eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › MODERNIZACJA INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA W BUDYNKU GŁÓWNYM - P/16/2007

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-05-16

POZYCJA 27687

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Opole: MODERNIZACJA INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA W BUDYNKU GŁÓWNYM - P/16/2007 Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi, do kontaktów: Beata Roman, ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole, woj. opolskie, tel. 077 5414100, fax 077 5414237, e-mail: sekretariat@wszn.opole.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.wszn.opole.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej; Zdrowie. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA W BUDYNKU GŁÓWNYM - P/16/2007. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi ul. Wodociągowa 4 45-221 Opole, Budynek główny. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w Budynku Głównym , Przychodni oraz Oddziale Dziennym obejmująca : Wymianę instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania w całości , Wymianę rur rozprowadzających w całości , Wymianę istniejących grzejników żeliwnych na panelowe higieniczne , Przebudowę węzła cieplnego w Budynku Głównym polegającą na wydzieleniu 8 obiegów grzewczych . Przychodnia oraz Oddział Dzienny są dobudowami do Budynku Głównego i stanowią jedną całość techniczno - użytkową . I. Podstawowe dane konstrukcyjne i techniczne obiektu budowlanego . Budynek Główny , Przychodnia oraz Oddział Dzienny stanowią jeden obiekt budowlany zrealizowany etapami na początku lat 70 - tych . Budynek główny jest obiektem sześciokondygnacyjnym z podpiwniczeniem , natomiast obydwie dobudowy są parterowe . Oddział Dzienny jest bez podpiwniczenia , natomiast pod przychodnią istnieje podpiwniczenie o wysokości około 140 cm przeznaczone do prowadzenia sieci i instalacji . Węzeł cieplny zlokalizowany jest w piwnicy budynku głównego . Dostęp do niego jest możliwy z korytarza piwnic Budynku Głównego . Budynek Główny jest konstrukcji szkieletowej ( ramy żelbetowe ) z wypełnieniem ceramicznym . Stropy żelbetowe z płyt kanałowych . Dobudowy Budynku Głównego wykonane są w technologii tradycyjnej , Ściany murowane z materiałów ceramicznych , strop nad pomieszczeniami żelbetowy z płyt kanałowych . Kubatura obiektów : 35120 m3 , Wysokość kondygnacji Budynku Głównego : 3,30 m Wysokość piwnic Budynku Głównego : 2,80 m , Wysokość kondygnacji Przychodni : 2,90 m , Wysokość kondygnacji Oddziału Pobytu Dziennego : średnio 3,00 m II. Opis stanu istniejącego. Istniejąca instalacja centralnego ogrzewania zasilana jest z węzła cieplnego zlokalizowanego w piwnicach Budynku Głównego . Cała instalacja c.o. wykonana jest z rur stalowych , a jako elementy grzejne zainstalowane są grzejniki żeliwne typu S1,S4 i T1 . Piony instalacji c.o. w Budynku Głównym prowadzone są w obudowanych cegłą lub płytami G-K przestrzeniach za słupami ram żelbetowych , natomiast w pozostałych obiektach bez obudowy na ścianach . Rurociągi poziome posiadają ocieplenie z wełny mineralnej w osłonie z gipsu lub blachy ocynkowanej . Grzejniki wyposażone są zawory termostatyczne Danfoss w większości do ponownego wykorzystania . Pod pionami są zainstalowane automatyczne zawory równoważące typu ASV-PV oraz ASV-I produkcji Danfoss . III . Ogólny zakres robót do wykonania . 1.Demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami i demontaż ścianki osłonowej i odtworzenie. 2. Wykonanie instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania z przewodów miedzianych bez szwu ( piony , gałązki) . 3. Wykonanie instalacji rozprowadzającej centralnego ogrzewania z rur miedzianych ciągnionych bez szwu ( rurociągi poziome ) . 4. Montaż niezbędnej , określonej projektem armatury . 5. Zaizolowanie przewodów . 6. Wymiana istniejących grzejników żeliwnych na grzejniki kompaktowe typu higienicznego . 7. Wykonanie nowych rozdzielaczy w węźle cieplnym z wydzieleniem 8 obiegów grzewczych . 8.Montaż w węźle cieplnym 8 pomp na wydzielonych obiegach grzewczych . 9. Montaż pogodowej regulacji temperatury w węźle cieplnym oraz szaf sterujących obiegami grzewczymi . 10 . Uruchomienie i próby przedmiotu zamówienia . Szczegółowy zakres i opis robót określają: Załącznik nr 4: Projekt budowlany modernizacji instalacji centralnego ogrzewania w obrębie węzłów cieplnych , Projekt budowlany modernizacji centralnego ogrzewania , Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót . Rysunki, plany sytuacyjne Załącznik nr 5: Przedmiary robót Uwaga: Inwestor dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do ujętych w przedmiarze robót. Za materiał równoważny uważa się materiał o tych samych lub lepszych parametrach. Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem oferty dokonać lustracji miejsca zlecenia , zapoznać się ze stanem istniejącym instalacji c.o. oraz uwarunkowań realizacyjnych , a ponadto dokonać porównania i oceny wniosków z lustracji z : Opisem przedmiotu zamówienia , Projektem budowlanym , przedmiarem robót oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót . Zamawiający umożliwia dokonanie lustracji obiektów budowlanych związanych z realizacją zamówienia po pisemnym powiadomieniu z jednodniowym wyprzedzeniem na fax nr 077-5414269. Planowany czas lustracji min. 30 min. Fakt lustracji musi być potwierdzony przez upoważnionego pracownika Działu Administracyjno-Technicznego. Do oferty Wykonawca musi załączyć oświadczenie, że zapoznał się ze stanem istniejącym obiektu , instalacji c.o. , uwarunkowań, dokumentacją projektową oraz SIWZ i nie wnosi uwag . Wzór oświadczenia na Załączniku nr 6. IV . Wymagania jakościowe . Wszystkie materiały , urządzenia i armatura użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w budownictwie oraz być pierwszego gatunku . Instrukcje obsługi przekazane Zamawiającemu powinny być w języku polskim . Wykonawca zobowiązany jest udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na przedmiot zamówienia . Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w budownictwie są : Certyfikat zgodności z Polską ( Europejską ) Normą , Deklaracja zgodności z Polską ( Europejską ) Aprobatą Techniczną . Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu potwierdzone dokumenty dopuszczające wyrób do stosowania w budownictwie przed wbudowaniem wyrobu . Demontaż wbudowanych wyrobów nie posiadających dopuszczenia do stosowania w budownictwie dokonany będzie na koszt Wykonawcy . Odstępstwa od dokumentacji projektowej mogą być wprowadzone wyłącznie za zgodą projektanta , wyrażoną w formie poprawki naniesionej na projekcie budowlanym i uzgodnionej uprzednio z Zamawiającym . V . Wymagania technologiczne i realizacyjne . 1. Wykonawca może zaproponować w ofercie inny sposób wymiany pionów c.o. , prowadzenia robót demontażowych i montażu nowych instalacji niż określono to w przedmiarze oraz projekcie budowlanym pod warunkiem , iż technologia i sposób wykonania tych robót będzie : mniej uciążliwy dla otoczenia i funkcjonowania Zespołu, mniej inwazyjny dla konstrukcji budynku oraz zmniejszający zakres robót wyburzeniowych - np. rozkucia obudowy pionów c.o. co drugą kondygnację , dynamizował proces budowlany . 2. Roboty należy prowadzić przy funkcjonujących komórkach organizacyjnych Zespołu bez wyłączania z użytkowania pojedynczych pomieszczeń . 3. Instalacje należy wymieniać pionami lub innymi fragmentami uzgodnionymi z Zamawiającym . Niedopuszczalne jest jednorazowe usunięcie całej instalacji wewnętrznej z budynku głównego , a następnie jej odtwarzanie poprzez wymianę . 4. Oferta powinna zawierać szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia ułożony wg kolejności robót . 5. W całym cyklu realizacyjnym należy zapewnić ciągłość dostawy c.w.u. .na potrzeby funkcjonowania Zespołu . Przerwy w jej dostawie nie mogą przekraczać 2 godzin dziennie dla całego obiektu i 4 godzin dla pojedynczego pionu . 6. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco usuwać poza budynek materiały z demontażu oraz wyburzeń , a ponadto utrzymywać w otoczeniu stanowiska pracy należyty porządek . Podłogi w miejscach prowadzenia robót należy zabezpieczać osłonami ułożonymi na posadzce ( papier, płyty pilśniowe , inne podobne materiały ) . oraz sprzątać 2-3 razy dziennie , a obowiązkowo po każdych wyburzeniach i kuciach ( przekuciach ) . 7. Stanowiska pracy należy zorganizować w sposób nie zagrażający otoczeniu , a w szczególności pacjentom , odwiedzającym oraz personelowi Zespołu . 8. Przy prowadzeniu wyburzeń oraz przekuć stosować kurtyny lub odciągi ograniczające zapylenie. 9. Zamawiający zapewnia pobór prądu i wody oraz wskaże miejsce na zaplecze budowy i materiały z rozbiórki . 10. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu potwierdzone kopie dokumentów przekazania odpadów powstałych przy realizacji robót upoważnionemu odbiorcy . VI . Termin realizacji zamówienia . Wymianę całej instalacji c.o. , oraz roboty w węźle cieplnym o zakresie umożliwiającym podanie z niego ciepła wraz z rozruchem ( próbą ) należy zakończyć przed rozpoczęciem sezonu grzewczego 2007/2008 , to jest do 15.09.2007 r. . Pozostałe roboty towarzyszące takie jak obudowy gipsowe . zamurowania , malowanie powinny być zakończone do 15. 10. 2007 r. VIII. Pozostałe wymagania. 1. Zdemontowane grzejniki i metalowe rury instalacji stanowią własność Zamawiającego (nie są to odpady) i mają zostać po demontażu złożone na wskazanym przez Zamawiającego miejscu na terenie należącym do zamawiającego. Długość rur do 3 m. Nastąpi rozliczenie przekazanych grzejników. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych na wykonanie robót wyburzeniowych, demontażu i montażu rur oraz ich obudowy. Nie dopuszcza się zamiany rur miedzianych na rury ze sztucznego tworzywa. W przypadku złożenia oferty równoważnej należy przedłożyć kosztorys ofertowy ze wskazaniem podstawy wyceny, a także opis wykonania i odbioru robót. W opisie do kosztorysu wskazać, które pozycje są przedmiotem oferty równoważnej. W kosztorysie zaznaczyć kolorem zmienione pozycje. Art. 30. 5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 3. Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym będą dokonywane w walucie Zamawiającego - PLN 4. Termin płatności: przelew - 30 dni od daty otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego. 5. Gwarancja na wykonane roboty - min. 36 miesięcy. 6. Termin usunięcia wad i usterek - max. 3 dni od daty zgłoszenia. 7. Oferta musi zawierać kosztorys ofertowy zgodny z przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 5. 8. Oferta musi zawierać Oświadczenie stanowiące załącznik nr 6 potwierdzone przez przedstawiciela zamawiającego. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: brak 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania Kod CPV wg słownika 2008: 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania Oryginalny kod CPV: 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Kod CPV wg słownika 2008: 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych Oryginalny kod CPV: 45.43.21.11 - Kładzenie wykładzin elastycznych Kod CPV wg słownika 2008: 45.43.21.11 - Kładzenie wykładzin elastycznych 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: ściśla okreslona w opisi przedmiotu zamówienia, powyżej 60.000 EURO 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 15.10.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium zgodnie z art. 45 Ustawy w wysokości 25.000 PLN. do dnia 14.06.2007 do godziny 12.00 na konto: 51 103012210000000054804000 B.H. w Warszawie o/Opole Dla potwierdzenia wniesienia wadium kopia dowodu wpłaty. W treści dowodu wpłaty zapis: \wadium P/16/2007 Forma wpłaty wadium art. 45 Ustawy Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; Poręczenie lub gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa winna być dołączona do oferty oraz bezwzględnie obejmować n/w warunki określone art. 46 ust. 5 Ustawy z dopiskiem \wadium P/16/2007\ : Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający wymaga aby: - ORYGINAŁ wadium wniesionego w formie poręczenia lub gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej został złożony do kasy WSZN, - natomiast KSEROKOPIA potwierdzona za zgodność z oryginałem musi zostać dołączona do oferty. POTWIERDZENIE WPŁATY WADIUM MUSI BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; tj.: wykonawcy posiadający uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tj.: Wykonawcy: 1. Dysponujący Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych w rozumieniu art. 13 , ust 1 pkt. 2 oraz art. 14 , ust 1 . pkt. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (jednolity tekst : Dz. U . Nr 156 , poz. 1118 z 2006 r.), Kierownik robót musi przynależeć o do właściwej Izby Branżowej. 2. Dysponujący minimum 4 osobami posiadającymi kwalifikacje instalatora sanitarnego z przeszkoleniem do układania instalacji z rur miedzianych, 3. Zatrudniający przeciętnie minimum 8 pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; tj. wykonawcy, którzy są w stanie skredytować prowadzenie robót budowlanych przez okres 2-óch miesięcy w wysokości 300.000 zł. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Tj. wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane w Rozdziale III SIWZ dokumenty. Niespełnienie przez wykonawcę chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu /załącznik nr 3/; - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj. uprawnienia budowlane dla kierownika budowy oraz zaświadczenie przynależności w/w osób do Izby Inżynierów Budownictwa (dotyczy kierownika budowy). - informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane lub usługi; - wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wszn.opole.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: ze strony internetowej bezpłatnie, w wersji papierowej 0,24 zł/str. + koszt przesyłki. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2007 godzina 12:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 14.06.2007, godzina 13:00, Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole Za pośrednictwem poczty, przesyłki kurierskiej , w Sekretariacie WSZN (sekretariat czynny od godz. 7.25 do 15.00).

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 14.05.2007.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.