kształtowników o rozstawie 2,0 m obsadzonych w cokole betonowym z otwieraną furtką. Łączna długość ogrodzeń - 80,0 m..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.23 - Wymiana nawierzchni drogowej 45.34.00.00 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiot zamówienia obejmował nie tylko wykonanie robót, ale i również ich sfinansowanie poprzez wykup wierzytelności spłacanych przez Gminę przez okres 15 lat. Zamówienie dodatkowe winno być sfinansowane na takich samych zasadach jak zamówienie podstawowe.W trakcie wykonywania przedmiotu umowy, jakim jest Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami w aglomeracji Lubycza Królewska obejmującej miejscowości Lubycza Królewska, Dęby, Kniazie i Zatyle Osada, podczas wykonywania robót rozbiórkowych nawierzchni, na drodze gminnej nr 111980 L w ulicach Partyzantów i Górnej stwierdzono, że odtworzenie nawierzchni wg technologii istniejącej jest nieopłacalne i techniczne nieuzasadnione. Po wykonaniu rozbiórki pasa nawierzchni z płyt betonowych (trylinki) zauważono w wielu miejscach wystąpienie wolnej przestrzeni (wiszącej) o grubości średniej 3 - 5 cm i długości 15 m, 18 m, 7 m i 9 m pod trylinką pomiędzy nawierzchnią, a podłożem. Cała nawierzchnia w wyniku długotrwałej eksploatacji posiada lokalne wykruszenia, krawężnik w wyniku długotrwałej eksploatacji posiada liczne spękania, obicia i lokalne pofalowania podłużne powstałe w wyniku braku ławy podbudowy, co powoduje jego nieprzydatność do ponownego wbudowania. Odtworzenie starego krawężnika na ławie betonowej i odtworzenie części nawierzchni z wyeksploatowanej trylinki, przy pozostawieniu części zdeformowanej (istniejącej) i zdeformowanego krawężnika było by działaniem niecelowym i nieekonomicznym. Odtworzenie całej jezdni ulic na długości nawierzchni z trylinki bez wzmocnienia i nowego podłoża, z użyciem trylinki odzyskanej jest technicznie i gospodarczo nieuzasadnione i z uwagi na konieczność wykonania robót z zachowaniem wiedzy i sztuki budowlanej wymaga innego rozwiązania. Stwierdzono, że przebudowa nawierzchni w ulicach, gdzie prowadzone były roboty kanalizacji sanitarnej powinna być dokonana o konstrukcji: na podłożu z kruszywa stabilizowanego cementem 2.5 MPa, a następnie ułożenie dywanika - nawierzchni bitumicznej o grubości 5 cm. Na odcinku nawierzchni bitumicznej (ul. Partyzantów km. 0+ 240 ÷ 0 + 340) wykonać należy warstwę bitumiczną profilująco - wzmacniającą. Wymiana obustronna krawężnika na ławie betonowej winna być wykonana na całej długości 950 m. Racjonalne ze względów ekonomicznych i technicznych jest wykonanie nowej nawierzchni w ulicach Partyzantów i Górnej ponieważ odtworzenie nawierzchni w istniejącej technologii wiązałoby się w niedługim czasie z koniecznością wykonania nowej nawierzchni wg nowej technologii albo ciągłego jej remontowania, co w oczywisty sposób narażałoby Gminę na nowe wydatki i dodatkowe obciążanie budżetu. Oprócz robót drogowych stwierdzono, że nowo budowane 10 przepompowni ścieków należy zabezpieczyć przed destrukcyjnych działaniem poprzez ogrodzenie ich i tym samym zapewnienie ograniczenia dostępu osób niepowołanych. Ogrodzenie przepompowni nie było przedmiotem zamówienia podstawowego. Brak możliwości zlecenia tego zadania innemu wykonawcy wynika również i z faktu, że oprócz samego wykonania robót, wykonawca będzie zobowiązany do ich sfinansowania na zasadach takich samych, jak zamówienie podstawowe. Zatem zachodzi dodatkowa okoliczność warunkująca konieczność udzielenia zamówienia temu samemu wykonawcy, który aktualnie realizuje zamówienie podstawowe. Zamówienie dodatkowe jest konieczne do wykonania z przyczyn zarówno technicznych, jak i gospodarczych, gdzie jego oddzielenie od zamówienia podstawowego i zlecenie innemu wykonawcy do wykonania w innym niż aktualnie czasie, spowodowałoby poniesienie niewspółmiernie wysokich kosztów. Tymi kosztami wymiernymi mogą być koszty opracowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego, koszty robót, jakie byłyby wykonywane przez innego wykonawcę w miejscu robót już wykonanych ( bo tak przewidywał zakres podstawowy - czyli podwójna zapłata ), koszty związane z utratą gwarancji wykonanych robót przez poprzedniego wykonawcę. Kosztami niewymiernymi, ale znaczącymi mogą być koszty odbioru społecznego, zwłaszcza w sytuacji wykonywania kolejnych remontów po zakończeniu robót kanalizacyjnych. Zatem uzasadnionym jest ze względów technicznych, a zwłaszcza gospodarczych i finansowych udzielenie zamówienia wykonawcy aktualnie wykonującemu roboty w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ISO Sp. z o.o., ul. Lawendowa 3, 83-050 Kolbudy, kraj/woj. pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.