eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobra › Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dobra i zagospodarowanie tych odpadów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-03-18

Dobra: Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dobra i zagospodarowanie tych odpadów
Numer ogłoszenia: 28469 - 2016; data zamieszczenia: 18.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Dobra , Dobra 233, 34-642 Dobra, woj. małopolskie, tel. 18 3330020, faks 18 3330020 wew. 200.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadobra.pl, www.bip.malopolska.pl/ugdobra

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dobra i zagospodarowanie tych odpadów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia: 1.Charakterystyka Gminy Dobra.Powierzchnia Gminy Dobra 109 km2. Liczba mieszkańców w Gminie Dobra wynosi 9900 osób w zabudowie jednorodzinnej - około 2500 gospodarstw domowych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1) Przedmiotem zamówienia jest a) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, terenów letniskowych w zabudowie jednorodzinnej oraz z nieruchomości będących własnością Gminy Dobra tj. odpadów z budynku Urzędu Gminy Dobra, z nieruchomości na której znajduje się oczyszczalni ścieków w miejscowości Dobra. b) zagospodarowanie odpadów komunalnych 2) Przedmiot zamówienia obejmuje załadunek, transport oraz: a) przekazanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, b) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania w regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z rejonizacją ustaloną w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami tj w Myślenicach lub Tylmanowej. 3) Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne w nieruchomościach zamieszkałych oraz domkach letniskowych będą gromadzone w pojemnikach lub workach 120 litrów. Do odbioru odpady niesegregowane będą wystawiane w pojemnikach lub workach. Odbiór odpadów będzie się odbywał jeden raz w miesiącu bezpośrednio z ustalonego miejsca przy granicy nieruchomości dostawcy odpadów. 4) Pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych w poszczególnych posesjach dostarczy Wykonawca - około 2500 pojemników z tworzywa sztucznego (około 2500 szt. 120 litrów ) W szczególnych sytuacjach, w miejscach z utrudnionym dojazdem, na wniosek właściciela nieruchomości pojemniki można zastąpić workami koloru czarnego. Worki Wykonawca będzie dostarczał systematycznie co miesiąc właścicielowi nieruchomości w zależności od potrzeb. Ilość zastąpionych pojemników workami nie może przekroczyć 20 %. 5) Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne z budynku Urzędu Gminy Dobra będą gromadzone w pojemniku 1.1 m3 dostarczonego przez Wykonawcę. Do pojemnika będą dostarczane odpady komunalne z koszy ulicznych w miejscowości Dobra i budynku Urzędu Gminy Dobra. 6) Na nieruchomości na której znajduje się oczyszczalnia ścieków odpady będą gromadzone w pojemniku 7 m3 dostarczonym przez Wykonawcę. Do pojemnika będą dostarczane odpady komunalne zmieszane od mieszkańców z terenu Gminy Dobra, którzy sami dowieźli odpady oraz odpady usunięte przez pracowników Urzędu Gminy z dzikich wysypisk. 7) Odbiór odpadów z nieruchomości koło budynku Urzędu Gminy Dobra będzie się odbywał raz na tydzień, a z terenu oczyszczalni ścieków na zgłoszenie telefoniczne średnio dwa raz w miesiącu - łącznie 24 pojemniki każdy o pojemności 7 m3 w ciągu roku. 8) Na nieruchomość oczyszczalni ścieków wykonawca dostarczy po jednym pojemniku do selektywnej zbiórki odpadów tj. na odbiór odpadów: a) gabarytowych i zużytych opon, b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, c) tworzyw sztucznych oraz metalu d) szkło i opakowania szklane, e) makulaturę i tekstylia f) odpady ulegające biodegradacji g) zużyte baterie i akumulatory, h) przeterminowane leki i chemikalia powstające w gospodarstwach domowych Odbiór odpadów będzie się odbywał w zależności od potrzeb na zgłoszenie telefoniczne dokonywane przez pracowników oczyszczalni ścieków. 9. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym. a) wprowadza się cztery rodzaje worków: ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i drobne metale BIAŁY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane, NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji. b) Charakterystyka worków: materiał: folia LDPE , pojemność: 120 litrów, nadruk: jednostronny o treści uzgodnionej pomiędzy Wykonawca a Zamawiającym najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. c) maksymalna liczba worków w okresie obowiązywania umowy: żółty: 60 000 szt. biały: 30 000 szt. niebieski: 20 000 szt. brązowy: 12 000 szt. d) worki do selektywnej zbiórki zapewnia Wykonawca i dostarczy je do nieruchomości zamieszkałych oraz domków letniskowych zamieszkałych okresowo. Dla pierwszej tury wywozu w lipcu 2016 roku worki muszą być dostarczone najpóźniej na 7 dni przed odbiorem odpadów. Następnie worki mogą być dostarczane przy odbiorze odpadów- co do zasady ile worków odbieranych tyle samo dostarczanych, na uzasadniony wniosek dostawcy odpadów należy dostarczyć większe ilości worków. Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywał jeden raz w miesiącu bezpośrednio z ustalonego miejsca przy granicy nieruchomości dostawcy odpadów. 10. Odpady wielkogabarytowe, wszystkie rodzaje opon i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny wykonawca będzie odbierał bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych oraz domków letniskowych na zgłoszenie telefoniczne. Zgłoszenie może być dokonywane bezpośrednio do biura wykonawcy lub za pośrednictwem Urzędu Gminy Dobra, który informację o zgłoszeniu do odbioru przekaże drogą elektroniczną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w SIWZ wraz z załącznikami..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 18.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium na wykonanie przedmiotu zamówienia w wysokości 10.000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy posiadający aktualne zezwolenie na transport odpadów obejmujące Gminę Dobra. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego w ofercie zezwolenia na transport odpadów oraz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 5 usług odbioru odpadów komunalnych wykonanych na rzecz właścicieli nieruchomości lub 1 usługi odbioru odpadów na rzecz Gminy, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę: - wykazu wykonanych usług, - dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże że dysponuje co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystopowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych a także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu sprzętu dostępnego Wykonawcy w celu realizacji usługi wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określił szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Kryterium ekologiczne: szkolenie dzieci i młodzieży w Placówkach Oświatowych promujące selektywną zbiórkę - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, stosownie do art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) wystąpienia w trakcie realizacji niniejszej umowy siły wyższej w postaci w szczególności: powodzi, huraganu, lub podobnych zjawisk atmosferycznych, a także innych zjawisk obiektywnie niedających się przewidzieć w dniu zawarcia umowy uniemożliwiających utrzymanie terminów umowy. b) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości, po uprzednim zabezpieczeniu środków w budżecie Gminy Dobra; W przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian). c) Dopuszcza się zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót, niż określone w przyjętej ofercie. d) Jeżeli wykonawca wykazuje spełnianie warunków w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pzp w oparciu o zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art.26 ust. 2b pzp, Zamawiający może dopuścić do ich zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na etapie realizacji umowy jedynie pod warunkiem wykazania przez wykonawcę, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. e) Dopuszcza się zmiany na skutek zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.malopolska.pl/ugdobra
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dobra 34-642 Dobra 233, pok. 11A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.03.2016 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Dobra 34-642 Dobra 233, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.