eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sierpc › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - Inspektora Nadzoru przy realizacji projektu pn Budowa centrum kulturalno - rekreacyjnego w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-05

Sierpc: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - Inspektora Nadzoru przy realizacji projektu pn Budowa centrum kulturalno - rekreacyjnego w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
Numer ogłoszenia: 274012 - 2011; data zamieszczenia: 05.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu , ul. Narutowicza 64, 09-200 Sierpc, woj. mazowieckie, tel. 024 2752883, faks 024 2755820.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mwmskansen.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - Inspektora Nadzoru przy realizacji projektu pn Budowa centrum kulturalno - rekreacyjnego w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług polegających na wykonywaniu funkcji Inżyniera Kontraktu-Inspektora Nadzoru obejmującego zastępstwo inwestorskie wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim Prawem budowlanym przy realizacji robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn. Budowa centrum kulturalno - rekreacyjnego w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji Działania 6.2. Turystyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, Przedmiot świadczenia usług wskazanych w przedmiocie zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 8 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego obowiązany jest wykazać, iż posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania lub wykonywania usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. wykonał w okresie trzech ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi (umowy), z których każda dotyczyła pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu lub wykonywania nadzoru inwestorskiego inwestycji polegającej na realizacji budynku lub kompleksu budynków o wartości robót netto nie mniejszych niż 40 mln zł, lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. wiedzy i doświadczenia,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego obowiązany jest wykazać , iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadającymi wskazane poniżej kwalifikacje i uprawnienia lub przedstawi pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób zdolnych do wykonywania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, posiadających wskazane poniżej niezbędne kwalifikacje i uprawnienia tj.: a)Ekspert 1 - Kierownik Zespołu, posiadający: wyższe wykształcenie techniczne, odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności ogólnobudowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzi, prowadzącym nadzór inwestorski nad realizacją co najmniej jednej zakończonej inwestycji polegającej na realizacji budynku lub kompleksu budynków o wartości robót netto nie mniejszej niż 40 mln zł, b)Ekspert 2 - Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadający: wykształcenie techniczne; odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; wymagane uprawnienia przez okres nie krótszy niż 3 lata przed terminem do składania ofert w niniejszym przetargu; doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru robót konstrukcyjno- budowlanych przy realizacji co najmniej jednego zakończonego kontraktu dotyczącego realizacji budynku lub kompleksu budynków o kubaturze nie mniejszej niż 30 000 m3 c)Ekspert 3 - Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych , posiadający: wykształcenie techniczne; odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; wymagane uprawnienia przez okres nie krótszy niż 3 lata przed terminem do składania ofert w niniejszym przetargu; doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru robót nad robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych przy realizacji co najmniej jednego zakończonego kontraktu dotyczącego realizacji budynku lub kompleksu budynków o kubaturze nie mniejszej niż 30 000 m3 d)Ekspert 4 - inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający: wykształcenie techniczne; odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; wymagane uprawnienia przez okres nie krótszy niż 3 lata przed terminem do składania ofert w niniejszym przetargu; doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru robót nad robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przy realizacji co najmniej jednego zakończonego kontraktu dotyczącego realizacji budynku lub kompleksu budynków o kubaturze nie mniejszej niż 30 000 m3 e)Ekspert 5 - inspektora nadzoru w specjalności telekomunikacyjnej, posiadający: wykształcenie techniczne; odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; wymagane uprawnienia przez okres nie krótszy niż 3 lata przed terminem do składania ofert w niniejszym przetargu; doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru robót nad robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej przy realizacji co najmniej jednego zakończonego kontraktu dotyczącego realizacji budynku lub kompleksu budynków o kubaturze nie mniejszej niż 30 000 m3. f)Ekspert 6 - Inspektora nadzoru w specjalności drogowej, posiadający: wykształcenie techniczne; odpowiednie do pełnionej funkcji uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; wymagane uprawnienia przez okres nie krótszy niż 3 lata przed terminem do składania ofert w niniejszym przetargu; g)Ekspert 7 - specjalista ds. obmiarów i rozliczeń posiadający: wykształcenie techniczne; co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe w obmiarach i wycenie robót budowlanych, rozliczaniu robót i sprawozdawczości w kontraktach na wykonanie robót budowlanych ,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tzn. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związane z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 700 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2 ogłoszenia, zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z treścią art.144 ust.1 ustawy zamawiający przewidział w SIWZ możliwość dokonania zmiany umowy zgodnie z postanowieniami wzoru (zał. nr 7 do SIWZ) 1.Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych Umową zmiany treści niniejszej Umowy wymagają pod rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej. 2.Zmiana postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w przypadkach opisanych poniżej, z zastrzeżeniem, iż zmiany te nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ oraz strony Umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie zmian, tj.: 1)zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 2)zmiany dotyczą osób wskazanych w § 11 Umowy, pod warunkiem posiadania przez nowe osoby co najmniej takich samych kwalifikacji i uprawnień, 3)zmiany dotyczą terminów w okolicznościach wskazanych w §7 Umowy, w przypadku konieczności ich wprowadzenia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub w okolicznościach przewidzianych w Umowie, 4)zmiany dotyczą podwykonawców w okolicznościach wskazanych w §10 Umowy, 5)zmiany są konieczne w związku ze zmianami przepisów prawa. 3.Zamawiający dopuszcza zmianę Umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści Umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca. 4.Zamawiający dopuszcza zmianę Umowy w formie aneksu, jeżeli Zamawiający po uzgodnieniu Instytucją Pośredniczącą wydłuży czas trwania projektu. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta spowoduje wydłużenie terminu wykonania prac bez zmiany wynagrodzenia wykonawcy, oznacza to, iż wykonawca ponosi ryzyko wystąpienia zmiany. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający, jednakże Wykonawca może nie zgodzić się na wprowadzenie zmiany jeżeli zakłada ona wydłużenie terminu wykonania prac o dłużej niż 6 miesiące. 5.Zamawiający dopuszcza zmianę Umowy w formie aneksu w zakresie osób wskazanych w ofercie jako wykonujących zamówienie w przypadku zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom tym dalsze pełnienie ich funkcji pod warunkiem zastąpienia ich osobami posiadającymi takie kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie i uprawnienia jak wskazane w warunku udziału w postępowaniu w zakresie osób niezbędnych do wykonania zamówienia wskazanych w przetargu, o którym mowa w§ ust.1 Umowy. 6.Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego zaproponowanych zmian osobowych. Zmiana ta nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. 7.Zmiany dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formie pisemnej przez jedną ze Stron wraz z określeniem zmiany, podaniem uzasadnienia, czasu wykonania zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mwmskansen.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu ul. Narutowicza 64 09-200 Sierpc Dział Administracji i Inwestycji.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. ul. Narutowicza 64, 09-200 Sierpc (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji Działania 6.2. Turystyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.