eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konin › UZBROJENIE TERENÓW INWESTYCYJNYCH W OBRĘBIE KONIN-MIĘDZYLESIE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA NA LATA 2007-2013 - WPROWADZENIE SYSTEMU CIŚNIENIOWEGO KANALIZACJI SANITARNEJ (ZAMÓWIENIE DODATKOWE)



Ogłoszenie z dnia 2015-10-22

Konin: UZBROJENIE TERENÓW INWESTYCYJNYCH W OBRĘBIE KONIN-MIĘDZYLESIE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA NA LATA 2007-2013 - WPROWADZENIE SYSTEMU CIŚNIENIOWEGO KANALIZACJI SANITARNEJ (ZAMÓWIENIE DODATKOWE)
Numer ogłoszenia: 281538 - 2015; data zamieszczenia: 22.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Koninie, Plac Wolności 1, 62-500 Konin, woj. wielkopolskie, tel. (63) 24-01-111, 63 2401139, faks (63) 2401135.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UZBROJENIE TERENÓW INWESTYCYJNYCH W OBRĘBIE KONIN-MIĘDZYLESIE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA NA LATA 2007-2013 - WPROWADZENIE SYSTEMU CIŚNIENIOWEGO KANALIZACJI SANITARNEJ (ZAMÓWIENIE DODATKOWE).

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje : - mechaniczne czyszczenie kanałów metodą hydrodynamiczną - przeciąganie rur PE 100 RC o średnicy 75mm, 63mm,50mm przez istniejące rury PP o średnicy 200mm metodą relingu w tym: . istniejące kanały sanitarne z rur PP 200mm o długości L= 2306,0mb . rurociągi tłoczne z rur PE 75mm - 1085,5m, 63mm - 849,5m, 50mm - 371,0m, łączonych poprzez zgrzewanie doczołowe. - montaż kształtek ciśnieniowych - montaż armatury (zasuwy odcinające oraz zawory napowietrzająco-odpowietrzające).

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.11 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • LINTER S.A., ul. Piłsudskiego 57a, 32-340 Wolbrom, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 356240,85 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 499930,28

  • Oferta z najniższą ceną: 499930,28 / Oferta z najwyższą ceną: 499930,28

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Uzasadnienie merytoryczne Konieczność wykonania powyższych robót wynika z trudnych i obiektywnie nieprzewidywalnych warunków gruntowych, w jakich posadowiona jest kanalizacja sanitarna fi 200mm wykonana w ramach zadania inwestycyjnego -Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w obrębie Konin - Międzylesie-. Występowanie na terenie objętym projektem gruntów pokopalnianych, nasypowych i miękkoplastycznych (iły) spowodowało liczne problemy dla wykonawcy ze stabilizacją podłoża pod rurociągami i uzyskaniem wymaganych parametrów spadków kanałów. Należy podkreślić, że na każdym etapie procesu inwestycyjnego dochowano należytej staranności w podejmowanych działaniach, a istniejąca sytuacja wynika z nieprzewidywalności geologicznej gruntu, który teoretycznie powinien umożliwiać posadowienie w nim infrastruktury. Na etapie przedprojektowym wykonano badania gruntu (zbadano kilkadziesiąt próbek na całym terenie objętym inwestycją). Zarówno wyniki tychże badań, jak i kolejnych, zleconych na etapie realizacji budowy przez wykonawcę niezależnemu od zamawiającego ośrodkowi potwierdziły, iż grunty dają możliwość, przy zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technologicznych, posadowienia sieci infrastrukturalnych. Na podobnej ocenie geologicznej tego terenu opiera się również koncepcja architektoniczna wykonana przez firmę -Lindschulte- Sp. z o.o., która stała się podstawą analizy uwarunkowań gruntowych przez projektanta. W praktyce okazało się, że zastosowana technologia nie daje oczekiwanych rezultatów, przede wszystkim - nie gwarantuje stabilizacji rurociągu w późniejszym okresie czasu. Na niektórych odcinkach kanalizacji wystąpiły, kilka miesięcy po zasypaniu wykopów z rurociągiem, problemy ze stabilizacją kanałów, choć podczas odbiorów częściowych takie zjawisko nie miało miejsca (dokonana wtedy inspekcja TV potwierdziła prawidłowe ułożenie rurociągu). Fakt, iż problemy te pojawiają się miejscowo, a nie na całym terenie budowy, dodatkowo potwierdza nieprzewidywalność zaistniałej sytuacji. Dodatkowo, zmienność warunków gruntowych następuje w czasie, co może być spowodowane specyfiką gleby (występowanie soczewek wody w gruncie; możliwość zjawiska tiksotropii, tj. zmiany lepkości cieczy - występujących w gruncie - pod wpływem nasiąkania powierzchni), jak i wynikiem działań ciężkiego sprzętu na powierzchni terenu. Dokonane w trakcie realizacji umowy zmiany sposobu wykonywania robót i wzmocnienie podłoża przez zastosowania kruszywa recyklingowego o różnych grubościach, zależnych od stanu nawodnienia, jak i uplastycznienia gruntu, nie rozwiązały ostatecznie problemu, pomimo wykonywanych przez wykonawcę, w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru, wielokrotnych poprawek. Z uwagi na brak możliwości przewidzenia, kiedy i na jakim odcinku wystąpią kolejne odkształcenia, niecelowym wydaje się incydentalne dokonywanie kolejnych miejscowych poprawek, zwłaszcza, że na zdecydowanej części gruntu położona została już nawierzchnia asfaltowa. W momencie przygotowania robót do odbioru (wcześniej takie sytuacje nie miały miejsca) w kilku miejscach wystąpiły przeciwspadki (na niektórych odcinkach nawet rzędu kilku cm), co jest niezgodne ze sztuką budowlaną i nie może mieć miejsca. W kontekście przemysłowego charakteru tego terenu, a co za tym idzie - obsługi ścieków przemysłowych o różnym stopniu lepkości i gęstości występowanie przeciwspadków uniemożliwia prawidłową eksploatację sieci. Dodatkowo, przy dużym zamuleniu rurociągów nastąpi wylewanie ścieków na powierzchnię, co dodatkowo spowodować może skażenie okolicznego środowiska. Jak wyżej wspomniano, pomimo wielokrotnych prób, nie udało się trwale ustabilizować kanałów sanitarnych w oparciu o założone rozwiązania projektowe. W celu rozwiązania powstałych problemów z kanalizacją sanitarną, uznano za konieczne wprowadzenie systemu ciśnieniowego w istniejący układ grawitacyjny, z wykorzystaniem zrealizowanej w ramach projektu przepompowni ścieków. Technicznie rozwiązanie to polega na wprowadzeniu w wybudowane kanały O 200 mm rur o mniejszej średnicy O 75, O 63, O 50 wraz z zabudowaniem zasuw odcinających i zaworów napowietrzających w studniach. System ciśnieniowy kanalizacji sanitarnej daje gwarancję niezawodności całego układu, który będzie stabilny i odporny na warunki hydrogeologiczne. II. Uzasadnienie prawne Powyższe uzasadnia przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (zamówienie z wolnej ręki na roboty dodatkowe). Przedmiotowe okoliczności wskazują, iż zostały spełnione łącznie wszystkie przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki: 1) Szacunkowy koszt zamówienia dodatkowego wynosi ok. 438.176,25zł brutto (nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego, gdyż wartość zamówienia podstawowego wynosi 17.777.067,00 zł brutto). 2) Zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. 3) Zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym. 4) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i ściśle z nim powiązane (wybudowana kanalizacja sanitarna nie spełnia podstawowych wymagań funkcjonalnych, zgodnych z potrzebami zamawiającego, bez realizacji zamówienia dodatkowego, czyli wybudowania mechanicznego tłocznego układu odbioru ścieków. Co ważne, zamówienie dodatkowe umożliwia prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego, nie zaś rozszerza go w celu jedynie li polepszenia jego funkcjonalności). 5) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia (przy zachowaniu reguł sztuki budowlanej, tak na etapie projektowania, jak i na etapie budowy, po uwzględnieniu wyników przeprowadzonych badań geologicznych, żaden z uczestników procesu inwestycyjnego nie mógł przewidzieć tak wielkiej zmiany stabilności gruntu, jaka nastąpiła na części terenu objętego budową). Gdyby bowiem analiza gruntu lub inne okoliczności wskazywały na niemożność posadowienia na tym terenie jakiejkolwiek infrastruktury, zamawiający nie podjąłby decyzji o realizacji przedmiotowej inwestycji. Co więcej, na tego typu gruntach pokopalnianych z powodzeniem realizuje się tak obiekty kubaturowe, jak i liniowe, również w okolicach Konina. Dochowując należytej staranności na etapie przygotowania postępowania, zamawiający nie mógł dysponować wiedzą, jaką posiada na dzień dzisiejszy. 6) Wykonanie zamówienia podstawowego (będącego w realizacji) jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty dodatkowe zostaną zrealizowane równolegle do zamówienia podstawowego; aktualnie na części pasa drogowego nie została położona nawierzchnia asfaltowa ze względu na konieczność dokonania ustaleń w przedmiocie sposobu stabilizacji rurociągu sanitarnego. Na marginesie dodać należy, że zamówienie podstawowe, objęte jest dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej. Abstrahując od ogólnej zasady wynikającej z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym nakazującej wydatkowanie środków publicznych na zidentyfikowane cele, zgodne z potrzebami gminy (zadania własne gminy), co oznacza taką realizację inwestycji, która odpowiada potrzebom zamawiającego i funkcjonuje bez zarzutu, Miasto Konin zobowiązane jest także po zakończeniu przedmiotowej inwestycji wykazać się wskaźnikami, które zostały ustalone w umowie o dofinansowanie zawartej z Ministerstwem Gospodarki. Jednym z nich jest pozyskanie i utrzymanie inwestora, czego warunkiem jest m.in. uzbrojenie terenu i bezawaryjne funkcjonowanie sieci. Zamówienie dodatkowe stanowi zatem wydatek bezpośrednio związany z projektem -Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w obrębie Konin - Międzylesie- w ramach działania 6.2 Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstawanie nowych terenów inwestycyjnych poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno - koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, niezbędny do jego realizacji. Powierzenie wykonania zamówienia dodatkowego wykonawcy zamówienia podstawowego ma również znaczenie w kontekście odpowiedzialności wykonawcy za funkcjonowanie całości wybudowanej infrastruktury, w szczególności w ramach rękojmi za wady i udzielonej przez wykonawcę gwarancji jakości oraz ewentualnej odpowiedzialności odszkodowawczej. Skoro bowiem jedynie wbudowanie układu tłocznego w istniejącą sieć kanalizacji grawitacyjnej przyniesie zamierzone efekty, należy kwestie późniejszej sprawności i eksploatacji kanalizacji sanitarnej rozpatrywać w kontekście obu zamówień, tj. objąć odpowiedzialnością ten sam podmiot wykonujący całość zadanie, celem uniknięcia ewentualnych prób rozproszenia tej odpowiedzialności pomiędzy różnych wykonawców ingerujących w budowę przedmiotu zamówienia. Powyższe wskazuje, że zachodzą przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 5b ustawy Prawo zamówień publicznych i zasadne jest udzielenie zamówienia publicznego -z wolnej ręki- na roboty dodatkowe.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.