eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › gospodarka osadowa na GOŚ ŁAM

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-05-30

POZYCJA 28347

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Łódź: gospodarka osadowa na GOŚ ŁAM Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA):

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Miasto Łódź, do kontaktów: 1) Hieronim Salamon; 2) Krystyna Kos, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź, tel. +48 042 638 49 380; 042 638 49 42, fax +48 042 638 49 09, e-mail: komunalny@uml.lodz.pl, www.um.lodz.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Urząd Miasta Łodzi Wydział Gospodarki Komunalnej, 1) Hieronim Salamon; 2) Krystyna Kos, ul. Piotrkowska 175, 90-004 Łódź, tel. +48 042 638 49 380; 042 638 49 42, fax +48 042 638 49 09, e-mail: komunalny@uml.lodz.pl, www.um.lodz.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: Urząd Miasta Łodzi Wydział Gospodarki Komunalnej, 1) Hieronim Salamon; 2) Krystyna Kos, ul. Piotrkowska 175, 90-004 Łódź, tel. +48 042 638 49 380; 042 638 49 42, fax +48 042 638 49 09, e-mail: komunalny@uml.lodz.pl, www.um.lodz.pl. 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Urząd Miasta Łodzi Wydział Gospodarki Komunalnej, 1) Hieronim Salamon; 2) Krystyna Kos, ul. Piotrkowska 175, 90-004 Łódź, tel. +48 042 638 49 380; 042 638 49 42, fax +48 042 638 49 09, e-mail: komunalny@uml.lodz.pl, www.um.lodz.pl. 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel regionalny / lokalny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: zaprojektowanie i wykonanie. 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: gospodarka osadowa na GOŚ ŁAM. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: Zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji i pozwoleń, przygotowanie kompletnego wniosku o pozwolenie zintegrowane oraz realizacja Instalacji Termicznego Przekształcania (w skrócie ITP) osadów i skratek, zgodnie z ustawą o odpadach i wytycznymi Unii Europejskiej, a w tym: - dostawa I montaż urządzeń oraz montaż dwóch linii kompletnej ITP opartej o piece ze złożem fluidalnym łącznie z systemem wewnętrznego transportu osadu i skratek, systemem usuwania i oczyszczania spalin metodą suchą, systemem odbioru ciepła wraz z niezbędnymi instalacjami. - budynek ITP (roboty ziemne, konstrukcyjno-budowlane, wykończeniowe, instalacje wewnętrzne i przyłącza zewnętrzne) - pompownia wody technologicznej wraz z kompletnym wyposażeniem i Instalacjami - plac tymczasowego magazynowania osadu odwodnionego i skratek - połączenia technologiczne między obiektami - zasilanie energetyczne obiektów ITP - kompletna instalacja aparatury kontrolno pomiarowej i automatyki - dojazdy do budynku ITP, pompowni wody technologicznej oraz do miejsc odbioru osadu przekształconego wraz z urządzeniem zieleni na terenie - kompletne składowisko minerału (odpadu z ITP) wraz z urządzeniem zieleni wokół składowiska - dostawa samochodów do transportu skratek - szt. 4 i odpadu z ITP - szt. 2. - dostawa kontenerów do transportu skratek i odpadu z ITP- szt. 2. - dostawa sprzętu do rozmieszczania odpadu z ITP po składowisku Kontrakt realizowany będzie w oparciu o "Warunki Kontraktu na urządzenia i budowę z projektowaniem", FIDIC (pierwsze wydanie w jeżyku angielskim rok 1099, pierwsze wydanie angielsko-polskie rok 2000). Podwykonawcom nie może być powierzone wykonanie pieca o złożu fluidalnym. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Rzeczypospolita Polska - Łódź, ul. Sanitariuszek 66. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.25.20.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy zakładów uzdatniania, oczyszczania oraz spalania odpadów Kod CPV wg słownika 2008: 45.25.20.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy zakładów uzdatniania, oczyszczania oraz spalania odpadów Oryginalny kod CPV: 29.56.69.00 - Urządzenia do obróbki osadów Kod CPV wg słownika 2008: 42.99.69.00 - Urządzenia do obróbki osadów Oryginalny kod CPV: 45.22.21.10 - Składowiska odpadów Kod CPV wg słownika 2008: 45.22.21.10 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów Oryginalny kod CPV: 74.23.20.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Kod CPV wg słownika 2008: 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego - 18 745 000 euro Zamawiajacy przewiduje zamówienia uzupełniajace do wysokości - 3 750 000 euro Łączna szacunkowa wartość zamówienia - 22 495 000 euro. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w dniach: 900;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w kwocie: 200 000 euro lub 800 000 euro Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie - w euro, w tym 5 % wnoszone przed podpisaniem umowy i 5% potrącane z faktur jako kwoty zatrzymane. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Zamówienie finansowe ze środków budżetowych Miasta Łódź oraz z Funduszu Spójności. Płatności dokonywane będą według zasad opisanych w Warunkach Szczególnych Kontraktu stanowiących część II SIWZ. Minimalna kwota Przejściowego Świadectwa Płatności Kontarktu stanowiącego część II SIWZ. Minimalna kwota Przejściowego Świadectwa Płatności - 500 000 euro. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Zaleca utworzenie Konsorcjum lub Spółki Joint Venture Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (należy załączyć do oferty prawidłowo sporządzone pełnomocnictwo lub umowę). 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: 1. Posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. 2. Spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19 poz. 177 ze zm.), zwanej dalej u.p.z.p., i nie podlegać wykluczeniu 2 postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p. W przypadku wspólnego ubiegania siej o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek musi być spełniony przez każdego z nich) Status prawny - wymagane dokumenty: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określanym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - aktualne zaświadczania właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - dokument/dokumenty stwierdzający, że osoby, które będą wykonywać zamówienie (Kierownik Zespołu Projektowego i Kierownik Budowy), posiadają wymagane uprawnienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dla ww. osób kopie uprawnień budowlanych, zaświadczenia przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, zaświadczeń opłacenia obowiązkowego ubezpieczenia o.c - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (dopuszcza się możliwość złożenia takiego oświadczenia przez Lidera (Pełnomocnika) Wykonawców występujących wspólnie). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składana w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubłagania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie Ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): 1. Wykonawca osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych średni roczny przychód ze sprzedaży netto w kwotę minimum 5.000.000 euro, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres 2. Posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2.500.000 euro. 3. Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w kwocie co najmniej 2.000.000. euro. Wykonawcy (każdy z wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązani są złożyć niżej wymienione dokumenty: 1. Rachunki zysków i start stanowiących część sprawozdania finansowego, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 2. Informacja z banku, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek bankowy, potwierdzająca posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej. 3. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: Posiadać niezbędną wiedzę I doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie Ich łączny potencjał techniczny I kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie). 1. Posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w liczbie co najmniej 50 pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, w tym co najmniej 10 inżynierów. 2. Posiadać przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w liczbie co najmniej 3 osób. 3. wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z Informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: - Kierownik Kontraktu - ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, co najmniej 5 lat doświadczenia w kierowaniu projektami w zakresie ochrony środowiska, biegła znajomość języka polskiego i angielskiego. W przypadku braku znajomości języka polskiego i języka angielskiego przez Kierownika Kontraktu Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza z biegłą znajomością specjalistycznego języka polskiego i angielskiego. - Kierownik Zespołu Projektowego - ma posiadać następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe zakresie projektowania, co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat jako Kierownik podobnych prac, Przez prace podobne należy rozumieć prace związane z projektowaniem i realizacją instalacji do termicznej utylizacji osadów ściekowych lub odpadów komunalnych; biegła znajomość jeżyka polskiego. W przypadku braku znajomości jeżyka polskiego Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza o - Kierownik Budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje; wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie wykonawstwa, co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat jako Kierownik podobnych prac. Przez prace podobne należy rozumieć prace związane z kierowaniem robotami budowlanymi na obiektach oczyszczalni ścieków lub instalacji do termicznej utylizacji osadów ściekowych lub odpadów komunalnych; biegła znajomość języka polskiego. W przypadku braku znajomości jeżyka polskiego Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza. 4. Zrealizować, jako wykonawca, w okresie ostatnich pięciu lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie), co najmniej 2 instalacje do termicznego przekształcania osadów /lub odpadów, o wartości każdej z nich co najmniej 7.500.000 euro. Doświadczenie Wykonawcy musi obejmować projektowanie i wykonanie dwóch instalacji termicznego przekształcenia osadów lub odpadów komunalnych, w tym przynajmniej jednej Instalacji termicznego przekształcania osadu ściekowego w technologii zaproponowanej w ofercie (będącej aktualnie w ruchu) o wydajności min. 50 000 Mg/rok. W celu potwierdzenia spełniania niniejszych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: 1. Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). 2. Informację na temat przeciętnej liczebności personelu kierowniczego (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). 3. Wykaz osób wskazanych do uczestniczenia w wykonaniu zamówienia wraz z życiorysami tych osób rozumiany jako informacja o której mowa w par. 1 ust. 2 pkt 3) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. nr 71, poz. 645) - zalecany wzór stanowi załącznik do Specyfikacji oraz kopie uprawnień budowlanych (dla Kierownika Zespołu Projektowego i Kierownika Budowy), zaświadczenia przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, zaświadczenia opłacenia obowiązkowego ubezpieczenia O.C.; Uprawnienia budowlane winny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (dz. U. z 2003 r. Nr 207 poz. 2016 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 96, poz. 817) lub zgodne z wcześniej obowiązującymi przepisami. 4. Wykaz zaprojektowanych i wykonanych instalacji termicznego przekształcenia osadów lub odpadów komunalnych oraz dokumenty potwierdzające, że parce te zostały wykonane należycie. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt III.2., Wykonawca przeliczy je po kursie NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ocena spełnienia przedstawionych wyżej warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 2006/S 89 - 94538 z dnia 11.05.2006. 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 2005/S 84 - 81253 z dnia 29.04.2005. 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem: cena - 70% dwuletni, średni koszt eksploatacji - 20% okres gwarancji - 10% Kolejność według znaczenia: Tak. Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: GKom.X.3421-8/05. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: cena - 200 PLN. Warunki i sposób płatności: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosku o jej przekazanie. Przelewem na rachunek Zamawiającego 33-1520-0008-0000-2062-2000-0007 GETIN Bank S.A. w Katowicach II Oddział w Łodzi. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 17.07.2006 godzina 12:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 90 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Komisja przetargowa powołana przez Zamawiającego. Otwarcie ofert jest jawne. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 17.07.2006, godzina 12:30, Urząd Miasta Łodzi Wydział Gospodarki Komunalnej 90-447 Łódź ul. Piotrkowska 175.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak, Projekt "Wodociągi i oczyszczalnia ścieków w Łodzi (Faza I) 2000/PL/16/P/PE/013 współfinansowany z Funduszu Spójności. 4) Informacje dodatkowe: 1. Częścią oferty Wykonawcy będa Propozycja Wykonawcy obejmująca m.in. Projekt wstępny. 2. Termin wykonania zamówienia: 900 dni od Daty Rozpoczęcia, przy czym: a) ukończenie wszelkich prac projektowych niezbędnych do uzyskania pozowlenia na budowę wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę ma nastąpić nie później niż 12 miesięcy od Daty Rozpoczęcia. 5) Data wysłania ogłoszenia: 22.05.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.