eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubawa › ADAPTACJA POMIESZCZEŃ W BUDYNKU PO CHIRURGII NA POMIESZCZENIA MIESZKALNE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-06

Lubawa: ADAPTACJA POMIESZCZEŃ W BUDYNKU PO CHIRURGII NA POMIESZCZENIA MIESZKALNE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Numer ogłoszenia: 275356 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej w Lubawie , ul. Grunwaldzka 16, 14-260 Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 648 86 43, 645 21 53, faks 0-89 648 71 98.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_ilawski/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samodzielna samorządowa jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ADAPTACJA POMIESZCZEŃ W BUDYNKU PO CHIRURGII NA POMIESZCZENIA MIESZKALNE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót architektoniczno-budowlanych, sanitarnychi elektrycznych związanych z adaptacją pomieszczeń po chirurgii na samodzielne pomieszczenia mieszkalne dla czterech osób niepełnosprawnych. Budynek, o kubaturze 643,3 m 3 i powierzchni zabudowy 143,8 m2 oraz powierzchni użytkowej- 104,5 m2, składa się z dwóch brył: bryła główna - niepodpiwniczona o jednej kondygnacji nadziemnej z dachem dwuspadowym; bryła mniejsza: niepodpiwniczona o jednej kondygnacji nadziemnej z dachem jednospadowym Roboty dotyczą budynku Domu Pomocy Społecznej w Lubawie ul. Grunwaldzka 16 14-260 Lubawa, dz. nr 71 i 73/1, obręb 4. Na realizację przedmiotu zamówienia składają się: Roboty architektoniczno - budowlane :Rozbiórki i roboty remontowe, roboty ziemne, fundamenty, izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych, roboty żelbetowe, konstrukcja stalowa, więźba /dach skośny/ i strop nad parterem, pokrycie dachu - dach skośny, kanały wentylacyjne, ocieplenie budynku (ściany fundamentowe, posadzki, ściany zewnętrzne, dach), stolarka okienna, montaż drzwi zewnętrznych, rozbiórka i utylizacja azbestu, więźba -dach płaski, pokrycie dachu - dach płaski, ścianki działowe, strych, stolarka drzwiowa wewnętrzna, podłoża i posadzki, sufit, tynki i okładziny wewnętrzne, malowanie, elementy zewnętrzne, wyposażenie. Roboty budowlane branży sanitarnej: przyłącze wodociągowe, instalacje kanalizacji sanitarnej, instalacja wodociągowa, przyłącze cieplne, instalacje kanalizacji deszczowej, instalacje centralnego ogrzewania, demontaż instalacji wodociągowej. Roboty budowlane branży elektrycznej: zasilenie w energię elektryczną, tablice rozdzielcze, oświetleniowe, instalacja gniazdowa, instalacja oświetlenia, sygnalizacja wejściowa, instalacja telefoniczna, TVK, przyzywowa, przepięciowa, instalacja sygnalizacji przeciwpożarowej, odgromowej, instalacja ochrony od porażeń prądem elektrycznym..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.52.10 - Roboty budowlane w zakresie domów opieki społecznej 45.42.11.30 - Instalowanie drzwi i okien 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.07.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy 0/00 zł). Nr rachunku w Banku BGŻ Iława 06 2030 0045 1110 0000 0166 9270 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku BGŻ w Iławie, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, a także gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zwrot i zatrzymanie wadium następuje na podstawie art. 46 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do formularza ofertowego. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku o którym mowa powyżej.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający, żąda by Wykonawca wykazał, iż wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) co najmniej dwa zadania polegające na budowie, przebudowie, remoncie budynku o wartości nie mniejszej niż 250.000 zł brutto łącznie oraz złoży oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę wypełnionego formularza - doświadczenie zawodowe, którego wzór stanowi załącznik Nr 4 do formularza ofertowego, dokumentów potwierdzających że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone oraz oświadczenia o spełnieniu warunku, o którym mowa powyżej zgodnie z wzorem Nr 1 do formularza ofertowego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do formularza ofertowego. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku, o którym mowa powyżej.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zmówienia Wykonawca wykaże, iż dysponuje: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia w zakresie kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważnymi uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniejszych aktów prawnych oraz posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami w ww. zakresie oraz minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub równoważnymi uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniejszych aktów prawnych oraz posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami w ww. zakresie oraz złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z załącznikiem Nr 1 do formularza ofertowego. Weryfikacja spełniania tego warunku dokonana zostanie na podstawie wypełnionego formularza stanowiącego załącznik Nr 5 do formularza ofertowego oraz złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do formularza ofertowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek Zamawiający żąda, by Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z załącznikiem Nr 1 do formularza ofertowego. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnieniu warunku, o którym mowa powyżej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1)wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru jak w załączniku Nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeśli nie wynika ono z innych przedłożonych dokumentów, 3) kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub podmiot wnoszący - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 4) wykaz zastosowanych produktów lub materiałów równoważnych (w przypadku ich zaoferowania). 5) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do formularza ofertowego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1.termin realizacji zamówienia ulegnie zmianie jeżeli: a) wystąpią roboty zamienne polegające na zastosowaniu innej technologii wykonania przedmiotu zamówienia lub materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia, które okażą się korzystniejsze ze względu na ekonomikę, czas realizacji, ekologię, trwałość elementów, estetykę lub funkcjonalność. Jeżeli ww. zmiany będą wymagały zmiany dokumentacji projektowej, strona inicjująca zmianę przedstawi projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności lub nie zmiany pozwolenia na budowę oraz niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta oraz Zamawiającego. Zmiana inicjowana przez Wykonawcę wymaga złożenia wniosku wraz z uzasadnieniem oraz opisem wpływu zmiany na termin wykonania umowy. Jeżeli zmiana zostanie zainicjowana przez Zamawiającego - powiadomi on Wykonawcę o zmianie na piśmie celem akceptacji zmiany z prośbą o wskazanie jej wpływu na termin realizacji; b) wystąpią roboty dodatkowe określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy prawo zamówień publicznych; c) zostaną wykryte wady lub usterki w dokumentacji projektowej. Zamawiający w porozumieniu z autorem dokumentacji doprowadzi do ich usunięcia i uzgodni z Wykonawcą sposób wykonania robót budowlanych wynikający ze zmian tej dokumentacji. d) wydłuży się termin dostaw materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Wykonawca powiadomi na piśmie Zamawiającego o wydłużonym terminie dostaw, które będą na tyle długie iż zagrozi to terminowej realizacji zamówienia. Wykonawca poda przyczynę opóźnień oraz przedłoży oświadczenie dostawcy materiałów o niemożności terminowej realizacji dostawy oraz wskaże termin w jakim materiały zostaną dostarczone. Zamawiający wydłuży termin realizacji zamówienia o czas wynikający z opóźnień. f) zmienią się powszechnie obowiązujące przepisy prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. Strona inicjująca zmianę wskaże na piśmie zakres zmian wynikający ze zmian przepisów prawa oraz ich wpływ na terminową realizację przedmiotu zamówienia. 2. cena oferty ulegnie zmianie jeżeli: a) w wyniku zmiany ustawy o podatku od towarów i usług zmieni się stawka podatku VAT wskazana w ofercie Wykonawcy. Wykonawca w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o ww. zmianie poinformuje o tym Zamawiającego na piśmie. Zamawiający wyliczy z ceny brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie cenę netto bądź przyjmie ceny netto wskazane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Zamawiający dokona zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w ten sposób, że zmieni o punkty procentowe (o które zmieni się stawka VAT) wynagrodzenie brutto Wykonawcy poprzez dodatnie do ceny netto nowej kwoty VAT; b) wystąpią roboty zamienne polegające na zastosowaniu innej technologii wykonania przedmiotu zamówienia lub materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia, które okażą się korzystniejsze ze względu na ekonomikę, czas realizacji, ekologię, trwałość elementów, estetykę lub funkcjonalność. Jeżeli ww. zmiany będą wymagały zmiany dokumentacji projektowej, strona inicjująca zmianę przedstawi projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją o konieczności lub nie zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta oraz Zamawiającego. Zmiana inicjowana przez Wykonawcę wymaga złożenia wniosku wraz z uzasadnieniem, obliczeniem kosztów zmiany jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy oraz opisem wpływu zmiany na termin wykonania umowy. Jeżeli zmiana zostanie zainicjowana przez Zamawiającego - powiadomi on Wykonawcę o zmianie na piśmie celem akceptacji zmiany z prośbą o wyliczenie kosztów zmiany i wpływu na termin realizacji. Podstawę obliczenia kosztów zmiany, w przypadku gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót stanowi projekt zamienny oraz kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez Wykonawcę ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót lub też kalkulacja uproszczona sporządzona w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym publikator cen jednostkowych robót budowlanych dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych; c) zostaną wykryte wady lub usterki w dokumentacji projektowej. Zamawiający w porozumieniu z autorem dokumentacji doprowadzi do ich usunięcia i uzgodni z Wykonawcą sposób wykonania robót budowlanych wynikający ze zmian tej dokumentacji. Podstawę obliczenia kosztów ww. zmiany stanowi zmieniona dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne oraz kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowane przez Wykonawcę, ale nie większy niż średnie ceny Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych lub kalkulacja uproszczona sporządzona w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym publikator cen jednostkowych robót budowlanych dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. d) gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź zastosowanie rozwiązań lub materiałów zamiennych podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy lub zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o tym fakcie przedkładając pisemne uzasadnienie. Powyższa zmiana jest dopuszczalna jako zamiana na materiały, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te wskazane w dokumentacji projektowej oraz pod warunkiem nie zwiększenia ceny. e) wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie zakresie nie leży w interesie Zamawiającego. Zamawiający po uzgodnieniu zmian z projektantem oraz inspektorem nadzoru zawiadomi Wykonawcę o zakresie robót, które nie będą wykonywane. Zamawiający zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy stosownie do zakresu wykonanych przez niego robót. Zamawiający w tym przypadku będzie brał pod uwagę ceny wykonania danego zakresu wskazane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. f) zmienią się powszechnie obowiązujące przepisy prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. Strona inicjująca zmianę wskaże na piśmie zakres zmian wynikający ze zmian przepisów prawa. Zamawiający ustali wysokość ceny brutto oferty w związku z dokonaniem koniecznych zmian. 3. Jeżeli w trakcie realizacji umowy Wykonawca złoży oświadczenie o zaprzestaniu realizacji przez podwykonawcę niniejszej umowy zmianie ulegnie umowa w zakresie podwykonawcy. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji projekt umowy z nowym podwykonawcą. 4. Jeżeli Wykonawca wyznaczy inną osobę do pełnienia funkcji kierownika robót wówczas poinformuje o tym fakcie Zamawiającego na piśmie w terminie 3 dni od wystąpienia zmiany wskazując z imienia i nazwiska nowego kierownika robót oraz podając powody zmiany. Przy czym osoba winna posiadać kwalifikacje, doświadczenie oraz uprawnienia zawodowe co najmniej takie jakich żądał Zamawiający w SIWZ. Wykonawca na potwierdzenie posiadania uprawnień złoży zaświadczenie właściwego podmiotu o nadaniu stosownych uprawnień. Zamawiający musi wyrazić zgodę na zmianę ww. osoby. Po zaakceptowaniu przez strony ww. zmian zawarty zostanie aneks do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_ilawski/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej ul. Dąbrowskiego 15 B (pokój administracji) 14-200 Iława.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2011 godzina 11:30, miejsce: Miejsce składania ofert: Dom Pomocy Społecznej w Iławie ul. Dąbrowskiego 15 B 14-200 Iława (sekretariat - I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.