eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa polegająca na wykonaniu I etapu ekspertyzy mającej na celu przegląd instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów istniejących w Polsce oraz opracowanie z uwzględnieniem wyników przeglądu wytycznych do budowy nowych lub rozbudowy (w tym modernizacji dostosowawczej) istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ze wskazaniem rekomendowanych rozwiązań techniczno-technologicznych pod kątem wypełnienia przez Polskę obowiązków wynikających z dyrektywy Rady 1999 31 WE z dnia 26 kwietnia 1999 roku w sprawie składowania odpadów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-02

Warszawa: Usługa polegająca na wykonaniu I etapu ekspertyzy mającej na celu przegląd instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów istniejących w Polsce oraz opracowanie z uwzględnieniem wyników przeglądu wytycznych do budowy nowych lub rozbudowy (w tym modernizacji dostosowawczej) istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ze wskazaniem rekomendowanych rozwiązań techniczno-technologicznych pod kątem wypełnienia przez Polskę obowiązków wynikających z dyrektywy Rady 1999 31 WE z dnia 26 kwietnia 1999 roku w sprawie składowania odpadów
Numer ogłoszenia: 286483 - 2011; data zamieszczenia: 02.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 57 922 89, faks 22 57 925 55.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdos.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa polegająca na wykonaniu I etapu ekspertyzy mającej na celu przegląd instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów istniejących w Polsce oraz opracowanie z uwzględnieniem wyników przeglądu wytycznych do budowy nowych lub rozbudowy (w tym modernizacji dostosowawczej) istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ze wskazaniem rekomendowanych rozwiązań techniczno-technologicznych pod kątem wypełnienia przez Polskę obowiązków wynikających z dyrektywy Rady 1999 31 WE z dnia 26 kwietnia 1999 roku w sprawie składowania odpadów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie I etapu ekspertyzy mającej na celu przegląd instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów istniejących w Polsce oraz opracowanie z uwzględnieniem wyników przeglądu wytycznych do budowy nowych lub rozbudowy (w tym modernizacji dostosowawczej) istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ze wskazaniem rekomendowanych rozwiązań techniczno-technologicznych pod kątem wypełnienia przez Polskę obowiązków wynikających z dyrektywy Rady 1999 31 WE z dnia 26 kwietna 1999 roku w sprawie składowania odpadów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku Nr 5 do SIWZ, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 70.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał, tj. zrealizował, zakończył, także w przypadku świadczeń wykonywanych okresowo lub ciągłych, wykonał co najmniej 10 usług z zakresu gospodarki odpadami tj.: plany, programy, studia, koncepcje, raporty, opinie, ekspertyzy. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia tego warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że podczas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej trzema różnymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: A. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 4 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 15 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami; B. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 7 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 30 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami; - doświadczenie w udziale co najmniej 10 konferencjach lub seminariach na temat gospodarki odpadami, C. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 10 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 50 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami, - doświadczenie w udziale co najmniej 15 konferencjach lub seminariach na temat gospodarki odpadami W przypadku wykonywania ekspertyzy przez Zespół, podając skład Zespołu należy dołączyć CV każdego z członków Zespołu zawierające opis osiągnięć naukowych i doświadczenia, jak opisane w pkt A - C. W przypadku, gdy Wykonawca będzie konsultował treść ekspertyzy z zewnętrznymi podmiotami, Zamawiający żąda podania nazwy tychże podmiotów oraz zakresu, jakiego będą dotyczyły konsultacje w formie pisemnej. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że podczas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej trzema różnymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: A. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 4 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 15 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami; B. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 7 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 30 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami; - doświadczenie w udziale co najmniej 10 konferencjach lub seminariach na temat gospodarki odpadami, C. co najmniej jedną osobą, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia jako ekspert, posiadający: - wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie; - co najmniej 10 letnie doświadczenie związane z gospodarką odpadami; - co najmniej 50 opracowań (takich jak: plany, programy, ekspertyzy, raporty, koncepcje, artykuły, poradniki, opinie) z zakresu gospodarki odpadami, - doświadczenie w udziale co najmniej 15 konferencjach lub seminariach na temat gospodarki odpadami W przypadku wykonywania ekspertyzy przez Zespół, podając skład Zespołu należy dołączyć CV każdego z członków Zespołu zawierające opis osiągnięć naukowych i doświadczenia, jak opisane w pkt A - C. W przypadku, gdy Wykonawca będzie konsultował treść ekspertyzy z zewnętrznymi podmiotami, Zamawiający żąda podania nazwy tychże podmiotów oraz zakresu, jakiego będą dotyczyły konsultacje w formie pisemnej. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Oznacza to, że każdy z Wykonawców poświadcza za zgodność z oryginałem wyłącznie te dokumenty, które dotyczą tego Wykonawcy, chyba że Wykonawcy występujący wspólnie ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku złożenia jednej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (oferta łączna), jako wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunkiem jest, aby taka oferta spełniała następujące wymagania: A. Wykonawcy występujący wspólnie, na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; B. Wykonawcy występujący wspólnie muszą załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument ustanawiający pełnomocnika musi być załączony do oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu wystawiony przez osobę/osoby reprezentującą/reprezentujące Wykonawców występujących wspólnie albo załączony jako kopia (odpis) poświadczona (-y) notarialnie. Jeżeli osoba podpisująca ofertę i składająca, w imieniu Wykonawcy, oświadczenia i inne pisma, nie jest osobą upoważnioną na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo innego dokumentu załączonego do oferty, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i wystawione przez osobę - osoby reprezentującą - reprezentujące Wykonawcę lub jako kopia (odpis) notarialnie poświadczona. W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców (oryginał dokumentu lub jego kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę-osoby uprawnioną-uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub kopia (odpis) notarialnie poświadczona). Zamawiający informuje, że punkty za kryterium -metodologiczne podejście zakres badania -zostaną przyznane w skali punktowej maksymalnie do 70 pkt. na podstawie Koncepcji wykonania zamówienia załączonej do oferty Wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 30
  • 2 - Jakość-metodologiczne podejście i zakres badania - 70

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 2) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 3) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości; 4) gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 5) gdy osoby zaangażowane w realizację niniejszej Umowy z uzasadnionych przyczyn niezależnych od Wykonawcy nie będą w stanie realizować przedmiotu Zamówienia, dopuszcza się, na wniosek Wykonawcy i po pisemnej zgodzie Zamawiającego, zmianę osób, z zastrzeżeniem, że zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego, a proponowane osoby będą posiadały doświadczenie co najmniej takie same, jak zaproponowane w ofercie; 6) gdy nastąpi konieczność wprowadzenia zmian w harmonogramie realizacji przedmiotu zamówienia, poprzez przesunięcie w czasie, niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że nie nastąpi zmiana końcowego terminu realizacji przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gdos.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Piętro IX..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, pok. 486 (Kancelaria)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie finansowane w ramach: Projekt POPT.03.01.00-00-222-11-00 Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, w ramach Priorytetu III - Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych; Działanie 3.1 - Funkcjonowanie instytucji zaangażowanych w realizację NSRO. Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego oferta w danej części zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.