eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Morąg › Modernizacja i zagospodarowanie terenu wraz z ogrodzeniem i wyposażeniem pawilonu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Morągu przy ul. Krzywej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-13

Morąg: Modernizacja i zagospodarowanie terenu wraz z ogrodzeniem i wyposażeniem pawilonu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Morągu przy ul. Krzywej
Numer ogłoszenia: 285986 - 2011; data zamieszczenia: 13.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Morągu , ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7572231, faks 089 7572120.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.morag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i zagospodarowanie terenu wraz z ogrodzeniem i wyposażeniem pawilonu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Morągu przy ul. Krzywej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Inwestycja dotyczy remontu i termomodernizacji wraz z nadbudową dachu i zagospodarowaniem terenu oraz ogrodzeniem i wyposażeniem pawilonu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Morągu przy ulicy Krzywej. Obiekt położony jest na działce o nr ewid. 2-855/5; 2-855/8 przy ulicy Krzywej nie jest zabytkiem wpisanym do rejestru zabytków, leży w strefie ochrony konserwatorskiej oraz jest objęty ochroną konserwatorską. PARAMETRY POWIERZCHNIOWE I PRZESTRZENNE I. Powierzchnia zabudowy = 483,68 m2 II. Powierzchnia użytkowa: Piwnica = 99,90 m2 Parter = 388,55 m2 Piętro I = 394,14 m2 III. Kubatura budynku = 2 680,25 m3 Piwnica = 214,78 m3 Parter = 1 223,93 m3 Piętro I = 1 241,54 m3 DANE LICZBOWE I. Powierzchnia działki nr 2-855/5 2 207,84 m2 Powierzchnia działki nr 2-855/8 318,94 m2 II. Powierzchnia zabudowy budynku objętego niniejszym opracowaniem 483,68 m2 III. Powierzchnia zabudowy wiaty śmietnikowej 5,00 m2 IV. Powierzchnia utwardzonych ciągów komunikacyjnych 698,47 m2 w tym powierzchnia: chodników 108,32 m2 opaski budynku 43,88 m2 plac 292,27 m2 ciągi komunikacji kołowej 254,00 m2 Na zewnątrz obiektu zakłada się następujące roboty budowlane termoizolacyjne: - termomodernizacja pokrycia dachowego polegająca na nadbudowie o dach dwuspadowy ze ściankami kolankowymi podniesionymi nad ścianami zewnętrznymi budynku, z poddaszem nieużytkowym nad pełną kondygnacją( strych); - zaizolowaniu przeciwwilgociowym elementów podziemnych budynku (ścianka fundamentowa h=1m w części niepodpiwniczonej oraz w całości ściana piwnicy) lub równoważnej; - docieplenie ścian zewnętrznych (w tym warstwa izolacji termicznej: styropian gr. 15 cm); - zaprojektowanie platformy dla niepełnosprawnych przy wejściu głównym; -likwidacja wejścia przy elewacji północno-zachodniej i zaprojektowanie okna w tym miejscu; - wymianę rynien i rur spustowych oraz obróbek blacharskich; - wymurowanie kominów ponad połać dachu; - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej (stolarka okienna wyposażona w nawiewniki higrosterowane); - ogrodzenie z cegły klinkierowej wypełnienie kute stalowe przęsła. Wewnątrz obiektu zakłada się następujące roboty budowlane: - wymianę zamortyzowanej ślusarki i stolarki drzwiowej wewnętrznej; - całkowite zbicie okładzin ściennych i wykonanie nowych tynków gipsowych; - wykonanie powłok malarskich; - wymiana glazury (licowanie glazurą do h=2,00 m od posadzki) i terakoty w sanitariatach. Zastosować terakotę antypoślizgową; - wymianę warstw posadzkowych we wszystkich pomieszczeniach; - wymianę istniejących instalacji: elektrycznej, c.o., wod.-kan., wentylacyjnej i odgromowej. Wymiana instalacji Przewiduje się wymianę następujących instalacji: - wodno-kanalizacyjną - centralnego ogrzewania - rozdzielnia ciepła i instalacja kolektorów słonecznych - tablice rozdzielcze, - wewnętrzne linie zasilające, - instalacje elektryczne oświetlenia podstawowego, - instalacje elektryczne oświetlenia ewakuacyjnego-kierunkowego, - instalacje elektryczne gniazd wtyczkowych, - instalacja elektryczna siły, - ochronę od porażeń, Instalacje wod.-kan. i ppoż. Zasilenie w wodę dla budynku odbywać się będzie za pomocą istniejącego przyłącza wodociągowego DN80. Odprowadzenie ścieków odbywać się będzie za pomocą istn. przyłącza kanalizacji sanitarnej. Przyjęto jedynie wymianę przykanalików do istniejących studni kanalizacji sanitarnej (pierwszych licząc od budynku) znajdującej się na terenie inwestora. Wykonanie odcinków zewn. instalacji kanalizacji sanitarnej Zewnętrzną instalację kanalizacji sanitarnej wykonać należy z rur o średnicach 160-200 klasy S, SN8 - SDR34 wykonanych z PCV z litą ścianą łączonych na uszczelkę gumową firmy Wavin lub firmy Gamrat lub innych równoważnych. Należy stosować rury kanalizacyjne wyposażone w opis parametrów na wewnętrznej stronie ścianek po obu stronach. Zastosowanie to ułatwia w przyszłości określenie typu oraz średnicy rur i ich parametrów podczas monitoringu rurociągów kamerą bez względu na to jak zostaną ułożone w gruncie. Przejście rur przez ściany studzienek betonowych wykonać w tulejach ochronnych krótkich. Rurociągi w wykopie należy układać na podsypce piaskowej o grubości 15 cm. Po ułożeniu rurociągu wykonać obsypkę i nasypkę z piasku o grubości 20 cm, a następnie zasypać wykop gruntem rodzimym do poziomu terenu. Przy zasypaniu grunt ubijać warstwami. Prowadzenie przyłącza z podaniem rzędnych i spadków podano na załączonej sytuacji i profilu. Instalacja wody zimnej i ciepłej użytkowej Główne poziomy i piony zimnej wody przyjęto wymienić na rurociągi z rur polipropylenowych PP-R typu PP PN20 firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub innych równoważnych, natomiast wody ciepłej i cyrkulacyjnej z rur polipropylenowych PP-R stabilizowanych wkładką aluminiową typu PP-Stabi PN20 firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub innych równoważnych łączonych za pomocą polifuzji termicznej-zgrzewania. Rozprowadzenie w węzłach sanitarnych do przyborów od pionów głównych przyjęto wymienić na rurociągi z rur wielowarstwowych firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub innych równoważnych z warstwą antydyfuzyjną EVOH typu PE-RT/Al/PE-HD MultiUniversal lub inny równoważny z polietylenu o podwyższonej odporności termicznej DOWLEX 2388 E o połączeniach mechanicznych typu Push za pomocą kształtek z tworzywa PPSU i pierścieni mosiężnych typu A. Przewody rozprowadzające prowadzić w posadzce i w bruzdach ściennych. Podejścia do umywalek i zlewozmywaków zakończyć zaworami odcinającymi ćwierćobrotowymi. Instalacja wody ppoż. Instalację ppoż. należy wymienić na instalację wykonaną z rur i złączek ze stali nierdzewnej typu INOX ocynkowanych firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub innych równoważnych łączonych mechanicznie metodą press za pomocą kształtek z o-ringami z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPDM) prowadzonych pod stropem Istniejące hydranty przyjęto wymienić na nowe hydranty przeciwpożarowe dn25 z wężami półsztywnymi o długości min. 25m. W celu uniknięcia zastoju wody w instalacji ppoż. należy wykonać przepływ do najbliższego przyboru sanitarnego z najdalszego punktu instalacji ppoż. Hydranty należy montować w szafkach metalowych w miejscach przedstawionych w części graficznej opracowania. Opcjonalnie szafki mogą być wyposażone w gaśnicę proszkową. Szczegół wg branży architektonicznej. Przygotowanie ciepłej wody użytkowej Ciepła woda dla budynku uzyskiwana będzie z zasobnika typu Vitocell B-100 o poj. 300dm3 firmy Viessmann lub firmy DeDeietrich lub innego równoważnego. Zasobnik zasilany będzie z instalacji grzewczej za pomocą wbudowanej wężownicy dolnej oraz z instalacji kolektorów słonecznych z wężownicy górnej. Instalacja kanalizacji sanitarnej W budynku przyjmuje się wymianę instalacji kanalizacji. Kanalizacja odprowadzać będzie ścieki sanitarne z przyborów sanitarnych (umywalki, ustęp, wpusty podłogowe). Kanalizację sanitarną prowadzoną w gruncie należy wykonać z rur kanalizacyjnych z PVC łączonych na uszczelki gumowe klasy S firmy Wavin lub firmy Gamrat lub innej równoważnej. Podejścia do urządzeń oraz piony kanalizacyjne należy wykonać z rur kanalizacyjnych z PVC łączonych na uszczelki gumowe klasy N firmy Wavin lub firmy Gamrat lub innej równoważnej. Na każdym pionie w najniższej części zamontować należy czyszczak rewizyjny z PVC. Do rewizji zapewnić należy dostęp. Piony główne wyprowadzić ponad dach i zakończyć rurami wywiewnymi O160. Piony pośrednie zakończyć zaworami napowietrzającymi MINI VENT i MAXI VENT firmy Kessel lub firmy Wavin lub inny równoważny o zbliżonych lecz nie gorszych parametrach o zdolności napowietrzania instalacji - A1 wg EN 12380. Charakteryzują się wysoką przepustowością powietrza: Mini Vent - 7,7 l/s, Maxi Vent - 34,1 l/s. Podejścia do urządzeń sanitarnych montować w bruzdach ściennych, cokołach ściennych razem z podejściami wodociągowymi w sposób umożliwiający ułożenie glazury. Średnice i spadki rurociągów przedstawiono w części graficznej opracowania. Standard urządzeń sanitarnych Inwestor określi we własnym zakresie. Zabezpieczenie przeciwpożarowe instalacji wod.-kan. W miejscu przejścia przewodami niepalnymi instalacji przez strefy oddzielenia przeciwpożarowego należy rurociągi niepalne w przejściach przez przegrody zabezpieczyć za pomocą otulin niepalnych Rocklit Alu firmy Rockwool lub firmy Hilti lub innych równoważnych. W miejscu przejścia przewodami palnymi instalacji przez strefy oddzielenia przeciwpożarowego należy rurociągi w przejściach przez przegrody zabezpieczyć za pomocą otulin niepalnych Conlit firmy Rockwool lub firmy Hilti lub innych równoważnych. Dodatkowo przepust uszczelnić wełną mineralną i szpachlówką ogniochronną typu BMK firmy Rockwool lub firmy Hilti lub innych równoważnych. Rurociągi palne o średnicach zewnętrznych większych niż 110mm należy zabezpieczyć poprzez nałożenie na nie opasek ogniochronnych Firelit Unifox firmy Rockwool lub firmy Hilti lub innych równoważnych zgodnie z zasadą: ściana - obustronnie, strop - od spodu przegrody. Instalacja centralnego ogrzewania Czynnikiem grzejnym będzie woda o parametrach 75/55 st.C z istn. kotłowni gazowej zlokalizowanej w podpiwniczeniu budynku. Rozdział zładu w budynku na obieg grzejnikowy i ładowania zasobnika c.w.u. za pomocą istniejących rozdzielaczy rurowych w pomieszczeniu rozdzielni ciepła. Należy wykonać instalację wodną dwururową, pompową z rozdziałem dolnym. Główne poziomy i piony instalacji centralnego ogrzewania należy wymienić na rurociągi z rur wykonanych ze stali RSt 34-2 o niskiej zawartości węgla, galwanicznie ocynkowanych (Fe/Zn 88) warstwą o grubości 7-15 um typu STEEL firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub inny równoważny łączonych mechanicznie metodą press za pomocą kształtek stalowych ocynkowanych z o-ringami z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPDM). Główne poziomy instalacji c.o. należy prowadzić pod stropem piwnic oraz w istniejącym kanale podpodłogowym pod posadzką parteru. Piony należy montować przy ścianach w obudowach GK. Rozprowadzenia od pionów do odbiorników należy wymienić na rurociągi z rur wielowarstwowych prowadzonych w warstwie posadzkowej firmy KAN-therm lub firmy TECEflex lub innej równoważnej z warstwą antydyfuzyjną EVOH typu PE-RT/Al/PE-HD MultiUniversal lub innych równoważnych o zbliżonych lecz nie gorszych parametrach z polietylenu o podwyższonej odporności termicznej DOWLEX 2388 E o połączeniach mechanicznych typu Push za pomocą kształtek z tworzywa PPSU i pierścieni mosiężnych typu A. Odbiorniki ciepła instalacji c.o. Przyjęto wymianę grzejników na grzejniki stalowe płytowe elektrolitycznie obustronnie ocynkowane typu FTV o podłączeniu dolnym firmy KERMI lub firmy Vogel & Noot lub inne równoważne. Lakierowane wg DIN 55900-FWA. Podgrzewacz c.w.u. Przygotowanie ciepłej wody odbywać się będzie za pomocą pojemnościowego podgrzewacza typu Vitocell B-100 firmy Viessmann lub firmy De Dietrich lub innego równoważnego, o pojemności 300dm3. Ładowanie zasobnika w okresie zimowym zładem grzewczym z kotłowni. W okresie letnim podgrzew uzupełniony będzie poprzez ładowanie z układu kolektorów słonecznych. Podgrzewacz wyposażony jest w dodatkową wężownicę dla układu solarnego. Układ kolektorów słonecznych Na dachu budynków należy zamontować 4 płyty kolektorów słonecznych płytowych typu Vitosol 100-F (SV1) firmy Viessmann lub firmy De Dietrich lub inne równoważne. Kolektory zasilać będą podgrzewacz ciepłej wody użytkowej typu Vitocell B-100 o pojemności 300dm3 firmy Viessmann lub firmy De Dietrich lub inny równoważny zlokalizowany w pomieszczeniu magazyny/wentylatorni. Do pobudzenia obiegu czynnika grzewczego kolektorów słonecznych służyć będzie zestaw pompowy typu Solar Divicon PS10 z pompą obiegową firmy WILO lub firmy Grundfos lub inną równoważną. Kolektory należy zamontować na dachu budynku na systemowych uchwytach do montażu na dachach pochyłych firmy Viessmann lub firmy De Dietrich lub innych równoważnych. Kolektory należy zamontować tak aby ich powierzchnie absorbujące były skierowane jak najbardziej w kierunku południowym. Miejsce i kierunek montażu kolektorów wg części graficznej opracowania. Wykonanie instalacji elektrycznych Zasilanie i pomiar energii. Zasilanie budynku oraz pomiar energii elektrycznej pozostaje bez zmian. Rozdzielnice. Tablicę główną budynku planuje się zlokalizować w pomieszczeniu -1/2 na klatce schodowej. Planuje się zastosować metalową szafę przyścienną z drzwiami metalowymi pełnymi. Lokalizacja rozdzielni na załączonym rysunku. Na parterze - w pomieszczeniu klatki schodowej K2 planuje się zastosować wbudowaną rozdzielnicę piętrową TP-1. Na piętrze - w pomieszczeniu klatki schodowej K2 planuje się zastosować wbudowaną rozdzielnicę piętrową TP-2. Rozdzielnicę główną RG planuje się wyposażyć w główny wyłącznik prądu z cewką wybijakową. Uruchomienie wyłącznika za pomocą przycisków PWP (pożarowy wyłącznik prądu). Jest to przycisk samoblokujący się umieszczony w oszklonej kasetce koloru czerwonego. Przyciski planuje się umieścić przy wejściach do budynku. Wewnętrzne linie zasilające. Wewnętrzne linie zasilające planuje się wyprowadzić z RG (poziom piwnicy) i prowadzić w korytkach instalacyjnych do poszczególnych tablic odbiorczych. Instalację tą planuje się wykonać 5-żyłowymi kablami typu YLYżo o przekrojach dostosowanych do obciążenia zgodnie ze schematem energetycznym. Przewody poziome należy prowadzić w korytkach w przestrzeni sufitu podwieszanego natomiast przewody pionowe między piętrami należy prowadzić w drabinkach w miejscach pokazanych na rzutach poszczególnych pięter. Instalacja elektryczna oświetlenia wewnętrznego. Planuje się wyposażyć budynek w następujące instalacje oświetleniowe: - instalację oświetlenia podstawowego o natężeniu dostosowanym do funkcji pomieszczenia zgodnie PN-EN 12464-1 - instalację oświetlenia ewakuacyjnego. Oprawy oświetlenia podstawowego będą sterowane z łączników zlokalizowanych w poszczególnych pomieszczeniach budynku. Instalację planuje się wykonać przewodami YDY 3x1,5mm2. Przewody należy prowadzić w bruzdach wykutych w tynku. Planuje się zastosować następujące oprawy: - oprawa świetlówkowa nasufitowa tec-mar 2030/3 AMBRA FL T8 2x18W, lub inna równoważna - oprawa świetlówkowa nasufitowa tec-mar 2030/2 AMBRA FL T8 2x36W, lub inna równoważna - oprawa nasufitowa 3F Filippi Dodeca220P CT HF 2MGVS 1x26W, IP40, lub inna równoważna - oprawa nasufitowa 3F Filippi Dodeca220P CT HF 2MGVS 2x26W, IP40, lub inna równoważna - oprawa świetlówkowa nasufitowa tec-mar 2030/3 AMBRA FL T8 2x36W, lub inna równoważna - oprawa świetlówkowa nasufitowa tec-mar 4020/2 ONICE FL T5 2x35W, lub inna równoważna - oprawa świetlówkowa nasufitowa tec-mar 4020/2 ONICE FL T5 2x28W, lub inna równoważna - oprawa świetlówkowa nasufitowa 3F Filipi Linda 2x63+ 16REC, lub inna równoważna Instalacje elektryczne gniazd wtyczkowych. Instalację planuje się wykonać przewodami YDY3x2,5mm2. Linie do głównych puszek prowadzić w bruzdach wykutych w tynku. Główne puszki oznaczyć symbolami zawierającymi numer rozdzielni i numer obwodu, który zasila daną puszkę. Gniazda wtykowe instalować: w pomieszczeniach na wysokości 0,25 m od poziomu podłogi. Gniazda w pomieszczeniach sanitarnych należy montować na wysokości 1,3 m. Nietypowe wysokości zainstalowania gniazd wtyczkowych wynikające ze specyfiki zasilanych urządzeń według planów instalacji. Wszystkie gniazda przyłączać do przewodu ochronnego (3-cia żyła). Osprzęt firmy Legrand lub równoważnej. Do zasilania komputerów należy przewidzieć wyodrębnione obwody z poszczególnych tablicach piętrowych komputerowych. Przewody instalacji elektrycznej komputerów do głównych puszek w poszczególnych pomieszczeniach prowadzić w bruzdach wykutych w tynku. Gniazda zasilające komputery należy trwale oznakować i nie używać ich do innych celów. Instalacja elektryczna siły. Instalacje siłowe planuje się do zasilania gniazd siłowych. Obwody siłowe planuje się zasilić z poszczególnych tablicy piętrowych. Przewody obwodów siłowych planuje się prowadzić podtynkowo. Instalacja uziemień wyrównawczych Główny punkt uziemiający GPU planuje się wstawić w rozdzielni głównej RG na poziomie piwnicy. Z tego punktu przewodami LgY 35 mm2 należy przyłączyć listwy pośrednich punktów uziemiających PPU zlokalizowane w tablicach piętrowych. Z zacisków PPU tablic piętrowych planuje się połączyć przewodem LgY 16 mm2 listwy ekwipotencjalne w pomieszczeniach sanitarnych. Do listew ekwipotencjalnych LPW należy wykonać podłączenie do rur oraz obudów metalowych urządzeń przewodem LgY 6 mm2. Przewód planuje się prowadzić w rurkach instalacyjnych w bruzdach wykutych w tynku. Ochrona przeciwpożarowa W celu realizacji funkcji niezbędnych w czasie akcji ewakuacyjnej planuje się: Przeciwpożarowy wyłącznik prądu PWP zlokalizowany przy wszystkich wejściach głównych do budynku . Uruchomienie jednego z w/w wyłączników w danym budynku powoduje wyłączenia spod napięcia całego zasilania w danym budynku. Ochrona od porażeń. Jako ochronę od porażeń planuje się zastosować szybkie wyłączenie w układzie TN-S. Jako dodatkową ochronę od porażeń wyłączniki ochronne różnicowo-prądowe o czułości 30mA. Przewód ochronny PE doprowadzić do każdego punktu odbioru energii elektrycznej. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE ZEWNĘTRZNE Dach Zaprojektowano dach dwuspadowy o tradycyjnej konstrukcji w postaci drewnianej więźby dachowej. Krokwie oparte na ścianach i stropach za pośrednictwem murłat oraz układu płatwi i słupów z mieczami. Obróbki blacharskie Należy wykonać obróbki blacharskie gzymsów z blachy tytanowo-cynkowej Lindab lub równoważnej, kolor RAL 7038 Achatgrau. Parapety zewnętrzne Wszystkie parapety zewnętrzne wykonać z blachy stalowej Lindab lub równoważnej, kolor RAL 7038 Achatgrau. Parapety uszczelnić silikonem w kolorze szarym. Stolarka okienna i drzwiowa Stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna- nietypowa wykonana z pcv (wg zestawień stolarki okiennej i drzwiowej branży architektonicznej). Stolarkę okienną należy wyposażyć w nawiewniki higrosterowne typu EMM 707 z okapem zewnętrznym standard w kolorze białym. Schody zewnętrzne Schody zewnętrzne prowadzące do wejścia głównego zostaną poszerzone za względu na projektowaną platformę dla niepełnosprawnych. Wyprawy tynkarskie W projekcie zakłada się wykonanie kolorystyki elewacji w systemie Caparol Carbon wzmacniany włóknem węglowym o podwyższonej odporności na obciążenia termiczne i mechaniczne wszelkigo rodzaju z efektem perlenia lub równoważnym. Przyjęto następującą paletę barw: Tynk w systemie Caparol Carbon lub równoważny -Palazzo 240 L95 C10 H80; Cokół licowany płytką elewacyjną angobowaną mrozoodporna o wymiarach 25x1x6,5 cm - Wienerberger lub inną równoważną. Płytka Stratus w kolorze grafitowym w układzie prostym(bez przesunięcia). Szczegółowe wytyczne kolorystyczne - wg rysunków kolorystyki elewacji budynku. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE WEWNĘTRZNE Ściany wewnętrzne Ściany działowe ze względu na ich zły stan techniczny należy wzmocnić warstwą naprawczą systemu BETONER. Wykończenie ścian i ościeży Istniejące ściany pomieszczeń biurowych oraz sal dydaktycznych -zastosować tynk wapienny gr. 1,5 cm. Obudowa szachtów instalacyjnych Projektuje się lekką obudową szachów instalacyjnych, 2 x płyta GK na stelażu Alu, wygłuszone wełną mineralna gr. 5 cm o izolacyjności akustycznej Rw=42 Db. Sufity W budynku należy zbić stary tynk. Sufit tynkować na gładko i malować na biało. Oświetlenie Budynek będzie wyposażony w następujące instalacje oświetleniowe: - instalację oświetlenia podstawowego o natężeniu dostosowanym do funkcji pomieszczenia zgodnie PN-EN 12464-1 - instalację oświetlenia ewakuacyjnego- kierunkowego Oprawy oświetlenia ewakuacyjnego zostaną wyposażone w dodatkowe źródło zasilania z czasem podtrzymania t=120 minuty. Oprawy oświetlenia podstawowego będą sterowane z łączników zlokalizowanych w poszczególnych pomieszczeniach budynku. Instalację wykonać przewodami YDYp 3x1,5mm2. Przewody prowadzić w bruzdach wykutych w tynku. Schody wewnętrzne Wewnątrz budynku znajduje się żelbetowa klatka schodowa na belkach spocznikowych z biegami o szerokości 135cm w świetle ze spocznikami 120cm oraz stopnicami wysokości 15,5cm z wyjściem na zewnątrz budynku drzwiami o szerokości 175cm otwierającymi się na zewnątrz. Balustrady i pochwyty Balustrady oraz pochwyty z uwzględnieniem odpowiedniej wysokości balustrady i szerokości schodów. Wierzch poręczy na wysokości h=110 cm od poziomu posadzki. Balustrady montowane do policzków biegów. Posadzki Warstwa wykończeniowa posadzek z zastosowaniem poniższych materiałów: W pomieszczeniach biurowych -wykładzina dywanowa. W salach dydaktycznych -wykładzina obiektowa. W toaletach oraz pomieszczeniach porządkowych należy ułożyć izolacji przeciwwodnej wylanie nowej warstwy posadzki cementowej i wykończeniowej - gres. W pomieszczeniach magazynowych oraz pomieszczeniach magazynowych - gres. Na klatce schodowej - wykładzina obiektowa. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Zakres wyposażenia pawilonu zawarty jest w przedmiarach. UWAGA! PRZETARG NIE OBEJMUJE ELEMENTÓW WYPOSAŻENIA PLACU ZABAW ZAWARTEGO I OPISANEGO W PROJEKCIE TECHNICZNYM. Ze względu na ograniczoną ilość środków finansowych w bieżącym roku, Zamawiający dokona płatności w roku 2011 maksymalnie na kwotę 78 000,00 zł brutto. Pozostała kwota ceny ofertowej Wykonawcy zostanie opłacona w roku 2012..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu zamówień tego samego rodzaju, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 39.00.00.00 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 70 000.00 PLN (słownie: siedemdziesiąt tysięcy 00/100 PLN).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie: - co najmniej jednego zadania polegającego na modernizacji, remoncie, rozbudowie lub przebudowie obiektu użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu o wartości brutto nie niższej niż 1 000 000,00 zł ( można łączyć maksymalnie do dwóch zadań celem uzyskania wymaganej kwoty brutto). Doświadczenie wykonawcy, powinno zostać potwierdzone dokumentami, z których wynika odpowiednio, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone z wyszczególnionymi wartościami za dane roboty ww. Wykaz robót z podaniem wartości/ilości, daty i miejsca wykonania należy wykonać wg wzoru Załącznika Nr 4. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ. Do wzmiankowanego formularza (załącznik nr 4) należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Jeżeli wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa wyżej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek, gdy wykaże, że polega on na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiać w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał: osobę, której zamierza powierzyć funkcję kierownika budowy do: - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów osobą, której zamierza powierzyć funkcję kierownika robót do: - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im, ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - do kierowania robotami telekomunikacyjnymi posiadający uprawnienia do kierowania robotami w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną lub odpowiadającymi im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz osobę posiadającą licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ o którym mowa w ust. 7 pkt 7.1 Lp.2 SIWZ oraz na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ a także złożonego oświadczenia o posiadaniu uprawnień przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o którym mowa w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.3 SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówie?nia, jeżeli suma ubezpieczenia wynikająca z polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie będzie niższa niż 2 000 000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu (np. polisy) oraz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienionego w ust. 7 pkt. 7.1 Lp.1 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o zgodności z warunkami przetargu (Załącznik Nr 7) 2. Zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia (Załącznik Nr 8) 3. Dowód wpłaty wadium 4. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców - wykonawca winien załączyć do oferty pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 6) W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 7) Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawstwa - składają tylko wykonawcy zamierzający przedmiot zamówienia realizować przy udziale podwykonawstwa. (Załącznik nr 9)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) Zmiany kwoty wynagrodzenia: - w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zwłaszcza w zakresie stawki podatku VAT, - w przypadku wystąpienia robót uzupełniających, dodatkowych lub zamiennych / koszty tych robót przyjmowane będą na podstawie kosztorysów sporządzonych wg ustalonych składników cenotwórczych zawartych w formularzu ofertowym Wykonawcy/, - w przypadku wykonania mniejszego zakresu robót niż określony w dokumentacji technicznej proporcjonalnie do zakresu rzeczowego. b) Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia: - w przypadku zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, - w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych lub innych nieprzewidywalnych przyczyno charakterze obiektywnym, mających znaczny wpływ na termin wykonania, - w związku ze stwierdzeniem braków lub błędów projektowych o czas niezbędny na poprawienie lub uzupełnienie projektu, - w przypadku udzielenia zamówień uzupełniających przewidzianych w SIWZ pkt 4.1 jeżeli terminy ich zlecenia uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.morag.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Morągu ul. 11 Listopada 9 14-300 Morąg pokój nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.09.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Morągu ul. 11 Listopada 9 14-300 Morąg pokój nr 30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.