eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór Mazowiecki › Przebudowa dróg gminnych w ul. Kaszewskiego i Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim na odcinku od drogi krajowej nr 85 do miejscowości Bronisławka

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-10-14

Nowy Dwór Mazowiecki: Przebudowa dróg gminnych w ul. Kaszewskiego i Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim na odcinku od drogi krajowej nr 85 do miejscowości Bronisławka
Numer ogłoszenia: 288269 - 2010; data zamieszczenia: 14.10.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 277641 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7752222 w. 347, 349, faks 022 7752532.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych w ul. Kaszewskiego i Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim na odcinku od drogi krajowej nr 85 do miejscowości Bronisławka.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Przebudowa dróg gminnych w ul. Kaszewskiego i Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim na odcinku od drogi krajowej nr 85 do miejscowości Bronisławka. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dostępny jest na stronie internetowej: www.bip.nowydwormaz.pl.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.10.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • GRANAR Sp. z o. o., ul. Sady Żoliborskie 3/137, 01-770 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 484907,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 591587,00

  • Oferta z najniższą ceną: 591587,00 / Oferta z najwyższą ceną: 591587,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W dniu 12 marca 2010 r. Gmina Nowy Dwór Mazowiecki w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: Przebudowa ulic Mieszka I i Kaszewskiego od drogi krajowej nr 85 do miejscowości Bronisławka zawarła umowę nr ZP.342/14/2010 z Wykonawcą: GRANAR Sp. z o. o., ul. Sady Żoliborskie 3/137, 01-770 Warszawa (zamówienie podstawowe). Wartość powołanego zamówienia (umowy) została ustalona na kwotę 2 024 822,34 złotych brutto. 50% tej kwoty stanowi kwotę 1 012 411,17 złotych (słownie: jeden milion dwanaście tysięcy czterysta jedenaście złotych siedemnaście groszy). W dniu 16 sierpnia 2010 r. stwierdzono konieczność udzielenia powołanemu Wykonawcy zamówienia dodatkowego, przy czym zamówienie to nie zostało objęte zamówieniem podstawowym. Wartość zamówienia dodatkowego została ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego na kwotę 484 907,33 złotych netto, co stanowi równowartość 126 310,84 euro. Powyższa kwota nie przekracza 50% realizowanego zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia dodatkowego stało się niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W czasie realizacji zamówienia podstawowego przeprowadzono badania kontrolne zagęszczenia podłoża gruntowego pod projektowany chodnik przy ul. Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim, które wykazały stopień zagęszczenia 1sśr= od 0,917 do 0,970. Na podstawie wyników w/w badań stwierdzono niewystarczającą stabilizację istniejącego gruntu na trasie projektowanego chodnika, która zaistniała w wyniku rozmiękczenia gruntu spowodowanego występowaniem niekorzystnych warunków pogodowych. W czasie zimy br. miały miejsce obfite opady śniegu, natomiast w okresie od czerwca do lipca występowały utrzymujące się przez długi czas opady deszczu. Opady atmosferyczne doprowadziły do wystąpienia rzeki Narew z koryta w okolicy bezpośrednio graniczącej z terenem realizacji zamówienia podstawowego, w konsekwencji czego doszło do nasiąknięcia i rozmiękczenia gruntu w tym rejonie. Wymagania projektowe odnośnie do zagęszczenia gruntu wynoszą minimum 1sśr= 0,98, w związku z czym zachodzi konieczność wykonania dodatkowej stabilizacji istniejącego gruntu poprzez wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem na długości 940,1 mb chodnika. Zauważyć także należy że, projekt modernizacji ul. Mieszka I w Nowym Dworze Mazowieckim przewiduje wykonanie po jednym zjeździe do każdej nieruchomości zgodnie z aktualna mapą do celów projektowych. W czasie realizacji zamówienia podstawowego stwierdzono, że wielu spośród właścicieli wskazanych nieruchomości planuje podziały przedmiotowych nieruchomości lub realizację nowych obiektów budowlanych (domy mieszkalne, garaże itp.). Ze względu na usługowy charakter obiektów zlokalizowanych przy modernizowanej drodze, takich jak dom pomocy społecznej czy też hotel, zachodzi konieczność wykonania dodatkowych miejsc postojowych. W związku z powyższym zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót, których nie można było przewidzieć na etapie projektowania, polegających na wykonaniu 751 m2 dodatkowych zjazdów indywidualnych z kostki betonowej, 175 m2 wjazdów indywidualnych, 50 m2 utwardzenia pobocza przy asfalcie, 390 m2 miejsc postojowych dla samochodów z płyt prefabrykowanych EKO AŻUR 60/40 oraz 88 mb przepustów pod zjazdami z rur PCV o średnicy 40 cm i 49 mb odwodnienia Aco przy parkingu. Reasumując, prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Opisany powyżej stan faktyczny wyczerpuje przesłanki, określone w art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113 Poz. 759), do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.