eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wadowice › Przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych pn.CZĘŚĆ IDostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27 CZĘŚĆ IIBudowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-09

Wadowice: Przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych pn.: CZĘŚĆ I: Dostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27 CZĘŚĆ II: Budowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27
Numer ogłoszenia: 282342 - 2011; data zamieszczenia: 09.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach , ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8737100, faks 033 8737100 w. 132.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.up.wadowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych pn.: CZĘŚĆ I: Dostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27 CZĘŚĆ II: Budowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania i zamówienia jest dostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27 oraz budowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27 w ramach realizacji projektu pn. Twoja szansa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałania 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy, Działania 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres robót : a) dla części I : - przygotowanie terenu pod budowę, - roboty rozbiórkowe, - roboty murarskie i murowe, - roboty instalacyjne elektryczne, - roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne, wentylacyjne i c.o., - roboty wykończeniowe. b) dla części II : - przygotowanie terenu pod budowę, - konstrukcje z betonu zbrojonego, - roboty izolacyjne, - roboty instalacyjne elektryczne, - montaż windy, - zagospodarowanie terenu.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.45.30.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.20.00-3, 45.33.10.00-6, 45.40.00.00-1, 42.41.61.00-6, 45.31.31.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) odpowiednio do każdej z wybranych części zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: a) złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) odpowiednio do każdej z wybranych części zamówienia, b) wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował z należytą starannością: - dla I części co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie/dostosowaniu węzła sanitarnego dla potrzeb osób niepełnosprawnych o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 40 000,00 zł, - dla II części co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 80 000,00 zł, oraz złoży dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy Wykonawca prowadził rozliczenia w innej walucie niż PLN, należy przyjąć średni kurs NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) odpowiednio do każdej z wybranych części zamówienia,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: a) złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) odpowiednio do każdej z wybranych części zamówienia, b) będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania I części zamówienia tj. : - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, - kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie wewnętrznych instalacji sanitarnych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, - kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, c) będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania II części zamówienia tj. : - kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, - kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, oraz złoży dokumenty potwierdzające ich kwalifikacje i uprawnienia zawodowe oraz przynależność do odpowiedniej izby samorządu zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: a) złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) odpowiednio do każdej z wybranych części zamówienia, b) przedstawi aktualną kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę o wartości nie mniejszej niż : - dla I części - 50 000,00 zł, - dla II części - 100 000,00 zł. Polisa powinna obejmować okres o miesiąc dłuższy niż okres realizacji zamówienia określony w pkt. II. 2) niniejszego ogłoszenia. W przypadku, gdy informacje będą zawierały dane w innej walucie niż PLN, należy przyjąć średni kurs NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony formularz ofertowy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ); - wykaz podwykonawców, którym Wykonawca zamierza powierzyć część robót - w formie załącznika nr 13 do SIWZ - jeżeli dotyczy, - kserokopię dokumentu określającego zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy tj. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku spółki cywilnej - kserokopia umowy spółki wraz z aneksami) - jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty; - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; - dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia; - kosztorys ofertowy opracowany wg indywidualnej kalkulacji Wykonawcy na podstawie dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, przedmiaru, wymagań SIWZ oraz ewentualnych oględzin w terenie - stanowiący element pomocniczy i informacyjny;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji powodujących konieczność: a) zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, b) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia zarówno ze strony Wykonawcy jak i Zamawiającego, o których mowa w pkt IV.3) ppkt 3) i 5) niniejszego ogłoszenia. c) zmiany danych identyfikacyjnych Wykonawcy (adres, siedziba, Regon, NIP itp.), d) działania siły wyższej, e) innych okoliczności, których wystąpienia nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić pisemnie Zamawiającego o zaistniałej sytuacji i przedstawić propozycję dokonania zmiany. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę osób przewidzianych do realizacji zamówienia (kierownika budowy, kierowników robót) wskazanych w ofercie, jeżeli będzie to spowodowane szczególnymi okolicznościami uzasadniającymi konieczności dokonania zmiany (np. nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, sytuacje choroby, pobyt w stacjonarnym zakładzie opieki zdrowotnej, potwierdzonej odpowiednim zaświadczeniem lekarskim na druku ZUS ZLA, rozwiązanie stosunku pracy, nagły wyjazd, zgon) i proponowana nowa osoba do przejęcia obowiązków będzie miała kwalifikacje co najmniej takie jak osoba zmieniana. 4. Wszelkie zmiany mogą nastąpić wyłącznie wtedy, gdy Zamawiający wyrazi na nie zgodę. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego i zobowiązuję się do niezwłocznego powiadomienia o tym Wykonawcy. 6. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up.wadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: POWIATOWY URZĄD PRACY W WADOWICACH, ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.09.2011 godzina 08:00, miejsce: POWIATOWY URZĄD PRACY W WADOWICACH, ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice, pok. 204 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Twoja Szansa jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie robót budowlanych pn. Dostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania i zamówienia jest dostosowanie węzła sanitarnego na parterze dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach przy ul. Mickiewicza 27 w ramach realizacji projektu pn. Twoja szansa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres robót : - przygotowanie terenu pod budowę, - roboty rozbiórkowe, - roboty murarskie i murowe, - roboty instalacyjne elektryczne, - roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne, wentylacyjne i c.o., - roboty wykończeniowe. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagania zawierają następujące dokumenty stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji: - Dokumentacja projektowa (DP) - załącznik nr 1, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (ST) - załącznik nr 2, - przedmiar - załącznik nr 3, Wszystkie prace budowlane winny zostać przeprowadzone w oparciu o zalecenia wskazane w powyższych dokumentach.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.45.30.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.20.00-3, 45.33.10.00-6, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie robót budowlanych pn. Budowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania i zamówienia jest budowa zewnętrznego podnośnika - windy dla osób niepełnosprawnych wraz z niezbędnym utwardzeniem terenu przy wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach ul. Mickiewicza 27 w ramach realizacji projektu pn. Twoja szansa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres robót : - przygotowanie terenu pod budowę, - konstrukcje z betonu zbrojonego, - roboty izolacyjne, - roboty instalacyjne elektryczne, - montaż windy, - zagospodarowanie terenu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagania zawierają następujące dokumenty stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji: - Dokumentacja projektowa (DP) - załącznik nr 4, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (ST) - załącznik nr 5, - przedmiar - załącznik nr 6. Wszystkie prace budowlane winny zostać przeprowadzone w oparciu o zalecenia wskazane w powyższych dokumentach.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3, 42.41.61.00-6, 45.31.31.00-5, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.