eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA PRZEBUDOWIE BUDYNKU POWOJSKOWEGO PRZY UL. KLEMENSA JANICKIEGO NR 29 W SZCZECINIE NA POTRZEBY WYDZIAŁU BIOTECHNOLOGII I HODOWLI ZWIERZĄT. Znak sprawyZP/WBiHZ/620/2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-23

Szczecin: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA PRZEBUDOWIE BUDYNKU POWOJSKOWEGO PRZY UL. KLEMENSA JANICKIEGO NR 29 W SZCZECINIE NA POTRZEBY WYDZIAŁU BIOTECHNOLOGII I HODOWLI ZWIERZĄT. Znak sprawy: ZP/WBiHZ/620/2013
Numer ogłoszenia: 280315 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zut.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJĄCYCH NA PRZEBUDOWIE BUDYNKU POWOJSKOWEGO PRZY UL. KLEMENSA JANICKIEGO NR 29 W SZCZECINIE NA POTRZEBY WYDZIAŁU BIOTECHNOLOGII I HODOWLI ZWIERZĄT. Znak sprawy: ZP/WBiHZ/620/2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie budynku powojskowego przy ul. Klemensa Janickiego nr 29 w Szczecinie wraz ze zmianą funkcji użytkowej i przystosowaniem na potrzeby Wydziału Biotechnologii i Hodowli Zwierząt Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. 2. Opis, w tym zakres robót, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu określa dokumentacja projektowa, na którą składa się: 1) Załącznik nr 1 specyfikacji - zawierający projekt budowlany (wraz z pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych); 2) Załącznik nr 2 specyfikacji - zawierający projekty wykonawcze; 3) Załącznik nr 3 specyfikacji - zawierający specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót; 4) Załącznik nr 4 specyfikacji - zawierający przedmiary robót. 3. W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy przedmiarami robót (załącznik nr 4 specyfikacji) a projektami wykonawczymi (załącznik nr 2 specyfikacji) należy uznać, iż projekty wykonawcze są nadrzędne nad przedmiarami robót, chyba, że dokonane przez Zamawiającego, w trybie art. 38 PZP, wyjaśnienia lub zmiany specyfikacji będą stanowić inaczej. Zapis ten należy rozumieć w ten sposób, że w zakres zamówienia wchodzą wszystkie roboty ujęte w projektach wykonawczych. 4. Zakres robót budowlanych, o których mowa w ust. 1, podlegających realizacji w ramach niniejszego zamówienia określają projekty wykonawcze poszczególnych branż - stanowiące załącznik nr 2 specyfikacji. 5. Zakres przedmiotowego zamówienia nie obejmuje w szczególności wykonania następujących robót objętych projektem budowlanym: wykonanie instalacji wody szarej, instalacji wody lodowej, instalacji pomp ciepła, dostawy wyposażenia biurowego i mebli laboratoryjnych. 6. Warunki wykonania niniejszego zamówienia określa wzór umowy, o którym mowa w dziale XVI SIWZ - zwanym dalej Wzorem umowy. 7. Ilekroć w dalszej części SIWZ mowa będzie Dokumentacji projektowej bez bliższego określenia rozumieć przez to należy całość treści zawartej na załącznikach, o których mowa w ust. 2 niniejszego działu, z uwzględnieniem zastrzeżenia dokonanego w ust. 3 - 5 niniejszego działu. 8. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia określa Dokumentacja projektowa..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo (nie obowiązek) udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, jeżeli spełnione zostaną pozostałe warunki wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. Przedmiot zamówień uzupełniających (pod warunkiem uprzedniego spełnienia wymogów wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP) stanowić mogą w szczególności: 1) roboty ogólnobudowlane obejmujące m.in.: rozbiórki i demontaże instalacji, roboty murowe, wykonanie ścian działowych, robót betonowych i żelbetonowych, wykonanie nowych elementów konstrukcji, w tym drewnianych i stalowych, roboty w obrębie dachu i poddasza, impregnacja grzybobójcza, wykonanie izolacji cieplnej, przeciwdźwiękowej, przeciwwilgociowej, stolarki okiennej i drzwiowej, posadzek, tynków wewnętrznych, okładzin ścian, sufitów podwieszanych modułowych, docieplenie od wewnątrz ścian płytami z autoklawizowanego betonu komórkowego, roboty malarskie, wykonanie oznakowania, pochwytów, poręczy, montaż odboji, balustrad, roboty elewacyjne, w tym oczyszczanie i impregnacja cegieł i spoin, zahydrofobizowanie ścian, wykonanie logotypów podświetlanych, budowa altany śmietnikowej, roboty zewnętrzne związane z zagospodarowaniem terenu, w tym wycinka i nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie ogrodzenia, szlabanów, bram i furtek, roboty drogowe, wykonanie nawierzchni chodników, jezdni, dróg dojazdowych, miejsc parkingowych, 2) Roboty sanitarne, w tym budowa wodociągów i rurociągów: wykonanie nowego przyłącza wody i instalacji wodnej, kanalizacji sanitarnej z przyłączem, deszczowej z przyłączem, centralnego ogrzewania, węzła cieplnego, hydrantowej p.poż, skroplin, gazowej, chłodniczej, freonowej, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, wykonanie i montaż kanałów i urządzeń wentylacyjnych (m.in. central, wentylatorów, klap dymnych), dygestoriów, klimatyzatorów, jednostek zewnętrznych chłodni i wewnętrznych klimatyzatorów. 3) Roboty elektryczne: polegające na położeniu dodatkowego okablowania dla instalacji wewnętrznych elektrycznych, teletechnicznych i teleinformatycznych. Wykonanie tablic rozdzielczych i wewnętrznych linii zasilających (WLZ), zasilanie przepompowni, oświetlenia podstawowego, ewakuacyjnego i awaryjnego, zewnętrznego, gniazd wtyczkowych, montaż opraw oświetleniowych, wykonanie instalacji dedykowanej i zasilania gniazd komputerowych, zasilania central alarmowych i central kamer, domofonów, instalacji siłowej, instalacji odgromowej, wyrównawczej, 4) Roboty teletechniczne: oddymiania, montaż osprzętu instalacyjnego, siłowników, wykonanie instalacji sygnalizacji włamania i napadu, montaż systemu szyfratora LCD, modułowych central alarmowych, kart funkcyjnych, baterii akumulatorów, detektorów ruchu, czujek otwarcia, sygnalizatorów akustycznych, instalacji telewizji dozorowej, montaż kamer, wykonanie rejestratorów wizji, 5) Roboty teleinformatyczne: montaż punktów dystrybucyjnych (szaf, paneli rozdzielczych) i głowic telefonicznych, wykonanie przełącznic i złączy końcowych kabli światłowodowych, montaż gniazd modułowych i HDMI, puszek nad- i podtynkowych, okablowania strukturalnego, rozbudowa centrali telefonicznej, wykonanie kanalizacji kablowej, 6) Inne roboty nieprzewidziane Umową o zamówienie podstawowe (w tym zawartych w stanowiącej załącznik Umowy Dokumentacji projektowej), a możliwych do wykonania robót.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu wadium w wysokości 90 000 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) Gwarancjach bankowych; 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275); 5) W pieniądzu, wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A III Oddział w Szczecinie Nr rachunku: 02 1090 1492 0000 0000 4903 0242 3. Ostatecznym terminem wniesienia wadium Zamawiającemu jest termin składania ofert w niniejszym postępowaniu (termin określony w dziale XI specyfikacji). Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważać się będzie za wniesienie z chwilą uznania rachunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 5) niniejszego działu. 5. Treść uprawnień Zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1 - 4) niniejszego działu musi wskazywać na niniejsze postępowanie i umożliwiać spieniężenie wadium na pełną kwotę, bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, przy zajściu okoliczności wskazanych w ust. 6 niniejszego działu. Jeżeli dokumenty wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1 - 4) niniejszego działu sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedstawienie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana wezwany do zawarcia umowy o wykonanie niniejszego zamówienia odmówi podpisania tej umowy na warunkach określonych w jego ofercie lub zawarcie z nim takiej umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie; 2) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złoży dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 6 niniejszego działu, Zamawiający zwróci Wykonawcy wadium wniesione w niniejszym postępowaniu na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a., 2 i 4 PZP. 8. Postanowienia ust. 1 - 6 niniejszego działu będą miały zastosowanie również w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 3 PZP, z tym, że termin do wniesienia wadium określi Zamawiający w żądaniu do ponownego wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia , jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu fakt wykonania minimum trzech najważniejszych robót budowlanych (trzy wystarczą), tj. takich, które spełniają następujące warunki: a) Każda z trzech robót budowlanych polegała na budowie lub przebudowie dowolnego budynku. Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) - zwanej dalej ustawą Prawo budowlane; b) Każda z trzech robót budowlanych została wykonana na podstawie odrębnej umowy; c) Każda z trzech robót budowlanych wykonana (zakończona) została w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy niż pięć lat, to w tym okresie); d) Każda z trzech robót budowlanych została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona; e) Przynajmniej dwie z trzech robót budowlanych obejmowały swoim zakresem wykonanie wentylacji mechanicznej, instalacji gazowej, instalacji elektrycznej i instalacji teletechnicznej; f) Dwie z trzech robót budowlanych były o wartości nie mniejszej niż 6 000 000 zł (słownie: sześć milionów złotych) każda. Przez wskazaną w niniejszym punkcie wartość Zamawiający rozumiał będzie kwotę stanowiącą cenę zapłaty z tytułu wykonania umowy o robotę budowlaną pomniejszoną o należny podatek VAT. 2) Z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w ust. 2 niniejszego działu, zamówienia wymagane na podstawie ww. pkt 1) niniejszego ustępu będą zamówieniami wykonanymi przez Wykonawcę (ocena Zamawiającego dokonywana będzie w oparciu o wyłączne zasoby Wykonawcy), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonana zostanie w oparciu o łączne zasoby zamówień Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające, co do wykazania faktu wykonania wymaganych zamówień, uzna również potwierdzenie ich wykonania tylko przez niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) Potwierdzenie wykonania zamówień, stosownie do wymagań ww. pkt 1 i 2) niniejszego ustępu nastąpi na podstawie przedłożonych Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w dziale VIII ust. 1 SIWZ, a w zakresie w jakim, zgodnie z postanowieniami działu VIII ust. 1 pkt 5) SIWZ przedłożenie niektórych takich dokumentów nie jest dla danego Wykonawcy wymagane ze względu na to, że Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zamówienie/zamówienia były wykonane, ocena w zakresie nie wymaganego do złożenia dokumentu zostanie dokonana w oparciu o dane i wiedzę Zamawiającego. Jeżeli kwota wartości wymaganych zamówień na wymaganych do przedłożenia dokumentach będzie wyrażona w walucie obcej, dla dokonania oceny spełnienia wymogów wartościowych wskazanych w ww. pkt 1 lit f) niniejszego ustępu, Zamawiający przyjmie kurs sprzedaży tej waluty ustalony przez Narodowy Bank Polski (NBP) na dzień zakończenia (wykonania) zamówienia. 2 Przy wykazywaniu spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, stosownie do postanowień ust. 1 niniejszego działu, Wykonawca może również polegać na zamówieniach (zasobach) wykonanych przez podmiot prawa inny niż Wykonawca (lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie) - zwany w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach podmiotu trzeciego Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. ustawy PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem (umowy o wykonanie niniejszego zamówienia), przy czym uczestniczenie to może mieć miejsce w dowolnej prawnie dopuszczonej formie (np. jako podwykonawca, konsultant, doradca, itp.); 2) Dokumenty, o których mowa w dziale VIII ust. 1 SIWZ będą wskazywać na wykonanie przez podmiot trzeci zamówienia (lub zamówień - w zależności, w jakim zakresie Wykonawca przy wykazywaniu spełnienia warunku polega na zasobach podmiotu trzeciego), przy czym wskazane dokumenty musza potwierdzać wykonanie przez podmiot trzeci (wyłącznymi zasobami podmiotu trzeciego) minimum jednego zamówienia, spośród dwóch wymaganych na podstawie ust. 1 pkt 1) niniejszego działu. 3) Wykonawca złoży Zamawiającemu dodatkowo dokument lub dokumenty, o których mowa w dziale VIII ust. 2 SIWZ , z których wynikać będzie, że podmiot trzeci uczestniczyć będzie w wykonaniu niniejszego zamówienia jako podwykonawca.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli: 1) Potwierdzi (wykaże) Zamawiającemu, iż w wykonaniu niniejszego zamówienia uczestniczyć będzie zespół przynajmniej 3 osób spełniających łącznie następujące wymagania w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego: a) Przynajmniej jedna osoba, wskazana jako kierownik budowy, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu funkcji kierownika budowy (okres pięcioletniego doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie wykonywała funkcje kierownika budowy), przy czym na doświadczenie to składało się również pełnienie obowiązków kierownika budowy dla roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie budynku o przynajmniej jednej z dwóch następujących cech: budynek był o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 000 m2 (słownie: dwa tysiące metrów kwadratowych) lub budynek był o kubaturze nie mniejszej niż 9 000 m3 (słownie: dziewięć tysięcy metrów sześciennych). Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie Prawo budowlane; b) Przynajmniej jedna osoba, wskazana do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowanie robotami w zakresie wewnętrznych instalacji sanitarnych w obiekcie oraz w zakresie sieci sanitarnych (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); c) Przynajmniej jedna osoba, wskazana do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowaniem robotami w zakresie wewnętrznych instalacji elektrycznych w obiekcie (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); 2) Z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w ust. 2 niniejszego działu, osoby wymagane na podstawie ww. pkt 1) niniejszego ustępu stanowić będą zasób kadrowy Wykonawcy (pozostają w dyspozycji Wykonawcy na podstawie zawartej umowy między Wykonawcą a tymi osobami; np. umowy z zakresu prawa pracy, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o współpracę, umowy przedwstępnej, itd.), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonana zostanie w oparciu o łączny potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające, co do wykazania faktu dysponowania wymaganymi osobami uzna również potwierdzenie, że osoby te pozostają w dyspozycji tylko niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) Potwierdzenie dysponowania osobami stosownie do postanowień ww. pkt 1) i 2) niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ. Ocena spełnienia przez osoby wyszczególnione w wykazie wymogów określonych w pkt 1) niniejszego ustępu zostanie dokonana z uwzględnieniem praw wynikających z ustawy Prawo budowlane, w tym jej art. 12a i art. 104, także z uwzględnieniem stanu prawnego podlegającego zmianom w wyniku nowelizacji tej ustawy. 2. Przy wykazywaniu spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca może również polegać na zasobach kadrowych (potencjale) podmiotu prawa innego niż Wykonawca (lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie) - zwanego w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach podmiotu trzeciego przy wykazywaniu spełnienia wskazanego warunku udziału w postępowaniu Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. ustawy PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci nie ma obowiązku uczestniczyć w wykonaniu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem. 2) W wykazie, o którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ, w części dotyczącej wskazania podstawy dysponowania osobą, zawarte będzie oświadczenie Wykonawcy złożone według wzoru: dysponowanie za zgodą podmiotu trzeciego lub inne podobne oświadczenie wskazujące na uzyskanie przez Wykonawcę zgody na dysponowanie osobą stanowiącą zasób kadrowy podmiotu trzeciego na okres korzystania z jej usług przy wykonywaniu zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne). 3) Wykonawca złoży dodatkowo Zamawiającemu dokument lub dokumenty, o których mowa w dziale VIII ust. 4 SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku dotyczącego sytuacji finansowej , jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, że łącznie na podstawie posiadanych środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej dysponuje zdolnością finansową do realizacji niniejszego zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość kwoty 1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych); 2) Z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w ust. 2 niniejszego działu, środki finansowe lub zdolność kredytowa, wymagane na podstawie ww. pkt 1) niniejszego ustępu stanowić będą zasoby finansowe Wykonawcy (wymagane środki finansowe lub zdolność kredytową posiada Wykonawca), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonywana będzie w oparciu o łączne zasoby finansowe Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające, co do wykazania faktu posiadania wymaganej wysokości środków finansowych lub zdolności kredytowej, uzna również potwierdzenie, że na wymagane środki finansowe lub zdolność kredytową składają się środki finansowe lub zdolność kredytowa posiadana łącznie przez wszystkich, tylko niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) Potwierdzenie spełniania okoliczności, stosownie do postanowień ww. pkt 1) i 2) niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w dziale VIII ust. 5 SIWZ lub zastępujących je dokumentów, o których mowa w dziale VIII ust. 6 SIWZ. Jeżeli środki finansowe lub zdolność kredytowa na wskazanych dokumentach będą wyrażone w walucie obcej, dla celów ustalenia spełniania warunku w zakresie wymaganej wysokości środków finansowych lub zdolności kredytowej Zamawiający przyjmie kurs sprzedaży waluty ustalony przez Narodowy Bank Polski na dzień wystawienia wskazanych dokumentów 2. Przy wykazywaniu spełnienia warunku dotyczącego sytuacji finansowej, stosownie do postanowień ust. 1 niniejszego działu, Wykonawca może również polegać zasobach finansowych (potencjale finansowym) podmiotu prawa innego niż Wykonawca (lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie) - zwanego w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach finansowych podmiotu trzeciego przy wykazywaniu spełnienia wskazanego warunku udziału w postępowaniu Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. ustawy PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci nie ma obowiązku uczestniczyć w wykonaniu zamówienia; 2) W zakresie, w jakim Wykonawca polega na zdolnościach finansowych podmiotu trzeciego, dokumenty, o których mowa w dziale VIII ust. 5 i 6 SIWZ wystawione będą przez bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo - kredytowej na podmiot trzeci (z dokumentów tych będzie wynikać, iż środki finansowe lub zdolność kredytowa przysługuje podmiotowi trzeciemu); 3) Wykonawca złoży Zamawiającemu dokument lub dokumenty, o których mowa w dziale VIII ust. 7 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian opisane zostały w dziale XVII specyfikacji

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dziale Zamówień Publicznych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, al. Piastów 48, 70-310 Szczecin, Budynek Jednostek Międzywydziałowych pok. 404..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2014 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, pok. 119..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.