eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa i montaż sprzętu audiowizualnego w ramach komponentu CENTRUM EDUKACJI GLEBOZNAWCZEJ na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego przy Al. 29 Listopada 46 w Krakowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-04

Kraków: Dostawa i montaż sprzętu audiowizualnego w ramach komponentu CENTRUM EDUKACJI GLEBOZNAWCZEJ na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego przy Al. 29 Listopada 46 w Krakowie
Numer ogłoszenia: 289227 - 2011; data zamieszczenia: 04.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie , al. Mickiewicza 21, 31-120 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6624413, faks 012 6624410.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ur.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż sprzętu audiowizualnego w ramach komponentu CENTRUM EDUKACJI GLEBOZNAWCZEJ na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego przy Al. 29 Listopada 46 w Krakowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa i montaż sprzętu audiowizualnego na potrzeby CENTRUM EDUKACJI GLEBOZNAWCZEJ na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego przy Al. 29 Listopada 46 w Krakowie, wraz z instalacją, uruchomieniem, serwisem gwarancyjnym oraz licencją wykonywane w ramach zadania pn.: Dostawa i montaż sprzętu audiowizualnego w ramach komponentu CENTRUM EDUKACJI GLEBOZNAWCZEJ na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego przy Al. 29 Listopada 46 w Krakowie, w skład którego wchodzą dwie Części zamówienia: 1) Część zamówienia nr 1 (wszystkie Zadania 1-14) - Zadanie 1, obejmujące dostawę Procesora audiowizualnego- 1 szt; - Zadanie 2, obejmujące dostawę Ekranu projekcyjnego- 1 szt; - Zadanie 3, obejmujące dostawę Projektora- 1 szt; - Zadanie 4, obejmujące dostawę Uchwytu projektora- 1 szt; - Zadanie 5, obejmujące dostawę Tablicy projekcyjnej- 1 szt; - Zadanie 6, obejmujące dostawę Projektora do tablicy- 1 szt; - Zadanie 7, obejmujące dostawę Zestawu mikrofonowego- 1 szt; - Zadanie 8, obejmujące dostawę Mikrofonu przewodowego- 1 szt; - Zadanie 9, obejmujące dostawę Wzmacniacza audio- 1 szt; - Zadanie 10, obejmujące dostawę Głośnika sufitowego- 12 szt.; - Zadanie 11, obejmujące dostawę Dystrybutora AV- 1 szt; - Zadanie 12, obejmujące dostawę Wizualizera- 1 szt; - Zadanie 13, obejmujące dostawę TV LED- 1 szt; - Zadanie 14, obejmujące dostawę Odtwarzacza DVD- 1 szt; 2) Część zamówienia nr 2 - obejmująca dostawę Infokiosków- 11 szt.;.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1, 32.32.00.00-2, 30.19.52.00-4, 38.65.21.00-1, 38.65.34.00-1, 32.34.00.00-8, 32.33.00.00-5, 30.20.00.00-1, 32.35.00.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 15.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium przy czym okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2) Wymagana kwota wadium: Na Część zamówienia nr 1 - (Zadanie 1-14) - 2.000,00 zł. Na Część zamówienia nr 2 -- 2.000,00 zł. W przypadku przyjęcia do realizacji dwóch Części zamówienia, wymagania odnośnie wysokości wadium dla poszczególnych Części zamówienia podlegają sumowaniu. 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W szczególności Wykonawca musi spełniać warunek posiadania doświadczenia w wykonaniu lub wykonywaniu dostaw odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przez co rozumie się następujące doświadczenie Wykonawcy: a) dla Części zamówienia nr 1 (Zadanie 1-14) - Wykonawca wykonał co najmniej dwie dostawy wraz z montażem, instalacją, uruchomieniem analogicznych systemów audiowizualnych w salach wykładowych lub konferencyjnych. b) dla Części zamówienia nr 2 - Wykonawca wykonał co najmniej dwie dostawy wraz z montażem, instalacją, uruchomieniem infokiosków w obiektach użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 50.000 złotych każda z dostaw. W przypadku przyjęcia do realizacji dwóch Części zamówienia, Wykonawca musi spełniać łącznie powyższe wymagania. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę: - oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, - wykazu wykonanych - wykonywanych dostaw, - dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do IDW, o braku podstaw do wykluczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • inne dokumenty

    1) certyfikat CE - dotyczy Części zamówienia nr 2 2) kartę gwarancyjną, wypełnioną osobno dla każdego oferowanego elementu sprzętu (Zadania), zawierającą minimalne wymagania Zamawiającego w zakresie gwarancji jakości i serwisu gwarancyjnego dla danego oferowanego elementu sprzętu, będącą załącznikiem nr 1B do IDW- stanowiącą integralną część oferty. W dokumencie należy zaznaczyć wszystkie wymagane przez Zamawiającego informacje.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW, b) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania Oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. d) Załącznik nr 1A do IDW- Parametry techniczne przedmiotu zamówienia, w odniesieniu do przyjętych do realizacji Części zamówienia. Wykonawca składając wypełniony załącznik zobowiązuje się do dostarczenia sprzętu zgodnego z parametrami technicznymi wskazanymi dla konkretnego elementu urządzenia. e) Dowód wniesienia wadium

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana może obejmować: 1) pominięcie jakiejkolwiek części Usług/Dostaw (jednak bez prawa zlecenia jej osobom trzecim) 2) zmiany w kolejności i terminach wykonywania Usług/Dostaw, 3) zastąpienie zakresu planowanych do wykonania Usług /Dostaw innym zakresem Usług/Dostaw przy zachowaniu wymogów jakościowych zawartych w wymaganiach Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ur.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie Al. Mickiewicza 21, 31 - 120 Kraków Dział Zamówień Publicznych, pok. nr 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - w budynku głównym Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Al. Mickiewicza nr 21, pok. nr 37 - Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach Projektu Dydaktyka i Badania - unowocześnienie bazy materialnej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie służącej efektywnemu nauczaniu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1, obejmujące dostawę Procesora audiowizualnego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 1, obejmujące dostawę Procesora audiowizualnego- 1 szt;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 2, obejmujące dostawę Ekranu projekcyjnego-.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 2, obejmujące dostawę Ekranu projekcyjnego- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 3, obejmujące dostawę Projektora.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 3, obejmujące dostawę Projektora- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 4, obejmujące dostawę Uchwytu projektora.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 4, obejmujące dostawę Uchwytu projektora- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.21.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 5, obejmujące dostawę Tablicy projekcyjnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 5, obejmujące dostawę Tablicy projekcyjnej- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 6, obejmujące dostawę Projektora do tablicy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 6, obejmujące dostawę Projektora do tablicy- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 7, obejmujące dostawę Zestawu mikrofonowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 7, obejmujące dostawę Zestawu mikrofonowego- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 8, obejmujące dostawę Mikrofonu przewodowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 8, obejmujące dostawę Mikrofonu przewodowego- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 9, obejmujące dostawę Wzmacniacza audio.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 9, obejmujące dostawę Wzmacniacza audio- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 10, obejmujące dostawę Głośnika sufitowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 10, obejmujące dostawę Głośnika sufitowego- 12 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 11, obejmujące dostawę Dystrybutora AV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 11, obejmujące dostawę Dystrybutora AV- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 12, obejmujące dostawę Wizualizera.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 12, obejmujące dostawę Wizualizera- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 13, obejmujące dostawę TV LED.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 13, obejmujące dostawę TV LED- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 14, obejmujące dostawę Odtwarzacza DVD.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie 14, obejmujące dostawę Odtwarzacza DVD- 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: obejmująca dostawę Infokiosków.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cześć nr 2. obejmująca dostawę Infokiosków- 11 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.