Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-07
Krasnosielc: Wybór banku do udzielenia kredytu długoterminowego.
Numer ogłoszenia: 289520 - 2012; data zamieszczenia: 07.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Krasnosielc , Rynek 40, 06-212 Krasnosielc, woj. mazowieckie, tel. 029 7175073, faks 029 7175074.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasnosielc.bipst.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór banku do udzielenia kredytu długoterminowego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 1.900.000 zł. Kredyt będzie przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. Podstawa: Uchwała Nr XXI/113/12 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 16 lipca 2012r. w sprawie zaciągnięcia kredytu. Uchwała Nr Os.298.2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 25 lipca 2012r. w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty przez Gminę Krasnosielc kredytu długoterminowego . 1. Kwota i waluta kredytu: 1.900 000zł (jeden milion dziewięćset tysięcy złotych) 2. Okres spłaty kredytu: 180 miesięcy (15lat) . 3. Spłata kapitału : raty miesięczne równe 4. Termin spłaty pierwszej raty: 31.01.2013r. 5. Karencja w spłacie kapitału - do 31.01.2013 r. 6. Termin spłaty ostatniej raty: 31.12.2027 r. 7. Okres karencji w spłacie odsetek: 31.01.2013 r. 8. Spłata odsetek : W okresie karencji w spłacie kapitału odsetki będą spłacane w okresach 1 miesięcznych . W okresie spłaty kapitału odsetki będą spłacane w terminach przypadających na spłatę kapitału i będą liczone od salda kredytu. Do celów kalkulacyjnych przyjąć miesięczne terminy spłaty kapitału i odsetek : 6. Możliwość wcześniejszej spłaty kapitału - tak - bez dodatkowych opłat. 7. Wykorzystanie kredytu: transzami - do 20.12.2012 r. Uruchomienie I transzy nastąpi nie później niż w ciągu 2 dni roboczych, transze pozostałe będą uruchamiane w ciągu 2 dni roboczych, stosownie do potrzeb określonych w pisemnym wniosku złożonym przez kredytobiorcę. 8.Oprocentowanie kredytu: zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M. a) W okresie karencji w spłacie kapitału i w okresie spłaty kapitału stopa procentowa ustalana będzie jako suma marży banku i stawki bazowej liczona jako średnia wszystkich notowań WIBOR 3M w miesiącu poprzedzającym termin spłaty odsetek. b) Marża banku zaproponowana w ofercie przetargowej pozostanie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy kredytowej. 9. Zabezpieczenie kredytu: Weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 10. Zdolność kredytowa Zamawiającego: a) Zamawiający udostępni bankowi dokumenty niezbędne do oceny zdolności kredytowej ( budżet, sprawozdanie Rb , opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej). Uwaga: Zamawiający nie będzie wysyłał na żądanie banku kserokopii dokumentów, które są udostępnione do informacji publicznej w bip na stronie internetowej Zamawiającego . Wszystkie dokumenty są dostępne w siedzibie Zamawiającego. b) Zamawiający oświadcza, że nie zalega z opłatami podatków ani składek ubezpieczeniowych. Wszelkie zobowiązania są regulowane na bieżąco. 11. Inne koszty : Żadne inne koszty obsługi kredytu poza określonymi powyżej (odsetki) nie będą przez bank pobierane. Powyższe nie dotyczy odsetek i opłat z tytułu nieterminowych spłat , kosztów windykacji i.tp..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2027.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawcą niniejszego zamówienia był bank działający w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (tj. Dz. U. 2002r Nr 72, poz. 665 ze zm.) Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp (formularz nr 2) załączony do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp (formularz nr 2) załączony do SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp (formularz nr 2) załączony do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w formule spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp (formularz nr 2) załączony do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oświadczennie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krasnosielc.bipst.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Krasnosielc, Rynek 40, 06-212 Krasnosielc
pokój nr 20.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Krasnosielc, Rynek 40, 06-212 Krasnosielc Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4.500.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
- Kredyt długoterminowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Sulęcińskiego oraz podległych jednostek w okresie od 01.07.2024 r. do 30.06.2028 r.
- Udzielenie i obsługa kredytu z przezn.na sfin.planowanego deficytu budżetu gminy na r.2024 w wys. 4300000zł oraz na spłatę zaciągniętego zob. z tyt.kred.w wys.200000zł na łączną kwotę do 4 500 000 zł
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.