eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Numer sprawyPN/17/ZP/D/2011. Dostawy odczynników laboratoryjnych oraz dzierżawa analizatorów.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-01-25

Łódź: Numer sprawy: PN/17/ZP/D/2011. Dostawy odczynników laboratoryjnych oraz dzierżawa analizatorów.
Numer ogłoszenia: 28407 - 2011; data zamieszczenia: 25.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: SPZOZ Uniwersytecki Szpital Kliniczny Nr 2 im. WAM Uniwersytetu Medycznego w Łodzi - Centralny Szpital Weteranów , ul. Żeromskiego 113, 90-549 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6393452, 6393453, 6393458, faks 042 6393452.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk.umed.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Numer sprawy: PN/17/ZP/D/2011. Dostawy odczynników laboratoryjnych oraz dzierżawa analizatorów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania przetargowego są: sukcesywne dostawy odczynników, materiałów dodatkowych w tym kalibratorów i kontroli do analizatorów, testów, zestawów do oznaczeń laboratoryjnych oraz drobnego sprzętu laboratoryjnego zwanego w dalszej części specyfikacji towarem w asortymencie i ilości określonym w załączniku nr 2 SIWZ. Przedmiotem zamówienia w części postępowania jest również dzierżawa 6 analizatorów laboratoryjnych. Szczegółowy opis wymagań w stosunku do parametrów analizatorów, wymagań stawianych badaniom wraz z określeniem szacunkowego zapotrzebowania ilościowego, znajduje się w Formularzu asortymentowo-cenowym - załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z podziałem na 18 części zwanych dalej pakietami: Pakiet 1. Analizator do określania parametrów krytycznych RKZ w pełni kompatybilny odczynnikowo z analizatorem Rapidlab 1265 (ul. Sterlinga 1/3) Pakiet 2. Analizator immunochemiczny 1 dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3) Pakiet 3. Analizator immunochemiczny 2 dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3) Pakiet 4. Analizator dla Pracowni Immunodiadnostyki (ul. Sterlinga 5) Pakiet 5. Analizator dla Laboratorium szpitalnego (ul. Sterlinga 1/3) Pakiet 6. Analizator dla Regionalnego Ośrodka Menopauzy i Osteoporozy (ul. Wierzbowa 38) Pakiet 7. Zestaw odczynników i akcesoriów do aparatu tromboelastometr firmy Rotem Pakiet 8. Odczynniki do aparatu Hemoxymeter OSM-3 Pakiet 9. Paski do badania ogólnego moczu do odczytu na czytniku Clinitek Status firmy Siemens Pakiet 10. Zestawy radioimmunologiczne różne - izotop jodu I125 Pakiet 11. Zestawy radioimmunologiczne do oznaczania ALDOSTERONU - izotop jodu I125 Pakiet 12. Zestawy do oznaczania Free Testosteronu metodą ELISA dla Pracowni Immunodiagnostyki (ul. Sterlinga 1/3) Pakiet 13. Odczynniki serologiczne Pakiet 14. Sprzęt laboratoryjny zużywalny Pakiet 15. Materiał kontrolny do badania moczu Pakiet 16. Wymazówki i pipety sterylne Pakiet 17. Sprzęt laboratoryjny dla Laboratorium Endokrynologicznego Pakiet 18. Odczynniki do oznaczania przeciwciał przeciwko receptorom TSH dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3) Szczegółowe wymagania określone są w pkt. II SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1, 33.79.30.00-5, 09.34.40.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 18.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wskazanego w punkcie 1.2 wymagane jest, aby Wykonawca należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał co najmniej dwie dostawy odczynników wraz z dzierżawami analizatorów (dotyczy pakietów od nr 1 do nr 6) lub co najmniej dwóch dostaw odczynników laboratoryjnych (dotyczy pakietów od nr 7 do nr 18) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga oświadczenia zawartego w załączniku nr 3.1 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • inne dokumenty

    Oświadczenie Wykonawcy, stanowiące załącznik nr 3.3 do SIWZ, o zaoferowaniu towaru spełniającego wymogi określone przepisami prawa w zakresie dopuszczenia do obrotu, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2010r. nr 107, poz. 679), na co Wykonawca posiada wszystkie aktualne dokumenty, które w każdej chwili na żądanie Zamawiającego przedłoży do wglądu oraz, że Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne szkody powstałe u Zamawiającego w związku z zastosowaniem dostarczonego przez Wykonawcę asortymentu niespełniającego przedmiotowych wymogów.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile upoważnienie to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

I. Zmiany treści umowy dla dostaw 1. W sytuacji, gdy: a) wprowadzony zostanie do sprzedaży przez wykonawcę towar zmodyfikowany / udoskonalony, b) wystąpi przejściowy brak towaru przy jednoczesnym dostarczeniu towaru równoważnego o parametrach nie gorszych od towaru objętego umową, dopuszcza się (za zgodą obu Stron) zmiany umowy w zakresie: - numeru katalogowego towaru, - nazwy towaru przy zachowaniu jego parametrów, - przedmiotowym (towar równoważny), - sposobu konfekcjonowania. 2. Zmiany, o których mowa w pkt. 1, nie mogą skutkować wzrostem ceny jednostkowej i wartości umowy oraz nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego. 3. Obniżenie cen towarów oraz czasowe zaoferowanie towaru zamiennego nie wymaga formy pisemnej w postaci aneksu. II. Zmiany treści umowy w zakresie dzierżawy 1. Strony przewidują zmiany treści umowy w sytuacji, gdy Wykonawca zaproponuje sprzęt nowszy lub nowszej generacji. 2. Zmiany, o których mowa w pkt. 1, nie mogą skutkować wzrostem miesięcznej ceny netto dzierżawy wyższym niż 50% ceny obecnej, oraz nie mogą skutkować koniecznością podwyższenia ceny towaru w umowie powiązanej, o której mowa w §1 pkt. 5 . 3. Obniżenie ceny dzierżawy oraz czasowe zaoferowanie sprzętu zamiennego nie wymaga formy pisemnej w postaci aneksu. 4. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy, z wyjątkiem zmian, o których mowa w pkt.3, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.usk.umed.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SPZOZ Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. WAMUniwersytetu Medycznego w Łodzi - CSW, ul. Żeromskiego 113, z dopiskiem Dział Zamówień Publicznych..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.02.2011 godzina 10:00, miejsce: SPZOZ Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. WAMUniwersytetu Medycznego w Łodzi - CSW, ul. Żeromskiego 113 - kancelaria ogólna Szpitala - w godz. od 8:00 do 15:00..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet 1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator do określania parametrów krytycznych RKZ w pełni kompatybilny odczynnikowo z analizatorem Rapidlab 1265 (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet 2..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator immunochemiczny 1 dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet 3..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator immunochemiczny 2 dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet 4..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator dla Pracowni Immunodiadnostyki (ul. Sterlinga 5).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet 5..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator dla Laboratorium szpitalnego (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet 6..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Analizator dla Regionalnego Ośrodka Menopauzy i Osteoporozy (ul. Wierzbowa 38).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 38.43.45.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet 7..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zestaw odczynników i akcesoriów do aparatu tromboelastometr firmy Rotem.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet 8..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odczynniki do aparatu Hemoxymeter OSM-3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet 9..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Paski do badania ogólnego moczu do odczytu na czytniku Clinitek Status.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet 10..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zestawy radioimmunologiczne różne - izotop jodu I125.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 09.34.40.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Pakiet 11..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zestawy radioimmunologiczne do oznaczania ALDOSTERONU - izotop jodu I125.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 09.34.40.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Pakiet 12..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zestawy do oznaczania Free Testosteronu metodą ELISA dla Pracowni Immunodiagnostyki (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 09.34.40.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Pakiet 13..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odczynniki serologiczne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Pakiet 14..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sprzęt laboratoryjny zużywalny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 33.79.30.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Pakiet 15..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Materiał kontrolny do badania moczu.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Pakiet 16..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymazówki i pipety sterylne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Pakiet 17..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sprzęt laboratoryjny dla Labolatorium Endokrynologicznego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7, 33.79.30.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Pakiet 18..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odczynniki do oznaczania przeciwciał przeciwko receptorom TSH dla Pracowni Diagnostyki Hormonalnej (ul. Sterlinga 1/3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 38.43.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.