eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wędrzyn › Całodobowa, fizyczna ochrona obiektu, mienia i osóbJednostka Wojskowa Nr 5701 obiekt Wędrzyn, Jednostki Wojskowej Nr 5700 w Międzyrzeczu na obiektach w Międzyrzeczu i Wędrzynie, Jednostki Wojskowej Nr 3949 w Skwierzynie, WKU w Gorzowie Wielkopolskim, Wojskowej Przychodni Psychologicznej w Gorzowie Wielkopolskim, Jednostki Wojskowej Nr 1986 w Wędrzynie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-27

Wędrzyn: Całodobowa, fizyczna ochrona obiektu, mienia i osób: Jednostka Wojskowa Nr 5701 obiekt Wędrzyn, Jednostki Wojskowej Nr 5700 w Międzyrzeczu na obiektach w Międzyrzeczu i Wędrzynie, Jednostki Wojskowej Nr 3949 w Skwierzynie, WKU w Gorzowie Wielkopolskim, Wojskowej Przychodni Psychologicznej w Gorzowie Wielkopolskim, Jednostki Wojskowej Nr 1986 w Wędrzynie.
Numer ogłoszenia: 282423 - 2011; data zamieszczenia: 27.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn , 69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie, tel. 95 7556236, faks 95 7556222.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Całodobowa, fizyczna ochrona obiektu, mienia i osób: Jednostka Wojskowa Nr 5701 obiekt Wędrzyn, Jednostki Wojskowej Nr 5700 w Międzyrzeczu na obiektach w Międzyrzeczu i Wędrzynie, Jednostki Wojskowej Nr 3949 w Skwierzynie, WKU w Gorzowie Wielkopolskim, Wojskowej Przychodni Psychologicznej w Gorzowie Wielkopolskim, Jednostki Wojskowej Nr 1986 w Wędrzynie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie całodobowej ochrony obiektów, mienia i osób przy wykorzystaniu licencjonowanych pracowników ochrony I i II stopnia w formie stałej i doraźnej, realizowanej w obiektach: - Jednostka Wojskowa Nr 5701 obiekty Wędrzyn - Jednostka Wojskowa Nr 5700 obiekty Międzyrzecz i Wędrzyn - Jednostki Wojskowej Nr 3949 i Nr 4229 w Skwierzynie, - Jednostki Wojskowej Nr 1986 w Wędrzynie, - Wojskowa Komenda Uzupełnień oraz Wojskowa Przychodnia Psychologiczna w Gorzowie Wielkopolskim.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.10.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: Zadanie nr 1 - 55 000,00PLN Zadanie nr 2 - 30 000,00PLN Zadanie nr 3 - 45 000,00PLN Zadanie nr 4 - 800,00PLN

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów określonych w siwz

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: 1) złożą oświadczenie, że wszyscy pracownicy przewidziani do realizacji zamówienia (Dowódcy zmiany oraz wartownicy) posiadają aktualne badania lekarskie i nie posiadają ograniczeń psycho-fizycznych do wykonywania przedmiotu zamówienia; 2) złożą zestawienie broni palnej planowanej do zakupu i przewidzianej na wyposażenie pracowników ochrony w trakcie realizacji zamówienia z podaniem rodzaju broni w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia; 3) złożą oświadczenie, że przeprowadzane zostanie szkolenie z zasad posługiwania się bronią palną, jej budowy i zasad przestrzegania przepisów BHP przy posługiwaniu się bronią palną i amunicją . Przeprowadzone zostanie szkolenie i strzelanie z zakupionej broni oraz prowadzone będą strzelania szkolne minimum raz na dwa miesiące z pracownikami realizującymi zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów określonych w siwz

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów określonych w siwz

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) złożą ważną na dzień składania ofert, polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnie z przedmiotem zamówienia w zakresie odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej z kwotą gwarantowaną nie mniejszą niż : Dla zadania nr 1- 2 000 000 PLN Dla zadania nr 2- 1 500 000 PLN Dla zadania nr 3- 2 000 000 PLN Dla zadania nr 4- 500 000 PLN 2) W przypadku gdy wykonawca ubiegać będzie się o więcej niż jedno zadanie zobowiązany jest do przedstawienia polisy ubezpieczeniowej na sumę gwarantowaną stanowiącą minimum równowartość poszczególnych zadań (przykład: jeżeli wykonawca ubiega się o wykonanie zadania nr 1 i nr 2 to przedstawia polisę na sumę gwarantowaną min. 3 500 000,00PLN) Wykonawca zobowiązuje się, że będzie utrzymywał powyższy zakres ubezpieczenia do końca trwania umowy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) ważną koncesja MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia 2) kopie poświadczeń bezpieczeństwa stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia; 3) kopie zaświadczeń stwierdzające odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zostały przeszkolone; 4) złożą kopie świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli minimum poufne zgodnie z Ustawą o ochronie informacji niejawnych - dot. zadania nr 3 5) licencje pracowników ochrony fizycznej I lub II stopnia stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia; 6) protokół z wizji lokalnej i zapoznaniu się z instrukcja ochrony kompleksu instrukcją Dyżurnego biura przepustek i tabelą posterunków odpowiednio do części (zadania) przedmiotu zamówienia 7) oświadczenie potwierdzające, iż Wykonawca posiada zdolności do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli poufne i zastrzeżone także w systemach teleinformatycznych zgodnie z Ustawą o ochronie informacji niejawnych 8) oświadczenie o posiadaniu pełnomocnika ochrony przeszkolonego przez służby ochrony państwa wraz z załączoną kopią dokumentu imiennego potwierdzającego posiadanie przeszkolenia i kopią poświadczenia bezpieczeństwa 9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na realizację usług ochronnych po ogłoszeniu mobilizacji, wprowadzeniu stanu wojennego lub w czasie wojny na zasadach i w trybie określonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2009r. w sprawie militaryzacji jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na rzecz obronności lub bezpieczeństwa państwa (Dz.U. z 2009r. Nr 210, poz. 1612), Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z 19 czerwca 1999 r. w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów, jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. z 1999r. Nr 60, poz. 647, z późn. zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 02 czerwca 1999r. w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.U. z 1999r. Nr 58, poz. 619, z późn. zm.)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie. Projekt umowy - zał. nr 3 SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.army.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn 69-211 Wędrzyn budynek 33 pok. nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn 69-211 Wędrzyn budynek 33 kancelaria jawna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE Nr 1 JEDNOSTKA WOJSKOWA 5701 WĘDRZYN.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie całodobowej ochrony obiektów, mienia i osób przy wykorzystaniu licencjonowanych pracowników ochrony I i II stopnia w formie stałej i doraźnej, realizowanej w obiektach Jednostki Wojskowej nr 5701 w m. Wędrzyn w zakresie 15 obiektów magazynowych, koszarowych i szkoleniowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE NR 2 JEDNOSTKA WOJSKOWA 5700 MIĘDZYRZECZ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie całodobowej ochrony obiektów, mienia i osób przy wykorzystaniu licencjonowanych pracowników ochrony I i II stopnia w formie stałej i doraźnej, realizowanej w obiektach Jednostek Wojskowych 5700 obiekty Międzyrzecz i Wędrzyn w zakresie ochrony 6 obiektów magazynowych, koszarowych i szkoleniowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ZADANIE NR 3 JEDNOSTKA WOJSKOWA 3949 i 4229 SKWIERZYNA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie całodobowej ochrony obiektów, mienia i osób przy wykorzystaniu licencjonowanych pracowników ochrony I i II stopnia w formie stałej i doraźnej, realizowanej w obiektach Jednostek Wojskowych nr 3949;4229 w m Skwierzyna w zakresie ochrony 9 obiektów magazynowych, koszarowych i szkoleniowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: ZADANIE NR 4 WOJSKOWA KOMENDA UZUPEŁNIEŃ ORAZ WOJSKOWA PRZYCHODNIA PSYCHOLOGICZNA W GORZOWIE WLKP.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie całodobowej ochrony obiektów, mienia i osób przy wykorzystaniu licencjonowanych pracowników ochrony I i II stopnia w formie stałej i doraźnej, realizowanej w obiektach Wojskowa Komenda Uzupełnień oraz Wojskowa Przychodnia Psychologiczna w Gorzowie Wlkp w zakresie ochrony 2 obiektów administracyjnych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.