eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnobrzeg › Świadczenie dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu zastrzeżonych i powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz dokonywania zwrotu po wyczerpaniu możliwości doręczenia .

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-09-05

Tarnobrzeg: Świadczenie dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu zastrzeżonych i powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz dokonywania zwrotu po wyczerpaniu możliwości doręczenia .
Numer ogłoszenia: 272506 - 2011; data zamieszczenia: 05.09.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 245568 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu, ul. 1 Maja 4, 39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie, tel. 015 8230030, faks 015 8230166.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu zastrzeżonych i powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz dokonywania zwrotu po wyczerpaniu możliwości doręczenia ..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu zastrzeżonych i powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz dokonywania zwrotu po wyczerpaniu możliwości doręczenia , w okresie od 01.09.2011r. do 31.12.2012r. Nazwa i kod według słownika CPV - 64110000-0 Usługi pocztowe. Szacowana wielkość zamówienia kształtuje się następująco Przesyłki polecone ekonomiczne krajowe , gabaryt A 1. Przesyłki do 50g 32 881 2. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki do 50g 32 187 3. Zwrot przesyłek do 50g 1 076 4. Przesyłki ponad 50g do 100g 732 5. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 50g do 100g 732 6. Przesyłki ponad 100g do 350g 177 7. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 100g do 350g 177 8. Przesyłki ponad 350g do 500g 5 9. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 350g do 500g 5 10. Przesyłki ponad 500g do 1000g 3 11. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 500g do 1000g 3 Przesyłki polecone ekonomiczne krajowe , gabaryt B 1. Przesyłki ponad 50g do 100g 5 2. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 50g do 100g 5 3. Przesyłki ponad 350g do 500g 4 4. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 350g do 500g 4 5. Przesyłki ponad 500g do 1000g 8 6. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 500g do 1000g 8 7. Przesyłki ponad 1000g do 2000g 7 8. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 1000g do 2000g 7 Przesyłki zwykłe ekonomiczne krajowe, gabaryt A 1. Przesyłki do 50g 1 796 2. Przesyłki ponad 50g do 100g 13 3. Przesyłki ponad 100g do 350g 4 Przesyłki polecone priorytetowe krajowe, gabaryt A 1. Przesyłki do 50g 325 2. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki do 50g 317 3. Przesyłki ponad 50g do 100g 56 4. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 50g do 100g 56 5. Przesyłki ponad 100g do 350g 72 6. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 100g do 350g 71 7. Przesyłki ponad 350g do 500g 5 8. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 350g do 500g 5 Przesyłki zwykłe priorytetowe krajowe, gabaryt A 1. Przesyłki do 50g 60 2. Przesyłki ponad 50g do 100g 1 Przesyłki polecone priorytetowe krajowe, gabaryt B 1. Przesyłki ponad 500g do 1000g 1 2. Potwierdzenie odbioru krajowe przesyłki ponad 500g do 1000g 1 Wielkość zamówienia została ustalona w oparciu o analizę usług pocztowych zrealizowanych w okresie poprzedniego roku. Średniomiesięczna liczba przesyłek w poszczególnych kategoriach, zrealizowana w 2010r. została przeliczona odpowiednio na 16 m-cy - czyli okres na jaki ma być zawarta umowa. Zamawiający zastrzega, że podane dane maja charakter szacunkowy i zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przesyłek danego rodzaju w każdym czasie. Punkt przyjmowania przesyłek musi znajdować się na terenie miasta Tarnobrzeg oraz zapewnić przyjmowanie przesyłek w godzinach od 7.00 do 17.00..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.08.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska Centrum Poczty Przedstawicielstwo Handlowe, ul. Sokola 3a, 39-400 Tarnobrzeg, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 202069,34 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 197830,90

  • Oferta z najniższą ceną: 197830,90 / Oferta z najwyższą ceną: 197830,90

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych 1. Będących usługami zastrzeżonymi, w odniesieniu do przesyłek których granica wagowa wynosi 50 g., 2. Będących usługami powszechnymi, w odniesieniu do przesyłek o wadze powyżej 50g. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe, przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego w tym przypadku zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych dla urzędu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 w związku z art. 6 lit. a. W art. 6 lit. a Prawa zamówień publicznych ustawodawca pozwala Zamawiającemu w przypadku zamówień udzielanych w częściach na zastosowanie przepisów właściwych dla danej części zamówienia (dla jej wartości), w sytuacji gdy wartość danej części nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 80 000 euro dla usług i pod warunkiem, że łączna wartość tych części nie wynosi więcej niż 20% wartości zamówienia. W tym postępowaniu zachodzą obie przesłanki, o których mowa w art. 6a ustawy, bowiem udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych wynosi 3,28 % w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych i został oszacowany na kwotę nieprzekraczającą wspomnianych 20% i kwoty 80 000 EURO. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Jednak za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, że z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie oddzielnych umów, biorąc pod uwagę marginalną ilość przesyłek o wadze powyżej 50 g spowodowałoby zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników Urzędu, co mogłoby powodować opóźnienia w ekspedycji korespondencji Urzędu, a jest to niedopuszczalne ze względu na konieczność zachowania wymaganych terminów. Ponadto Zamawiający musiałby ponieść dodatkowe koszty finansowe związane z realizacją dwóch odrębnych umów , np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji, co z uwagi na bardzo niewielki udział procentowy przesyłek o wadze powyżej 50g jest całkowicie nieuzasadnione i nieracjonalne. Ponadto w praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska, dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą umożliwia zachowanie terminów oraz sposobu doręczania pism urzędowych. Biorąc pod uwagę znikomy udział procentowy przesyłek listowych o wadze powyżej 50 g w całości zamawianej przez PUP w Tarnobrzegu usługi należy stwierdzić, że mamy do czynienia z zastrzeżonymi usługami pocztowymi w rozumieniu art. 47 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe, z którym wiąże się monopol Poczty Polskiej. Na mocy art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe operatorzy pocztowi, inni niż Poczta Polska, zobowiązani są do pobierania za świadczenie usług zastrzeżonych opłaty nie niższej niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego obowiązującego w danym czasie odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. W praktyce wyłączona jest zatem prawna możliwość zaproponowania korzystniejszych warunków świadczenia przedmiotowej usługi przez innych operatorów pocztowych niż Poczta Polska. Dodatkowo przepisy nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego (stosownie do art. 45 ustawy Prawo pocztowe, moc dokumentu urzędowego ma wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej wydane przez placówkę operatora publicznego). Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo pocztowe, dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy, czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co jednocześnie wyklucza w takiej sytuacji konkurencję pomiędzy operatorami pocztowymi a operatorem publicznym, uzasadnione jest udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. Na możliwość zastosowania tego trybu wskazał również ustawodawca w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.